Animal Crossing

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
Animal Crossing
どうぶつの森
כללי
סוגה סדרת משחקי וידאו, זיכיון מדיה עריכת הנתון בוויקינתונים
פיתוח נינטנדו עריכת הנתון בוויקינתונים
הוצאה לאור נינטנדו עריכת הנתון בוויקינתונים
דרישות תוכנה
פלטפורמות נינטנדו 64, Nintendo 3DS, iOS, אנדרואיד, Nintendo DS, Wii, Wii U, Nintendo GameCube, נינטנדו סוויץ' עריכת הנתון בוויקינתונים
https://animalcrossing.nintendo.com האתר הרשמי
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית
הביתן של "Animal Crossing: New Leaf" בתערוכת E3 של שנת 2011

אנימל קרוסינג היא סדרת משחקי וידאו מהז'אנר של משחקי סימולציה של אינטרקאציה חברתית (אנ') שפותחו ופורסמו על ידי חברת נינטנדו. הקונספט של סדרת המשחקים נוצר במקור על ידי מפתחים המשחקים היפנים קאטסויה אגוצ'י והיסאשי נוגאמי. במשחקי אנימל קרוסינג השחקן משחק בדמות אשר חיה בכפר אשר מאוכלס בבעלי חיים אנתרופומורפיים שונים ואשר מסוגל לקחת חלק בפעילויות מרובות כמו בין היתר דַּיג, תפיסת חרקים וחיפוש אחר מאובנים. הסדרה עושה שימוש בשעון ובלוח השנה הפנימיים של קונסולת המשחק על מנת לדמות את הזמן החולף בעולם האמיתי.

מאז השקתו הראשונית של המשחק הראשון של Animal Crossing בשנת 2001 הושקו בסך הכל חמישה משחקי Animal Crossing - כל אחד מהמשחקים בסדרה הושק עבור קונסולה שונה - נינטנדו 64, נינטנדו DS, Wii, נינטנדו 3DS ונינטנדו סוויץ'. הסדרה זכתה להצלחה ביקורתית ומסחרית ומכרה לאורך השנים מעל ל־60 מיליון יחידות ברחבי העולם. כמו כן לאורך השנים פיתחה נינטנדו גם שלושה משחקי ספין-אוף של אנימל קרוסינג - Animal Crossing: Happy Home Designer לקונסולת הנינטנדו 3DS, את המשחק Animal Crossing: Amiibo Festival לקונסולת המשחק Wii U ואת המשחק Animal Crossing: Pocket Camp למכשירים ניידים.

משחקים[עריכת קוד מקור | עריכה]

סדרת המשחקים הראשית[עריכת קוד מקור | עריכה]

המשחק קונסולה תאריך ההשקה הערות
Animal Crossing (אנ') נינטנדו גיימקיוב, נינטנדו 64 2002, 2003 המשחק הראשון בסדרה
Animal Crossing: Wild World (אנ') נינטנדו DS 2005 המשחק הראשון בסדרה שעשה שימוש בשירות ה-Nintendo Wi-Fi Connection (אנ')
Animal Crossing: City Folk (אנ') Wii 2008
Animal Crossing: New Leaf (אנ') נינטנדו 3DS 2012
Animal Crossing: New Horizons נינטנדו סוויץ' 2020

משחקי ספין-אוף[עריכת קוד מקור | עריכה]

המשחק קונסולה תאריך ההשקה הערות
Animal Crossing: Happy Home Designer (אנ') נינטנדו 3DS 2015
Animal Crossing: Amiibo Festival (אנ') Wii U 2015
Animal Crossing: Pocket Camp (אנ') Android, iOS 2017

אלמנטים משותפים במשחקי הסדרה[עריכת קוד מקור | עריכה]

דמויות[עריכת קוד מקור | עריכה]

בעוד שבכל משחק בסדרה ישנם כפריים שונים, דמויות בולטות מסוימות מופיעות בכל המשחקים.

  • טום נוּק - שועל-רקון יפני שעובד כבעל חנות ומתווך נדל"ן, נותן לשחקן הלוואה לביתו ושדרוגים שונים תוך שהוא מאפשר לשחקן להחזיר את ההלוואה ללא ריבית.
  • מר רסטי - חפרפרת שמגיחה מבור באדמה בכל פעם שהשחקן מכבים את המשחק מבלי לשמור את המשחק, ונוזף בשחקן על כך שלא שמר את המשחק. עקב פונקציית שמירה אוטומטית חדשה מר רסטי "פוטר" מעבודתו במשחק החדש Animal Crossing: New Horizons, אף על פי שהוא קיבל במקום זאת עבודה חדשה כמפעיל שירותי ההצלה.
  • ק. ק. סליידר - כלב שהוא מוזיקאי נודד. דמותו מבוססת על מלחין פסקול הסדרה קאזומי טוטאקה. סליידר נוהג לנגן מוזיקה ולאחר מכן לתת עותק חינם של השיר לאנשים בהם הוא נתקל באומרו כי המוזיקה שלו "רוצה להיות חופשית".
  • איזבל - המזכירה של טום נוק במשחק New Horizons. היא הוצגה במקור במשחק New Leaf, שם שימשה כעוזרת לדמות השחקן.
  • טימי (טִימוֹתִי) וטומי (טוֹמַס) - חניכיו של טום נוק. מנהלים את חנות הנוחות "Nook's Cranny" במשחקים מאוחרים יותר בסדרה.
  • בנוסף לכך האחיות מייבל וסייבל מנהלות חנות בגדים בסדרת המשחקים (האחיות אייבל), ושתי הדמויות אורוויל וְוילבור מנהלות את שדה התעופה היחיד באי.

משחקיות[עריכת קוד מקור | עריכה]

במשחקי אנימל קרוסינג השחקן משחק בדמות אנושית שעוברת לגור בכפר המאוכלס בבעלי חיים אנתרופומורפיים, שם הוא חי ללא הגבלת זמן. לשחקנים במשחק אין יעדים מוגדרים, ובמקום זאת השחקנים מתבקשים לבלות את זמנם בכפר בביצוע פעילויות שונות ומגוונות הכוללות איסוף חפצים, שתילת צמחים, תפיסת חרקים, דיג והתרועעות חברתית עם תושבי הכפר. ניתן לשחק את המשחק יחד עם שחקנים אחרים באופן מקוון בזמן אמת, תוך הסתייעות בשעון ובלוח השנה הפנימיים של קונסולת משחקי הווידאו על מנת לדמות את חלוף הזמן בעולם האמיתי כך שהוא ישקף גם את חלוף הזמן במציאות, כמו גם את העונה הנוכחית של השנה והשעה הנוכחית ביום. חלק מהאירועים במשחק, כגון חגים או צמיחה של עץ, מתרחשים רק במועדים מסוימים בשנה או שנדרש שיחלוף זמן מסוים בעולם האמיתי על מנת שהם יתרחשו.

פיצ'ר בולט בסדרת משחקי אנימל קרוסינג היא היכולת לבצע התאמות אישיות רבות במיוחד שחלקן משפיעות אף על תוצאת המשחק. השם והמגדר של דמות השחקן נבחרים על ידי השחקן בתחילת המשחק, וניתן לשנות גם את המראה של דמות השחקן על ידי קנייה או עיצוב בגדים ואביזרים מותאמים אישית או שינוי התסרוקת. ניתן גם לרהט, לקשט ולהרחיב את בית דמות השחקן - השחקן יכול לרכוש ולאסוף רהיטים ולמקם אותם בכל מקום בבית, וכן לשנות את הטפטים ואת עיצובי הרצפה. בעוד שהטופוגרפיה, מיקומי הבניינים המקוריים, והתושבים הראשוניים בכפר נוצרים באופן אקראי כאשר המשחק מתחיל לראשונה (למעט ב-New Leaf, בו השחקן בוחר בין ארבע עיירות שונות שכבר נוצרו מבעוד מועד, ו-New Horizons בו השחקן מחליט באופן דומה בין ארבעה איים שונים שכבר נוצרו מבעוד מועד), שם הכפר וההמנון של הכפר, נקבעים גם הם על ידי השחקן.

איסוף חפצים הוא גם אלמנט מרכזי בסדרת משחקי אנימל קרוסינג - השחקן יכול לחקור את הכפר ולאסוף חפצים, כולל פירות, צדפים ופריטים שנזרקו. ניתן למכור כמעט את כל החפצים עבור "בֵּלְס", המטבע בו משתמשים במשחק. השחקנים אוספים חפצים כדי להשיג עוד בֵּלְס, שבאמצעותם ניתן לקנות רהיטים וביגוד, לרכוש הרחבות לבית ולשחק במשחקונים שונים. מספר כלים מיוחדים זמינים לפעילויות אחרות כגון דיג ואיסוף חרקים. ניתן לתרום פריטים מיוחדים, כמו מאובנים וציורים, למוזיאון הכפר. השחקן יכול לבחור להתרועע עם התושבים האחרים בכפר, לשלוח ולקבל מכתבים, לעסוק בסחר חליפין או לקחת חלק במשחק מחבואים. מעת לעת עוברים אל הכפר תושבים חדשים וחלק מתושבי הכפר נוטשים אותו בהתאם לפעולות השחקן.

כל המשחקים בסדרת משחקי אנימל קרוסינג מאפשרים צורה כלשהי של תקשורת בין השחקנים, הן במצב לא מקוון והן במצב מקוון. כפר בודד יכול לאכלס עד ארבעה שחקנים אנושיים, אם כי רק אחד יכול לחקור את הכפר בכל זמן נתון. השחקנים יכולים ליצור אינטראקציה באמצעות הודעות כתובות דרך סניף הדואר של הכפר או בלוח המודעות.

קבלה[עריכת קוד מקור | עריכה]

באופן כללי סדרת משחקי Animal Crossing זכו לתגובות חיוביות. ארבעת המשחקים הראשיים הראשונים של סדרת משחקי Animal Crossing הם בין משחקי הווידאו הנמכרים ביותר עבור הקונסולות שלהם. המשחק Animal Crossing משנת 2001 מכר מעל ל-2.71 מיליון עותקים, המשחק Wild World מכר מעל ל-11.75 מיליון עותקים, המשחק City Folk מכר מעל ל-3.38 מיליון עותקים, המשחק New Leaf מכר מעל ל-12.97 מיליון עותקים, והמשחק Happy Home Designer מכר מעל ל-3.04 מיליון עותקים. New Horizons האפיל על המכירות של כל יתר המשחקים בסדרה בששת השבועות הראשונים ליציאתו לשווקים, והפך למשחק השני הנמכר ביותר עבור קונסולת המשחקים נינטנדו סוויץ' כאשר נכון למאי 2022 נמכרו מעל ל־37.62 עותקים של המשחק ברחבי העולם. המשחק Amiibo Festival היה כישלון מסחרי. ביפן המשחק מכר רק כ-87,872 עותקים. בסך הכל, נכון למאי 2022 מכר זיכיון משחקי Animal Crossing מעל ל-71.47 מיליון יחידות ברחבי העולם.

נשיא חברת נינטנדו לשעבר סאטורו איווטה ציין בעבר כי 56% מהאנשים שהזמינו מראש את המשחק "Animal Crossing: New Leaf" היו נשים, ורבים מהם רכשו את הקונסולה נינטנדו 3DS במיוחד על מנת שיוכלו לשחק במשחק. איווטה ציין כי המשחק זכה להצלחה רבה במיוחד בקרב נשים בין הגילאים 19 עד 24.

באמצעי תקשורת אחרים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ב-16 בדצמבר 2006 יצא לאקרנים ביפן עיבוד אנימה למשחק "Wild World" בשם "Dōbutsu no Mori" (אנ'). הסרט הופק על ידי חברת OLM. והופץ על ידי חברת Toho. הסרט גרף בסך הכל כ-1.8 מיליארד ין בקופות (כ-19.2 מיליון דולרים).

ניתן לשחק בדמות איזבל במשחק הקרוס-אובר Super Smash Bros. Ultimate ובמשחק הקרוס-אובר מריו קארט 8.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא Animal Crossing בוויקישיתוף