A Trick of the Tail (שיר)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
"A Trick of the Tail"
סינגל בביצוע ג'נסיס
מתוך האלבום A Trick of the Tail
יצא לאור 20 בפברואר 1976
הוקלט נובמבר, 1975
סוגה רוק מתקדם
אורך 4:35
חברת תקליטים Atco (ארצות הברית), Charisma/Virgin (בריטניה)
כתיבה טוני בנקס
לחן טוני בנקס עריכת הנתון בוויקינתונים
הפקה ג'נסיס ודייוויד הנטשל
כרונולוגיית סינגלים של ג'נסיס
"Entangled"
(1976)
"A Trick of the Tail"
(1976)
"Your Own Special Way"
(1976)
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

A Trick of the Tail הוא השיר השביעי באלבומם של להקת הרוק המתקדם ג'נסיס בעל אותו השם. השיר נכתב על ידי הקלידן, טוני בנקס. השיר הוא השיר השלישי שזכה לצילום של וידאו קליפ, שבו נראים חברי הלהקה כשהם מנגנים את השיר מסביב לפסנתרו של בנקס. הווידאו קליפ בוים על ידי ברוס גוורס.

וידאו קליפ[עריכת קוד מקור | עריכה]

אפקטים נוספו לקליפ אשר הראו את המתופף והסולן פיל קולינס, רוקד על פסנתרו של בנקס והגיטרה של סטיב האקט. ב-1994, בריאיון ל-vh1, קולינס אמר שזהו אחד הדברים המביכים ביותר שעשה בקריירה שלו.

מידע[עריכת קוד מקור | עריכה]

השיר יצא לאור כבי-סייד לסינגל, Entangled שגם נכלל באלבום. השיר נכשל כשיצא ולא הגיע לשום מצעד. קצב השיר לדברי בנקס, הושפעו כבדות משירם של הביטלס, Getting Better.

המילים לשיר הושפעו מספרו של ויליאם גולדינג, "היורשים" (שמו של השיר והאלבום הם בעצם שמו של הפרק האחרון בספר). כמו רבים מהשירים של A Trick of the Tail, המילים של השיר התמקדו בדמות מסוימת: ה"חיה" שעוזב את הממלכה שלו ונכנס לעולם של בני אדם. לאחר מכן, הוא נתפס והוצג לראווה במופע של פריקים אחרי שובו מסרבים להאמין בממלכתו. החיה מקוננת על החלטתו לעזוב את ביתו, תארה אותו כגן עדן המכוסה בזהב. שובו ושחרורו בתמורה להובלתו לעולמו. עם זאת, בדיוק כפי שהם רואים את מה שנראה "כיפת הזהב", הם מוצאים שהחיה נעלמה, למרות שהם שומעים את קולו.

השיר הוגדר כזכר אחרון ל״ג׳נסיס הישנה״ ו״התחלה של משהו חדש.[1]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]