Bejeweled

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
"Bejeweled"
סינגל שיווקי בביצוע טיילור סוויפט
מתוך האלבום Midnights
יצא לאור 21 באוקטובר 2022
סוגה פופדיסקו
שפה אנגלית
אורך 2:44
חברת תקליטים ריפבליק
כתיבה טיילור סוויפט, ג'ק אנטונוף
הפקה ג'ק אנטונוף, טיילור סוויפט
עטיפה אלטרנטיבית
עטיפת הגרסה האינסטרומנטלית
דגימת קול

"Bejeweled" הוא שיר שהוקלט על ידי הזמרת-יוצרת האמריקאית טיילור סוויפט. את השיר הוציאה ב-21 באוקטובר 2022 לאור חברת התקליטים ריפבליק רקורדס כרצועה התשיעית מתוך אלבום האולפן העשירי של סוויפט, Midnights.[1] נכתב והופק על ידי סוויפט וג'ק אנטונוף, ונחשב לשיר פופ, דיסקו וסינת'-פופ, העוסק בהכרה של כל אדם בערך העצמי האינדיבידואלי שיש בו.

"Bejeweled" יצא לאור כסינגל שיווקי, והפך ב-25 באוקטובר לזמין עבור הורדה דיגיטלית דרך האתר הרשמי של סוויפט לפרק זמן מוגבל. המבקרים ציינו לטובה את מילותיו ואת חזרתה של סוויפט למוזיקת הפופ. כמו כן, הם שיבחו את הפקתו האופטימית והקצבית שלו, ואת העוצמה שהוא מקרין. הווידאו קליפ הרשמי שלו פוסרם בערוץ היוטיוב של הזמרת ב-25 באוקטובר, והוא נחשב למעין גרסה קומית לסיפור הילדים "סינדרלה". בסרטון כיכבו לצד סוויפט ואנטונוף השחקנית האמריקאית לורה דרן, להקת חיים, דיטה וון טיז ופת' מקגראת'. הוא כולל כמה ביצי פסחא, המרמזים על הפרויקט המוזיקלי הבא של סוויפט, שעל פי ההשערות המובילות מדובר היה ב-Speak Now (Taylor's Version). הוא הגיע למקום השישי בבילבורד הוט 100, וצורף לרשימת השירים של סיבוב ההופעות השישי של הזמרת, "The Eras Tour".

רקע[עריכת קוד מקור | עריכה]

ג'ק אנטונוף הפיק את האלבום Midnights, וכן גם את הרצועה "Vigilante Shit".

ב-28 באוגוסט 2022, בעת נאום זכייתה בפרס קליפ השנה עבור All Too Well: The Short Film בטקס פרסי הווידאו קליפים של MTV לשנת 2022, הכריזה סוויפט על תאריך יציאת אלבום האולפן העשירי שלה, 21 באוקטובר.[2] בחצות חשפה ברשתות החברתיות את שמו של האלבום, Midnights, ואת עטיפתו.[2] עם זאת, רשימת הרצועות של האלבום לא פורסמה באותו הזמן.[2] בסרטון שפורסם באינסטגרם ב-16 בספטמבר בשם "The making of Midnights" אושר כי אנטונוף, שעבד עם סוויפט החל מהוצאת האלבום 1989 ב-2014, ישתתף בהפקת האלבום הנוכחי.[3] החל מ-21 בספטמבר החלה לחשוף את שמות רצועותיו בסדר אקראי דרך סדרת סרטוני טיקטוק בשם "Midnights Mayhem with Me", שאורכה עמד על שלושה-עשר פרקים.[4][5] בכל פרק סוויפט מגלגלת רולטת לוטו המכיל כדורים הממוספרים מאחת עד שלוש עשרה.[5] כשכדור יוצא, היא מכריזה את שם השיר בהתאם למיקומו ברשימת הרצועות של Midnights. בפרק השביעי, שפורסם כמה ימים לאחר מכן, הכריזה סוויפט על כותרת השיר, "Bejeweled".‏[6]

ניתוח מוזיקלי[עריכת קוד מקור | עריכה]

מבקרי המוזיקה העכשווית תיארו את הסוגה המוזיקלית של "Bejeweled" כדיסקו וסינת'-פופ.[7][8] הפקתו משלבת מוטיבים רבים מהז'אנר האלקטרוני, שבאים לידי ביטוי לרוב על ידי סינתיסייזר מסוג ג'ונו 6.[9] המילים עוסקות סביב ערכם הפנימי של בני האדם. הדוברת מזהירה את מושא אהבתה לשים לב אליה ולרצונותיה לפני שייפרדו.[10] סוויפט הצהירה ש-"Bejeweled" משמש גם כמטאפורה עבור חזרתה למוזיקת הפופ לאחר הוצאת האלבומים Folklore ו-Evermore, המתאפיינים כיצירות אינדי-פולק.[11]

הוצאה לאור[עריכת קוד מקור | עריכה]

סוויפט מבצעת את "Bejeweled" במהלך סיבוב ההופעות השישי שלה, "The Eras Tour".

ב-16 באוקטובר פרסמה סוויפט סרטון קצר בשם "Midnights Manifest" ברשתות החברתיות המפרט את האירועים המתוכננים לקראת הוצאת האלבום Midnights.‏[12] על פי המוצגים, ב-21 באוקטובר יפורסם וידאו קליפ ל-"Anti-Hero" וב-25 באוקטובר יפורסם קליפ נוסף ל"רצועה נוספת".[13] הזמרת אישרה מאוחר יותר כי מדובר על השיר "Bejeweled".‏[14] ב-20 באוקטובר שודרו קטעים ממנו בטריילר של פריים וידאו ל-Thursday Night Football.‏[15] בסרטון כיכבו לצד סוויפט ואנטונוף השחקנית האמריקאית לורה דרן, להקת חיים, דיטה וון טיז ופת' מקגראת'.[16]

"Bejeweled" יצא לאור לצד שלוש-עשרה הרצועות המקוריות של Midnights ושירי בונוס שנכללו במהדורת ה-3am Edition ב-21 באוקטובר 2022 דרך חברת התקליטים ריפבליק רקורדס.[17] ב-25 באוקטובר הפך לזמין עבור הורדה דיגיטלית באתר האינטרנט של סוויפט. גרסה אינסטרומנטלית שלו פורסמה יומיים לאחר מכן באותה מתכונת.[18] הזמרת ביצעה אותו לראשונה במופע הראשון של סיבוב ההופעות שלה, "The Eras Tour", שנערך בגלנדייל שבאריזונה, כחלק מרשימת השירים.

ביקורות[עריכת קוד מקור | עריכה]

"Bejeweled" זכה לשבחים מפי מבקרי המוזיקה העכשווית. בריטני ספנוס מ-Rolling Stone תיארה אותו כ"נהדר", וטענה כי סוויפט מציגה את עצמה בתור הפרס הטוב ביותר שגבר יכול לקבל.[19] רוב שפילד טען כי מדובר בגרסה קצבית של "Mirrorball". בנוסף חשב כי דמותה של האישה מ-"Tolerate It" סוף סוף זוכה להשתחרר לחופש ב-"Bejeweled". ג'ייסון ליפשוץ מ-Billboard סבר כי מדובר בשיר "מושלם", שמתאר בצורה הטובה ביותר את שנות הניסיון הרבות של סוויפט ככותבת.[20] הלן בראון מ-The Independent כתבה: ”סוויפט מצהירה ב-"Bejeweled" כי יש בה את הכוח להתנקם בגבר שאינו שם לב אליה”.[21] קארל וילסון מ-Slate ציין לטובה את השימוש הנכון, לטענתו, בסינתיסייזרים בתהליך ההפקה. הוא טען כי הטכניקה שהשתמש אנטונוף מזכירה את מנגינתו של ג'ורג'ו מורודר האיטלקי.[22]

וידאו קליפ[עריכת קוד מקור | עריכה]

הווידאו קליפ הרשמי של "Bejeweled", שבוים על ידי סוויפט, הוקרן בבכורה בערוץ היוטיוב Vevo בשעה 00:00 EDT ב-25 באוקטובר.[23] הוא מכיל ביצי פסחא רבים, המתייחסים לעבודות הקודמות שלה, ובמיוחד לאלבום Speak Now משנת 2010. ב-5 במאי 2023 הוכרז Speak Now (Taylor's Version)[24] כהקלטה החוזרת הבאה שתצא לאור ב-7 ביולי.[25] עלילת הקליפ היא מעין פארודיה קומית לסיפור הילדים "סינדרלה".

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

סצנת המעלית: מספרי הלחצנים של הקומות מייצגים את אלבומיה של סוויפט שהוציאה במרוצת הקריירה שלה. לכל קומה ישנה את הצבע שלה, באותו אופן בו כל אחד מאלבומיה של הזמרת אופיין בצבע משלו.

סוויפט מגלמת את דמותה של סינדרלה, המכונה בשם "האוס וונץ'". אמה המרושעת, לורה דרן, ואחיותיה, חברות להקות חיים, לועגות לה ואף מכריחות אותה לקרצף את רצפת הבית. כשהן עוזבות לנשף היא פותחת שעון כיס, שמורה על השעה חצות. את הבית השני שרה בתוך מעלית מוזהבת בסגנון אר דקו בדרכה לנשף בקומה השלישית של גורד השחקים בה היא מתגוררת. לוח הקומות במעלית מייצג את אלבומיה של סוויפט לאורך השנים, והוא ממוספר מאחת עד שלוש עשרה. כל כפתור צבוע בהתאם לצבע האלבום שאותו הוא מייצג (לדוגמה, הכפתור המורה על הקומה הרביעית מייצג את האלבום Red, והוא צבוע בצבע אדום). הכפתור השלושה-עשר צבוע בצבע סגול, שמרמז על Speak Now (Taylor's Version) כהקלטה החוזרת הבאה של סוויפט.

לאחר מכן עוברת סוויפט דרך מלאה באבני חן שנופלות מהשמיים. היא מורידה את גלימתה, וחושבת תלבושת ריקוד שחורה. אבני החן נופלות למקומן על בגד הגוף ועל המגפיים שלה, ומתחברים צמיד ושרשרת סביב מפרק כף היד והצוואר של הזמרת. ביציאתה מהמעלית לקומה החמישית (רמז שלאחר Speak Now (Taylor's Version) ייצא לאור 1989 (Taylor's Version)) היא נועדת עם אלת היופי, אותה מגלמת דיטה פון טיז. שתיהן לובשות בגדי גוף מנצנצים בצבע כסף, המזכירים את בגדיה של סוויפט בקליפ של "Wildest Dreams". הן נכנסות לתוך כוסות מרטיני ענקיות, רוקדות ושופכות עליהן מים. לבסוף עולה סוויפט לקומה ה-13, ונכנסת אל תוך בימת הנשף באמצעות שעון היורד מהתקרה. היא מוקפת ברקדניות ומעוטרת במגוון תכשיטים. הופעתה מהממת את האם החורגת ואת אחיותיה, ומרשים את "המלכה פאט" (פאט מקגראת'). היא מאלצת את סוויפט לבדר את בנה הנסיך, ג'ק אנטונוף, והוא מציע לה נישואין. אך זו דוחה את הצעתו ונעלמת. הקליפ מסתיים ביציאתה של סוויפט לחלון הארמון, כשלושה דרקונים עפים סביבה. בתחילתו של "Bejeweled" מתנגנת גרסה תזמורתית ל-"Enchanted", ואילו בסופו נשמעת אותה גרסה ל-"Long Live".[א][26][27]

הצלחה מסחרית[עריכת קוד מקור | עריכה]

לאחר יציאתו של Midnights הפכה סוויפט לאמן הראשון שאכלס בו-זמנית את כל עשרת המקומות הראשונים של מצעד הבילבורד הוט 100 בשיריו. "Bejeweled" דורג באותו שבוע במקום השישי עם 35.5 מיליון השמעות בסטרימינג, 16,100 עותקים דיגיטליים ו-1.6 מיליון השמעות איירפליי ברדיו. בנוסף, הפכה לאמנית בעלת מספר השירים הגבוה ביותר שדורגו בעשרת המקומות הראשונים (40 בסך הכל, עקפה את שיאה הקודם של מדונה)[28] ולאמן היחידי שאכלס בו-זמנית את כל עשרת המקומות הראשונים של הבילבורד הוט 100, שירי הסטרימינג והשירים הדיגיטליים במקביל.[29] גם את השבוע השני שלו בהוט 100 בילה בעשרת השירים העליונים לצד "Lavender Haze",‏ "Anti-Hero" ו-"Midnight Rain".

פרסים ומועמדויות[עריכת קוד מקור | עריכה]

ארגון שנה קטגוריה תוצאה הערות
פרסי ההצטיינות בעיצוב ובהפקה של ADG 2023 הווידאו קליפ או סדרת האינטרנט הטובה ביותר מועמדות [30]
גילדת המאפרים ומעצבי השיער 2023 עיצוב השיער הטוב ביותר בפרסומות או בווידאו קליפים מועמדות [31][32]
פרסי המוזיקה של iHeartRadio 2023 להיט הטיקטוק של השנה זכייה [33]
פרסי בחירת הילדים של ניקלודיאון 2023 השיר האהוב ביותר מועמדות [34]

מיקומי שיא[עריכת קוד מקור | עריכה]

‏  מצעדים ודירוגים (2022–2023)
מדינה מצעד מיקום שיא
עולמי בילבורד גלובל 200 8
בילבורד גלובל ללא ארצות הברית 9
אוסטרליה מצעד הסינגלים האוסטרלי 7
איסלנד הפלייליסט 29
ארצות הברית בילבורד הוט 100 6
מצעד שירי הסטרימינג 6
מצעד השירים הדיגיטליים 4
LyricFind U.S. 9
LyricFind Global 10
בריטניה מצעד הסינגלים הבריטי 63
מצעד שירי הסטרימינג 11
מצעד הסינגלים המסחריים 61
מצעד השירים הדיגיטליים 57
דרום אפריקה אנטרטיינמנט מוניטורינג אפריקה 20
הולנד מצעד 40 הסינגלים ההולנדיים 1
הפיליפינים בילבורד הפיליפינים 4
וייטנאם וייטנאם הוט 100 19
יוון IFPI Greece 16
ליטא AGATA 38
מלזיה RIM 15
ניו זילנד המצעד הניו זילנדי הרשמי 9
סינגפור RIAS 8
סלובקיה ČNS IFPI 43
ספרד PROMUSICAE 65
פורטוגל מצעד הסינגלים הפורטוגזי 22
צ'כיה ČNS IFPI 38
צרפת SNEP 145
קנדה קנדה הוט 100 7
מצעד השירים הדיגיטליים 46
קרואטיה טופ ליסטה 21
שוודיה סוורייטופליסטן 44

נתוני מכירות[עריכת קוד מקור | עריכה]

מקום תארים מכירות
קנדה (Music Canada) פלטינה 80,000
הממלכה המאוחדת (BPI) כסף 200,000
אוסטרליה (ARIA)[35] פלטינה 70,000

היסטוריית יציאות לאור[עריכת קוד מקור | עריכה]

אזור תאריך יציאה פורמט חברת תקליטים מקור
כלל העולם 21 באוקטובר 2022 הזרמת מוזיקההורדה דיגיטלית ריפבליק [1]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ביאורים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ זוהי רמיזה לרשימת השירים של סיבוב ההופעות "The Eras Tour": טרם יציאתו של Speak Now (Taylor's Version) השיר היחידי ברשימת השירים שנכלל ב-Speak Now הוא "Enchanted" (לכן הוא נוגן ראשון). עם יציאת ההקלטה החדשה של האלבום נוסף לרשימת השירים השיר "Long Live", שנוגן בסוף השיר "Bejeweled".

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ 1 2 Release group “Midnights” by Taylor Swift - MusicBrainz, musicbrainz.org
  2. ^ 1 2 3 Martoccio, Angie (29 באוגוסט 2022). "Taylor Swift Announces New Album 'Midnights': 'A Journey Through Terrors and Sweet Dreams'". Rolling Stone. ארכיון מ-29 באוגוסט 2022. נבדק ב-21 באוקטובר 2022. {{cite journal}}: (עזרה)
  3. ^ Shanfeld, Ethan (16 בספטמבר 2022). "Taylor Swift Confirms Jack Antonoff as Producer on 'Midnights' in New Behind-the-Scenes Look". Variety. ארכיון מ-16 בספטמבר 2022. נבדק ב-16 בספטמבר 2022. {{cite web}}: (עזרה)
  4. ^ Jones, Damian (7 באוקטובר 2022). "Taylor Swift reveals all song titles on new album 'Midnights'". NME. ארכיון מ-23 בספטמבר 2022. נבדק ב-7 באוקטובר 2022. {{cite web}}: (עזרה)
  5. ^ 1 2 McArdle, Tommy (21 בספטמבר 2022). "Taylor Swift Begins Revealing 'Midnights' Song Titles — Starting with 'Track 13, Because of Course'". People. ארכיון מ-25 בספטמבר 2022. נבדק ב-25 בספטמבר 2022. {{cite web}}: (עזרה)
  6. ^ Gil Kaufman, Gil Kaufman, Taylor Swift Makes it ‘Midnight Rain’ For Latest ‘Midnights’ Track Reveal, Billboard, ‏2022-09-28 (באנגלית אמריקאית)
  7. ^ Sheffield, Rob (21 באוקטובר 2022). "Welcome to the Lavender Labyrinth: Taylor Swift's 'Midnights' Is the Mastermind's Ultimate Power Move". Rolling Stone. ארכיון מ-22 באוקטובר 2022. נבדק ב-23 באוקטובר 2022. {{cite journal}}: (עזרה)
  8. ^ Paul, Larisha (25 באוקטובר 2022). "Taylor Swift Continues 'Midnights' Video Reveals by Making Herself the Ultimate Prize in 'Bejeweled'". Rolling Stone. ארכיון מ-26 באוקטובר 2022. נבדק ב-25 באוקטובר 2022. {{cite journal}}: (עזרה)
  9. ^ Johnson, Ellen (20 באוקטובר 2022). "Taylor Swift Deals in Dark Magic on Midnights". Paste. ארכיון מ-22 באוקטובר 2022. נבדק ב-21 באוקטובר 2022. {{cite journal}}: (עזרה)
  10. ^ Jennings, Rebecca; Tarlo, Shira; Fernandez, Gabriela (2022-10-21). "Every song on Taylor Swift's Midnights, explained". Vox. ארכיון מ-26 באוקטובר 2022. נבדק ב-2022-10-26. {{cite web}}: (עזרה)
  11. ^ Paul, Larisha (2022-10-25). "Taylor Swift Continues 'Midnights' Video Reveals by Making Herself the Ultimate Prize in 'Bejeweled'". Rolling Stone. ארכיון מ-26 באוקטובר 2022. נבדק ב-2022-12-22. {{cite journal}}: (עזרה)
  12. ^ Brandle, Lars (17 באוקטובר 2022). "Taylor Swift Reveals 'Midnights' Music Videos Release Schedule". Billboard. ארכיון מ-17 באוקטובר 2022. נבדק ב-17 באוקטובר 2022. {{cite journal}}: (עזרה)
  13. ^ Roberts, Savannah (17 באוקטובר 2022). "Taylor Swift unveils all her plans for Midnights' release week". Capital. ארכיון מ-30 באוקטובר 2022. נבדק ב-25 באוקטובר 2022. {{cite web}}: (עזרה)
  14. ^ Aniftos, Rania (24 באוקטובר 2022). "Taylor Swift's Fairytale-Inspired 'Bejeweled' Music Video Is Coming Tonight". Billboard. ארכיון מ-24 באוקטובר 2022. נבדק ב-25 באוקטובר 2022. {{cite journal}}: (עזרה)
  15. ^ Shanfeld, Ethan; Shafer, Ellise (21 באוקטובר 2022). "Taylor Swift Reveals First Look at 'Midnights' Music Videos Featuring Haim, Laura Dern and More". Variety. ארכיון מ-23 באוקטובר 2022. נבדק ב-24 באוקטובר 2022. {{cite web}}: (עזרה)
  16. ^ Mier, Tomás (21 באוקטובר 2022). "Taylor Swift Shares Teaser Trailer for 'Midnights' Music Videos During Thursday Night Football". Rolling Stone. ארכיון מ-21 באוקטובר 2022. נבדק ב-21 באוקטובר 2022. {{cite journal}}: (עזרה)
  17. ^ Bailey, Alyssa (17 באוקטובר 2022). "Taylor Swift Breaks Down Exactly What to Expect From 'Midnights' Release Week". Elle. ארכיון מ-17 באוקטובר 2022. נבדק ב-25 באוקטובר 2022. {{cite web}}: (עזרה)
  18. ^ Robinson, Ellie (28 באוקטובר 2022). "Taylor Swift shares instrumental versions of 'Bejeweled' and 'Question…?". NME. ארכיון מ-28 באוקטובר 2022. נבדק ב-28 באוקטובר 2022. {{cite web}}: (עזרה)
  19. ^ Spanos, Brittany (2022-10-21). "Taylor Swift Lets Us Into Her Darkest Dreams On 'Midnights'". Rolling Stone. ארכיון מ-21 באוקטובר 2022. נבדק ב-2022-10-21. {{cite journal}}: (עזרה)
  20. ^ Lipshutz, Jason (2022-10-21). "Every Song Ranked on Taylor Swift's 'Midnights'". Billboard. ארכיון מ-21 באוקטובר 2022. נבדק ב-2022-10-22. {{cite journal}}: (עזרה)
  21. ^ Brown, Helen (21 באוקטובר 2022). "Taylor Swift review, Midnights: Her darkest and most cryptic album yet". The Independent. ארכיון מ-21 באוקטובר 2022. נבדק ב-21 באוקטובר 2022. {{cite news}}: (עזרה)
  22. ^ Wilson, Carl (2022-10-21). "Taylor Swift's Midnights Is the Right Kind of Concept Album". Slate. ארכיון מ-21 באוקטובר 2022. נבדק ב-2022-10-21. {{cite web}}: (עזרה)
  23. ^ Major, Michael (24 באוקטובר 2022). "Taylor Swift to Release Cinderella-Inspired 'Bejeweled' Music Video Tonight". BroadwayWorld. ארכיון מ-26 באוקטובר 2022. נבדק ב-29 באוקטובר 2022. {{cite web}}: (עזרה)
  24. ^ Willman, Chris (5 במאי 2023). "Taylor Swift Announces 'Speak Now (Taylor's Version)' Is Coming in July During Concert in Nashville". Variety. ארכיון מ-6 במאי 2023. נבדק ב-12 ביוני 2023. {{cite news}}: (עזרה)
  25. ^ Duran, Anagricel (7 ביולי 2023). "Listen to Taylor Swift's collaborations with Hayley Williams and Fall Out Boy". NME. נבדק ב-7 ביולי 2023. {{cite web}}: (עזרה)
  26. ^ Bailey, Alyssa (25 באוקטובר 2022). "Taylor Swift's 'Bejeweled' Music Video Easter Eggs Explained". ELLE. ארכיון מ-25 באוקטובר 2022. נבדק ב-25 באוקטובר 2022. {{cite web}}: (עזרה)
  27. ^ Willman, Chris (25 באוקטובר 2022). "Taylor Swift Plays a Fully 'Bejeweled' Cinderella Escaping Laura Dern and Haim in New Music Video". Variety. ארכיון מ-25 באוקטובר 2022. נבדק ב-25 באוקטובר 2022. {{cite web}}: (עזרה)
  28. ^ Trust, Gary (31 באוקטובר 2022). "Taylor Swift Makes History as First Artist With Entire Top 10 on Billboard Hot 100, Led by 'Anti-Hero' at No. 1". Billboard. ארכיון מ-31 באוקטובר 2022. נבדק ב-2022-10-31. {{cite journal}}: (עזרה)
  29. ^ Rowley, Glenn (31 באוקטובר 2022). "Taylor Swift Is 'IN SHAMBLES' Over 'Midnights' Dominating the Hot 100 Top 10". Billboard. ארכיון מ-14 בדצמבר 2022. נבדק ב-31 בדצמבר 2022. {{cite news}}: (עזרה)
  30. ^ Giardina, Carolyn (19 בפברואר 2023). "'Babylon,' 'Everything Everywhere All at Once' and 'Glass Onion' Win Art Directors Guild Awards". The Hollywood Reporter. ארכיון מ-19 בפברואר 2023. נבדק ב-10 במרץ 2023. {{cite web}}: (עזרה)
  31. ^ Tangcay, Jazz (2023-01-11). "'The Batman' and 'Elvis' Lead Make-Up Artists and Hair Stylists Guild Nominations". Variety. ארכיון מ-16 בינואר 2023. נבדק ב-2023-01-16. {{cite web}}: (עזרה)
  32. ^ Hipes, Patrick (2023-02-12). "'Elvis', 'The Whale', 'Pam & Tommy' Among Top Winners At Make-Up Artists & Hair Stylists Guild Awards". Deadline. ארכיון מ-13 בפברואר 2023. נבדק ב-2023-02-28. {{cite web}}: (עזרה)
  33. ^ "iHeartRadio Music Awards 2023: See The Entire List Of Winners". iHeart (באנגלית). ארכיון מ-28 במרץ 2023. נבדק ב-2023-03-28. {{cite web}}: (עזרה)
  34. ^ Nordyke, Kimberly (2023-03-05). "'Wednesday,' 'Sonic the Hedgehog 2,' Taylor Swift, Harry Styles Among Winners at 2023 Kids' Choice Awards". The Hollywood Reporter. ארכיון מ-5 במרץ 2023. נבדק ב-2023-03-10. {{cite web}}: (עזרה)
  35. ^ ARIA Accreditations Documents, Dropbox (באנגלית)


הקודם:
2022: אוליביה רודריגו – "Good 4 U"
פרס המוזיקה של iHeartRadio ללהיט הטיקטוק של השנה
2023: טיילור סוויפט – "Bejeweled"
הבא: