סיפור סינדרלה

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
(הופנה מהדף A Cinderella Story (פסקול))
סיפור סינדרלה
A Cinderella Story
כרזת הסרט
כרזת הסרט
כרזת הסרט
בימוי מארק רוזמן עריכת הנתון בוויקינתונים
תסריט לי דנפה
עריכה קארה סילברמן עריכת הנתון בוויקינתונים
שחקנים ראשיים הילרי דאף
צ'ד מייקל מארי
מוזיקה כריסטוף בק עריכת הנתון בוויקינתונים
צילום אנטוני ב' ריצ'מונד עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה ארצות הברית, קנדה עריכת הנתון בוויקינתונים
חברת הפקה האחים וורנר עריכת הנתון בוויקינתונים
חברה מפיצה האחים וורנר
שיטת הפצה וידאו על פי דרישה עריכת הנתון בוויקינתונים
הקרנת בכורה 16 ביולי 2004
משך הקרנה 96 דק' עריכת הנתון בוויקינתונים
שפת הסרט אנגלית עריכת הנתון בוויקינתונים
סוגה קומדיה רומנטית, סרט נעורים, סרט ילדים עריכת הנתון בוויקינתונים
תקציב 20 מיליון דולר
הכנסות 70,067,909 מיליון דולר
הכנסות באתר מוג'ו cinderellastory
האתר הרשמי
דף הסרט ב־IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

סיפור סינדרלהאנגלית: A Cinderella Story) הוא סרט קומדיה שיצא לאקרנים ב-16 ביוני 2004 בארצות הברית. הסרט מבוסס על סיפור סינדרלה אך בגרסה המודרנית. כוכבי הסרט הם הילרי דאף וצ'ד מייקל מארי.

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

סאם מונטגומרי, היא נערה המתגוררת עם אימה החורגת, פיונה, ואחיותיה החורגות, בריאנה וגבריאלה. לאחר שאביה נהרג ברעידת אדמה, פיונה מקבלת את כל רכושו והופכת לאפוטרופסית של סאם. האם ובנותיה אשר מקנאות ביכולותיה של סאם, מאמללות אותה ומכריחות אותה למלא את בקשותיהן בארגון הבית, בסידורו ובעשיית כל המטלות. סאם נאלצת לעשות את כל המוטל עליה, מפני שהעבודות הללו מממנות את שכר לימודיה במכללת פרינסטון.

סאם עובדת בתור מלצרית ומנקה בדיינר של אביה שנפטר, שהפך להיות הדיינר של אשתו פיונה. רונדה, העובדת הראשית, היא קרן אור בשבילה. היא מעניקה לה המון אהבה כמו כל שאר העובדים בחנות. לסאם יש חבר שאיתו היא מדברת דרך האינטרנט והפלאפון. הם קובעים להיפגש בנשף הבית הספרי בשעה 23:00 במרכז רחבת הריקודים. סאם מחליטה ללכת ללא ידיעת אימה, שאסרה זאת עליה. כשמגיעה לשם מגלה שהנווד, החבר שאיתו הכתבה הוא אוסטין- בחור מחבורת המקובלים, אך רגע לפני שאוסטין מסיר ממנה את המסכה סאם עוזבת את הנשף (תוך שהיא מפילה את מכשיר הנייד שלה) וחוזרת למזנון- כשאוסטין נותר מאחור מבלי לגלות את זהותה. אוסטין מחפש את סאם אך לא מוצא אותה, בריאנה וגבריאלה מגלות שסינדרלה שאוסטין מחפש היא סאם, ומנסות לטעון שהן סינדרלה-אך ללא הצלחה. הן פונות לשלבי, האקסית של אוסטין, ומספרות לה על כך. שלבי חושפת לכל בני השכבה את העובדה שסינדרלה היא נערת המזנון-סאם, ומקריאה את חילופי המיילים שהיו בין אוסטין לסאם, דבר שמעורר לעג כלפי סאם... סאם מחליטה לעזוב את ביתה, את אמה החורגת ואחיותיה החורגות ואף את עבודתה במזנון. במשחק בייסבול היא משוחחת עם אוסטין על העובדה שהוא צריך להיות הוא, ולחשוף את האני האמיתי שבו, והם הופכים להיות זוג... לבסוף מתברר שסאם היא זו שירשה את הבית והמזנון אשר פיונה גזלה ממנה. פיונה סידרה הסכם עם התובע לפיו היא תכפר על גנבתה על ידי כך שהיא ובנותיה תעשנה עבודות שירות במזנון של סאם.

צוות שחקנים[עריכת קוד מקור | עריכה]

אלבום[עריכת קוד מקור | עריכה]

שלושה ימים לפני יציאת הסרט יצא אלבום הנקרא "A Cinderella Story: Original Soundtrack" בו משתתפים בין היתר היילי דאף, גו גו דולס ולוסי הייל ועוד.

תוכנית טלוויזיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

בנובמבר 2006 הייתה כוונה של רשת הטלוויזיה ABC להעלות סדרת טלוויזיה המבוססת על הסרט, אך הרשת נסוגה מכוונתה וחברת וולט דיסני החליטה לבצע את הפרויקט בשנת 2007.

סרט המשך[עריכת קוד מקור | עריכה]

לאחר הצלחתו של הסרט, החליטו מפיקי הסרט שברצונם לעשות סרט המשך.

הסרט, שיצא בשנת 2008, נקרא "עוד סיפור סינדרלה", אך למרות שמדובר בסרט המשך, הדמויות והשחקנים שונים. הדמות הראשית נקראת מרי סנטיאגו והיא מגולמת בידי השחקנית והזמרת סלינה גומז.

עוד סרט בדומה לאותה עלילה יצא בשנת 2011 "סיפור סינדרלה: היה היה שיר" שבתפקיד ראשי משחקת השחקנית והזמרת לוסי הייל.

בשנת 2016 יצא הסרט "סיפור סינדרלה: אם הנעל מתאימה", סופיה קרסון זמרת ושחקנית מגלמת את הדמות הראשית.

בשנת 2019 יצא הסרט "סיפור סינדרלה משאלת חג המולד", (סרט זה חמישי בטרילוגיה של סיפור סינדרלה) בתפקידים הראשיים משחקים לורה מרנו וגרג סולקין.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]