15 דקות (סדרת טלוויזיה)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
יש לערוך ערך זה. הסיבה היא: ניסוח.
אתם מוזמנים לסייע ולערוך את הערך. אם לדעתכם אין צורך בעריכת הערך, ניתן להסיר את התבנית. ייתכן שתמצאו פירוט בדף השיחה.
יש לערוך ערך זה. הסיבה היא: ניסוח.
אתם מוזמנים לסייע ולערוך את הערך. אם לדעתכם אין צורך בעריכת הערך, ניתן להסיר את התבנית. ייתכן שתמצאו פירוט בדף השיחה.
15 דקות
סוגה דרמה
יוצרים אריק שגב, יואב צפיר, טמירה ירדני
כותבים אריק שגב (תסריטאי ראשי), רובי דואניאס (תסריטאי ראשי), רז יובן (תסריטאית ראשית), ארנון פרידמן, אריק זילברמן, אריק זלאדין, יובל ברגר
בימוי יואב ודורון פז
במאי עריכות: אייל זייד
שחקנים שי גולדשטיין, מיכל צפיר, ירון ברובינסקי, דליה שימקו, עדי גילת, אנחל בונני, הילה וידור, נלי תגר, ציון אשכנזי, אפרת בן יעקב, אביגיל ערמון, שושיק בנדבה, אמיר שורוש, הילה סעדה
ארץ מקור ישראלישראל ישראל
שפות עברית עריכת הנתון בוויקינתונים
מספר עונות 1
מספר פרקים 85
הפקה
מפיק מפיקים אחראים: טמירה ודודו ירדני
צביקה הדר (מפיק שותף), נאוה קולטון, עינת זילבר
חברת הפקה טדי יזמות והפקות
עורכים יואב צפיר (עורך ראשי), דנה ירדני ליכטר, אייל שפירא, דפנה רוזמן, יואב זומר, ליבי בן עמוס
צלמים דנור גלזר, אבי קסמן, חגי מזור, איציק ברכה, אלון צרפתי, ירון בנישתי, אייל זהבי, איציק חנית
בעלי תפקידים נוספים עורכת תסריט: רז יובן
עיצוב אומנותי: ערד שאואט
ליהוק: גיתית פרידברג
ע. במאי: דליה היימן
מוזיקה מוזיקה מקורית: טל ירדני
עיבודי שירים: חגי גינזבורג
אורך פרק 32 דקות
שידור
רשת שידור yes stars Next
yesVOD
תקופת שידור מקורית 24 בינואר 201012 ביולי 2010
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

15 דקות היא סדרת דרמה קומית-סאטירית ישראלית שעסקה בעולם הריאליטי. הסדרה נוצרה ונכתבה על ידי אריק שגב והופקה על ידי טדי יזמות והפקות[1]. הסדרה שודרה בערוץ Yes stars Next, בין ה-24 בינואר ל-12 ביולי 2010[2]. נכון למאי 2022, לא ניתן לצפות בסדרה ב־yes VOD.

דמויות[עריכת קוד מקור | עריכה]

צוות ההפקה של "מגה סטאר"[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • דורון שפירוב (שי גולדשטיין) - עורך התוכנית "מגה סטאר". בעל ידע רב בעסקי הטלוויזיה ויעשה כל שביכולתו להצלחת התכנית. נשוי לנעמה. במהלך משבר ביחסים בינו לבין נעמה, הוא ניהל מערכת יחסים עם צהלה וכתוצאה מכך עזב את הבית ועבר לגור בבית מלון. כנקמה, נעמה עיקלה לו את חשבון הבנק ודיברה עליו רעה בבידורון. כתוצאה מכך עבר לגור אצל יהלי אבל אחרי זמן מה חזר לנעמה. נסחט זמן רב על ידי בנאדם שמסווה את קולו בטלפון בשם ג'פטו (הקורא לדורון פינוקיו לאורך הסדרה). הוא הכריח את דורון להשאיר את משה דדון עד לשלב הגמר ואחרי שעירב את שמעון אלביליה בעניין גבי הכניס לכלא את שמעון וג'פטו לכלא. דורון הוא אדם שפוחד לחשוף את רגשותיו לאחר הכישלון של דרמת הרוק שיצר עם נעמה ויהלי, "העקרבים". בהמשך מפוטר על ידי עמנואלה ובסוף מגלה שליהי חיה ושזה חלק מהתוכנית של עמנואלה, והוא לפני זה חטף את צהלה לכאורה וככה הוא וצהלה הפלילו את עמנואלה ועצרו אותה והוא חזר למגה סטאר. בסוף הוא החליט לאחר שכנוע של פוגל לעשות עוד עונה למגה סטאר.
  • נעמה שפירוב (מיכל צפיר) - אשתו של דורון, אשר גם שופטת בתוכנית יחד עם יהלי. בעבר ניהלה מערכת יחסים עם יהלי אך עזבה אותו בגלל התמכרותו לסמים ואחר כך התחתנה עם דורון. כשהיה לה משבר יחסים עם דורון, היא רצתה שהיא ויהלי יחזרו להיות זוג. ג'פטו שם לה ולדורון מצלמות בבית, והיא הרסה אותן וטינפה על דורון בבידורון אבל אחרי זמן מה חזרו להיות ביחד. נעמה היא אישה רגישה שמתייחסת תמיד ברצינות למתמודדי התוכנית.
  • יהלי מיטלקפונקט (ירון ברובינסקי) - חבר ילדות של דורון, כריזמטי, אשר גם שופט בתוכנית יחד עם נעמה שגם ניהל מערכת יחסים איתה אבל היא עזבה אותו לאחר התמכרותו לסמים. הם חזרו לזמן קצר בזמן שנעמה הייתה במשבר יחסים עם דורון. יהלי מאוד אוהב מוזיקה ומאוד אוהב להלחין וליצור שירים ומנגינות. בסדרה הוא גם ניהל מערכות יחסים עם רונה, מתמודדת בתוכנית וצהלה, השופטת בתוכנית. במהלך התוכנית יהלי מתקשה לבחור בין רונה וצהלה. לבסוף, בפרק הסיום, הוא וצהלה נהיים רשמית זוג.
  • עמנואלה 'אמא' אנילביץ' (דליה שימקו) - מנהלת ערוץ 4 בה משודרת "מגה סטאר". כינויה על ידי צוות התוכנית הוא 'אמא'. אמה של צהלה. בעבר הייתה אלופת פיקוד העורף ובמהלך הסדרה אף התמודדה לראשות הממשלה. במהלך הסדרה נדקרה על ידי אזרח ואף התגלה לנו שהיא חולה בסרטן. עמנואלה היא קשוחה, החלטית ושאפתנית ודורשת רייטינג גבוה מהתוכנית ועבודה טובה של דורון וצוות התוכנית. לקראת סוף הסדרה, עמנואלה נקלעת לקשיים לאחר שהיא מפטרת את עורכי התוכנית, דורון ואורן, ומתקשה להתכונן לקראת חגיגת הסיום. אנו מגלים שהיא תעשה הכל בשביל רייטינג אם זה לשקר ולהפליל, לזייף תוצאות בדיקות סרטן לרונה או לביים את הרצח של ליהי. בפרק האחרון, היא נחשפת במסך הגדול באולפן התוכנית בזמן שמכוונת אקדח לראשו של דורון וכך נעצרה על ידי המשטרה ואורן החליף אותה בתפקידה.
  • צהלה גורן (עדי גילת) - הפסיכולוגית של התוכנית ובתה של מנהלת ערוץ 4, עמנואלה. במהלך הסדרה מקיימת מערכות יחסים עם דורון ויהלי. הדמות שנראתה לנו שקטה נראית לנו כפרועה ומלאת אדרנלין שחובבת גברים. צהלה רגישה, טובת לב, אמפתית וחמה, ומוכנה להיאבק עבור המתמודדים, אך נאלצת ברוב המקרים לשתף פעולה עם דורון, לדרישתה של אמא.
  • נעה פז (אפרת אנזל) - עוזרת ההפקה הלסבית של התוכנית. לבת זוגה קוראים שלומית. נועה תמיד מוכנה לעזור ועושה את עבודתה פשוט מעולה.
  • רועי פוגל (אנחל בונני) - דוגמן הבית של "פאן פון", נותנת החסות של התוכנית, אשר גם מתקבל למשרת המנחה של התוכנית לאחר שדודי שחק, המנחה הקודם, פוטר. פוגל בטוח שהוא כישרון עולה בשמי הבידור, ושכולם מעריצים אותו. הוא אוהב להשתמש במשחקי לשון ולהמציא מטבעות לשון מביכים וטיפשיים במיוחד, שהוא מתגאה בהם. הוא זוכה תמיד לנזיפות מדורון. במהלך הסדרה ויגלר מתחיל להיות הסוכן שלו, הוא מנהל מערכת יחסים חשאית עם נחל, מתאהב בנעמה ומגלה שהוא הומו.
  • הנתב (דוד גווילי) - הנתב המקצוען של התוכנית ששמו לא התגלה במהלך הסדרה. יושב תמיד בחדר הקונטרול, יום ולילה, ודואג להפעיל את ערוץ 90 - ערוץ השידור החי מאולפן "מגה סטאר".
  • דודי שחק (יוסי מרשק) - המנחה הקודם של "מגה סטאר". פוטר על ידי דורון בשל התראיינותו לשבועון הבידור "בידורון" שם דיבר גם על אהבתו לפורנו. דודי חזר להנחות לזמן קצר את התוכנית, לאחר פיטור של פוגל.
  • רוני ויגלר (שלמה וישינסקי) - היה המנהל הזמני של הערוץ בזמן שעמנואלה הייתה מאושפזת בבית החולים. איש חסר ניסיון בטלוויזיה שמתעקש שהצעותיו תבוצענה בשלמותן, משום שהוא מאמין שבכך יגרום לתוכנית להצליח על הצד הטוב ביותר. במשך הזמן שהוא מתפקד כמנהל הערוץ, הוא צובר עוד הרבה יותר אנשים ששונאים אותו בערוץ. במהלך הסדרה הופך להיות הסוכן האישי של פוגל.
  • אורן בן שמחון (סמי הורי) - עורך השבועון "בידורון" שתמיד שואף להיות בעל הסקופים הכי חמים בתעשייה ומנסה תמיד להתנכל ל"מגה סטאר". אורן בוגד באשתו עם קרן וחני ועם עוד נשים. לאחר גילויה של חני המתחזה בתוכנית, השבועון של אורן קורס. אורן מוסמך על ידי עמנואלה להיות העורך השני של התוכנית ביחד עם דורון. בשבוע חגיגת הסיום היא מפטרת אותו בגלל שלא מתפקד טוב כעורך התוכנית וגם מאשימה אותו ששיקר לרונה שיש לה סרטן, דבר שלא נכון. לאחר שעמנואלה פוטרה מניהול הערוץ, אורן מנהל אותו.

מתמודדי "מגה סטאר"[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • ליהי רוטנר (הילה וידור) - ליהי היא הפייבוריטית של ההפקה לזכייה. בעקבות כך בבית נחל התנכלה לה שהיא הפייבוריטית של ההפקה ולעגה לה. ליהי הרגישה בודדה והייתה מאוד עצובה בימיה הראשונים בבית. באותו שבוע קרובת משפחה שלה מתה מה שהכניס אותה לדיכאון עמוק יותר. כשהיא מנסה לדבר עם ההפקה בחדר הווידויים, דורון גם צועק עליה ומדכא אותה מה שגורם לה לאחר כמה דקות ספורות, בזמן שידור חי, להתאבד בחדר הווידויים. התאבדות זו גורמת למהומה רבה בתקשורת ובהפקה. בפרק האחרון של העונה מתגלה שבעצם ליהי לא התאבדה אלא הכל בוים למטרת יצירת רייטינג בתכנונה של עמנואלה ולמעשה היא חיה כל הזמן הזה אצל עמנואלה בבית אחרי שהסכימה להיעלם בתמורה לסכום כסף נאה. ליהי היא גם בסופו של דבר הזוכה של "מגה סטאר" לאחר שחזרה לחגיגת הסיום בשביל לגלות את התרמית, הקהל הצביע בעדה ומאחר שהיא מעולם לא "הודחה" רשמית היא זכתה בתוכנית.
  • ארז אלביליה (ציון אשכנזי) - בנו של שמעון אלביליה, מאפיונר מוכר מאוד. ארז שנראה כמאפיונר צעיר מתגלה בתוכנית כבן אדם רגיש וטוב. בסדרה ניהל מערכות יחסים לא כל כך יציבות עם רונה ונחל. במהלך הסדרה הוא נאלץ לסבול מאיומים מאויבים גדולים של אבא שלו במאפיה. לאחר שליהי "מתה" כביכול, ארז היה הפייבוריט של ההפקה לזכות בחגיגת הסיום, אבל בסוף לא זכה, כאמור.
  • רונה שלמון (אביגיל ערמון) - רונה באה לתוכנית בעזרת דורון שגילה אותה מחוץ לאודישנים. רונה שונאת ריאליטי אבל באה לתוכנית רק בגלל שרצתה להתפרסם ולפרסם את שיריה. רונה מנהלת בתוכנית מערכת יחסים לא יציבה עם ארז ומערכת יחסים עם יהלי, השופט בתוכנית. בסוף הסדרה, עמנואלה זייפה תוצאות בדיקות ואמרה לרונה שיש לה סרטן כי חשבה כי כך ירחמו עליה הצופים ותהיה לארז, הפייבוריט לזכייה, מתחרה בקולות. בזמן שרונה יצאה עם נעה למשרדי האולפנים, היא ברחה לביתו של יהלי ויצרה מהומה רבה וכולם חשבו שהיא מתה. יום לאחר מכן היא חזרה ואף גילתה מצהלה שאין לה סרטן. רונה הגיעה לחגיגת הסיום, אך לא זכתה.
  • שרית ג'ינו (שושיק בנדבה) - שרית באה לתוכנית על תקן הפרחה. שרית התחתנה עם שרון, חבר שלה, במשדר מיוחד בתוכנית שהכינו במיוחד בשבילה. כששרית חשבה שהיא בהיריון, כל הארץ דיברה על כך וכשהסתבר לה שלא המדינה קיבלה זאת קשה. שרית היא יותר מדי פתי ונוטה להאמין יותר מדי לאנשים. מאמירותיה הידועות: "סמאללה, אליהו הנביא!". שרית הגיעה לחגיגת הסיום, אך לא זכתה.
  • יקי סומך (נתן נתנזון) - אביה של נחל, הצטרף לתוכנית בשלב רבע הגמר כמתמודד חדש, יחד עם קרן. יקי הוא כוכב עבר בטלוויזיה הישראלית שמאוד אוהב את התהילה וההצלחה. הוא מאוד תומך בבתו ורוצה שתצליח, אבל לפעמים מאבד גבולות, כמו ששלח לה איומים במהלך התוכנית, ורק רצה שהיא תזכה לתהילה ותהפוך לשיחת היום. הוא ונחל נקלעים לריבים רבים במהלך הסדרה. יקי הגיע לחגיגת הסיום, אך לא זכה.
  • נחל סומך (אפרת בן יעקב) - נחל באה לתוכנית על תקן הדוגמנית הסנובית שבאה לשקר ולרמות כמו בריאליטי אמיתי ותעשה הכל כדי לזכות. היא הבת של יקי סומך, כוכב עבר בטלוויזיה הישראלית, שכעת תומך בבתו ו"מוסר" לה את תהילתו, אבל לפעמים מאבד גבולות, כמו ששלח לה איומים במהלך התוכנית, ורק רצה שהיא תהפוך להיות שיחת היום. היא ניהלה מערכת יחסים עם ארז, שהפך אותה מסנובית ומעצבנת לרגישה וטובה. נחל פרשה מהתוכנית לאחר שכולם התנכלו לה שהיא העיתונאית המסתורית, אבל חזרה יומיים לפני חגיגת הסיום בעזרת דורון שתמך בה ואף אירח אותה בביתו. נחל נפצעה בזמן שניסתה להגן על ארז ביחד עם רונה מאחד שניסה להרוג אותו. לבסוף, היא נאלצה לפרוש מהתוכנית, שוב, ולא הגיעה לחגיגת הסיום. לאחר התוכנית היא ניהלה מערכת יחסים עם ארז, אך לבסוף הם נפרדו.
  • נישל בן יעקב/חני כ"ץ (נלי תגר) - עיתונאית של "בידורון" שהסתננה בתור מתמודדת בתוכנית. היא מתחזה לארגנטינאית בשם נישל בן יעקב. במהלך התוכנית היא מעבירה סקופים רבים ל"בידורון" בעזרת קרן, כוריאוגרפית התוכנית, המשתפת פעולה איתה ועם אורן, עורך "בידורון". במשך השהות שלה בבית, היא מגלה שהיא רוצה באמת לזכות ב"מגה סטאר" ולא רק להעביר סקופים והדמות שהתחזתה לה ממש נהייתה קבועה אצלה בדיבור. היא ניהלה מערכת יחסים עם וובה. זהותה האמיתית התגלתה בשלב חצי הגמר והיא הודחה מהתוכנית והייתה שנואה על כל המתמודדים שאחר כך השלימו איתה כשחזרה ליום אחד לאולפן. חני זכתה להנחות את חגיגת הסיום של התוכנית לאחר שלפוגל אבד הקול.
  • קרן רייכמן (אליענה בקייר) - בעונה הראשונה של "מגה סטאר" היא הגיעה למקום השני בחגיגת הסיום. בעונה השלישית היא הפכה לכוריאוגרפית התוכנית שמטרתה העיקרית הייתה להעביר סקופים לאורן, עורך "בידורון" בעזרת חני, העיתונאית שהסתננה לתוכנית. היא הצטרפה בשלב רבע הגמר כמתמודדת חדשה, יחד עם יקי. קרן שמחה שניתנה לה הזדמנות חדשה, אך במהירות רבה היא נהייתה שנואה על כל המתמודדים ועל הצופים ובגלל זה הודחה.
  • משה דדון (שראל פיטרמן) - משה בא לתוכנית על תקן הראפר השמן. משה תמיד מנסה להצחיק ובעיקר לצחוק על כך שהוא שמן. נחל, שמשה מאוהב בשלמותה, מעליבה את משה על כך שהוא שמן ומסבירה לו על הרגלי האכילה הלא טובים שלה, ובעקבות כך נוצרות לו הפרעות אכילה. "ג'פטו", זה שמאיים על דורון, רצה שמשה יזכה בתוכנית ובעקבות כך דורון פיתח אליו יחס מיוחד. חברת "שניצל דדון" שבבעלות דודו של משה הנותנת חסות לתוכנית לאחר ש"פאן פון" הפסיקו לתת את חסותם, גם גרמה למתמודדים להבין על שמשה הוא הפייבוריט של ההפקה. משה הוא המודח התשיעי מהתוכנית.
  • וובה קוגן (לב קרז'נר) - וובה בא לתוכנית על תקן העולה החדש הרוסי. במקור, איליה, היה אמור לככב על תקן הרוסי, אך ברגע האחרון לא רצה להשתתף, ולבסוף דורון מצא את וובה, פועל תחזוקה באולפני הערוץ וקיבל אותו לתוכנית. בתחילת שהותו בבית פיתחו המתמודדים אליו שנאה בגלל שטענו שיש לו קשרים עם ההפקה. שנאה זו עברה במהרה. הוא ניהל מערכת יחסים עם נישל, שגם גילתה לו את זהותה האמיתית, וזה היה הסוד המשותף שלהם. לבסוף, הוא פרש מהתוכנית ובתוכנית האירוח של פוגל הוא סיפר על הסמל שהיה לו על הזרוע שסימל שנאה ליהודים שעורר מהומה רבה אצל דורון וסיפר על המאבק על חייו ברוסיה, בעקבות כך וובה גורש מהארץ.
  • שלם טל (אייל קורן) - שלם הוא מושבניק טוב אשר גודל על ידי שתי אמהות, אלמנות מלחמה שבחרו לגדלו ביחד. דורון קיבל אותו לתוכנית בעקבות סיפורו המרגש וקיווה שהוא יצור דרמות ויעניין אך לבסוף הוא רק שיעמם. שלם הוא המודח השישי מהתוכנית.
  • גלעד כפרי (לביא זיטנר) - גלעד בא לתוכנית על תקן העיוור הרשע. אבל מסתבר שהוא בכלל לא עיוור. את זאת גילינו בשיחה הפרטית שלו עם חני באמבטיה. גלעד יוצר הרבה שנאה כלפיו אצל המתמודדים. גלעד הוא המודח השביעי מהתוכנית, לאחר הדחתו בשיחה עם חני הובהר הדבר שאולי לא היה עיוור אבל הוא כן היה כבד ראייה והעמיד פני עיוור מוחלט על מנת לקבל יחס רציני יותר
  • אמיר דיראר (אמיר שורוש) - אמיר בא יחד עם אחותו מנאר לתוכנית והם על תקן האחים הערביים. אמיר שונא אפליות, מאוד גאה במוצא שלו ומתמיד לנחם את אחותו. הוא ומנאר הם המודחים החמישיים מהתוכנית.
  • מנאר דיראר (הילה סעדה) - מנאר באה יחד עם אחיה אמיר לתוכנית והם על תקן האחים הערביים. מנאר היא מאוד רגישה ובוכה בקלות. היא ואמיר הם המודחים החמישיים מהתוכנית.
  • אופיר מסורי (אלון לוי) - אופיר בא לתוכנית על תקן החייל עם הלם הקרב. לאופיר יש פיוז קצר והוא מתעצבן מהר. אופיר כתב את השיר "נוהל שכן" המדבר על המצב של ארץ ישראל, הוא משמיע אותו למתמודדים והשיר גורם מהומה רבה בארץ וגם אצל מדינות ערב. השיר גורם למלחמה ואופיר הופך במהרה לבן האדם הכי שנוא בארץ.
  • שרית לוין (מיכל כרמי) - שרית באה לתוכנית על תקן המוזיקאית המקצועית המבוגרת. שרית המודחת השלישית מהמשחק.
  • סתווית הראל (עירית קשאני) - סתווית באה לתוכנית על תקן הרוקיסטית. סתווית נוהגת לגמגם ולא שומעים את מה שהיא אומרת. היא המודחת השנייה מהמשחק.

דמויות נוספות[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • שמעון אלביליה (עמוס לביא) - אביו של ארז, מאפיונר מוכר מאוד. רוכש לעצמו הרבה אויבים שרוצים להרוג אותו ואת ילדיו. הוכנס פעמים רבות לכלא ובפעם האחרונה הוכנס על ידי גבי ודורון.
  • גבי (גולן אזולאי) - חוקר משטרתי שבא לתוכנית לחקור את הרצח של ליהי. במהרה הופך להיות חבר טוב של דורון וגם עוזר לו למצוא את "ג'פטו", המאיים על חייו. בפרק האחרון עמנואלה מגלה לדורון שהוא היה "חייל" שלה ולכן חקר את "התאבדותה" של ליהי כאילו הייתה אמיתית.
  • אמיתי גלץ / ג'פטו (עמי סמולרצ'יק) - אמיתי היה הנתב של "הדבילים", תוכנית עבר של ערוץ 4 ושם דורון נהג להשפיל אותו. בעקבות כך אמיתי התפטר והבטיח לנקום בו. במהלך התוכנית הוא איים על חייו של דורון בטלפון, כינה את עצמו "ג'פטו" והטיל עליו משימות כמו שמשה דדון ינצח. הוא גם גרם למשבר ביחסים של דורון ושל נעמה וגם לבעיות בתוכנית. בעזרת גבי דורון מוצא את "ג'פטו" וגבי אוסר אותו.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ מתן שירם, ‏yes משיקה את לוח השידורים לחורף בערוצי הסדרות, באתר גלובס, 21 בדצמבר 2009
  2. ^ תיגל נשיא, עכבר העיר, מה לראות השבוע?, באתר הארץ, 21 בינואר 2010