תעלומות ברוקנווד

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תעלומות ברוקנווד
The Brokenwood Mysteries
סוגה דרמה משטרתית
יוצרים טים באלמה
כותבים פיליפ דלקין
ג'יימס גריפין
גרג מקגי
ארץ מקור ניו זילנדניו זילנד ניו זילנד
שפות אנגלית
מספר עונות 10 עריכת הנתון בוויקינתונים
מספר פרקים 42 (נכון ל־15 במאי 2023) עריכת הנתון בוויקינתונים
הפקה
הפצה All3Media עריכת הנתון בוויקינתונים
שידור
רשת שידור Prime (‏2014–2019)
TVNZ 1 (‏2021–)
תקופת שידור מקורית 2014–הווה
קישורים חיצוניים
thebrokenwoodmysteries.com
דף התוכנית ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

תעלומות ברוקנוודאנגלית: The Brokenwood Mysteries) היא סדרת דרמה משטרתית-קומית ניו זילנדית ששודרה ברשת Prime בשנת 2014. החל מהעונה השביעית הסדרה משודרת ברשת TVNZ וברשת Acorn TV בקנדה ובארצות הברית. הדמות הראשית בסדרה היא דמותו של הבלש מייק שפרד ושותפתו החוקרת קריסטין סימס. העלילה מתרחשת בעיירה הפיקטיבית ברוקנווד שבניו זילנד, כאשר חוקרי המשטרה המקומית עוסקים בפענוח מקרי פשע שמתרחשים בעיר. צילומי הסדרה נערכו בחבל אוקלנד. את הסדרה יצר טים באלמה שהוא גם הכותב הראשי לצד פיליפ דלקין, ג'יימס גריפין וגרג מקגי. הסדרה שווקה בתור התשובה המקומית לרציחות במידסומר.

צוות השחקנים כולל את ניל רי בתור הבלש הבכיר סמל מייק שפרד, פרן סאתרלנד בתור הבלשית קריסטין סימס, ניק סמפסון בתור הבלש סם ברין, כריסטינה איונדה בתור ד"ר ג'ינה קדינסקי המנתחת הפתולוגית.

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

הבלש מייק שפרד נשלח מאוקלנד לברוקנווד כדי לחקור שוטר מקומי, עם חקירת רצח אפשרית שעשויה לקשר בין השניים, שפרד לוקח אחריות. לאחר החקירה, שפרד מעריך מחדש את חייו ומחליט להישאר בעיירה, למרות שזה אומר הורדה בדרגה. ברוקנווד היא עיירה כפרית שקטה לכאורה שבה שפרד, בעל גישה לא שגרתית לעבודת המשטרה, נעזר בבלשית המקומית קריסטין סימס, שמדויקת ויעילה בעבודתה, כדי לפתור רציחות. ככל שהסדרה מתקדמת, יחסי העבודה בין השניים עוברים מהיכרות שטחית גרידא לקרובה יותר כשהם מתחילים להעריך אחד את הכישרונות של זו.

דמויות ושחקנים[עריכת קוד מקור | עריכה]

דמות שחקן / שחקנית הערות
המפקח מייק שפרד ניל רי בלש שעובר לברוקנווד שהיה נשוי מספר פעמים ואוהב מוזיקת קאנטרי ואת רכב ההולדן קינגסווד שלו. שיטות החקירה נתפסות כ"מוזרות" על ידי שותפיו
סמלת קריסטין סימס פרן סאתרלנד חוקרת צעירה אינטליגנטית וצינית שאינה מקבלת בתחילה את שיטות החקירה של מייק
סם ברין ניק סמפסון קצין צעיר
דניאל צ'מלרס ג'רוד ראווירי קצין שמחליף את ברין, אחרי שזה עובר לאיי שלמה.
ד"ר ג'ינה קדינסקי כריסטינה יונדה פתולוגית רוסייה במוצאה, בעלת אופי אקצנטרי, שמדברת רבות על חייה ברוסיה ואינה מצליחה להבין את "ההומור האנגלי". נמשכת למייק.
קאהו טיילור ראווירי ג'וב בן דוד של ג'רוד. עובד כאינסטלטור עצמאי

מקום ההתרחשות[עריכת קוד מקור | עריכה]

בעיירה הבדיונית ברוקנווד יש אוכלוסייה של כ-5,000 תושבים והיא ממוקמת כ-20 קילומטרים (12 מייל) מהחוף. היא נמצאת באזור חקלאי, עם יבולים הנעים מחיטה ועד יין מקומי, והאזור שמסביב הוא ביתם של אנשים רבים שנמלטו מחיי העיר (מגמלאים ועד למחפשי חיים אלטרנטיביים). למרות שהמיקום המדויק של ברוקנווד לא מצוין, הוא נכתב ברובו וצולם בעיירות קטנות מצפון לאוקלנד. העיירה האמיתית וורקוורת' (Warkworth) משמשת כברוקנווד ותחנת המשטרה של ברוקנווד היא בניין משנת 1911 שהיה משרד הדואר של העיר הלנסוויל. באחד הפרקים, נראים שפרד וסימס נוסעים לאוקלנד מעבר לגשר נמל אוקלנד, מה שמאשר שברוקנווד ממוקמת גם צפונית לעיר. באותו פרק מוזכר שלוקח שעתיים וחצי ברכב להגיע מברוקנווד לאוקלנד. מה שמציב את ברוקנווד הרבה יותר צפונה מאשר וורקוורת' או הלנסוויל.

הפקה[עריכת קוד מקור | עריכה]

צילומי הסדרה החלו בשנת 2013. הפרק הראשון שודר ב-2014. נתוני הצפייה היו טובים והסדרה משודרת כבר במשך 8 עונות.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]