תעלומה באחוזת פמברלי

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תעלומה באחוזת פמברלי
Death Comes to Pemberley
מבוסס על Death Comes to Pemberley מאת פ.ד. ג'יימס
סוגה דרמה
כותבים ג'ולייט טוהידי
פ.ד. ג'יימס (רומן)
בימוי דניאל פרסיבל
שחקנים מת'יו ריס
אנה מקסוול מרטין
ג'נה קולמן
מת'יו גוד
טרוור איב
ארץ מקור הממלכה המאוחדת
שפות אנגלית
מספר עונות 1
מספר פרקים 3
הפקה
חברת הפקה Origin Pictures
Masterpiece co-production
הפצה נטפליקס עריכת הנתון בוויקינתונים
אתר צילומים יורקשייר
דרבישייר
צלמים סטיב לאוס
מוזיקה Startled Insects עריכת הנתון בוויקינתונים
אורך פרק 60 דקות
שידור
רשת שידור BBC One
רשת שידור בישראל yes הטלוויזיה בלוויין
פורמט (תמונה) 16:9 1080i
פורמט (קול) סטריאו
תקופת שידור מקורית 26 בדצמבר 2013 – 28 בדצמבר 2013 (180 דקה) עריכת הנתון בוויקינתונים
קישורים חיצוניים
אתר הסדרה
דף התוכנית ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

תעלומה באחוזת פמברליאנגלית: Death Comes to Pemberley) היא מיני-סדרה בריטית בת שלושה חלקים המבוססת על רומן באותו שם מאת הסופרת פ.ד. ג'יימס. העלילה נסובה סביב תעלומת רצח והדמויות לקוחות מהספר "גאווה ודעה קדומה" מאת ג'יין אוסטן.

הסדרה שודרה לראשונה ב-26 עד 28 בדצמבר 2013 בערוץ BBC One.[1][2] בישראל שודרה הסדרה גם בשם "מוות בפמברלי".

תקציר עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

אוקטובר 1803, שש שנים אחרי נישואיהם של מר דארסי ואליזבת' בנט, כפי שסופר ב"גאווה ודעה קדומה". ערב אחד, ג'ורג' ויקהאם ואשתו לידיה (אחותה של אליזבת') בדרכם לנשף באחוזת פמברלי, ואיתם נמצא קפטן דני. ויקהאם ודני מתווכחים, שניהם עוזבים את הכרכרה בזעם, ונעלמים בתוך היער. לפתע שומעת לידיה שתי יריות, ומאיצה לרכב להגיע לפמברלי. כשנודע הדבר לדארסי הוא משגר משלחת חיפוש. ויקהאם מתגלה ביער כשהוא רוכן בהיסטריה מעל גופתו של דני, ומאשים את עצמו ברצח. בסוף מתברר שבנה של לואיזה (המאהבת של וויקהם) הרג אותו בטעות כי חשב שהוא מישהו אחר. גורג'יניה מתחתנת עם בחיר ליבה.

צוות השחקנים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הפקה[עריכת קוד מקור | עריכה]

ליהוק

ב-18 ביוני 2013 פורסמו שמות השחקנים. המלהק היה גארי דייווי. השחקן טום וורד המגלם את קולונל פיצוויליאם הוא היחיד בקאסט שהשתתף בעבר בעיבוד של "גאווה ודעה קדומה". הוא שיחק בתפקיד לוטננט צ'מברלין במיני-סדרה "גאווה ודעה קדומה" משנת 1995.

צילומים

צילומי הסדרה החלו ביוני 2013 באתרים ביורקשייר ובדרבישייר. צילומי החוץ של פמברלי נערכו בצ'אטסוורת' האוס בדרבישייר. צילומי הפנים נערכו בחדרים בצ'אטסוורת' האוס, בטירת הווארד ובהרווד האוס, שניהם ביורקשייר.[3] אתרים נוספים שבהם נערכו צילומים היו אתרי מורשת כגון Hardcastle Crags, מנזר פאונטיינז, הפארק המלכותי סטאדלי ו-Treasurer's House. צילומי המשפט נערכו בבניין העירייה בעיר בוורלי.[4] עבור סצנת התלייה נבנה במיוחד גרדום מחוץ ליורק קראון קורט. ויקהאם מגיח מהשער של בית הסוהר הישן שבמוזיאון יורק.

קבלה וביקורת[עריכת קוד מקור | עריכה]

בעיתון הגרדיאן תואר הפרק הראשון כמי שמכבד את המקור הספרותי של אוסטן, אבל "עם זאת אינו חושש להתבלט ולהיות דבר שונה לגמרי". הסדרה תוארה כפגישה של אגאתה כריסטי עם הסדרה "רציחות במידסומר".[5] בביקורת מאוחרת יותר בגרדיאן נכתב שהסדרה היא "טלוויזיה מושלמת לחג המולד".[6] לינה טלבוט שיבחה באינדפנדנט את הליהוק של מר וגברת בנט.[7]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ ֻSusanna Lazarus. Death Comes to Pemberley's Matthew Rhys: "The best thing about playing Mr Darcy is that shirt" RadioTimes. Retrieved 26 December 2013.
  2. ^ "Jenna Coleman to Star in Death Comes To Pemberley". Doctor Who. BBC. 18 ביוני 2013. נבדק ב-26 ביוני 2013. {{cite web}}: (עזרה)
  3. ^ אתר למנויים בלבד Sally Williams, ‏Death Comes to Pemberley: behind the scenes, The Telegraph, 26 December 2013
  4. ^ "Death comes to Pemberley on BBC1". Hull Daily Mail. אורכב מ-המקור ב-2013-12-27. נבדק ב-27 בדצמבר 2013. {{cite web}}: (עזרה)
  5. ^ Death Comes To Pemberley – TV review Friday 27 December 2013
  6. ^ Rewind TV: Death Comes to Pemberley; Downton Abbey; Doctor Who; Call the Midwife – review, Saturday 28 December 2013
  7. ^ Death Comes to Pemberley – Episode 1, By Lina Talbot, 28 December 2013