תמר שם אור

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תמר שם אור
תמר שם אור וגיא אדלר בסרט "ברקיע החמישי"
תמר שם אור וגיא אדלר בסרט "ברקיע החמישי"
לידה 26 באוקטובר 1988 (בת 35)
ישראל
מדינה ישראל עריכת הנתון בוויקינתונים
מקום לימודים תלמה ילין עריכת הנתון בוויקינתונים
פרופיל ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

תמר שם אור (נולדה ב-26 באוקטובר 1988) היא שחקנית ישראלית.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

אביה הוא האדריכל יובל שם אור, ואמה, ענת לויט, היא משוררת. תמר היא אחות של הסופרת והמתרגמת דנה שם-אור, אחיינית של הסופרת והפזמונאית מירית שם אור ושל יונתן שם אור ובת דודה של שרונה פיק, דניאלה פיק (האחיות פיק) ושל העיתונאי בר שם אור. למדה בבית הספר לאמנויות תל אביב, בתיכון למדה ב"תלמה ילין". בצה"ל שירתה בלהקות הצבאיות של חיל החינוך ושל אגף התקשוב. למדה בסל"ה - הסטודיו לאמנויות התיאטרון מיסודו של יורם לוינשטיין.

בגיל 17 החלה להופיע בפרסומות. ב-2005 גילמה את שלו בסדרת טלוויזיה "כל שבת שנייה" שכתב עפר קניספל וביים אבי כהן ושודרה בערוץ הילדים. בשנת 2007 גילמה את שרונה - התפקיד ראשי בעונה השלישית של הסדרה "ראש גדול" ששודרה בערוץ הילדים של yes. ב-2008 גילמה את רונה בסדרה "חקירה פנימית" שכתב עמית גור וביים אליאב לילטי. ב-2009 גילמה את דניאל בסדרה "עוד משפחה וחצי" שכתבה גלילה רון פדר עמית וביים אייל סלע; גילמה את נויה יוכפז בסדרה "גירושים נפלאים" שכתבה לימור נחמיאס וביים עופר ויצמן; וגילמה את נועה שטרן בסדרה "תיכון השיר שלנו" שביימה שירלי שטרן, ובספין אוף "היועצת" שכתב יריב גוטליב וביימה רונה מילוא. ב-2012 גילמה את שושנה בסרט "ברקיע החמישי" שכתבו עלמה גניהר ודינה צבי ריקליס שגם ביימה.

ב-2009 הופיעה בקליפ "ברחוב" של הזמר חן אהרוני.[1]

בתיאטרון[עריכת קוד מקור | עריכה]

בתיאטרון אורנה פורת: ב-2009 גילמה את וונדי במחזמר "פיטר פן" שעיבדה וביימה צביה הוברמן. המחזמר הופק בשיתוף עם תיאטרון חיפה. ב-2014 שיחקה במחזמר לילדים "מבצע סבא" שכתבה שירילי דשא וביים עופר שפריר.

בתיאטרון הקאמרי: מ-2012 מגלמת את רחל במחזמר "קזבלן" מאת יואל זילברג ויגאל מוסינזון שביים צדי צרפתי. ב-2014 גילמה את שרית בהצגה "הפושעים החדשים" שכתבה וביימה עדנה מזי"א, וגילמה את דליה בהצגה "גורודיש" שכתב וביים הלל מיטלפונקט.

בקולנוע[עריכת קוד מקור | עריכה]

ב-2017 השתתפה בסרט אמור בבימויו של רפאל רביבו, לצדם של לירון לבו, נטלי עטייה ודן תורג'מן.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא תמר שם אור בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]