Assassin's Creed Rogue

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
אמונת המתנקש: נוכלות
Assassin's Creed Rogue
עטיפת המשחק
עטיפת המשחק
כללי
תאריך הוצאה

PS3 ו-Xbox 360

11 בנובמבר 2014 בצפון אמריקה

13 בנובמבר 2014 באירופה

Microsoft Windows

10 במרץ 2015 [1]
סוגה משחק הרפתקאות ואקשן מגוף שלישי, עולם פתוח
פיתוח יוביסופט סופיה
הוצאה לאור יוביסופט עריכת הנתון בוויקינתונים
ארץ מקור איטליה עריכת הנתון בוויקינתונים
שפות אנגלית, יפנית, הולנדית, פולנית, פורטוגזית ברזילאית, רוסית, ערבית, גרמנית, ספרדית, צרפתית, איטלקית, קוריאנית עריכת הנתון בוויקינתונים
הפצה יוביסופט
סדרה Assassin's Creed
דרישות תוכנה
מנוע משחק Anvil עריכת הנתון בוויקינתונים
מצבי משחק משחק מחשב מרובה משתתפים עריכת הנתון בוויקינתונים
פלטפורמות

PlayStation 3, Xbox 360, PC

nintendo switch
המשחק הקודם Assassin's Creed IV: Black Flag
המשחק הבא Assassin's Creed Unity
האתר הרשמי
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

Assassin's Creed Rogue הוא משחק וידאו מאת חברת יוביסופט, מסדרת Assassin's Creed, לפלייסטיישן 3 ול-Xbox 360. יחד עמו יצא גם משחק נוסף מהסדרה - Assassin's Creed Unity. משחק זה ייצא ב-20.3.2018 לקונסולות הפלייסטיישן 4 והאקס בוקס וואן.

משחקיות[עריכת קוד מקור | עריכה]

הסיפור שמאחורי המשחק מתרחש באמצע המאה ה-18 (בין Assassin's Creed III לבין Assassin's Creed IV: Black Flag), בתקופת מלחמת שבע השנים, ועוקב אחרי שיי פטריק קורמק, מתנקש אירי שערק לשורות הטמפלרים. המשחקיות במשחק זה דומה מאוד לזו של Assassin's Creed IV: Black Flag, והוא משלב משימות ימיות לצד יבשתיות.

ברוב המשחק ניתן לשוט עם ספינתו של שיי - "המוריגן" (Morrígan), שניתנת לשיפור ולעיצוב במהלך המשחק. הספינה שונה מהג'קדאו (Jackdaw) של קנווי ב-Assassin's Creed IV: Black Flag במספר מובנים. בין היתר, לספינה זו שוקע רדוד יותר, המאפשר שיט בנהרות. למשחק נוספו כלי הנשק שמן נשרף, המבעיר את הספינות הסמוכות, ורובי פאקל (Puckle guns), המשמשים לירי מדויק כנגד ספינות אויב.

העיצוב הארקטי מאפיין חלקים נרחבים במשחק. הספינה מצוידת בשובר קרח, המסוגל לשבור משטחי קרח דקים. בנוסף, הפצצת קרחונים גורמת לגלים עזים המשמידים ספינות קטנות. באזורים אלו, שחייה ממושכת עלולה להוביל לירידה בחיים של הדמות.

ללחימה, הוצג לראשונה במשחק רובה אוויר, המאפשר ירי של חצי הרדמה ופעולה, וכן של חזיזים. הדמות יכולה גם להשתמש במטול רימונים, ולירות באמצעותו מספר סוגי רימונים. כמו כן, ניתן להתגונן מפני תקיפות בגז רעיל של אויבים, באמצעות מסכת גז.

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

העלילה המודרנית מתחילה כשנה לאחר תום האירועים ב-Assassin's Creed IV: Black Flag, כאשר מועסק חדש מתקבל לעבודה בחברת הבידור של אבסטרגו. בזמן מחקרו על תולדותיו של שיי פטריק קורמק, מתנקש שפעל בצפון האוקיינוס האטלנטי במהלך מלחמת הצרפתים והאינדיאנים, קטע זיכרון משבש את פעולת השרתים באבסטרגו. בעקבות זאת, מחליטה מלאני למיי (Melanie Lemay), בכירה בארגון, שיש להמשיך לחקור את תולדותיו של קורמק, במטרה לתקן את התקלה.

קורמק הוא מתנקש חדש בשורותיו של מסדר המתנקשים, בפיקודו של אכילס דבנפורט (Achilles Davenport). אכילס מבין את הפוטנציאל הטמון בקורמק, אך זה מתנהג בסרבנות שמתישה את מאמניו. אכילס מאמין כי אם יתן לקורמק סמכויות נרחבות יותר בארגון, זה ימתן את התנהגותו ויהפוך צייתן יותר למסדר. לכן, אכילס מחליט לשלוח את קורמק יחד עם ספינתו ה"מוריגן" (Morrígan) למשימות שונות כנגד טמפלרים בכירים. לאחר מכן, אכילס מחליט לשלוח את קורמק לליסבון, משום שחפץ המרמז על מיקומם של חתיכות עדן (Pieces of Eden),ופוענח על ידי בנג'מין פרנקלין, מוביל לשם.

קורמק מתחיל להעלות שאלות אודות המניעים של המתנקשים, בעיקר בשל הריגתם של טמפלרים הקרובים גם כך למותם, כמו לורנס וושינגטון (אחיו של ג'ורג' וושינגטון). הדבר מגיע לשיאו כאשר קורמק עוגן בליסבון, וכשהוא מוציא את ה-Piece of Eden ממקומו רעידת אדמה חזקה פוגעת בעיר (רעידת האדמה בליסבון). קורמק נס על עקבותיו בחזרה לאחוזת דבנפורט. הוא נזכר ברעידת אדמה שפגעה בהאיטי בעת שמצאו שם חתיכת עדן, וקורמק מזועזע מכך שהמתנקשים ימשיכו לחפש חתיכות עדן נוספות, ובכך ימשיכו להרוג חפים מפשע. בעקבות זאת, קורמק מחליט לבגוד במסדר, ולגנוב כתב יד ההכרחי לפענוח החפץ המוביל לחתיכות העדן. המתנקשים רודפים אחריו ברחבי האחוזה, עד שהוא מגיע לראש צוק. קורמק מחליט להתאבד בקפיצה, ויחד איתו כתב היד. הוא קופץ, ולפתע הוא נורה בגבו. קורמק מאמין כי היורה הוא לא אחר מאשר חברו הטוב ליאם.

קורמק ניצל בזכות ספינה חולפת הלוקחת אותו לניו יורק סיטי. הוא מחליט להשתמש ביכולות שלמד אצל המתנקשים כדי להילחם בכנופיות בעיר. פעולותיו מעוררות את תשומת לבו של ג'ורג' מונרו, מושל העיר, המציע לקורמק לעזור לו בבניין העיר. אסיר תודה למונרו, קורמק עוזר לצבא הבריטי בקרבותיו הראשונים כנגד הצרפתים, הנתמכים על ידי אכילס. בהמשך מונרו מציג את עצמו כטמפלר, ועל אף נאמנותו הקודמת של קורמק, הוא מציע לו להיות חבר במסדר הטמפלרי. קורמק מסכים להצעתו, ומונרו נהרג זמן קצר לאחר מכן. לאחר מכן קורמק מתקבל רשמית למסדר הטמפלרי, תחת הנהגתו של היית'ם קנווי.

קורמק מספר לקנווי על השערתו בדבר כך שחתיכות העדן אינן נשק, אלא משמשים להחזקת העולם יציב, ומציע לנסות ולעצור את המתנקשים, לפני שיגרמו לאסון נוסף. בהמשך קורמק הורג בכירים מספר במסדר המתנקשים, עד שרק אכילס וליאם נותרים חיים. לאחר שמתגלה כי השניים עלו צפונה לאחר שזיהו חתיכת עדן נוספת באזור הארקטי, קנווי וקורמק מחליטים לעצור אותם. השניים מגיעים אל זוג המתנקשים ומתעמתים עמם, אכילס מנסה למנוע שפיכות דמים, אך הדבר גורם לליאם לפגוע בטעות בחתיכת העדן, דבר הגורר רעידת אדמה נוספת. בעוד שקנווי דולק אחרי אכילס, קורמק רודף אחרי ליאם, עד מותו של האחרון. קורמק בא בדיוק בזמן כדי לעצור את קנווי מלהרוג את אכילס, בטענה שאכילס למד את הלקח ולא ישוב לחפש עוד חתיכות עדן. קנווי יורה בברכו של אכילס, אך משאיר אותו בחיים.

לאחר שמסדר המתנקשים מושמד כמעט לגמרי, יוצא קורמק למסע בין עשרים שנה במטרה לחפש את החפץ שנועד כדי למצוא חתיכות עדן. מסעו מוביל אותו לארמון ורסאי, שם הוא מגלה שהחפץ נמצא ברשותו של המתנקש צ'ארלס דוריאן, אביו של ארנו דוריאן, הדמות הראשית מ-Assassin's Creed Unity. קורמק הורג את דוריאן, ולוקח ממנו את החפץ.

בסיום, לשחקן בזמנים המודרניים נודע כי בכירים שונים באבסטרגו הם טמפלרים. לשחקן מוצגת האפשרות להצטרף למסדר כחבר מן המניין, או למות. לא ידועה בחירתו של השחקן.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא Assassin's Creed Rogue בוויקישיתוף