Assassin's Creed Unity

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
אמונת המתנקש: אחדות
Assassin's Creed Unity
כללי
תאריך הוצאה PS4 ‏,Microsoft Windows ו-Xbox One: ‏11 בנובמבר 2014
סוגה משחק הרפתקאות ואקשן מגוף שלישי, עולם פתוח
פיתוח יוביסופט מונטריאל
הוצאה לאור יוביסופט
ארץ מקור קנדה עריכת הנתון בוויקינתונים
שפות אנגלית, קוריאנית, יפנית, פולנית, רוסית, פורטוגזית ברזילאית, סינית מסורתית, צ'כית, ספרדית, צרפתית, ערבית, איטלקית, גרמנית, הולנדית עריכת הנתון בוויקינתונים
סדרה Assassin's Creed
הערות עבור גרסת המחשב נדרשת מערכת הפעלה של 64 סיביות מדגם חלונות 7 SP1 ומעלה
דרישות תוכנה
מנוע משחק Anvil עריכת הנתון בוויקינתונים
מצבי משחק סינגל פלייר
דירוג M (מגיל 18 ומעלה)
פלטפורמות פלייסטיישן 4
Xbox One
Microsoft Windows
המשחק הקודם Assassin's Creed Rogue
המשחק הבא Assassin's Creed Syndicate
דרישות מערכת
מעבד מינימום: אינטל Core i5-2500K @ 3.3 GHz או AMD Phenom II x4 940 @ 3.0 GHz
מומלץ: אינטל Core i7-3770 או AMD FX-8350 @ 4.0 GHz
זיכרון מינימום: 6 GB
מומלץ: 8GB
כרטיס מסך מינימום: GeForce GTX 680 או Radeon HD 7970 עם לפחות 2GB זיכרון VRAM
מומלץ: GeForce GTX 780 או AMD Radeon R9 290X עם לפחות 3GB זיכרון VRAM
מקום פנוי 50 GB
האתר הרשמי
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

Assassin's Creed Unity (בתרגום חופשי: אמונת המתנקש: אחדות) הוא המשחק השמיני הראשי בסדרה בעלת אותו השם. המשחק יצא ב-11 בנובמבר 2014, ביחד עם המשחק Assassin's Creed Rogue, שלמעשה מהווה מעיין פריקוול למשחק הנוכחי, למרות הציפיות הגדולות של המעריצים מהמשחק, שהיה אמור להוות כותר חדש ומתקדם בסדרה, המשחק התגלה כאכזבה בעיני המבקרים והמעריצים וזכה לביקורות פושרות ומעורבות בשל הבאגים הרבים שנתגלו בזמן השקתו; בעוד ששיבחו את מערכת המשחקיות המשופרת של המשחק.

המשחק יצא לשוק ב-11 בנובמבר 2014 באמריקה, ב-13 בנובמבר באירופה ויום לאחר מכן בבריטניה.

משחקיות[עריכת קוד מקור | עריכה]

מערכת הקרב של סדרת המשחקים עבר שדרוג מיוחד עבור הכנת המשחק החדש, ובנוסף, מפתחי המשחק השתמשו בכוריאוגרפיית סיף כהשראה עבור השדרוג החדש. בנוסף להחזרת כלי נשק מהמשחקים הקודמים, "Unity" מציג לראשונה נשק הנקרא "להב הפנטום": השחקן יכול להשתמש בנשק "להב הפנטום" במכניקה של חץ וקשת על מנת לירות סכינים מוחבאים על אויבים מרוחקים; למעשה, נשק זה מחליף לראשונה את מצב "הלהבים המוחבאים" ששירת את השחקן מתחילת הסדרה. בנוסף, גם אפשרויות הניווט של המשחק עבר שינוי מקיף ורחב: נוספו שורות הפקודות "ריצה חופשית למעלה/למטה" ועוד שורות פקודות נוספות, על מנת להקל על השחקן במערכת הפארקור. יתרה מזאת, לאורך כל המשחק, ארנו לומד מהלכי פארקור חדשים ומיומנויות חדשות. עם העדכון, המשחק מאפשר לשחקן ליצור בזמנו החופשי ולפי טעמו אינטראקציות חדשות וזמינות עם הקהל הגדול שנמצא ברחבי פריז, כגון הפחדת קבוצת בריונים, "יישוב" מחלוקת בין שני אזרחים על ידי הריגת אחד מהם - שיהיה בדרך כלל טמפלר - או רדיפה אחרי גנבים.

בפעם הראשונה, סדרת המשחקים מאפשרת לשחקן להתאים אישית את היכולות של הדמות שלו, על ידי שיפור עץ מיומנויות המאפשר לשחקנים להקצות נקודות שצברו במשחק כדי לשפר את כישורי הדמות בהתגנבות, לחימה, פריצת מנעולים ובריאות. בנוסף, השחקן גם מסוגל להתאים כלי נשק, שריון וציוד על מנת לתת לארנו את הסגנון האישי שלו. בנוסף, ניתן לשחקן מבחר רחב יותר של נשק זמין, כולל חרבות, גרזנים, חניתות, רובים, אקדחים ופריטים הניתנים להשלכה, כמו פצצות עשן .

בנוסף לכל זאת, "Unity" מציג לראשונה מצב קו-אופ: השחקן יוכל להיכנס לברים או פאבים, אשר משמשים כמרכז חברתי במשחק, שם הוא יוכל לראות אם שחקנים נוספים משחקים במשחק בזמן אמת, ולבקש מהם להצטרף אליהם. מצב הקו-אופ מאפשר עד כארבעה שחקנים בכל קבוצה.

יוביסופט פרסמה אפלקצייה לסמארטפונים הנקראת "Assassins Creed Unity Companion". האפליקציה היא אפליקציית פרימיום הקשורה לסיפור המרכזי של המשחק, ומציעה מגוון רחב של מוצרים, שהשחקן יכול להשיג, אך בתנאי שסיים משימות מסוימות בתוך האפליקציה. בעקבות עדכון שהחברה הפיצה בפברואר 2015, דרישה זו כבר לא נחוצה; כלומר, שחקן שהוריד את העדכון, יכול כעת לאסוף את כל המוצרים במשחק מבלי לשחק באפליקציה הנלווית.

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

כמו בשאר משחקי הסדרה, השחקן משחק בתור שחקן של "הליקס", מערכת משחקים שנוצרה על ידי חברת אבסטרגו שמאפשרת לחוות מספר זכרונות גנטיים.

הסיפור מתחיל ב-1307, בפריז. השחקן רואה את כיבוש מקדש הטמפלרים ותפיסתו והעלאתו למוקד של המפקד המסדר, ז'קס דה מוליי, על ידי המלך פיליפ הרביעי והאפיפיור קלמנס החמישי. בזמן הכיבוש מוליי שולח טמפלר להחביא חרב וספר שמקודשים למסדר, והאביר מחביאם מתחת למקדש.

בנקודה הזאת, המתנקשים המודרניים גונבים זיכרון ומצרפים את השחקן אליהם. המתנקשים לשחקן סרטון מסווג של אבסטרגו, שמתעדת תפיסתו של סיג', שמכיל בתוכו דנא קדום. בנוסף אבסטרגו ציינה פרויקט בשם "פרויקט הפניקס", שהם מקווים להשלים למטרה לא ידועה. המתנקשים מפעילים את הזיכרון שגנבו כי הם אומרים שבתקופה של הזיכרון, יוכלו למצוא שם סיג' והם מקווים גם לגלות את גופתו ולהשיגה לפני אבסטרגו.

הזיכרון מתחיל ב-1776 בורסאי, בתור ארנו דוריאן, בן של אציל צרפתי, הפוגש את אליס דה לה סרה, בתו של מפקד הטמפלרים הצרפתיים. אחרי שאביו נרצח בארמון ורסאי דה לה סרה מאמץ את ארנו ביודעו כי גם אביו של ארנו היה מתנקש. הזיכרון מתקדם ב-13 שנים, ומתאר את הצטרפותה של אליס למסדר הטמפלרים של אביה ב-1789. ארנו נשלח למסור הודעה לאביו החורג אך השאירו במשרד של דה לה סרה כדי להתגנב למסיבה ששם נמצאת אליס. אחרי שהוא פגש אותה, ארנו מתגנב החוצה מהמקום ורואה את אביו החורג נרצח, ארנו נעצר, נחשד ברצח ונלקח לבסטיליה, שם ארנו רואה מסרים אפוקליפטיים מהמשחקים הקודמים ומרשים את חברו לתא, מתנקש בשם בלק, בכישורי הלחימה שלו. בלק מציע לארנו להצטרף לאחווה כאשר הם בורחים מהבסטיליה ההרוסה.

ארנו חוזר לביתו, ששם אליס נמצאת שאומרת לארנו כי ההודעה שהיה אמור למסור לאביה הוא שיש כנראה חשד לזה שהוא יירצח, ומתגלה בפניו כטמפלרית. ארנו מצטרף לאחווה על מנת לחסל את כל הטמפלרים שהיו מעורבים ברצח של דה לה סרה, שגם כולל את לה רוי דה ת'ומס (מלך הקבצנים). הוא קיבל את בקשתו על ידי מירבו, שניסה ליצור שלום בין שתי המחנות יחד עם דה לה סרה. בזמן מחקרו של ארנו לגבי הרצח, הוא מחלץ את פרנסואה-ת'ומס ז'רמיין, נפח כסף שנלקח כשבוי על ידי הגרנד מאסטר לפרנייר, אחרי שהרג אותו, ארנו הבין כי לפרנייר הוא האדם שהזהיר את אביו החורג מהרצח, ארנו רץ לאליס והבין כי ז'רמיין הוא הסיג' וגם המוח שעמד מאחורי הרצח של אביהם. אחוות הקונסולים מתחילה לחשוש מנאמנותו של ארנו, שמתמקד בפתרון הרצח של אביו החורג.

מבין כי ג'רמיין מנסה להצית מרד גדול בצרפת כנגד מלכיהם, ארנו צריך לחסל שתי מטרות חשובות, קצין שמתכנן מרד אסירים (קפטן רוייל) ואחרת ששומרת מזון רב (מרי לבסק) כדי ליצור את הרושם שהאצולה עם משאבים בלתי נגמרים בזמן שצרפת מורעבת. ארנו מייצר לו ברית גם עם נפוליאון בונפרטה, קצין צבאי, בזמן שחיפש את ארמון טולורי אחר מכתבים שמירבו שלך למלך לואי, כי הטמפלרים ימציאו תירוץ שיאפשר להם לטהר מתנקשים ברחבי צרפת. בונפרטה עזר לארנו להפיל את רוייל, ששירת תחתו בזמן טבחי ספטמבר של 1792. בזמן הזה ארנו מציל את אליס ומשכנע אותה לשוחח עם אחוות המתנקשים, כשהיא מתוודה בפניהם שמסדר הטמפלרים נפל למזימתו של ז'רמיין. מירבו מסכים לעזור, על מנת לקבל טובה מגרנד המאסטר הפוטנציאלי הבא, אך נרצח בידי בלק, שיירצח את כל המתנקשים על מנת להסכים לאמונותיהם של הטמפלרים. ארנו מתנגד להצטרף אליו והורג אותו. אחרי שברח ממחאות המזון וההתנקשות בלבסק, ארנו נמצא עם אליס בכדור פורח ששם הוא מתוודה כי הוא עדיין אוהב אותה.

בזמן שהמהפכה עוברת להילוך מלא, ארנו מוצא את ז'רמיין בהוצאתו להורג של המלך לואי ה-16, אך יוצא להגן על אליס במקום להרוג אותו. אליס דחתה את בחירתו של ארנו, וארנו יצא ממסדר המתנקשים, כאשר הוא מתעלם מחוקי המסדר על מנת להמשיך את מסע הנקמה שלו, שגורמת לארנו לנפילה לאלכוהול ולדיכאון. ארנו נשאר מספר חודשים בורסאי ונמצא על ידי אליס, שמשכנעת אותו לחזור עימה לפריז שנקרעת לגזרים תחת שלטון הטרור. ארנו חוזר לפריז ועם עזרתה של אליס הוא מכתים את שמו של מקסמיליאן דה רובספייר, בזמן שז'רמיין, שנהפך לגרנד מאסטר החדש של הטמפלרים, גורם לכאוס מוחלט במהפכה. אחרי שארנו ואליס עוצרים את רובספייר, שנעל את משרדו כדי להימנע ממעצר, אליס יורה בלסת שלו מה שגרם לו לכתוב את מיקומו של ז'רמיין.

ארנו מתעמת מול ז'רמיין שיש לו כעת את החרב של גן העדן. הקרב ביניהם למעשה נגמר באותו מקום שמתחת למקדש שהיה בתחילת המשחק כאשר ארנו מנסה לתקוף את ז'רמיין, האחרון משתמש בחרב כדי להדוף את ארנו וללכוד אותו תחת אבנים. אליס מנסה להרוג את ז'רמיין בעצמה אך כשארנו הצליח להימלט מהסלעים, החרב התפוצצה, שהרגה את אליס ופצעה באופן קשה את ז'רמיין. ארנו הורג את ז'רמיין שנמצא כעת בזכרונו של האחרון וגם ז'רמיין התוודה כי הוא הסיג' ושהוא רצה לטהר את מסדר הטמפלרים ששכחו את דרכו של דה מוליי.

המשחק נגמר בכך שארנו מסביר כשהוא הבין איך אמונתו השתנתה, ומבטיח לשמור על פריז ויכבד את זיכרונה של אליס. מספר שנים לאחר מכן, ארנו שכעת נהפך למאסטר מתנקש, מוצא את שלדו של ז'רמיין מהמקדש ושם אותו בקטקומבות של פריז, שכעת המתנקשים מהתקופה המודרנית עומדים למצוא את גופתו של הסיג', כשהם בטוחים שאבסטרגו לא יגלו את זה.

פיתוח[עריכת קוד מקור | עריכה]

הפיתוח למשחק החל זמן קצר לאחר השלמת פיתוח המשחק "Assassin's Creed: Brotherhood", כשצוות הפיתוח פוצל לשניים על מנת לעבוד בנוסף על המשחק במהלך "Assassin's Creed III". ב-19 במרץ 2014, צילומי מסך מוקדמים של המשחק הודלפו, וכן הכותרת המשחק "Unity". ההדלפה גילתה כי המשחק עתיד במקום ותקופת זמן חדשים, בפריז במהלך המהפכה הצרפתית, וכי השחקן ישחק מתנקש חדש, וכי הוא יראה אור בסוף 2014. ב-21 במרץ, חברת "יוביסופט" אישרה את קיומו של המשחק, לאחר שהיה בפיתוח במשך יותר משלוש שנים, על ידי שחרור סרטונים קצרים. בנוסף, החברה אישרה את תאריך השחרור של המשחק ב-2014. אחד מחברי הצוות ב"יוביסופט", ג'פרי יוהלם, גילה כי התרחשות העלילה בזמן המהפכה הצרפתית היה מכוון, כאיזון לתקופת המהפכה האמריקאית של "Assassin's Creed III", "יוביסופט מונטריאל" היא המפתחת הראשית של המשחק, יחד עם שיתוף פעולה מאולפני "יוביסופט" בטורונטו, קייב, סינגפור, שנחאי, אנסי, מונפלייה, בוקרשט, קוויבק וצ'נגדו.

בטקס ה-E3 שנערך בשנת 2014, קדימונים ראשונים למשחק פורסמו. בקדימונים, היה ניתן לראות את מצב הקו-אופ המשותף, שהופיע לראשונה בסדרה. צוות הפיתוח הצליח לנצל את הכוח החדש של Xbox ONE ופלייסטיישן 4, על מנת לשפר את הופעת הקהל במשחק. עד 1000 דמויות בודדות יכולות להופיע בקהל, ולהתנהג באופן עצמאי אחד כלפי השני, וכן למעשיו של השחקן. גרסת ה-PC של המשחק משתמשת בטכנולוגיית GameWorks של Nvidia כגון TXAA anti-aliasing או Mosaic advanced DX11 NVIDIA PhysX technology, דבר המתאפשר בשל שותפות בין "יוביסופט" ל-Nvidia.

מעצב המשחק, בנג'מין פליץ', טען כי המשחק הזה יהיה הרבה יותר קשה יותר מהקודמים וכי המשחק גם יכלול סינכרון חיסולים זוגיים.

באוגוסט 2014, "Assassin's Creed Rogue" הוכרז עבור פלייסטיישן 3 ו- Xbox 360, והתגלה כי יהיה למשחק קשר עם העלילה של "Unity".

ייעוץ אקדמאי[עריכת קוד מקור | עריכה]

ב-6 באוקטובר 2014, "יוביסופט" הודיעה כי היא גייסה את עזרתם של היסטוריונים אקדמיים כגון לורן טורקוט, פרופסור מאוניברסיטת קוויבק על מנת להציג במשחק את חיי היומיום של פריז במאה ה-18, וז'אן קלמנט מרטין, פרופסור בסורבון, שעזר לשכתב את התסריט בהתאם.

בדומה למשחקים אחרים בסדרה, "Unity" כולל מספר רב של ציוני דרך השייכים לעולם האמיתי, כגון מגדל אייפל, קתדרלת נוטרדאם, וכן מציגה את בניית פסל החירות.

מחלוקות מסביב למשחק[עריכת קוד מקור | עריכה]

מגדר מיני במצב הקו-אופ[עריכת קוד מקור | עריכה]

לאחר שנחשף ב-E3‏ 2014 כי המשחק יאפשר מצב קו-אופ משותף, אלכס אמנסיו וג'יימס תריאן, שהיו ממנהלי הצוות שעבד על המשחק, הודיעו כי מצב הקו-אופ לא יכלול את היכולת לשחק כמתנקשת, בשל קשיי הפיתוח. אמנסיו הוסיף ואמר ש"דבר זה מצריך אנימציות כפולות, שמצריך קולות כפולים, כל הדברים האלה ובמיוחד הכפלת הנכסים החזותיים. דבר זה קשה במיוחד מפני שכבר הוספנו את האפשרות להתאים את המתנקש באופן אישי, ובהוספת האפשרות לבחור במין המתנקש, יידרש ממש הרבה עבודה נוספת ומאומצת". אחד ממעצבי מצב הקו-אופ, ברונו סנט-אנדרה, הרחיב על הנושא ואמר כי על מנת ליצור מתנקשת, הם היו נדרשים לפתח קרוב ל-8,000 אנימציות נוספות.

טענות אלו גרמו לאי שביעות רצון בחלק מקהילות הגיימרים. ברנה הילייר מ-VG247 ציינה כי תשעה צוותי פיתוח עבדו על המשחק, וטענה כי חברת "יוביסופט מנסה להתחמק מתשובה על ידי מענה תירוצים עלובים, זניחים וטיפשיים, ועל ידי כך, להפריך בכוח את מעגל הסקסיזם התת-ייצוגי בתעשיית המשחקים". טים קלארק מהאתר "PC Gamer" ציין כי "במשחקים הקודמים היו לנשים תפקיד גדול בעלילה, כי אחוות המתנקשים, כפי הנראה בסדרת המשחקים, נתמך ומופעל על ידי מתנקשים רבים, שחלקן הגדול הן נשים, לכן כך שתירוצם של חברת 'יוביסופט' הוא עלוב וכמעט לא אפשרי כלל". על תשובתם של אמנסיו ותריאן, קלארק טען שהרגיש כיצד הם מפילים את האשמה על צוותי פיתוח המשחק. מעצב סדרת המשחקים לשעבר, ג'ונתן קופר, הגיב באומרו, "לעניות ההשכלה שלי, אני מעריך שעל מנת ליצור 8,000 אנימציות, נדרש יום-שניים של עבודה". קופר גם חשף כי לפיתוח דמותה של אוולין דה גראנדפרה, גיבורת חבילת ההרחבה של "Assassin's Creed III", נדרש פחות אנימציות מאשר לפיתוח דמותו של אדוארד קנווי.

אמנסיו ניסה למנוע בלבול בדבריו, וטען כי "אני מבין את הבעיה, אני מבין את הסיבה, וזה אצילי, אבל אני לא חושב שזה רלוונטי במקרה של 'Unity'. ב-'Unity' השחקן משחק המתנקש הזה שנקרא ארנו, וכאשר השחקן משחק בקו-אופ, גם שם הוא ישחק את ארנו. יש לארנו מיומנויות שונות - הנמצאות ברמות שונות לפי נקודות מיומנות של השחקן במשחק - אלמנטים והשפעות שונות שהופכות את הדמות שהשחקן ישחק לשלו; אך בסופו של דבר, השחקן המשחק תמיד ישחק את ארנו. הסיבה שאנחנו משנים את הפנים של שותפי השחקן למצב הקו-אופ, הוא מפני שאנחנו רוצים שאנשים ישוויצו בציוד שהשיגו במשחק באמצעות חקר העולם שמסביב".

פלטפורמות זוגיות[עריכת קוד מקור | עריכה]

באוקטובר 2014, המפיק הבכיר של "יוביסופט", וינסנט פונטבריאנד, הצהיר כי כל גרסאות הקונסולות של המשחק תהיינה נעולות ברזולוציה של 900 פיקסל, וכי הדבר נעשה "על מנת למנוע את כל הוויכוחים וכיוצא בזה...". בעקבות ההצהרה, קוראים רבים לקחו את זה כהתייחסות לאופן בו הקונסלות פלייסטיישן 4 ו- One Xbox מושווים באופן קבוע בתקשורת, בהנחה כי גרסת הפלייסטיישן 4 של המשחק הונמך כדי להשתוות לגרסת ה-Xbox One, אך מאוחר יותר, "יוביסופט" הכחישו כי זו הייתה הסיבה.

במקום זאת, פונטבריאנד קבע כי ההחלטה על כך הגיעה מהמגבלות של המעבדים של הקונסולות: מספר ה-NPCs והכמות ה-AI הן בעלות חשיבות עליונה לשימור המשחק נעול בקצב של 30 פריימים לשנייה.

ביקורות[עריכת קוד מקור | עריכה]

ביקורת[עריכת קוד מקור | עריכה]

עם שחרורו לשוק, "Unity" התקבל בביקורות מעורבות מהמבקרים. אתרי הביקורת "GameRankings" ו-"Metacritic" (כל הציונים בהתאמה) נתנו לגרסת ה-PC את הציונים 73.33% בהתבסס על 3 ביקורות ו-70/100 בהתבסס על עשר ביקורות, לגרסת ה-PlaySation 4 את הציונים 68.11% בהתבסס על 27 ביקורות ו-70/100 התבסס על 40 ביקורות, לגרסת ה-Xbox One את הציונים 70.18% בהתבסס על 45 ביקורות ו-72/100 בהתבסס על 59 ביקורות. הכתב מאט מילר מ-"Game Informer" נתן למשחק את הציון 8/10, בעודו משבח את סביבת המשחק המפורטת ואת עבודות האדריכלות המדויקות שנעשו למבנים במשחק, את הסאונד, את המשימות הדורשות אסטרטגיה מתוחכמת, וציין כי המשחק מאתגר ומשימות העלילה נבנות בקצב טוב. עם זאת, מילר ביקר את השליטה על מערכת הבקרות, הבעיות הטכניות והבאגים שנחשפו במהלך המשחק, וציין כי עדיין יש במה לשפר את מערכת הניווט ואת מערכת הלחימה. הכתבת לואיז בליין מ-"GamesRadar" נתנה למשחק את הציון 4/5, ושיבחה את עולם המשחק הצפוף מבחינה אטמוספירית, את בניית ועיצוב האופי הממוקד שניתנו למשימות, את מכניקת הריצה-חופשית, את היכולת להתאים את דמותו של ארנו עבור כל שחקן באופן אישי והסיפוק שיש בלחימה המאתגרת. עם זאת, היא ביקרה את המשחק על עיצוב האופי העני והלוקה בחסר של הנבלים.

כריס קרטר מהאתר "Destructoid" נתן למשחק את הציון 7/10, ושיבח את מערכת התנועה החדשה, את האופי של הדמויות, את האנימציה חלקה ויכולות הטלת הנשק המשופרות, התוספות החדשות שנוספו כגון התאמה אישית הדמות וריבוי הקהל. עם זאת, הוא מתח ביקורת על העלילה הצפויה והחלשה, הבעיות הטכניות שנתגלו במהלך המשחק, ועיצוב המשימות של מצב הקו-אופ, בכך שאינן מאפשרות לשחקן לשחק כמה מהן במצב שחקן-יחיד. הוא הצהיר כי "'Unity' מרגיש כמו צעד אחד אחורה עבור הסדרה... אין בה את התחושה המפוארת של נדידה בים מלא ההפתעות של 'Black Flag', או אפילו ההרגשה האינסופית של השממות של 'Assassin's Creed III', אבל זה עדיין מסע ששווה לקחת אם אתה כבר נמצא בתוך הסדרה." טום בראמוול מהאתר "Eurogamer" נתן למשחק את הציון 7/10, בעודו משבח את התוכן העשיר, העלילה מעוררת ההשראה ומשימות הצד המעניינות, אך עם זאת, הוא מתח ביקורת על תכנון המשימה המוכרת יתר על המידה ועל חוסר הדמיון, ובנוסף ביקר את מערכת המכניקה החופשית האוטומטית יתר על המידה במכניקה ואת חוסר ההתאמה האישי של כלי הנשק. הוא תיאר את המשחק כ"החמצה".

מרטי סילבה מ-"IGN" נתן למשחק את הציון 7.8/10, ושיבח את הרעיונות השאפתניים לבילוי ברחבי פריז שהוצגו במצב הקו-אופ, אבל ביקר את מצב ההתגנבות של הדמות, העלילה החלשה וחסר האופי. הוא הצהיר כי "ה-GEN החדש והאמיתי של המשחק הוא ההוכחה המדהימה, המבדרת והמוצלחת לשינוי הבא והממשמש של הקונספט של הסדרה, אף על פי שזה לא מה שהייתי מכנה מהפכנית".

טום סניור מ-"PC Gamer" נתן למשחק את הציון 65/100 ואמר כי "'Unity' יכול להפוך לחלק מהנה לחלוטין מהקאנון של "Assassin's Creed", זהו קמפיין מוצק שמתרומם בזכות משימות התנקשות איכותיות ותפאורה יוצאת דופן שעשויה לדחוף את הציון הגדול שנמצא בתחתית הסקירה הזו אל שנות ה-80, אך עם נקודת מכירה גדולה שיצאה מחוץ לשליטה, מרקע שלם של בעיות טכניות, בעיות ביצועיות מיקרו-טרנספורמציות ומערכות קרביות ופרירוניות, 'Unity' - במצב הנוכחי שלו - יכול להיחשב רק למהפכה כושלת." סם פרל מהאתר "Joystiq" נתן למשחק את הציון 2.5/5, ואמר כי "קשה לא להעריך את כל מה שהוא [Unity] עושה בצורה נכונה, ולשחקן יהיה זמן טוב אם הוא יוכל לאסוף כמה חברים עבור ה-co-op, אבל זה בלתי אפשרי להתעלם מאיך ש-'Unity' צונח באופן טרגי". באתר "PC World" אף הצהירו כי המשחק "רמה נמוכה מדי עבור הסדרה של 'Assassin's Creed'." הסקירה גם מתחה ביקורת על המשחק בשל המשחקיות הגרועות, דרישות מערכת המינימום הגבוהות. כמו כן, באתר "CNET" הצהיר כי "סביר להניח כי המשחק יהיה מספק עבור האוהדים האדוקים של 'Assassin's Creed', אף על פי ש-'Unity' מועד לאורך הדרך ולא ממש מוצא את עצמו."

דצמבר 2015, "Game Informer" דירגו את המשחק כ"המשחק השמיני הטוב ביותר של סדרת 'Assassin's Creed' עד כה."

תגובת יוביסופט לביקורות[עריכת קוד מקור | עריכה]

מנכ"ל חברת "יוביסופט מונטריאול", יאניס מאלאט, התנצל בשם האולפן על ההשקה הירודה של "Unity", וציין כי "האיכות הכוללת של המשחק הופחתה מערכה על ידי באגים ובעיות טכניות בלתי צפויות", ומנעה מהשחקנים "לחוות את פוטנציאל המשחק במלואו". בתגובה לביקורות, "יוביסופט" הודיעה כי היא תפסיק את המכירות של המשחק, ומהדורות הספיישל והזהב של המשחק, ובנוסף תציע את חבילת ההרחבה של המשחק, "מלכים מתים", בחינם. כפיצוי עבור אלו שקנו את מהדורת הספיישל, החברה נתנה אפשרות עבורם להוריד באופן דיגיטלי וחינמי אחד מתוך שישה משחקים של החברה: (Assassin's Creed IV: Black Flag, The Crew, Far Cry 4, Just Dance 2015, Rayman Legends, או Watch Dog), ובנוסף, לקבל גישה מתמשכת לתכנים הקשורים ל-"Unity", כדוגמת "Assassin’s Creed Chronicles: China". עם זאת, על מנת לקבל את הזכות לכך, השחקנים נאלצו לוותר על זכותם לתבוע את "יוביסופט" לגבי המשחק.

בפברואר 2016, "יוביסופט" הודיעה כי היא לא תכריז על משחקים נוספים של "Assassin's Creed" למשך שארית השנה, תוך כדי אזכורים של נושאים רבים של "Unity", וציינה כי "למדנו הרבה בהתבסס על המשוב של הקהל". בהצהרה זו, "יוביסופט" התחייבה לפתח ולשדרג את המכניקה של המשחק על מנת ליצור "משחקים מהנים יותר". להצהרה זו יש קשר אפשרי לדו"ח השנתי של "יוביסופט", שפורסם באותו יום, וקבע כי פיתוחו של "Syndicate" היה "איטי יותר מהצפוי".

תגובת מפלגת השמאל הצרפתית[עריכת קוד מקור | עריכה]

מפלגת השמאל הצרפתית ובראשם ז'אן לוק מלנשון, מתחו ביקורת על הפרשנות ההיסטורית ש-"Unity" העביר על המהפכה הצרפתית, במיוחד לכאורה על הפרשנות המתארת את מקסימיליאן רובספייר כ"מפלצת צמאה דם ואת מארי אנטואנט כ"ילדה מסכנה". הוא תיאר את הגרסה של "יוביסופט" לתקופה ההיסטורית כ"תעמולה", המתבססת על תחושת השנאה העצמית המתפשטת ברחבי צרפת. מלנצ'ון הביע את ביקורתו בהופעות רבות בתקשורת, ואמר לניו יורק טיימס כי "שימוש במהפכה הגדולה היא עבודה מלוכלכת שמטרתה להכניס את הצרפתים ליותר תיעוב עצמי ולדכא את רוחם. אם נמשיך ככה, לא תהיה זהות משותפת לצרפתים מלבד הדת וצבע העור".

אלכסיס קורבייר, מזכיר מפלגת השמאל, אמר כי "המשחק מעביר את כל הקלישאות האנטי-מהפכניות שזויפו במשך מאתיים שנה". הוא גם הוסיף כי "לכל מי מכם שיקנה את "Unity", אני מאחל לכם זמן טוב, אבל אני גם אומר לכם שהכיף לא מונע מכם לחשוב, תשחקו בזה, אבל אל תיתנו לעצמכם להיות נשלטים על ידי התעמולה".

בלי להזכיר את הביקורת בפרט, בראיון שפורסם ב -6 באוקטובר 2014 על ידי טיים מגזין, המפקח היצירתי של המשחק, אלכס אמנסיו, אמר:

מה שאנחנו באמת מנסים לעשות, ואני חושב שזו האמונה האישית שלנו, היא למנוע זלזול בהיסטוריה... אנו מנסים מאוד לתאר את הדברים בצורה העובדתית ביותר ככל האפשר

תגובתו של אלכס אמנסיו

. למרות זאת, מפיק המשחק, אנטואן וימאל דו מונטיל, השיב כי בסופו של דבר,

"Unity" הוא משחק וידאו, לא שיעור היסטוריה.

יציאה לשוק ומכירות[עריכת קוד מקור | עריכה]

בעקבות השרפה בקתדרלת נוטרדאם[עריכת קוד מקור | עריכה]

בעקבות השרפה שפרצה בקתדרלת נוטרדאם ב-15 באפריל 2019 הודיעה חברת יוביסופט כי תאפשר למעוניינים להוריד את המשחק בחינם במשך כשבוע, על מנת לאפשר להם לחוות את הקתדרלה באמצעות המשחק. בנוסף הודיעה החברה כי תתרום סכום של 564,000 דולרים לצורך שיקום הקתדרלה. כמו כן הודיעה החברה כי תעמיד לצורך מאמצי השיקום והשחזור של הקתדרלה את סריקות תלת-המימד של הקתדרלה ששימשו אותה לפיתוח המשחק.[1]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא Assassin's Creed Unity בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]