2 צ'יינז

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
2 צ'יינז
2 Chainz
צ'יינז בשנת 2013
צ'יינז בשנת 2013
לידה 12 בספטמבר 1977 (בן 46)
ארצות הבריתארצות הברית קולג' פארק, ג'ורג'יה, ארצות הברית
שם לידה טאוהיד אפס
שם במה 2 Chainz עריכת הנתון בוויקינתונים
מוקד פעילות ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
תקופת הפעילות מ-1997
מקום לימודים אוניברסיטת המדינה של אלבמה, תיכון נורת' קלייטון, אוניברסיטת המדינה של אריזונה, אוניברסיטת המדינה של וירג'יניה עריכת הנתון בוויקינתונים
סוגה היפ הופ
שפה מועדפת אנגלית עריכת הנתון בוויקינתונים
כלי נגינה דוגם צלילים, סינתיסייזר, מערכת תופים עריכת הנתון בוויקינתונים
חברת תקליטים GOOD Music, דאף ג'אם, יוניברסל מיוזיק גרופ עריכת הנתון בוויקינתונים
שיתופי פעולה בולטים Playaz Circle, Cap-1, ליל ויין, דרייק
פרסים והוקרה פרס שיתוף הפעולה הטוב ביותר של BET (2013) עריכת הנתון בוויקינתונים
2chainz.com
פרופיל ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

טאוהיד אפסאנגלית: Tauheed Epps; נולד ב-12 בספטמבר 1977), הידוע יותר בשם הבמה שלו, 2 צ'יינז (לשעבר טיטי בוי) הוא ראפר אמריקאי. צ'יינז זכה לראשונה להכרה בתור חבר בצמד ההיפ הופ 'Playaz Circle', עם חברו הטוב, הראפר 'Dolla Boy'.

בפברואר 2012 חתם צ'יינז על חוזה הקלטות עם דאף ג'אם, חברה מתוך Universal Music Group. באוגוסט של אותה שנה, הוא הוציא את אלבומו הראשון, "Based on a T.R.U. Story", אשר זכה לשבחים שנויי מחלוקת. מתוך האלבום יצאו 3 סינגלים מצליחים, "No Lie", "Birthday Song", ו-"I'm Different", אשר כולם נכנסו ל-50 השירים המובילים במצעד 100 השירים המובילים של מגזין בילבורד, ודורגו ברמת זהב או יותר, ביחד עם האלבום שדורג גם הוא כזהב, לפי איגוד תעשיית ההקלטות האמריקאי. אלבום האולפן השני שלו, B.O.A.T.S. II: Me Time, יצא ב-11 בספטמבר 2013, ומתוך אלבום זה יצאו הסינגלים: "Feds Watching", "Where U Been", ו-"Used 2".

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

אפס נולד בקולג' פארק, ג'ורג'יה, שבארצות הברית. הוא למד בתיכון נורת' קלייטון עם זמרת ה-R&B, מוניקה. צ'יינז למד באוניברסיטת אלבמה.

קריירה[עריכת קוד מקור | עריכה]

1997–2010: Playaz Circle ו-Disturbing tha Peace[עריכת קוד מקור | עריכה]

צ'יינז הקים את הצמד ההיפ-הופ "Playaz Circle" בשנת 1997, בקולג' פארק, ג'ורג'יה, עם חברו הטוב, אשר למד איתו בתיכון. בתור חבר בצמד, בחר לעצמו את הכינוי "Tity Boy", וחברו בחר לעצמו את הכינוי "Dolla Boy". לאחר שהוציאו באופן עצמאי את האלבום הראשון שלהם, "United We Stand, United We Fall" בשנת 2002, השניים הוצגו בפני הראפר לודאקריס, אשר עבר לקולג' פארק באותו זמן כדי לעבוד בתור די-ג'יי. לאחר שהתעניין בשניים, לודאקריס החל להקליט מספר שירים עם הצמד, והשמיע אותם בתחנת הרדיו שלו. 

בתוך זמן קצר, הפך לודאקריס לאחד מהראפרים המצליחים ביותר בדרום ארצות הברית. לאחר ששמע על מצבם, לודאקריס ביקש מאפס שיצטרפו לחברת התקליטים החדשה שלו, 'Disturbing tha Peace', אשר נמצאת תחת חסותה של דאף ג'אם. אפס הסכים להצטרף, אך קוניירס לא הצטרף רשמית עד שאמו הבריאה ממחלתה, ולכן הצטרף רשמית כשנה לאחר חתימתו הראשונית.

אלבום הבכורה שלהם, "Supply & Demand", יצא ב-30 באוקטובר 2007. הסינגל הראשון והמוביל שלהם, "Duffle Bag Boy", הפך ללהיט מצליח. בסינגל התארח הראפר ליל ויין, והם אף הופיעו עם השיר בטקס פרסי ההיפ הופ של BET. ב-29 בספטמבר 2009, הוציאו הצמד את אלבומם השני, "Flight 360: The Takeoff". בינואר 2010, צילמו את הוידאו-קליפ לסינגל "Big Dawg", אשר אירח את ליל ויין ואת בירדמן, באולפני 'Studio Space Atlanta'. זמן קצר לאחר מכן, אפס עזב את "Disturbing tha Peace", לדבריו, כדי לקדם את הקריירה שלו.

2011–2012:שינוי שם ואלבום סולו ראשון[עריכת קוד מקור | עריכה]

למרות הקריירה המצליחה של אפס, מעריצים ומבקרי מוזיקה שיערו כי שם הבמה שלו, "Tity Boi", נועד כשם גנאי כלפי נשים. בתחילת 2011, החליט אפס לשנות את שם הבמה שלו ל-2 צ'יינז (2 Chainz). לאחר שינוי השם, הוציא מיקסטייפ בשם "T.R.U. REALigion", אשר היה המיקסטייפ היחיד אי פעם שנכנס למצעדי המוזיקה. המיקסטייפ הגיע למקום ה-58 במצעד אלבומי הרית'ם אנד בלוז\היפ הופ הכי טובים של מגזין בילבורד.

ב-24 במרץ 2012, אפס הודיע על צאת אלבום הסולו הראשון שלו, "Based on a T.R.U. Story", אשר כוון לצאת ב-14 באוגוסט 2012. הסינגל המוביל מן האלבום, "No Lie" אירח את הראפר הקנדי דרייק, ויצא ב-8 במאי של אותה שנה. ב-11 במאי, נפוצו השערות כי אפס חתם בחברת התקליטים של קניה וסטGOOD Music, לאחר שצייץ ברשת החברתית טוויטר; "2 צ'יינז טוען 100% לקראת מוזיקה חדשה והוא מ.ע.ו.ל.ה!!!!!". למרות זאת, אפס הכחיש השערות אלה. ב-30 במאי 2012, הזמרת סיארה הודיעה כי 2 צ'יינז יתארח בשיר החדש שלה, "Sweat", אשר כלול באלבום האולפן החמישי שלה, "One Woman Army".

האלבום "Based on a T.R.U. Story" הגיע למקום ראשון במצעד הבילבורד 200, ומכר מעל 140,000 עותקים בשבוע הראשון. האלבום זכה לביקורות רבות, ומעורבבות. ב-23 בספטמבר 2012, נודע כי האלבום מכר מעל 280,000 עותקים בארצות הברית עד לאותו תאריך. בספטמבר, אפס הופיע בטקס פרסי הווידאו קליפים של MTV, עם חברו הטוב ליל ויין. בשנת 2019 השתתף ברמיקס שיצא עבור השיר "7 Rings" של אריאנה גרנדה. השיר נכלל באלבומה, Thank U, Next. בסמוך לכך, הוציא איתה את השיר "Rule the World".

ב-17 בנובמבר 2023 הוציא אלבום משותף עם ליל ויין בשם Welcome 2 Collegrove שהגיע למקום ה-20 המצעד הבילבורד 200.[1]

חיים אישיים[עריכת קוד מקור | עריכה]

משפחה[עריכת קוד מקור | עריכה]

לאפס שתי בנות; בשם הוון והרמוני. ב-14 באוקטובר 2015, לצ'יינז נולד בן, בשם היילו.

בעיות משפטיות[עריכת קוד מקור | עריכה]

בגיל 15, צ'יינז הואשם בהחזקת סם מסוג קוקאין.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ Rosalie Cabison, Billboard 200™, Billboard, ‏2 בדצמבר 2023 (באנגלית אמריקאית)