Afrodisiac

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
Afrodisiac
אלבום אולפן מאת ברנדי נורווד
יצא לאור 28 ביוני 2004
הוקלט 2002–2004
סוגה R&Bפופהיפ-הופ - אלטרנטיבי
שפה אנגלית
אורך 61:18
חברת תקליטים אטלנטיק
הפקה וורין קמפבל, ביג צ'אק, ת'ירון פימסטר
כרונולוגיית אלבומים של ברנדי נורווד
Full Moon
(2002)
Afrodisiac
(2004)
The Best of Brandy
(2005)
סינגלים מ-Afrodisiac
  1. "Talk About Our Love"
    תאריך יציאה: 28 במרץ 2004
  2. "Who Is She 2 U"
    תאריך יציאה: 27 ביולי 2004
  3. "Afrodisiac"
    תאריך יציאה: 24 בספטמבר 2004

Afrodisiacעברית: אפרודיסיאק) הוא אלבום האולפן הרביעי של הזמרת-יוצרת האמריקאית, ברנדי נורווד.[1] האלבום יצא לאור ב-28 ביוני 2004, על ידי חברת התקליטים אטלנטיק רקורדס.[1] האלבום הוקלט בלוס אנג'לס, בין אביב 2003, לתחילת 2004 בעקבות שינויים שעברה נורווד באישיויותיה ובחייה האישיים.[1]

עם יציאתו נכנס האלבום אל המקום השלישי במצעד הבילבורד 200.[2]

רקע[עריכת קוד מקור | עריכה]

לאחר שילדה את בתה וסיימה את מערכת היחסים שלה עם אב הילדה, הצוות של ברנדי עבר שינוי וברנדי החלה לעשות שינויים בהפקדת המוזיקה שלה, בניהול וייצור האלבום והחלה לחקור סגנונות חדשים. בעקבות כך, החלה לעבוד עם מפיקים כמו טימבלנד וקנדיס נלסון אשר עבדו איתה על רוב שירי האלבום.

מבחינה מוזיקלית, נורווד וטימבלנד קיבלו השראה להתנסות במספר צלילים חדשים ולהיות מושפעים מסגנונות מוזיקליים חדשים וייחודיים שהיו שונים ממוזיקת ה-R&B איתה נהגה לעבוד באלבומיה הקודמים. התוצאה הייתה אלבום R&B עכשווי אורגני ורך, אשר הושפע מסגנון האילבינט הניו-יורקי בשילוב שם ברייק-ביט היפ-הופ, צלילי אמבינט, אינדי-רוק ומוזיקת סרטים.

מבחינה לירית מדובר באלבום האישי ביותר של הזמרת אשר עוסק בין היתר בנושאים כמו תלותיות, מונוגמיה, נאמנות וחרדה בין היתר בהשראת מערכות יחסים קודמות שלה.

ביקורות והצלחה[עריכת קוד מקור | עריכה]

עם שחרורו האלבום קיבל ביקורות חיוביות מאוד מהמבקרים, בין יתר גם על ההתנסויות המוזיקליות שלה, היכולות הווקאליות שלה ועל המילים האישיות של השירים שהביאו לאלבום נופח בוגר יותר. האלבום אשר הכיל בין היתר מוזיקת אר אנד בי אלטרנטיבית השפיע על מספר אמנים כמו ריהאנה וסולאנג' נואלס.

בנוסף לכך, האלבום גם היה מועמד לפרס גראמי בקטגוריית "אלבום ה-R&B העכשווי הטוב ביותר" ולפרס VMA. האלבום הגיע למקום ה-3 בארצות הברית ונכון להיום זכאי למעמד אלבום זהב עם מכירות של חצי מיליון עותקי במדינה. אם כי בשאר העולם לא זכה להצלחה כאשר הגיע בין היתר ל-40 העליונים בבריטניה, קנדה ויפן ואף למקומות נמוכים יותר במדינות נוספות.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ 1 2 3 Brandy (2) - Afrodisiac, Discogs (באנגלית)
  2. ^ Brandy Chart History, Billboard