3 ימים להרוג

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
3 ימים להרוג
Days to Kill‏ 3
בימוי ג'וזף מק'גינטי ניקול עריכת הנתון בוויקינתונים
הופק בידי לוק בסון, וירג'יניה סילה, ראיין קוואנו, עדי חזק עריכת הנתון בוויקינתונים
תסריט לוק בסון, עדי חזק עריכת הנתון בוויקינתונים
שחקנים ראשיים אמבר הרד
ריצ'רד סמל
אריק אבואנה
דרגנה אטלייה
לסהקוישל תומס
ז'ונאס בלוקה
רילה פוקושימה
טאו אוקמוטו
קווין קוסטנר
הירויוקי סנאדה
קוני נילסן
היילי סטיינפלד
Marc Andréoni עריכת הנתון בוויקינתונים
מוזיקה Guillaume Roussel עריכת הנתון בוויקינתונים
צילום תיירי ארבוגסט עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה צרפת, ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
חברת הפקה EuropaCorp, Wonderland Sound and Vision, רלטיביטי מדיה עריכת הנתון בוויקינתונים
חברה מפיצה Big Bang Media, רלטיביטי מדיה, נטפליקס עריכת הנתון בוויקינתונים
שיטת הפצה וידאו על פי דרישה עריכת הנתון בוויקינתונים
הקרנת בכורה 13 במרץ 2014 עריכת הנתון בוויקינתונים
משך הקרנה 116 דק' עריכת הנתון בוויקינתונים
שפת הסרט אנגלית, צרפתית, גרמנית עריכת הנתון בוויקינתונים
סוגה סרט פעולה
סרט מתח
הכנסות באתר מוג'ו threedaystokill
דף הסרט ב־IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

3 ימים להרוגאנגלית Days to Kill‏ 3) הוא מותחן פעולה צרפתי-אמריקאי, שיצא ב-2014. הסרט מתאר סוכן CIA שחלה בסרטן ונותרו לו 3–5 חודשים לחיות. עם קבלת הידיעה הוא מנסה ליצור מחדש קשר עם בתו בת ה-16 ועם אשתו, אותן לא ראה 5 שנים. אשתו נאלצת לנסוע לפגישת עבודה והוא נשאר למשך 3 ימים עם בתו. במהלך ימים אלו הוא מנסה לתפקד כאב, ובמקביל, בתמורה לתרופה ניסיונית שאולי תעזור לו - לחסל כמה אנשים עבור ה-CIA.

הסרט יצא לאקרנים ב-20 בפברואר 2014 בבימויו של ג'וזף מק'גינטי ניקול (McG) והמפיק הוא לוק בסון, על פי תסריט של לוק בסון ועדי חזק. בתפקידים הראשיים: קווין קוסטנר, קוני נילסן, אמבר הרד והיילי סטיינפלד.

תקציר העלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

איתן רנר (קוסטנר) הוא סוכן CIA ותיק, החבר בצוות שמטרתו ללכוד את אלבינו, סגנו של סוחר נשק בשם וולף. אלבינו מזהה את אחת הסוכנות והורג אותה וכך המבצע משתבש. רנר מצליח לירות כדור ברגלו של אלבינו אך זה נמלט. מתנקשת בכירה של ה-CIA, ויוי דלי (אמבר הרד) שהייתה אמורה להרוג את וולף במהלך המבצע, מזהה שרנר ראה את וולף, אף כי לא ידע שזהו וולף, ולכן יוכל לזהותו בעתיד.

בינתיים, מופיעה על צג הסלולרי של רנר תזכורת כי היום יום הולדתה ה-16 של בתו - זואי, הוא מנסה להתקשר אליה אך מגיע לתא קולי.

במהלך תקופת עבודתו ב-CIA הוא הרחיק את משפחתו מהעבודה ולבתו סיפר שהוא איש מכירות. הרופאים מאבחנים אצל רנר סרטן שיגרום למותו בטווח של 3–5 חודשים, ה-CIA מוציא אותו לגמלאות והוא מחליט לבלות את שארית חייו בפריז, בקרבת אשתו, כריסטין (קוני נילסן) ובתו זואי (היילי סטיינפלד) ולנסות לשקם את יחסיו איתם. בפריז הוא מחזיק דירה נפרדת מזו של משפחתו וכאשר הוא מגיע אליה הוא מוצא בה משפחה אפריקאית פולשת שהשוטרים אומרים לו שאין באפשרותו לפנות עד האביב ולכן הוא חולק אתם את הדירה.

רנר יוצר קשר עם כריסטין ומספר לה על מצבו הבריאותי ועל כך שפרש מהשירות ב-CIA, היא מאפשרת לו להיפגש עם זואי וכאשר היא נאלצת לנסוע לנסיעת עסקים ל-3 ימים היא משאירה אותו כאחראי על הילדה.

סוכנת ה-CIA ויוי, מוצאת את רנר ומבטיחה לו סכום כסף ניכר ותרופה ניסיונית למחלתו אם יסכים לאתר ולחסל את וולף. בחוסר רצון רנר מקבל עליו את המשימה, כדי לזכות ביותר זמן עם משפחתו.

לתרופה יש תופעות לוואי ואותן ניתן לסלק רק על ידי שתיית אלכוהול. רנר צריך לתמרן בין פעילותו לטובת ה-CIA לבין השגחה על זואי. תוך כדי כך זואי מתעמתת עם רנר וטוענת שאילו הוא היה אבא רגיל הוא היה מלמד אותה לרכוב על אופניים ולרקוד. רנר מנסה לעשות זאת ומצליח בנוסף להציל את זואי מניסיון אונס ושילוב כל אלו מקרב בין זואי לרנר.

במהלך הניסיונות להשיג את אלבינו - רנר חוטף את נהג הלימוזינה, מתייעץ אתו בנושא גידול בנות ומקבל מבנותיו של הנהג פיענוח של סמל שמצא, שעוזר לו למצוא את זואי. הוא חוטף את רואה החשבון ומקבל ממנו מתכון לרוטב לספגטי, לטובת ארוחה שזואי רוצה להכין לחבר שלה.

רנר עוקב אחרי וולף ואלבינו לרכבת התחתית, אבל הוא מושבת על ידי ההזיות שנגרמות מהתרופה. אלבינו מנסה להרוג אותו כשהוא דוחף את רנר מול רכבת מתקרבת, אך רנר מצליח לדחוף את אלבינו על המסילה ולהינצל. ואילו וולף מצליח להימלט.

רנר ומשפחתו מוזמנים למסיבה שמארגן אביו של החבר של זואי, שבמהלכה מסתבר כי האב הוא שותף עסקי של וולף. רנר מצליח להגן על כריסטין וזואי, להרוג שכירים של וולף שיורים לעברו, ללכוד את וולף במעלית, לירות בכבל המעלית ולנתק אותו ובכך לגרום לתא המעלית לקרוס על רצפת המרתף. וולף זוחל החוצה פצוע, רנר מושבת שוב עקב מחלתו, ויוי מגיעה אליהם והורגת את וולף.

סצנת הסיום מעידה על כך שרנר נותר בחיים מעבר לתוחלת החיים שהקציב לו הרופא.

מהלך הצילומים[עריכת קוד מקור | עריכה]

צילומי הסרט החלו ב-7 בינואר 2013 והסתיימו באפריל. הסרט צולם בפריז ובלגרד, החלקים שצולמו בפריז הצטלמו באולפני ״Cite du Cinema״. הסצנות שצולמו בבלגרד צולמו מול מלון יוגוסלביה.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]