4Kids

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
(4Kids TV (2002-2008) The CW4Kids (2008-2012
הלוגו של 4Kids TV
פרטי הערוץ
מדינה ארצות הברית ארצות הבריתארצות הברית
קטגוריה ילדים, אנימציה, אנימה, מנגה
תאריך השקה 14 בספטמבר 2002-27 בדצמבר 2008, 24 במאי 2008-18 באוגוסט 2012
בעלות 4Licensing Corporation עריכת הנתון בוויקינתונים
שפה אנגלית
אזור קליטה ארצות הברית
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית OOjs UI icon info big.svg

4Kids TV (לפעמים הוצג כ-4K!DS TV, לשעבר נודעה גם כ-Fox Box) הייתה רצועת שידור לשידורי שבת בבוקר ברשת פוקס ששודרה מ-14 בספטמבר 2002 עד 27 בדצמבר 2008.

היסטוריה[עריכת קוד מקור | עריכה]

Fox Box/4Kids TV[עריכת קוד מקור | עריכה]

הרצועה הושקה בשם "Fox Box" ב-14 בספטמבר 2002 כפרויקט משותף בין רשת פוקס לחברת 4Kids Entertainment והחליפה את פוקס קידס, שהפסיקה את שידוריה עקב מכירתה לחברת וולט דיסני. הרצועה מותגה מחדש כ-"4Kids TV" ב-22 בינואר 2005. חברת 4Kids Entertainment הייתה אחראית לכל התכנים ברצועה וקיבלה את כל הכנסות הפרסום ממנה.

הרצועה שודרה בימי שבת בבוקר ברוב האזורים של ארצות הברית, אם כי מספר תחנות שידרו אותה בימי ראשון. 4Kids בעצם שידרה שתי רצועות שבת בבוקר מתחרות; ב-24 במאי 2008, חברת 4Kids Entertainment החליפה את Kids' WB ששודרה ברשת The CW בימי שבת בבוקר ברצועה חדשה, The CW4Kids.

בנובמבר 2008 הוכרז כי 4Kids TV תיסגר בסוף השנה עקב קונפליקטים שחלפו בין Fox ל-4Kids.

The CW4Kids/Toonzai[עריכת קוד מקור | עריכה]

ב-2 באוקטובר 2007, רשת The CW הכריזה כי עקב החלטה משותפת בין האחים וורנר ל-סי. בי. אס (חברות האם של The CW), היא תבטל את רצועת Kids' WB ותמכור את זמן השידור ל-4Kids. רצועת Kids' WB סיימה את שידוריה ברשת The CW ב-17 במאי 2008 (Kids' WB, כמו The WB שיצרה את הרצועה, הושקה מחדש כשירות וידאו על פי דרישה באינטרנט בלבד). 4Kids השתלטה על זמן השידור ב-24 במאי 2008 תחת השם "The CW4Kids". בנוסף לשידור הרצועה, חברת 4Kids טיפלה באחריות על התכנים ברצועה והכנסות הפרסום ממנה.

בזמן השקת הרצועה, 4Kids שידרה גם את 4Kids TV המתחרה ברשת פוקס, עד שזאת ביטלה את ההסכם עם 4Kids ב-27 בדצמבר 2008.

ב-27 באפריל 2010, 4Kids הכריזה על המיתוג המחודש של The CW4Kids תחת השם החדש "Toonzai", שינוי שם שנכנס לתוקף ב-18 בספטמבר 2010.

הסוף של הרצועה[עריכת קוד מקור | עריכה]

ב-29 במרץ 2011 TV Tokyo תבעה את חברת 4Kids בטענה שהחברה חתמה על הסכמים לא חוקיים עם חברות אחרות כולל Funimation Entertainment וMajesco Entertainment, בדבר זיכיון יו-גי-הו!. 4Kids הפסידו במשפט ועקב קשיים כלכליים, הגישו את צ'פטר 11 לפשיטת רגל ב-6 באפריל 2012.

ב-1 במאי 2012, חברת Saban Brands הציבה הצעה לרכוש את חלק מהנכסים של 4Kids, כולל הזכויות האמריקניות של יו-גי-הו! ורצועת Toonzai ברשת The CW, תמורת 10 מיליון דולר. אבל Konami הציעה לקנות את כל הנכסים של 4Kids. ב-5 ביוני 2012, 4Kids החלה מכירה פומבית בין Saban Brands ל-Konami. ההסכם בין שלוש החברות גובש סופית ב-26 ביוני 2012. בסופו של דבר,Konami רכשה את הזכויות האמריקניות ליו-גי-הו! וSaban Brands רכשה את הנכסים האחרים של 4Kids שכללו את ההסכמים על דרגון בול Z קאי, סוניק X, קיוביקס ורצועת Toonzai ברשת The CW.

ב-2 ביולי 2012, הוכרז כי Saban Brands תתחיל לשדר את הרצועה (שהושקה מחדש כ"Vortexx"). רצועת Toonzai סיימה את שידוריה ברשת The CW ב-18 באוגוסט 2012, והבכורה של Vortexx התקיימה שבוע לאחר מכן ב-25 באוגוסט 2012.

תוכניות (פוקס)[עריכת קוד מקור | עריכה]

Fox Box[עריכת קוד מקור | עריכה]

2002[עריכת קוד מקור | עריכה]

2003[עריכת קוד מקור | עריכה]

2004[עריכת קוד מקור | עריכה]

- הועבר ל4Kids TV

4Kids TV[עריכת קוד מקור | עריכה]

2005[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • צבי הנינג'ה (מ-22 בינואר 2005 עד 22 ביולי 2006)
  • התאומים השובבים (מ-22 בינואר 2005 עד 12 בפברואר 2005, 10 ביוני 2006 עד 19 באוגוסט 2006)
  • סוניק X (מ-22 בינואר 2005 עד 3 ביוני 2006, 5 במאי 2007 עד 17 בנובמבר 2007, 21 ביוני 2008 עד 27 בדצמבר 2008)
  • שאמן קינג (מ-22 בינואר 2005 עד 3 בספטמבר 2005)
  • מועדון ווינX (מ-22 בינואר 2005 עד 22 בספטמבר 2007, 12 באפריל 2008 עד 27 בדצמבר 2008)
  • אף זירו (מ-22 בינואר 2005 עד 54 במרץ 2005)
  • וואן פיס (מ-22 בינואר 2005 עד 12 בנובמבר 2005)
  • טוקיו מיו מיו (מ-19 בפברואר 2005 עד 12 בנובמבר 2005, 31 בדצמבר 2005 עד 21 בינואר 2006)
  • מרוצי החייזרים (מ-7 במאי 2005 עד 23 ביולי 2005)
  • קירבי (מ-28 במאי 2005 עד 2 ביולי 2005, 8 ביולי 2006 עד 6 בינואר 2007, 21 ביוני 2008 עד 27 בדצמבר 2008)
  • התפריט (מ-9 ביולי 2005 עד 27 באוגוסט 2005)
  • דו-רה-מי קסום (מ-13 באוגוסט 2005 עד 19 באוגוסט 2006)
  • בראץ (מ-20 באוגוסט 2005 עד 7 באפריל 2007)
  • כח המחץ: סיגמה 6 (מ-27 באוגוסט 2005 עד 3 ביוני 2006, 9 בספטמבר 2006 עד 30 בדצמבר 2006)

2006[עריכת קוד מקור | עריכה]

2007[עריכת קוד מקור | עריכה]

2008[עריכת קוד מקור | עריכה]

תוכניות (The CW)[עריכת קוד מקור | עריכה]

The CW4Kids[עריכת קוד מקור | עריכה]

2008[עריכת קוד מקור | עריכה]

2009[עריכת קוד מקור | עריכה]

2010[עריכת קוד מקור | עריכה]

- הועבר לToonzai

Toonzai[עריכת קוד מקור | עריכה]

2010[עריכת קוד מקור | עריכה]

2011[עריכת קוד מקור | עריכה]

2012[עריכת קוד מקור | עריכה]

ביקורות[עריכת קוד מקור | עריכה]

הרצועה ספגה לא מעט ביקורות שליליות בקרב חובבי האנימה. לטענתם, הרצועה הייתה מעבירה כל אנימה ששודרה בערוץ ״אמריקניזציה״: החל משינוי השמות של השמות, צנזור קטעים שנתפסו כבלתי הולמים עבור ילדים (קהל היעד של הרצועה), שינוי דיאלוגים, הטמעת תרבות פוליטיקלי קורקט (כמו למשל שינוי צבע עור כפי שנעשה לאחת הדמויות בוואן פיס שבגרסה המקורית הוצגה כשחורה), שינוי שמות המאכלים (כגון אוניגירי נקרא סופגנייה) עד לכדי התאמתן של האנימות המשודרות ברצועה לילדים. ב-18 באפריל 2005, ערך אתר Anime News Network ראיון עם אלפרד ר. קאהן, מנכ״ל הרצועה באותה עת, תוך שהוא העלה את הטענות והביקורות לעיל. לטענתו של קאהן, הוא רואה זאת כעוד דרך לשווק מרצ'נדייז ואף להרוויח מהן כסף: ״אם אי אפשר להרוויח מזה מרצ'נדייז, לא תהיה לנו בזה התעניינות״[1]. שנה לאחר מכן, במהלך ניו יורק קומיק קון, התבטא קאהן בכך ש״הוא חושב שמנגה היא בעייתית מאחר שאנו חיים בתרבות שאינה תרבות קריאה... ילדים קוראים פחות.״[2][3].

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ Alfred R. Kahn, Anime News Network (באנגלית)
  2. ^ 'Manga Is a Problem', icv2.com (באנגלית)
  3. ^ Sparks Fly at ICv2 Anime/Manga Conference, icv2.com (באנגלית)