תעלולים ארקטיים

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תעלולים ארקטיים
Arctic Antics
בימוי ברט ג'ילט או אב אייוורקס
הופק בידי וולט דיסני
מוזיקה ברט לואיס
אנימטור וילפרד ג'קסון
ז'יל דה טרמודן
דייוויד הנד
לס קלארק
נורם פרגוסון
בן שרפסטין
דיק לונדי
ג'וני קאנון
ג'ק קינג
מדינה ארצות הבריתארצות הברית ארצות הברית
חברת הפקה אולפני וולט דיסני
חברה מפיצה סרטי קולומביה
הקרנת בכורה 26 ביוני 1930
משך הקרנה 7:00 דקות
שפת הסרט אנגלית
סוגה סרט מצויר עריכת הנתון בוויקינתונים
סרט קודם דג משתובב
סרט הבא חצות בחנות צעצועים
דף הסרט ב־IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

תעלולים ארקטייםאנגלית: Arctic Antics) הוא סרט הנפשה קצר אמריקאי שהופץ לראשונה ב-26 ביוני 1930. הסרט הוא העשירי בסדרת הסרטים "סימפוניות טיפשיות".

הבמאי של הסרט הקצר לא ידוע בוודאות. שמו של אב אייוורקס מופיע בטיוטה, אבל אייוורקס עזב את אולפני ההנפשה של וולט דיסני ארבעה חודשים לפני שהאנימטורים התחילו להפיק את ההנפשה. ב"סימפוניות טיפשיות: לוויה לסדרה המצוירת הקלאסית" של וולט דיסני, ראסל מריט וג'יי.בי. קאופמן אומרים ש"סביר, אבל לא בטוח" שברט ג'ילט ביים את הסרט הקצר, והוסיפו: "ראיות נסיבתיות מצביעות על ג'ילט כבמאי. לאחר שאיוורקס עזב, ג'ילט ביים את כל סימפוניות טיפשיות שלאחר מכן משנת 1930, מלבד אחד. יתרה מכך, הסצנות של הוולרוס המזמר והחותמות המחיאות מורמים ישירות מתוך גלים פראיים, סרט קצר של מיקי מאוס שביים ג'ילט בסוף שנת 1929.

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

בקוטב הצפוני, חיות נהנות לרקוד: הסרט הקצר מתחיל עם דוב קוטב מאונש קטן הרוקד על דוב קוטב גדול בים. בכל פעם שדוב הקוטב נתקל בפיסת קרח, הוא צולל מתחת לים והדוב המאונש קופץ אל פיסת הקרח. לאחר שהותיר אותו מאחור, הדוב המאונש חוזר אל גבו של הדוב, אם כי בסופו של דבר הוא בולע את זנבו של הדוב. דובי קוטב רבים אחרים וכמה ניבתנים רוקדים גם הם על פיסות קרח. ניבתן מנסה לתפוס דג שובב על הקוטב, בעוד ניבתנים רבים אחרים רוקדים. כלב ים מציג מופע עם דג (שבסופו של דבר הוא אוכל את הדג) סביב חבריו, שמתפעלים מהמחזה. לאחר מכן, כלב הים "משחק" עם הניבתן הנ"ל. כלב הים עושה מוזיקה עם קורות הניבתן וניביו, אבל הניבתן מפחיד אותו. והוא מגלם דמות מול כלבי הים. חבורת פינגווינים רוקדת בקו ישר, והולכת בתיק בודד, שניים-שניים.

ביקורות[עריכת קוד מקור | עריכה]

הסרט היומי (21 בספטמבר 1930): "בידור מצויר של כלב ים הוא הנושא הזה של וולט דיסני, אחת מסרטי סימפוניות טיפשיות. דברים מטופשים להפליא. על רקע ארקטי, חיות קטנות מצוירות עוברות את המחוות של שירה וריקוד. הדמויות נעות בסינכרון עם המוזיקה. זה עמוס בצחוק לכולם משש עד שישים, ועוד קצת."[1]

וראייטי (30 ביוני 1930): "טוב כמו כל סרט בסדרה זו, שהיא די טובה. ציור וסנכרון נעשה בקפידה ללא אף אחד מהטריקים המפוצצים שמקלקלים כל כך הרבה סרטים מצוירים. מצעד של פינגווינים לצלילי "חייל העץ" הוא צחוק בטוח בכל מקום עם ריקוד כלבי הים לא הרחק מאחור."[2]

מדיה ביתית[עריכת קוד מקור | עריכה]

הסרט הופץ למדיה ביתית ב-19 בדצמבר 2006, באוצרות וולט דיסני: עוד סימפוניות טיפשיות, כרך ב'.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ "Appraisals of New Short Subjects". The Film Daily. 21 בספטמבר 1930. נבדק ב-23 בפברואר 2020. {{cite journal}}: (עזרה)
  2. ^ "Talking Shorts". Variety: 15. 30 ביוני 1931. נבדק ב-23 בפברואר 2020. {{cite journal}}: (עזרה)