Basket Case

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
"Basket Case"
סינגל בביצוע גרין דיי
מתוך האלבום Dookie
יצא לאור נובמבר 1994
פורמט תקליטור, תקליט ויניל, תקליטור עריכת הנתון בוויקינתונים
הוקלט 1993
סוגה פאנק רוק, הארד רוק
אורך 03:01
חברת תקליטים Reprise Records
כתיבה בילי ג'ו ארמסטרונג
לחן בילי ג'ו ארמסטרונג עריכת הנתון בוויקינתונים
הפקה רוב קוואלו, גרין דיי
כרונולוגיית סינגלים של גרין דיי
"Welcome to Paradise"
(1994)
"Basket Case"
(1994)
"She"
(1995)
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

Basket Case הוא שיר של להקת גרין דיי מתוך אלבומה השלישי Dookie שיצא ב-1994. הסינגל זכה להצלחה רבה. השיר נכתב על ידי הסולן בילי ג'ו ארמסטרונג על המאבק שלו בחרדה; לפני שהוא אובחן כחולה בהפרעת פאניקה, הוא חשב שהוא משוגע[1]. בקליפ נראים חברי הלהקה במוסד לחולי נפש. הקליפ שודר רבות ב-MTV. השיר והקליפ עזרו לאלבום "Dookie" להגיע להצלחה גדולה, ולמיינסטרים של מאזיני הרוק. Dookie הפך למולטי-פלטינה (אלבום יהלום) בעקבות שיר זה ובעקבות הלהיטים: "Longview"", "When I Come Around", "Welcome to Paradise" ו"She".

ב-1995, גרין דיי היו מועמדים בקטגוריית "הופעת הרוק הקולית הטובה ביותר על ידי זוג או קבוצה" בפרס גראמי עבור השיר "Basket Case".

ב-2006, נבחר "Basket Case" כ"שיר הפאנק הטוב ביותר בכל הזמנים" על ידי רדיו 1 של ה-BBC. הבחירה הייתה שנויה במחלוקת, מכיוון שהרבה אנשים כלל לא מחשיבים את גרין דיי כלהקת פאנק.

את שיר זה ניתן למצוא גם באלבום הלהיטים הגדולים של הלהקה "International Superhits!", ואת הקליפ ניתן למצוא ב־DVD "International Superhits!". גרסה של השיר בהופעה חיה ניתן למצוא באלבום "Bullet in a Bible", שהוא אלבום הופעה חיה של גרין דיי, כאשר הם הופיעו ב-"National Bowl", במילטון קייניס אשר בדרום מזרח אנגליה.

הווידאו קליפ[עריכת קוד מקור | עריכה]

"Basket Case" היה הקליפ השלישי של גרין דיי, והבמאי שלו היה מארק קור. הקליפ צולם במוסד לחולי נפש אמיתי, על פי בקשתם של חברי הלהקה. המוסד היה מוזנח, אבל רוב המבנה נשאר במצבו ההרוס. חברי הלהקה מצאו שריטות עמוקות בקירות, ותבניות שיניים מפוזרות. במקור, צולם הקליפ בשחור לבן, ולאחר מכן הוסיפו את הצבע, כדי לתרום לאפקט הסוריאליסטי בקליפ. ב-1995, הקליפ היה מועמד בטקס "פרסי הווידאו קליפ של MTV" בקטגוריות: "הקליפ של השנה", "קליפ הלהקה הטוב ביותר", "קליפ הרוק כבד הטוב ביותר", "קליפ הרוק האלטרנטיבי הטוב ביותר", "קליפ פריצת הדרך", "הבימוי הטוב ביותר", "העריכה הטובה ביותר", "הסינמטוגרפיה הטובה ביותר" ו"פרס בחירת הצופים". בנוסף נעשה לקליפ שילוב עם הקליפ של נלי "Country Grammar", הנקרא " Country Basket".

קאברים והתייחסויות נוספות[עריכת קוד מקור | עריכה]

לשיר בוצע קאברים על ידי אבריל לאבין, "The Moog Cookbook", "Dilana", "Elysium", "Freefaller", " Rex Goudie" ולהקת הפאנק רוק היפנית "Nicotine". אופספרינג עשו גם קאבר ל-39 השניות הראשונות של השיר לשם הנאה.

רשימת שירים בסינגל[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. "Basket Case"
  2. "Longview" (live)
  3. "Burnout" (live)
  4. " 2000 Light Years Away" (live)

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ ריאיון עם בילי ג'ו ארמסטרונג, באתר VH1 (אוחזר ב-2007) (באנגלית)