Afro-Latin Soul, Volumes 1&2

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
Afro-Latin Soul, Volumes 1&2
אלבום אולפן מאת מולטו אסטטקה
יצא לאור 1966
סוגה ג'אז
מוזיקה לטינית
שפה ספרדית
אורך 27:56
חברת תקליטים Worthy Records
כרונולוגיית אלבומים של מולטו אסטטקה
Ethiopian Jazz
(1965)
Afro-Latin Soul, Volumes 1&2
(1966)
Mulatu of Ethiopia
(1972)

Afro-Latin Soul, Volumes 1&2 (בעברית: נשמה אפרו-לטינית, כרכים 1 ו-2) הוא אלבום כפול מאת המוזיקאי האתיופי מולטו אסטטקה, אשר היה גם אלבום הסולו הראשון שלו. האלבום אינסטרומנטלי כולו למעט השיר 'I Faram Gami I Faram' שמושר בספרדית. האלבום שם תפקיד מרכזי על הויברפון ותופי הקונגה שעליהם ניגן אסטטקה, ומושפע מגישתם של ג'ון קולטריין ומיילס דייוויס למוזיקה הלטינית, ושילובה בג'אז.

רקע[עריכת קוד מקור | עריכה]

האלבום הוא אלבום הסולו הראשון של אסטטקה והוא יצא בשנת 1966. עד אז הספיק אסטטקה להקליט אלבום בכורה עם רביעיית הג'אז שלו, Mulato Estatke Quartet, ולשתף פעולה עם אמנים כמו טיטו פואנטה (אנ') וקאל צ'יידר (אנ'), אשר השפעתם על המוזיקה באלבום ניכרת ביותר. האלבום יצא על ידי חברת התקליטים הברוקלינאית Worthy Records.

מוזיקה[עריכת קוד מקור | עריכה]

המוזיקה באלבום מושפעת ישירות משילובים של ג'אז ומוזיקה לטינית. האלבום הוא אבן דרך בסגנון שפיתח מאוחר יותר אסטטקה, שנקרא את'יו-ג'אז. אמנם, באלבום זה אין השפעה של מוזיקה אתיופית ואפריקאית, אך השילוב בין המוזיקה הלטינית לג'אז באלבום זה הוביל את אסטטקה מאוחר יותר לנסות לשלב סגנונות נוספים, וכך יצר את הז'אנר הייחודי שלו. האלבום כולל אלמנטים מוזיקליים ניסויים ויוצאי דופן, כמו קולות של חיות שונות בין השירים, שימוש בכלים לא מוכרים וכדומה.

באלבום התפקיד המרכזי הוא הויברפון עליו מנגן אסטטקה. השימוש בכלי כסולן היה חדשני ויש שיגדירו מהפכני מכיוון שבהמשך הפך למזוהה עם אסטטקה. גם תופי הקונגה משמשים תפקיד מרכזי, ומנוגנים בעיקר בצורה המסורתית המתאימה למוזיקה הלטינית.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]