מטומטמת

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
מטומטמת
לוגו הסדרה
לוגו הסדרה
סוגה דרמה, אופרת סבון
יוצרים בת חן סבג
שי קפון
כותבים בת חן סבג
בימוי שי קפון
שחקנים בת חן סבג
מוקי
משה אשכנזי
שני קליין
מיקי לאון
רותי אסרסאי
יעקב זדה-דניאל
נדב נייטס
ליאור רז
שמיל בן ארי
גאיה שליטא-כץ
עדי אלון
דרור קרן
דובר קוסאשווילי
הלל קפון
פסקול אסף אמדורסקי
תום כהן
ארץ מקור ישראל
שפות עברית
מספר עונות 3
מספר פרקים 73
הפקה
מפיק רענן גרשוני
מפיקים בפועל יהונתן פארן
רחל פארן
חברת הפקה דורי מדיה דרסט
עורכים יהונתן פארן, עידית פארן וייס, איתי אוניק, מיכל כהן, טל קלר, נמרוד גולדשטיין
אתר צילומים תל אביב
צלמים אורי אקרמן
אורך פרק כ-35 דקות
שידור
רשת שידור HOT3
תקופת שידור מקורית 26 בספטמבר 201610 בנובמבר 2019 (3 שנים ו־6 שבועות)
קישורים חיצוניים
"מטומטמת" באתר דורי מדיה
דף התוכנית ב-IMDb

מטומטמת היא סדרת טלוויזיה ישראלית מסוגת דרמת פשע שמשודרת החל מ-26 בספטמבר 2016 בחברת HOT. יוצרת וכותבת הסדרה היא בת חן סבג, והיא גם מככבת בה בתפקיד הראשי. במאי הסדרה הוא שי קפון.

העונה הראשונה והשנייה צולמו יחדיו, כשהעונה הראשונה עלתה ב-26 בספטמבר 2016 והעונה השנייה עלתה לשידור ב-3 בספטמבר 2017. הסדרה גרפה בחודש וחצי 6 מיליון הזמנות ב-VOD של HOT.[1]

העונה השלישית עלתה לשידור ב-22 בספטמבר 2019.[2] לעונה זו הצטרפו השחקנים אורנה בנאי, בת-אל בורנשטיין ולואי נופי.[3]

בפברואר 2024 עלתה הסדרה בנטפליקס ישראל.

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

עלילת הסדרה עוקבת אחרי שירי אזוגי (בת חן סבג), שחקנית מובטלת בת 30 אשר נראית כמו נערה מתבגרת. חסרונותיה רבים: היא מרבה להסתבך ולאכזב את חבריה שוב ושוב למרות כוונותיה הטובות, המראה הצעיר שלה מונע ממנה לקבל תפקידים ראשיים ונחשקים בהצגות תיאטרון והיא מתפרנסת מתפקידים קטנים ומהצגות ילדים בלבד. היא נמצאת בזוגיות מתוסבכת עם נמרוד, שחקן במקצועו, אשר יום אחד נתפס על החזקת סמים. היות שבמשטרה צריכים סוכנת סמויה שתחדור לתיכון "משעולים" בניהולו של אסף, אשר נחשד ברומן עם תלמידתו שהתמוטטה בעקבות השפעת סמים במסדרונות בית הספר ומאושפזת כעת בבית החולים, מציע מוריס, ראש צוות הבילוש, לשירי עסקה: הוא ישחרר את בן זוגה ממעצר ובתמורה עליה לחדור לתיכון כתלמידה ולגלות עבורם מה באמת מתרחש בבית הספר.[4]

עונות[עריכת קוד מקור | עריכה]

עונהפרקיםשודרה לראשונה (ישראל)
הפרק הראשוןהפרק האחרון
12426 בספטמבר 201616 בנובמבר 2016
2253 בספטמבר 201729 באוקטובר 2017
32422 בספטמבר 201910 בנובמבר 2019

דמויות[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • שירי אזוגי (בת חן סבג): הגיבורה הראשית. שחקנית כושלת בת 30, בעלת מראה של נערה מתבגרת. שירי מרבה להסתבך, היא חסרת מעצורים וחסרת בושה. היא אינטרסנטית, מניפולטיבית, דורסנית, חסרת מוסר וחסרת רגישות כלפי אנשים אחרים. נמצאת במערכת יחסים הרסנית, אובססיבית ורעילה עם נמרוד ניב, גם הוא שחקן. כדי לשחרר אותו ממעצר ומאסר ממושך בכלא, היא מקבלת את ההצעה של מוריס - לתפקד כסוכנת סמויה ולחדור לבית ספר "משעולים" כתלמידת י"ב. בשלב מסוים בחקירה מתחילה לפעול לבד כדי להשיג כסף בדרכים לא חוקיות ומבריחה סמים עבור עמוס. מתאהבת באסי ובורחת איתו לקפריסין בסוף העונה השנייה. בעונה השלישית משאירה את אסי אצל בת שבע בכדי שתלך להביא לה את הגביש. בסוף העונה השלישית היא חוזרת, היא מעדיפה לקחת את הכסף ולהשאיר את אסי אצל בת שבע לתמיד. אסי מתעצבן ומעדיף להשאיר את בת שבע ושירי עם סכין בחדר והוא נועל אותן. לאחר שיצא שירי צורחת אך לא ידוע מה עלה בגורלה.
  • אסף "אסי/חפיצ'ו" (גומא) קניזו (מוקי): מנהל בית ספר תיכון "משעולים". בן אדם טוב לב, החולה במאניה דיפרסיה, מה שגורם לו להתנהג בחוסר שפיות או בחוסר מוסריות, ולמרות המערבולות הרגשיות והניגודים שבתוכו, עליהם הוא לא מצליח להשתלט, הוא מציג את עצמו כאיש חינוך מסור ואוהב המנהל קשרים אישיים עם התלמידים שלו. אימץ את שם משפחתה של אמו המנוחה, קניזו, כדי להסתיר את עברו באשפוז פסיכיאטרי בעקבות תאונת הדרכים שבה נהרגה חברתו. אחת התלמידות שלו, נופר, מספרת לחבריה כשהיא תחת השפעת סמים שאסף סיפק לה סמים, ולאחר מכן חוותה התמוטטות. הוא נחשד בקיום רומן עמה. מתאהב בשירי ובורח איתה לקפריסין בסוף העונה השנייה. בעונה השלישית אסי אצל בת שבע בכדי ששירי תלך להביא לבת שבע את הגביש. בסוף העונה השלישית היא חוזרת, היא מעדיפה לקחת את הכסף ולהשאיר את אסי אצל בת שבע לתמיד. אסי מעדיף להשאיר את בת שבע ושירי עם סכין בחדר והוא נועל אותן, הוא בורח עם הכסף ביחד עם ערן ולירז.
  • דודי בן בסט (מיקי לאון): שוטר, אוהב את אשתו תמי ומתאמץ לשקם את הקשר איתה, אך בגד בה עם שירי, מה שגרם לפרידה ולבסוף לגירושין. מקבל את הפיקוד על החקירה של אסף בסוף העונה השנייה. שוכב עם אשתו של ערן ולכאורה מכניס אותה להריון.
  • מוריס בנישתי(יעקב זדה-דניאל): מפקד יחידה במשטרה, המפקד של תמי ודודי. הוא קרוע בין עבודתו התובענית והרצון לצלוח את התיק הנוכחי לבין משפחתו. מנהל רומן עם תמי בזמן גירושיה. בעונה השלישית תמי נפרדת ממנו ומתגלה שהגביש אצלו והוא מנסה למכור אותו לבאבא אך לא מצליח.
  • לירז (לירוי) סונדרי (משה אשכנזי): חבר ילדות של שירי, הומוסקסואל בארון ושותף לדירה של חברתה נתי, המנסֶה פעם אחר פעם למצוא את עצמו בתחום העסקים ונכשל. הוא מכיר את ניסו, הומוסקסואל, אך לא רוצה להיות איתו. בסוף העונה השנייה יוצא מהארון ומחליט להישאר עם ניסו. בעונה השלישית ניסו נפרד ממנו בטענה שלירז צריך ללכת לטיפול, לאחר שעוזב את הבית של ניסו הוא מכיר את באבא שמנסה לנצל את לירז בכדי להגיע לשירי. לירז שוכב עם באבא ולאחר מכן נחטף על ידיו ומפתח את תסמונת סטוקהולם. ברח עם ערן ואסף עם הכסף של בת שבע.
  • נתנאלה (נתי) בן-דוד (שני קליין): חברה של שירי ושותפתו לדירה של לירוי. בת 34, שחקנית כושלת גם היא, מנהלת חיים משעממים וחסרי תוכן. אף על פי ששירי פונה אליה רק במצבים של מצוקה ומבקשת בקשות הגובלות בניצול, היא מגלה כלפיה אכפתיות ורגישות. היא בטוחה שיונה מתה ובאה לה בחלומות באופן רציף אך מגלה שזה בעלה של יונה מת ולא יונה. שוכבת פעם אחת עם ניסו ונכנסת להריון.
  • תמר (תמי) בן בסט (רותי אסרסאי) (עונה 1-2 ראשי, עונה 3 אורחת): שוטרת, נשואה לדודי. בעלת תדמית קשוחה וקרה אבל חוקרת מצוינת עם אינטואיציה חזקה. מזלזלת בבעלה דודי, מתגרשת ממנו, מנהלת רומן עם מוריס וגם אותו בסוף זורקת.
  • אסמעאיל הנייה (באבא) (לואי נופי) (עונה 2 אורח; עונה 3 ראשי): סוחר סמים ערבי ישראלי המתגורר במקסיקו. באבא הוא הומוסקסואל, וחוטף את לירז כבן ערובה כקלף מיקוח מול שירי. ככל הנראה שכב עם ערן בסתר. שיקר לבת שבע שרצח את שירי אך בת שבע מגלה על כך ויורה בו.
  • בת שבע (בת-אל פאפורה): (עונה 3) גמדה עשירה המתגוררת במקסיקו, סגרה עסקאות עם עמוס ושותפה של באבא. קטעה לבאבא ואסף את האצבעות ברגליים. רוצחת את באבא בסוף העונה השלישית. נשארה עם שירי באותו חדר עם סכין ולא ידוע מה עלה בגורלה.
  • עדה שוחט (אורנה בנאי) (עונה 3): חוקרת המחלקה לחקירות שוטרים המטפלת בתלונה שהגישה שירי נגד תמי וברומנים שהתנהלו ביחידה של גוזלי ומוריס. פמיניסטית רדיקלית ששונאת גברים וסובלת מהפרעה טורדנית-כפייתית. משתמשת בתפקידה בשביל לרדוף ולרמוס גברים, מתוך אמונה שהיא עושה צדק.
  • עמוס "טוני" שירן (ליאור רז): סוחר סמים כבן 38, אביו של זוהר. חתול רחוב שנבעט מכל מסגרת אפשרית. ילד תלוש וזועם שגדל ללא אב עד שבנערותו נאסף על ידי פרנסיסקו (אבא של אסף, מנהל התיכון) ומצא בו את המודל שמעולם לא היה לו. לאחר שיושב שנתיים ללא עוול בכפו בבית הסוהר, הוא יוצא משם עבריין, מנהל רשת הפצה זהירה ומוקפדת ביותר של סמי הזיות. רצח את נופר ואת פרנסיסקו.
  • פרנסיסקו גומא (שמיל בן ארי): (עונות 1–2) אביו של אסף, המתגורר עמו ומתייחס אליו כאל ילד קטן. בעבר הוא לקח את עמוס תחת חסותו. נרצח על ידי עמוס בסוף העונה השנייה.
  • נמרוד ניב (נדב נייטס): (עונות 1–2) בן הזוג של שירי, שחקן שנעצר בחשד להחזקת סמים. לאחר שהשתחרר מאיים שיחשוף הכל על שירי. עמוס גילה משירי על האלרגיה לדבורים של נמרוד ולכן כלא אותו בחדר עם כוורת ואיים עליו לעלות על טיסה ולא לחזור יותר לישראל.
  • נופר בן ארי (גאיה שליטא כץ) (עונה 1–2): התלמידה שהתמוטטה לאחר שימוש בסמים. היא הפיצה שמועות שהיא מנהלת רומן עם אסף המנהל, ושהוא מספק לה סמים. נכדתו של השופט בן ארי בבית המשפט העליון. בסוף העונה מתעוררת אך נרצחת על ידי עמוס, שמזריק לה ארס.
  • זוהר שירן (עדי אלון): תלמיד בתיכון "משעולים" והבן של עמוס שירן. מאוהב בשירי. מחליט לשתף פעולה עם המשטרה כדי לתפוס את אביו.
  • צבי גוזלי (דרור קרן): מפקד במשטרה, נשוי לגרושתו של מוריס.
  • ויקטור סינוואני (דובר קוסשווילי): סוחר סמים. התאהב בשירי כי חשב שהיא טרנסג'נדרית. לאחר שגילה שהיא שיקרה לו, הכה אותה. ניסה לשתף פעולה עם המשטרה אך שירי שיבשה את העסקה.
  • גדליה לוטן (גבי עמרני) (עונה 1): סוכן מוסד לשעבר, העביר לנמרוד את סמי האקסטזי בקופסה מבלי לדעת שזה מה שיש בה.
  • ניסו (אבי דנגור): הומוסקסואל. מכניס את נתי להריון והופך לבן זוגו של לירז בסוף העונה השנייה. בעונה השלישית נפרד מלירז.
  • יריב מנדלבאום (נורמן עיסא) (עונה 1): בנו של שלמה מנדלבאום, שותפו של גדליה בעבר. הגיע לארץ מארצות הברית אחרי 40 שנה. מת לאחר שנופל מגובה במהלך עסקה עם שירי.
  • ריבי (קובי מאור): טרנסג'נדרית, סוחרת סמים גסת רוח. משתפת פעולה עם שירי בהפצת סם ה-DMT. בסוף העונה השלישית טסה לתאילנד בכדי לעבור התאמה מגדרית.
  • יונה אלפנדרי (גליה ישי): שכנה של נתי ולירוי, אישה תימהונית ערירית, מתיידדת עם נתי. נותנת לנתי צ'ק עם המון כסף בכדי שתשמור על ההיריון. בעלה מת בעונה השנייה ויש לו שם זהה אליה ובכך היא גורמת ללירז ולנתי לחשוב שהיא מתה. לא רצתה לדבר עם נתי יותר לאחר הבלבול שנגרם.
  • ערן שיקרצי (דורון בן-דוד): שוטר, הומוסקסואל בארון. נסחט על ידי שירי. לכאורה שכב עם באבא. בסוף העונה השלישית בורח עם לירז ואסי מהבית של בת שבע.
  • שרי אביטבול (גלי בן גיאת): סוחרת סמים. מכונה "שרי הפיטבול". מסתבכת עם חזום. עוזבת בסוף העונה השלישית בכדי להתחיל התחלה חדשה רחוקה מצרות.
  • הדס (תמר יפה) (עונה 3): אשתו של ערן. שוכבת עם דודי ולאחר מכן ערן מציע שיפרדו. ככל הנראה נכנסה להיריון מדודי.
  • גיתית שלם (נעמי לבוב) (עונה 1–2): פילנתרופית, מנהלת מערכת יחסים עם אסף. נפרדת ממנו לאחר שנפתח לו תיק במשטרה על שהכה את מוריס.
  • אהרון בן ארי (רותם קינן): אביה של נופר. בטוח שאסף אנס והרג את ביתו. מקשיב לשקרים של עמוס ומנסה לירות באסף אך יורה בטעות על שירי בסוף העונה השנייה.
  • זאב (זאביק) בן-מוחא (מאיר קוטלר): נהג מונית ושותפו של עמוס לסחר בסמים. בעל עבר משטרתי. אדם קר רוח ובעל אופי מאיים.
  • נעם זילברשטיין (הלל קפון) (עונה 3) חוקר המחלקה לחקירות שוטרים, עוזרה של עדה שוחט. נעלב ממנה ולבסוף אומר לה את האמת בפנים.
  • עו"ד אשר בוארון (דודו ארז) (עונה 3) עורך דינו של מוריס.
  • קסם אלמקייס (זוהר מידן) שוטרת במחסן ימ"ר, נסחטת על ידי ערן ולבסוף מקבלת התקף לב.

פרסים ומועמדויות[עריכת קוד מקור | עריכה]

שנה ארגון קטגוריה תוצאה סימוכין
2016 פרסי עכבר העיר סדרת / תוכנית המקור הטובה ביותר מועמדות [5]
‏ 2016 האקדמיה הישראלית לטלוויזיה דרמה יומית זכייה [6]
השחקנית הטובה ביותר בסדרת דרמה, דרמה יומית (בת חן סבג) זכייה [6]
השחקנית הטובה ביותר בסדרת דרמה, דרמה יומית (שני קליין) מועמדות
בימוי בסדרת דרמה, דרמה יומית מועמדות
תסריט בסדרת דרמה, דרמה יומית זכייה [6]
צילום מועמדות
עריכת תמונה מועמדות
2017 האקדמיה הישראלית לטלוויזיה דרמה יומית זכייה [7]
השחקנית הטובה ביותר בסדרת דרמה, דרמה יומית (בת חן סבג) זכייה
תסריט בסדרת דרמה, דרמה יומית מועמדות

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

מידע וכתבות:

ביקורות:

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הקודם: פרס האקדמיה לטלוויזיה - סדרת דרמה יומית
2019 - מטומטמת
הבא:
2020 - תאג"ד