עמי (מגזין)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
(הופנה מהדף Ami Magazine)
עמי
Ami
שער מגזין "עמי"
שער מגזין "עמי"
תאריכי הופעה 2010–הווה (כ־14 שנים) עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
amimagazine.org
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

עמיאנגלית: Ami Magazine) הוא מגזין חדשות בינלאומי בשפה האנגלית הפונה לקהילה היהודית אורתודוקסית ומודפס מדי שבוע בניו יורק ובישראל.

היסטוריה ופעילות[עריכת קוד מקור | עריכה]

המגזין הוקם ב-2010 בידי זוג נשוי, הרב יצחק פרנקפורטר, שכיהן קודם לכן כעורך תורני בשבועון "משפחה", ואשתו רחי פרנקפורטר, שהייתה עורכת הדסק האמריקאי באותו שבועון.

בין הישגיו של העיתון ראיונות אישיים עם רבנים בכירים שאינם מרבים להתראיין, בהם הרב יששכר דוב רוקח מחסידות בעלזא והרב משולם דוד סולובייצ'יק, וראיונות מיוחדים עם הצמרת הפוליטית בארצות הברית.

פרסום מאמר על טרור יהודי דתי שיוחס לאוהדי העדה החרדית הירושלמית הביא לגינוי ואיסור על קריאת המגזין מצד רבנים משכונת ויליאמסבורג בברוקלין שבניו יורק (לצד איסור על 'משפחה' ו'המודיע'). עם זאת, רבנים אחרים, בהם האדמו"ר הרב אהרן טייטלבוים מסאטמר, גינו מאז כמה מהקהילות המרכיבות את העדה החרדית בשל ההקצנה שיוחסה להם במגזין.

המגזין מפיק מגזין נשים ומגזינים מקצועיים נוספים, שמצורפים לעיתון מדי שבוע. סופרי המגזין נשלחים למשימות עיתונאיות בכל רחבי ארצות הברית והעולם.

אופי וסגנון[עריכת קוד מקור | עריכה]

בעמי מתקיימים ראיונות ייחודיים עם ידוענים ואישי ציבור, יהודים ושאינם יהודים, בהם דובר הבית הלבן שון ספייסר וארי פליישר, יועץ נשיא ארצות הבית בתקופת פרשת ווטרגייט ג'ון דין (אנ'), הסנאטורים טד קרוז ומרקו רוביו, ניוט גינגריץ', רון פול וג'ורג' פטאקי; וכן אדמו"רים ורבנים, בהם האדמו"ר מבעלז הרב ישכר דב רוקח, האדמו"ר מסאטמר הרב אהרן טייטלבוים[1], רבי שמואל אוירבך, ראש ישיבת בריסק בירושלים הרב משולם דוד הלוי סולובייצ'יק ועוד.

ג'ייק טורקס בשער מגזין עמי, בתצלום ממסיבת העיתונאים הראשונה של דונלד טראמפ כנשיא ארצות הברית

העיתונאי הפוליטי של עמי, אברהם יעקב טֶרְקֶלְטָאוּבּ (אנ') שמוכר בשם העט ג'ק טורקס (Jake Turx), נמנה על צוות העיתונאים של הבית הלבן (אנ') בכהונתו של דונלד טראמפ. במסיבת עיתונאים שנערכה ב-כ' בשבט ה'תשע"ז (16 בפברואר 2017), שאל טורקס את טראמפ על עמדתו ביחס לאיומים אנטישמיים ברחבי ארצות הברית, אך טראמפ, שחש מואשם באנטישמיות, קטע את טורקס והתנער מהאשמה שהופנתה כלפיו לדעתו[2]. לדברי מערכת המגזין הדבר הביא לחשיפה של המגזין והגביר את הפופולריות שלו[3].

כתבי המגזין נשלחים לסיקורים בכל רחבי ארצות הברית ומחוצה לה. במהדורות החג המוגדלות מסוקרים לרוב ביקורים של כתבי המערכת במקומות מרוחקים בהם קיימים קהילות יהודיות או ילידים יהודיים המתגוררים באותם מקומות. בהם: צפון קוריאה, אפגניסטן, לבנון, עיראק, ערב הסעודית, קובה ועוד.

לדברי עורך המגזין ובעליו, יצחק פרנקפורטר, קיימת בקרה בתוכן המגזין, על מנת לשמר את צביונו החרדי; כך לדוגמה לא מופיעות במגזין תמונות של נשים, ואף לא צלליות של נשים[3]. המגזין פרסם כתבה אוהדת לקהילת לב טהור ולמנהיגה שלמה הלברנץ[3], וכן כתבה המנסה לגמד את המחלוקת בציבור הליטאי, ובעיקר את הפער האידאולוגי בין מנהיגי הפלגים, רבי אהרן יהודה לייב שטינמן ורבי שמואל אוירבך[4].

כותבים בולטים[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]