סמוך על סול

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
(הופנה מהדף Better Call Saul)
סמוך על סול
Better Call Saul
כרזת העונה השנייה
כרזת העונה השנייה
כרזת העונה השנייה
סוגה דרמת פשע, דרמה משפטית, קומדיה שחורה, טרגדיה
יוצרים וינס גיליגאן ופיטר גולד
כותבים וינס גיליגאן, פיטר גולד, תומאס צ'נוז, ג'ניפר האצ'יסון, ברדלי פול, גורדון סמית', ג'ונתן גלצר, אן צ'רקיס, מייקל סלוביס, לריסה קונדרקי, הת'ר מריון, אליסון טאטלוק
בימוי וינס גיליגאן, פיטר גולד, מישל מקלארן, טרי מקדונו, קולין בוסקי, ניקול קאסל, אדם ברנשטיין, לריסה קונדרקי, תומאס צ'נוז, סקוט ויננט, ג'ון שיבאן, מייקל סלובס, דניאל סקהיים, קית' גורדון, מינקי ספירו, מייקל מוריס, אנדרו סטנטון, דבורה צ'או, ג 'ים מק'קיי
שחקנים בוב אודנקירק
ג'ונתן בנקס
ריאה סיהורן
פטריק פביאן
מייקל מאנדו
מייקל מקקין
ג'אנקרלו אספוזיטו
טוני דלטון
ארץ מקור ארצות הבריתארצות הברית ארצות הברית
שפות אנגלית
מספר עונות 6
מספר פרקים 63
תוכנית מקור שובר שורות
תוכנית המשך Slippin' Jimmy עריכת הנתון בוויקינתונים
הפקה
מפיק בוב אודנקירק, נינה ג'ק, דיאן מרסר
מפיקים בפועל וינס גיליגאן, פיטר גולד, מארק ג'ונסון, מליסה ברנשטיין
חברת הפקה סוני
הפצה Sony Pictures Television, נטפליקס עריכת הנתון בוויקינתונים
אתר צילומים אלבקרקי, ניו מקסיקו
צלמים ארתור אלברט
מוזיקה דייב פורטר
אורך פרק כ-45 דקות
שידור
רשת שידור AMC
רשת שידור בישראל HOT Plus ‏(HOT)
yes Oh ‏(Yes)
VOD (סלקום tv)
נטפליקס
פורמט (תמונה) 1080i ‏(16:9 HDTV)
4K ‏(Ultra HD)
פורמט (קול) 5.1
תקופת שידור מקורית 8 בפברואר 201515 באוגוסט 2022 (שבע שנים ו26 שבועות) (50.5±9.5 דקה) עריכת הנתון בוויקינתונים
תקופת שידור בישראל 10 בפברואר 2015 – 18 באוגוסט 2022
קישורים חיצוניים
אתר הסדרה
דף התוכנית ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

סמוך על סולאנגלית: Better Call Saul; בתרגום מילולי לעברית: "מוטב להתקשר לסול") היא סדרת דרמה אמריקאית מאת וינס גיליגאן ופיטר גולד. הסדרה בת שש עונות ששודרו בשנים 20152022 והיא מהווה פריקוול לסדרה "שובר שורות".

הסדרה מתמקדת בדמותו של עורך דין מאלבקרקי שבניו מקסיקו, סול גודמן, ששמו המקורי הוא ג'ימי מק'גיל, עורך דין צנוע הנאבק על הישרדותו הפיזית והכלכלית. הסדרה עוקבת אחר התהליך שעובר ג'ימי מק'גיל עד הפיכתו לסול גודמן, כשהוא מוקף בגלריית דמויות המייצגות את הצדדים הלגיטימיים והפחות לגיטימיים של החוק. הסדרה מתמקדת גם במייק ארמנטראוט, שוטר לשעבר בגמלאות השולח יד לעיתים בעסקים הקשורים למאפיה. ברצף הזמן הטלוויזיוני, עלילת הסדרה מתרחשת כ-6 שנים לפני תחילת העלילה של סדרת האם: "שובר שורות".

הסדרה החלה בארצות הברית את שידוריה ב-8 בפברואר 2015 בערוץ "AMC". הסדרה חודשה לעונה רביעית, שעלתה לשידור ב-6 באוגוסט 2018. בסוף יולי 2018 נוספה לסדרה גם עונה חמישית, שעלתה לשידור ב-23 בפברואר 2020. ב-16 בינואר 2020 פורסם כי לסדרה תתוסף גם עונה שישית ואחרונה, בת 13 פרקים. עונה זו יועדה תחילה לשידור ב-2021, אך הפקתה התעכבה בגלל מגפת הקורונה. צילומי העונה הזו החלו במרץ 2021 והסתיימו בפברואר 2022. העונה שודרה בשני חלקים כאשר שבעת הפרקים הראשונים שודרו החל מ-18 באפריל 2022, ושידור ששת הפרקים הנותרים החל ב-11 ביולי 2022. פרק סיום הסדרה שודר ב-15 באוגוסט 2022.

בישראל משודרת הסדרה בערוץ "HOT HBO" של HOT, ‏"yes Oh" של yes, בשירות ה-VOD של סלקום tv, ובנטפליקס.

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

עונה ראשונה[עריכת קוד מקור | עריכה]

בשנות ה-90 פעל ג'יימס "ג'ימי" מקגיל כעבריין הונאות קטן בסיסרו, אילינוי, יחד עם חברו מרקו. לאחר שנאשם בהתערטלות בציבור, ג'ימי ביקש סיוע משפטי מאחיו, עורך הדין צ'אק מקגיל. צ'אק הבטיח לעזור לו, בתנאי שיחזור למוטב ויעבור לגור לידו באלבקרקי. ג'ימי מסכים, מזוכה במשפט, ומתחיל לעבוד בחדר הדואר של משרד עורכי הדין של אחיו צ'אק: "המלין, המלין ומקגיל" ("HHM"). במקביל לעבודתו מתחיל ג'ימי לימודי משפטים בהתכתבות באוניברסיטת סמואה האמריקנית, ולימים - מוסמך כעורך דין. ג'ימי מבקש להתקדם ב-HHM ולהתמנות לעורך דין, אך צ'אק מורה בסתר לשותפו הווארד המלין להתנגד לבקשת אחיו.

מייק ארמנטראוט, קצין משטרה לשעבר במשטרת פילדלפיה, מגלה שבנו השוטר - מאטי, נרצח על ידי שניים מחבריו השוטרים כדי להשתיקו, פן יעיד על שחיתותם. מייק מחסל את שניהם כנקמה, מעלים את הראיות, מתפטר מהמשטרה ועובר להתגורר בניו מקסיקו בעקבות סטייסי, אלמנת בנו, ובתה קיילי.

ב-2002, כשש שנים לפני אירועי הסדרה "שובר שורות", ג'ימי חי ועובד כעורך דין קטן המתנהל מתוך מחסן אחורי זעיר של סלון לטיפול בציפורניים. צ'אק לוקה בתסמונת של רגישות לקרינה, ספק פיזיולוגית ספק פסיכולוגית, ומרותק לביתו. מייק עובד כשומר בחניון בית המשפט המחוזי.

ג'ימי מבקש לייצג את בני הזוג קטלמן בתיק מעילה, אך הם מסרבים ושוכרים את HHM. ג'ימי חובר לשני גולשי סקייטבורד שמזייפים תאונות מדומות, ויוצר תוכנית הונאה שתגרום לזוג קטלמן לשכור את שירותיו. התוכנית נכשלת וג'ימי מסתבך עם ברון הסמים טוקו סלמנקה ועוזרו נאצ'ו. ג'ימי משכנע את טוקו לחוס על חייהם ולהסתפק בעונש "קל" של שבירת רגלי שני הגולשים.

נאצ'ו מספר לג'ימי על כוונתו לשדוד את הכסף שגנבו הקטלמנים. ג'ימי מזהיר את הקטלמנים בעילום שם, והם נעלמים. נאצ'ו נעצר בחשד לחטיפת הקטלמנים. ג'ימי מוצא את הקטלמנים ביער עם כספם והם משחדים אותו כדי שלא יסגירם למשטרה.

ג'ימי מפרסם את שרותיו בשלט חוצות הדומה למודעות הפרסום של חברת HHM, אך מאולץ להסיר את הפרסום. ג'ימי מביים תקרית מצולמת בה העובד המסיר את מודעתו נופל והוא נחלץ לעזרתו. המקרה המזויף מסוקר בתקשורת המקומית, והפרסום מביא לג'ימי לקוחות. הוא נכנס לתחום הייעוץ המשפטי למבוגרים ומתחיל לפתח עסקים בבתי אבות.

מייק מחפש דרכים להרוויח יותר כסף כדי לסייע כלכלית לכלתו סטייסי ובתה קיילי. הוא מועסק כשומר ראש לפרייס בעסקת מכירת גלולות שגנב מהספקים.

ג'ימי מציע לקים לעזוב את HHM ולהצטרף אליו, אך היא מסרבת. הקטלמנים עוזבים את HHM לאחר שלא קיבלו עסקת טיעון שתשאיר את קרייג מחוץ לכלא, והם פונים לבסוף לג'ימי. הוא מסרב, מחזיר להם את הכסף שנתנו לו ומשכנע אותם לחזור ל-HHM ולקבל את עסקת הטיעון.

ג'ימי מגלה כי אחת מלקוחותיו בבית האבות "Sandpiper" מנוצלת על ידי המוסד, הגובה מהשוהים בו כספים רבים שלא כחוק. הוא פונה לצ'אק ויחד הם בונים את התיק המשפטי נגד בית האבות. צ'אק מבין שהתיק הכבד ידרוש השקעת משאבים רבים ומציע להעבירו לחברת HHM תמורת אחוזים מדמי התביעה. ג'ימי מנסה להתקבל, במקביל, כעו"ד בחב' HHM. הווארד מתנגד ובהמשך מסתבר לג'ימי כי אחיו צ'אק הוא שפעל מאחורי הקלעים לחסום את קבלתו ל-HHM.

ג'ימי מסדיר עם הווארד את הטיפול בצ'אק וחוזר לשיקגו. הוא פוגש את חברו/שותפו להונאות בעבר מרקו, והשניים חוזרים לסורם במשך כשבוע, עד שמרקו נפטר מהתקף לב. ג'ימי מקבל הצעת עבודה ממשרד עורכי דין בניו מקסיקו. הוא רומז למייק על כוונתו לשוב ולפעול כעבריין.

עונה שנייה[עריכת קוד מקור | עריכה]

ג'ימי מסרב להצעת עבודה ממשרד עורכי הדין "דייוויס ומיין". קים מתעמתת איתו, אך הוא נחוש בדעתו ומשכנע אותה לשתף עמו פעולה בתרגיל נוכלות. קים נלהבת מהחוויה ומבלה את הלילה עם ג'ימי. לבסוף, ג'ימי נמלך בדעתו ומקבל את המשרה בחב' דייוויס ומיין.

פרייס מוותר על שירותי האבטחה של מייק, כשלטענתו אינו זקוק עוד לשומר ראש. נאצ'ו מנצל את תמימותו ומשיג את פרטיו האישיים של פרייס, פורץ לביתו וגונב משם סמים ואוסף קלפים. השוטרים מאתרים בדירתו של פרייס חלל מאחורי הספה היכול לשמש להסלקת סחורה וחושדים בו. מייק מזהיר את פרייס מפני המשטרה ומציע למצוא עבורו את קלפי הבייסבול. מייק חושד בנאצ'ו ודורש ממנו להחזיר את אוסף הקלפים. ג'ימי מייצג את פרייס במשטרה ומספר לחוקרים שהחלל בדירתו שימש להסתרת סרטי וידאו מביכים הכוללים קטעי פטיש עם עוגות, ולראיה מצלם סרט וידאו עם פרייס. קים מגנה את ג'ימי על זיוף הראיות ומבקשת לא לשתפה יותר בסיפורים על מעשים דומים.

ג'ימי משחד נהג אוטובוס המסיע דיירים של "Sandpiper" ומשיג כך לקוחות חדשים. צ'אק חושד בשידול לקוחות על ידי אחיו ומחבל בהתקדמותו המקצועית. קים מפצירה בג'ימי לפעול בדרכים חוקיות, מאחר שהיא המליצה עליו לדייוויס & מיין, ולכן עלולה להיפגע מפעולותיו. ג'ימי מצלם פרסומת טלוויזיה ללא אישור של הנהלת החברה. הפרסומת זוכה להצלחה, אך קליף מיין זועם על ג'ימי, ועובדת בשם ארין נשלחת לפקח עליו. צ'אק והאוורד נוזפים בקים על שלא יידעה אותם על הפרסומת של ג'ימי, ומורידים אותה לתפקיד זוטר.

מייק עוזר לסטייסי לעבור לשכונה יקרה יותר. הוא מתבקש על ידי נאצ'ו לחסל עבורו את טוקו. הוא מסרב ומציע לחלופין לגרום לטוקו לתקוף אותו. טוקו אכן נעצר, ומואשם בתקיפה באיומים ובהחזקת נשק. דודו של טוקו, הקטור סלמנקה, מבקש ממייק לשנות את גרסתו ולטעון שהאקדח של טוקו שייך בעצם למייק עצמו, זאת במטרה להפחית את תקופת מאסרו של טוקו, ומציע למייק 5,000 דולר בתמורה. מייק מסרב להצעתו של הקטור; ברם, אחרי שהוא מקבל איומים על חיי נכדתו קיילי הוא מסכים לבסוף לעסקה, אך דורש לקבל בתמורה 50,000 דולר. מסכום זה הוא נותן לנאצ'ו 25,000 דולר, מאחר שכשל בביצוע חלקו בעסקה הקודמת איתו.

קים מצליחה להשיג את בנק "מסה ורדה" בתקווה לחזור לתפקידה הקודם, אך האוורד מחליט להשאירה בסריקת מסמכים. צ'אק מסייע לה לשוב לתפקידה, ובמקביל היא מקבלת הצעת עבודה משווייקהרט & קוקלי, ויוזמת תרגיל נוכלות נוסף עם ג'ימי.

ג'ימי גורם לפיטוריו שלו מדייוויס & מיין, ומציע לקים להיות שותפה שלו במשרד עורכי דין עצמאי משלהם. קים מציעה במקום - שהשניים יחלקו מבנה משותף, אך ינהלו שני משרדים עצמאיים, וג'ימי מסכים. קים מודיעה להאוורד על התפטרותה מ-HHM ומצליחה לקחת איתה את בנק מסה ורדה כלקוח. צ'אק נפגש עם אנשי מסה ורדה ומנסה להשאיר אותם ב-HHM, אך מתמוטט לאחר הפגישה בשל החשיפה לחשמל.

ג'ימי מצלם פרסומת על שירותי עריכת דין לאזרחים ותיקים; הוא מבקר אצל אחיו צ'אק ומחבל במסמכים של מסה ורדה הנמצאים בביתו של צ'אק.

מייק שודד משאית של קרטל הסמים בה הוסלק סכום של רבע מיליון דולר. נאצ'ו מגלה למייק כי עובר אורח תמים שחרר את נהג המשאית, אך בהמשך נרצח בהוראת הקטור. מייק רוכש רובה צלפים כדי לחסל את הקטור, אך נאצ'ו מסתיר את הקטור ומונע ממייק לפגוע בו. מייק מגלה פתק על שמשת מכוניתו עם המילה "Don't".

הטעות במסמכים שצ'אק הגיש מתגלה, ומסה ורדה מחליטים לעבור לטיפולה של קים. צ'אק מאשים את ג'ימי בחבלה בתיק. קים מצדדת בג'ימי ואומרת כי יחסו של צ'אק לג'ימי הפך אותו למי שהוא. ג'ימי משחד פקיד בחנות הצילום וקונה את שתיקתו. צ'אק מגיע למקום זמן קצר לאחר מכן ומאבד את הכרתו כתוצאה מחשיפה לקרינת חשמל. ג'ימי צופה במתרחש בסתר, וכשאחיו מתמוטט - הוא אץ לחנות הצילום כדי להצילו.

צ'אק נאלץ לעבור סריקת CT, המאשרת כי הוא בריא פיזית. האוורד מבשר לג'ימי שצ'אק התפטר מ-HHM, וג'ימי מוצא את אחיו בביתו מכסה במשטחי נייר כסף את כל הקירות, הרצפות והתקרות. צ'אק טוען שהקירות הדקים החשופים הגבירו את חשיפתו לקרינת החשמל, הובילו להתדרדרות ביכולותיו השכליות וגרמו לו לטעות במסמכים של מסה ורדה. ג'ימי חש אשמה ומתוודה בפניו על זיוף המסמכים, בלא שידע כי אחיו צ'אק מקליט את וידויו ברשמקול מוסתר, לצורך שימוש עתידי בזה כראיה נגד ג'ימי.

עונה שלישית[עריכת קוד מקור | עריכה]

ג'ימי, תחת זהותו של ג'ין - מנהל סניף ה"סינבון" בקניון בנברסקה; כשהוא בהפסקה, הוא רואה גנב צעיר מתחבא בתא צילום קטן בקניון. ג'ימי מסגיר אותו, ובמקביל מייעץ לו להשיג עורך דין. לאחר מכן הוא חוזר לעבודתו הרוטינית, ומתעלף.

צ'אק רוקם תוכנית שתביא את דבר קיום הקלטת לידיעתו של ג'ימי ותוביל את השניים לעימות משפטי, שבסופו - כך מקווה צ'אק, יבוטל רישיון עורך הדין של אחיו. כשנודע לג'ימי על הקלטת, הוא פורץ לביתו של צ'אק, מוצא ומשמיד את הקלטת. צ'אק מתלונן במשטרה וג'ימי נעצר על פריצה, תקיפה והשמדת רכוש. ג'ימי מסכים לעסקת טיעון, וכתוצאה - לשכת עורכי הדין דנה בשלילת רישיונו: הוא נידון להשעייה מעיסוק בעריכת דין למשך שנה, אחרי ששיכנע את לשכת עורכי הדין כי התסמונת ממנה סובל אחיו היא נפשית (הוא מניח סוללת טלפון נייד טעונה בכיסו למשך זמן רב ומוכיח שצ'אק אינו סובל מרגישות לקרינה).

קים לוקחת לטיפולה תיק לקוח נוסף; היא מתישה עצמה בעבודה, ועוברת תאונת דרכים . ג'ימי משכנע את הקשישים בבית האבות להתפשר בתביעתם באמצעות מניפולציה, ומייצר איבה בין הקשישים; ברם, מצפונו מייסר אותו והוא מחליט להתוודות, מה שמחסל את הצלחתו כיועץ משפטי לקשישים. ג'ימי וקים עוזבים את משרדם הפרטי כדי לחסוך בעלויות.

ג'ימי מתחיל לעסוק לפרנסתו בפרסום עסקים בטלוויזיה. מסתבר לו כי חברת הביטוח תעלה לו בתום השעייתו את הפרמיות על רשלנות מקצועית באופן ניכר. הוא מגלה להם על המחלה הפסיכו-סומטית של צ'אק וחברת הביטוח מחליטה להעלות את הפרמיות לכל עורכי הדין של HHM. הווארד חש כי צ'אק מהווה מעמסה על החברה ומאלצו להתפטר מ-HHM . אחרי שיפור במצבו הרפואי צ'אק מבין כי מחלתו היא פסיכולוגית, אך הוצאתו הכפויה לגמלאות גורמת לרגרסיה נפשית, ובסופו של דבר הוא מפיל עששית-גז על עיתונים ושורף את הבית על עצמו.

עונה רביעית[עריכת קוד מקור | עריכה]

בנברסקה, ג'ין (ג'ימי) נלקח לבית חולים לבדיקות אחרי התעלפותו ומסתבר שלא לקה בהתקף לב.

ב-2003, ג'ימי מתגבר על מותו של צ'אק וממשיך בחייו. בעקבות השעייתו מעיסוק בעריכת דין הוא מוצא עבודה כמנהל חנות טלפונים ניידים. הוא מתחיל למכור טלפונים חד פעמיים לפושעים קטנים וסוחרי סמים תחת השם "סול גודמן". לאחר שנה, הוועדה שדנה בעניינו מסרבת להשיב לו את רישיון עריכת הדין בשל היעדר חרטה מצידו על מות אחיו. בעזרתה של קים, ג'ימי מזייף חרטה ורישיונו מוחזר לו. הוא מחליט להירשם כעורך דין תחת השם סול גודמן.

גאס מגלה שנאצ'ו ניסה להרוג את הקטור סלמנקה, הוא מודיע לו שמעתה "הוא שייך לו" ועליו לשרתו. הקטור מחלים אך נשאר מרותק לכיסא גלגלים ואינו יכול לדבר. אחיינו, לאלו סלמנקה, מגיע כדי לפקח על העסק המשפחתי.

גאס ומייק שוכרים צוות גרמני בראשות המהנדס וורנר זיגלר כדי להקים בחשאיות מעבדת מת' תת-קרקעית. העבודה מתארכת, וזיגלר מנסה לברוח מאתר העבודה, בניגוד לחוזה, כדי לפגוש את אשתו. מייק מצליח לתפוס אותו ומצווה על ידי גאס להרוג את זיגלר.

עונה חמישית[עריכת קוד מקור | עריכה]

נהג המונית שזיהה את ג'ין בנברסקה ניגש אליו ושואל האם הוא סול גודמן. ג'ין מאשר.

ג'ימי, תחת השם סול גודמן, חוזר לעריכת דין, ומגן על פושעים וסוחרי סמים. הוא מקבל הצעה מהאוורד להצטרף ל-HHM. ג'ימי מסרב ונוקם בהווארד. קים מתחילה לאמץ את שיטות הפעולה של ג'ימי. ג'ימי וקים מתחתנים כדי למנוע מקים להעיד נגד ג'ימי במידה ויתפס.

נוכחותו של לאלו מפריעה לגאס, שנעזר במייק כדי להפליל את לאלו ברצח. לאלו שוכר את ג'ימי כדי להגן עליו ומבטיח לו שיהיה "חבר של הקרטל". הערבות לשחרור לאלו נקבעת על סכום של שבעה מיליון דולר וג'ימי נשלח למדבר כדי לאסוף את הכסף. במדבר הוא מותקף וכמעט נהרג. לאלו משתחרר ובורח למקסיקו. גאס נעזר בנאצ'ו ושולח מתנקשים שיחסלו את לאלו. לאלו נשאר בחיים ומבין שנאצ'ו בגד בו.

עונה שישית[עריכת קוד מקור | עריכה]

בשנת 2004, נאצ'ו מנסה להימלט מהאחים סלמנקה לאחר ניסיון החיסול הכושל של לאלו, אך לבסוף, על פי הסכם שעשה עם גאס ומייקל, מקריב את עצמו בתמורה לביטחונו של אביו. לאלו מתחיל במסע נקמה כנגד גאס.

ג'ימי וקים מערערים את המוניטין של הווארד כדי להביא לפשרה בתיק Sandpiper. הווארד מגיע לביתם ומתעמת איתם, אך נרצח על ידי לאלו. לאחר שהכריח את קים לגשת לביתו של גאס ולירות בו, כפעולת הסחה, לאלו אורב לגאס במעבדת המת' הנבנית. גאס הורג את לאלו עם אקדח שהסתיר במקום מראש. מייק גורם למותו של הווארד להיראות כהתאבדות. הווארד ולאלו נקברים מתחת למעבדה. קים עוזבת את מקצוע עריכת הדין ומגישה מסמכי גירושין מג'ימי.

אפילוג[עריכת קוד מקור | עריכה]

באפילוג המתרחש כחצי שנה לאחר תום אירועי "שובר שורות", ג'ימי חומק מהרשויות הרודפות אותו בשל מעורבותו בעסקי הסמים של וולטר וייט. הוא חי בזהות הבדויה "ג'ין", ועובד ברשת בתי הקפה "סינבון", זאת כפי שחזה שיקרה בשיחתו האחרונה עם וייט.

בשנת 2010, ג'ימי, שחי תחת השם ג'ין, משתף פעולה עם ג'ף, נהג המונית שזיהה אותו, והם גונבים בגדים יקרים מחנות כלבו. בהמשך ג'ין רוקם תוכנית לגניבת זהותם של גברים עשירים, שאותם הוא מוכר למטרות רווח. התוכנית משתבשת, ג'ף נעצר, וג'ין נתפס בסופו של דבר. הוא מוסגר לאלבוקרקי לצורך המשפט ומעמיד פנים בעדות המערבת את קים כדי שיוכל לזמן אותה לבית המשפט. הוא מודה בפני קים ושאר הנוכחים במשפט על פשעיו במהלך השנים ומקבל מאסר של 86 שנים. ג'ימי מוכר בכלא כסול וזוכה לפופולריות בקרב האסירים. קים מבקרת אותו והם חולקים סיגריה לפני שנפרדים שוב.

דמויות ושחקנים[עריכת קוד מקור | עריכה]

דמויות ראשיות[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • ג'יימס מורגן "ג'ימי" מקגיל/סול גודמן/ג'ין טאקוויק (בוב אודנקירק) - דמות הפרוטגוניסט בסדרה. עבריין הונאות לשעבר, ההופך לעורך דין ומנסה למצוא את מקומו במערכת המשפט. מוצג בסדרה כעורך דין חלקלק שנוהג להתבדח הרבה, אך יעיל מאוד בעבודתו. בתחילת הסדרה, העריץ את אחיו הבכור, צ'אק, על אף שצ'אק נטר לו טינה וזלזול בסתר. בעבר כונה "ג'ימי החלקלק" על שם נוכלותו. בשלב מתקדם בסדרה הוא מחליף את שמו לסול גודמן (על משקל "it's all good, man", או "הכל טוב, גבר" בעברית)- שם סטריאוטיפי יהודי (Saul הוא הכתיב האנגלי לשם "שאול"), כיוון שמאמין שהדבר יביא לו להצלחה כלכלית.
  • מייקל "מייק" ארמנטראוט (ג'ונתן בנקס) - דמות הדאוטרגוניסט בסדרה. קצין משטרה לשעבר, שעזב את חייו כשוטר בפילדלפיה וברח לאלבקרקי, ניו מקסיקו, לאחר שהרג צמד שוטרים מושחתים שרצחו את בנו השוטר, כשהאחרון סירב לשתף פעולה עם השחיתות שלהם. הוא עובד כשומר חניון פשוט, ובמהלך הסדרה הוא לוקח עבודות לא חוקיות מהצד כדי להרוויח כסף. בהמשך נעשה מחסל ואיש הביצועים האישי של גוסטבו פרינג. מייק מוצג כאדם "קשוח אבל הוגן" - הוא מבצע את משימותיו ביעילות, דיסקרטיות ומקצועיות, ומעולם לא לוקח כסף שאינו מגיע לו. הוא מנסה לפצות על מותו של בנו באמצעות העברת זמן עם כלתו סטייסי ונכדתו קיילי, ותומך בהן כלכלית מהצד.
  • קימברלי "קים" וקסלר (ריאה סיהורן) - עורכת דין וקולגה של ג'ימי, שבהמשך הופכת לבת זוגו של ג'ימי ונסחפת אחרי עולמו. פגשה לראשונה בג'ימי לאחר שהוא התחיל לעבוד בחדר הדואר של חברת עריכת הדין של אחיו צ'אק, כשהיא הייתה מתמחה באותו זמן. מוצגת כבן אדם חזק ואינטליגנטי, ואולי הבן אדם היחיד שבאמת אוהב את ג'ימי ומקבל אותו כמו שהוא.
  • צ'ארלס "צ'אק" מקגיל (מייקל מקקין) - דמות האנטגוניסט הראשית בחלק הראשון של הסדרה. אחיו הבכור של ג'ימי. שותף בכיר במשרד עורכי הדין שהקים HH&M. בעקבות רגישות לקרינה שפיתח (שמוצגת בסדרה כספק בעיה אמיתית ספק בעיה פסיכולוגית) הוא מסתגר בביתו שניתק מהחשמל וללא מכשירים חשמליים, כאשר ג'ימי מגיע לביתו מדי יום כדי לספק לו מוצרים בסיסיים וקרח כדי לשמור על המזון שלו. לאחר תקופת שהות ארוכה בביתו, הוא מנסה בהדרגה לחזור לעולם שבחוץ, אך עדיין מצריך שכל המכשירים החשמליים שבסביבתו יכובו. הוא מתואר כאדם ועורך דין מבריק וחריף ביותר אבל שיפוטי ומופנם, ולזכותו הרבה מאוד הישגים בעולם המשפטים. בעיניו, החוק הוא דבר קדוש שאין לסטות ממנו, ועל כן הדבר יצר חיכוכים תמידיים עם אחיו ג'ימי, שבניגוד אליו אינו מכבד את החוק ומוצא דרכים לעקוף ולהפר אותו כל הזמן. יחסיו עם ג'ימי ידעו עליות ובעיקר ירידות במהלך השנים, והוא נוטר לו טינה וזלזול בסתר עוד מתקופת ילדותם. הוא גם מטרפד ניסיונות של ג'ימי להתקדם בחייו המקצועיים כעורך דין, בגלל שאינו חושב שלג'ימי יש את המשמעת והמוסריות בשביל להיות אחד כזה. באמצע הסדרה, לאחר סכסוך משפטי עם ג'ימי שגרם למצג בו צ'אק נראה כאדם חולה שבין היתר הוביל לסילוקו ממשרד עריכת הדין שלו, מצבו מדרדר מאוד ולבסוף מתאבד בשריפה בביתו.
  • איגנסיו "נאצ'ו" וארגה (מייקל מאנדו) - סוחר סמים. עבריין מקומי באלבקרקי שעובד בשירותם של משפחת סלמנקה, ומשמש כסגנו של טוקו ובהמשך של דודו של טוקו הקטור. מתעב בסתר את בני משפחת סלמנקה בגלל אכזריותם הרבה והפסיכוזות שלהם. בעונה הראשונה נאצ'ו שוכר את ג'ימי כעורך דין לאחר שנתפס מנסה לתכנן שוד, ובהמשך עובד איתו בעל כורחו כדי לדאוג לאינטרסים של משפחת סלמנקה. נאצ'ו התחיל לעבוד עם מייק בסתר כדי להפיל את טוקו סלמנקה, והצליח להכניס אותו לכלא. לאחר מכן, הקטור סלמנקה רוצה להשתמש במוסך של אביו הישר ושומר החוק של נאצ'ו בשביל עסקיו הלא חוקיים, וזה בתגובה רוקם תוכנית להחליף את התרופות ללב של הקטור בגלולות מזויפות כדי לגרום למותו. הוא מצליח באופן חלקי, וגורם לשבץ אצל הקטור אשר מותיר אותו נכה על כיסא גלגלים בלי יכולת לדבר ובקושי לזוז. בהמשך הוא עובד עבור פרינג לאחר שזה גילה את מעשיו וכעת הוא סוחט אותו שיספר לבני משפחת סלמנקה ויהרוג את אביו אם לא יעשה כדבריו. בעונה השישית מקריב את חייו לאחר שהקרטל מחד ופרינג מאידך מאיימים על חיי אביו.
  • הווארד המלין (פטריק פביאן) - עורך דין, חברו הטוב של צ'אק ושותפו במשרד עריכת הדין שלהם HH&M. כמו צ'אק, יחסיו עם ג'ימי ידעו עליות ומורדות, אך בניגוד לצ'אק, הוא רחש כבוד לג'ימי וזיהה את הפוטנציאל שלו בתור עורך דין. עם זאת, יחסיו עם ג'ימי התדרדרו מאוד לאחר שג'ימי האשים אותו במותו של צ'אק, ובעונה השישית הוא מנסה להרוס את המוניטין שלו בניסיון להציגו כמכור לסמים. נרצח בסוף הסדרה על ידי אדוארדו "לאלו" סלמנקה, פושע מהקרטל, בן משפחת סלמנקה והאנטגוניסט הראשי בחלק השני של הסדרה, אשר הגיע לדירתם של ג'ימי וקים כדי להתעמת איתם על מעורבותו של ג'ימי בניסיון התנקשות כושל בלאלו, ונכנס באמצע עימות של הווארד עם ג'ימי וקים על מעורבותם בהריסת המוניטין של הווארד.
  • הקטור "תיאו" סלמנקה (מארק מרגוליס) - דודו של טוקו, התאומים ליונל ומרקו סלמנקה ואדוארדו 'לאלו' סלמנקה, ומשמש כראש המשפחה. פושע מזדקן שעובד אצל הקרטל, וידוע באכזריות הרבה שלו. נהיה מרותק לכיסא גלגלים בלי יכולת לזוז או לדבר לאחר שנאצ'ו וארגה סגנו מחליף בסתר את התרופות ללב שלו בגלולות מזויפות. סימן ההיכר שלו נהיה הפעמון שמחובר לכיסא הגלגלים שלו, שעליו הוא לוחץ בכל פעם שהוא רוצה להגיד משהו או להביע רגש.
  • גוסטבו "גאס" פרינג (ג'יאנקרלו אספוזיטו) - סוחר סמים ואיש עסקים מצליח ממוצא צ'יליאני העובד עבור הקרטל המקסיקני. הוא אדם קר, מחושב ורגוע, שמתכנן את צעדיו בקפידה ולא נותן לרגש להשתלט עליו. כלפי חוץ, גוסטבו שומר על פרופיל נמוך ועל תדמית של איש עסקים לגיטימי וחביב שתורם רבות לקהילה. העסק העיקרי שבבעלותו - רשת המזון המהיר למוצרי עוף "לוס פויוס הרמנוס" (בתרגום מילולי - "האחים התרנגולים"), משמש כמצג שווא לעסקיו החוקיים, כאשר בפועל הוא משתמש במערכת השינוע של העסק כדי להפיץ סמים. על כן מכונה בלעג "איש העופות" אצל יריביו בקרטל. הוא רוחש שנאה לאנשי הקרטל, ובמיוחד להקטור סלמנקה, שכן זה רצח מול עיניו את חברו הטוב בשנות השמונים עקב אי הבנה בין גוסטב וחברו לבין אנשי הקרטל. במהלך הסדרה מוצגת רכישתו של גאס של המכבסה והבנייה של מעבדת המת' מתחתיה, אותה מעבדה שתשמש לאחר מכן את וולטר ווייט וג'סי פינקמן בסדרה המקורית שובר שורות לייצור קריסטל מת'.
  • טוקו סלמנקה (ריימונד קרוז) - סוחר ומפיץ סמים. אחיינו של הקטור ובן דודם של התאומים ליונל ומרקו, ולאלו סלמנקה. מוצג כאדם מופרע, חמום מוח, אלים וחסר גבולות. נפגש לראשונה עם ג'ימי כאשר זה דופק על ביתו בניסיון למצוא שני אנשים שג'ימי שכר כדי לבצע תרמית של תאונת דרכים מפוברקת, אך נדרסים באמת על ידי סבתו של טוקו ורודפים אחרי מכוניתה לבית שלו. לבסוף טוקו גורר את השלושה למדבר כשהוא מתכנן לרצוח את השניים לאחר שקראו לסבתו "כלבה" (באנגלית "biznatch"), אך ג'ימי מצליח "להמתיק את העונש" לרק שבירת הרגליים של השניים באמצעות דיבורים, אשר מותירים רושם על טוקו. בהמשך, נאצ'ו וארגה רוקם תוכנית עם מייק ארמנטראוט כדי להיפטר מטוקו בגלל שזה מכור לסמים, ובכל פעם שהוא משתמש הוא נהיה יותר מופרע ואלים. הם מצליחים, וגורמים לטוקו להיכנס לכלא לכמה שנים.
  • אדוארדו "לאלו" סלמנקה (טוני דלטון) - פושע כבד מהקרטל, והאנטגוניסט הראשי בחלק השני של הסדרה. אחיינו של הקטור סלמנקה, ובן דודם של טוקו סלמנקה והתאומים ליונל ומרקו סלמנקה. לאלו הוא רוצח חסר לב, ומראה חוסר אכפתיות מוחלט כלפי האנשים שהוא פוגע והחיים שהוא הורס, והוא נוטה להקיף את עצמו באנשים "בעלי תחלופה" שיוכל להשתמש בהם בעת הצורך ולהיפטר מהם לאחר מכן. לאחר שהקטור נכנס לקומה בעקבות השבץ שחטף, הוא מגיע כדי לנהל את העסקים של משפחת סלמנקה באלבקרקי במקומו, והופך את נאצ'ו לעוזרו האישי. כאשר דומינגו עוזרו של נאצ'ו נכנס לכלא, הוא שוכר את שירותיו של ג'ימי כדי לטפל בעניינים המשפטיים, לאחר ששמע עליו מטוקו שהצליח לשכנעו בדיבורים לא להרוג שני אנשים אלא "רק" לשבור להם את הרגליים, והתרשם ממנו מאוד. כמו דודו הקטור, הוא מתעב את גאס ומחפש דרכים להפילו, והוא עוקב אחריו ואחרי עובדיו באופן קבוע. גאס מודע לדבר, ומשתמש בנאצ'ו כסוכן כפול עבורו, שמעביר לו מידע אודותיו ועל מעשיו. באחת הפעמים שלאלו מנסה לעקוב אחר מייק, הוא הורג אדם חף מפשע, וגאס מנצל זאת כדי להכניסו לכלא. עם זאת, הוא מגיע להבנה שיהיה לו קשה להיפטר ממנו בכלא מבלי שאנשי הקרטל יחשדו בו, והוא שולח את מייק ששוב ישכור את שירותיו של ג'ימי כדי להוציא אותו מהכלא. ג'ימי מצליח לפברק הופעה בבית המשפט כדי לקבוע ללאלו שחרור בערבות, והוא נשלח על ידיו להביא את הכסף לערבות במדבר, שם הוא נתקל במארב של חמושים שניסו להרוג אותו, אך מייק הציל אותו. עם זאת, במארב נהרסו מכוניותיהם של ג'ימי ומייק, והשניים נתקעים קרוב ליומיים במדבר. כאשר ג'ימי חוזר לבסוף ומשחרר את לאלו, הוא מעורר עליו את חשדו בגלל העיכוב שהיה לו ומתעמת איתו על כך, אך קים נחלצת לעזרתו ומשכנעת את לאלו להאמין שלא היה דבר חשוד בעיכוב. לאלו חוזר לביתו במקסיקו עם נאצ'ו, שם הוא עוזר לחמושים ששלח גאס להיכנס לביתו ולהתנקש בחייו ולאחר מכן בורח משם. לאלו מצליח לשרוד את ההתנקשות והורג את החמושים, אך נותן לכולם לחשוב שהוא מת, והוא מתחיל לתכנן את המהלך שלו נגד גאס. הוא מגיע לגרמניה, שם הוא מצליח להוציא מידע מאלמנתו של וורנר זיגלר (מהנדס גרמני שהוא וצוותו בנו בשביל גאס מעבדה) ועובד שלו מידע אודות המעבדה שגאס בונה מתחת למכבסה שבבעלותו, וחוזר לניו מקסיקו כדי להרוג את גאס. גאס, שמראש היה ספקן לגבי אמיתות מותו של לאלו, מגביר את השמירה סביבו, סביב נכסיו וסביב אנשים שלאלו עלול ליצור קשר איתם, ביניהם ג'ימי וקים. לאלו אכן מגיע לדירתם של ג'ימי וקים, רוצח את הווארד שהיה עמם בדירה באותו רגע, ושולח את קים לביתו של גאס עם אקדח כדי שתהרוג אותו, כשהוא מאיים על חייו של ג'ימי. מטרתו האמיתית של לאלו הייתה למשוך את מאבטחיו של גאס לביתו כדי שהוא יוכל להיכנס למכבסה ולחכות לגאס, שם הוא מפתיע אותו, הורג את אנשיו ומתעמת עם גאס על המעבדה שלו וניסיון ההתנקשות שלו, כשהוא מצלם את הכל. בסופו של דבר, גאוותו של לאלו גוברת עליו, וגאס מצליח להגיע לאקדח שהיה חבוי במעבדה והורג את לאלו. גופתו של לאלו נקברה ביחד עם גופתו של הווארד מתחת למעבדה.

דמויות משניות ועונתיות[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • קרייג קטלמן (ג'רמי שאמוס) - גזבר מחוז ברנילו לשעבר, אשר מואשם במעילת מיליוני דולרים מקופת המחוז. מיוצג תחילה על ידי קים ב"המלין, המלין ומק'גיל", אך בהמשך על ידי ג'ימי. נכנס לכלא כחלק מעסקת טיעון. מתואר כגבר כנוע וחלש אופי, ונותן לאשתו לעשות את כל הדיבורים וההחלטות עבורו. היה הלקוח המשמעותי הראשון של ג'ימי.
  • בטסי קטלמן (ג'ולי אן אמרי) - רעייתו של קרייג. שותפה למעילת מיליונים מקופת מחוז ברנילו ביחד עם בעלה. מתוארת כאישה שתלטנית שמחליטה עבור קרייג הכל, ומעמידה אותו במקומו באופן קבוע.
  • סטייסי ארמנטראוט (קרי קונדון) - כלתו של מייק. לאחר מותו של בעלה מאטי (בנו של מייק), היא עוברת עם בתה קיילי לניו מקסיקו כדי לפתוח דף חדש, ומייק מצטרף אליהן מאוחר יותר.
  • מרקו (מל רודריגז) - חברו הטוב של ג'ימי משיקגו, ושותפו לשעבר להונאות. מת בעקבות דום לב.
  • קיילי ארמנטראוט (בעונה 1: פייט הילי) (בעונות 2–4: אביגייל זואי לואיס) - נכדתו של מייק.
  • רבקה בויס (אן קוזאק) - גרושתו של צ'אק. נגנית כינור במקצועה. מרומז כי בעיית הרגישות של צ'אק לקרינה חשמלית החלה לאחר גירושיהם.
  • דומינגו "קרייזי 8" מולינה (מקסימינו ארסינייגה) - פועל כמפיץ סמים זוטר אצל משפחת סלמנקה, ועובד תחת נאצ'ו.
  • מנואל וארגה (חואן קרלוס קנטו) - אביו של איגנסיו "נאצ'ו" וארגה. בעל מוסך, ומתואר כאדם פשוט ושומר חוק. מנואל מודע למעורבותו של בנו בעולם הפשע, ומפציר בו שוב ושוב לעזוב את החיים הללו ולפתוח דף חדש. מנגד, נאצ'ו עושה כל שביכולתו כדי למנוע את מעורבותו של אביו בעולמו, ושומר עליו. כאשר הקטור סלמנקה רוצה להשתמש במוסך של אביו בשביל פעולות לא חוקיות, נאצ'ו רוקם תוכנית להחליף את התרופות ללב של הקטור בגלולות מזויפות ולגרום למותו. למרות שנאצ'ו "רק" גורם להקטור לחטוף שבץ ולהיות מרותק לכיסא גלגלים בלי יכולת לזוז או לדבר, התוכנית של הקטור להשתמש במוסך של אביו יורדת מהפרק. בסופו של דבר, נאצ'ו מקריב את חייו כדי להגן על אביו, כאשר גאס מצד אחד איים עליו שיהרוג את אביו אם לא יעשה את מבוקשו, ומצד שני יש את הקרטל שחושד בו על מעורבותו בהתנקשות בלאלו סלמנקה. מנואל זוכה לסגירת מעגל על ידי מייק לגבי מותו של בנו, כאשר מייק מספר לו שבנו היה אדם טוב שהסתבך עם אנשים רעים, ומבטיח להשיג לו צדק.
  • חואן בולסה/"דון חואן" (חאבייר גרג'דה) - בכיר בקרטל, והבוס הראשי של גאס, שאליו גאס מעביר את כספי הסמים שלו, וממנו אל הקרטל. מתואר כאדם קצת יותר "מתון" בהתנהגות שלו לעומת בני משפחת סלמנקה, ומדי פעם מגיע כדי לנסות ליישב סכסוכים בין גאס לסלמנקות. בסדרה שובר שורות, בולסה נרצח על ידי גאס, לאחר שגאס ארגן מארב של המשטרה המקסיקנית על ביתו של בולסה.
  • וורנר זיגלר (ריינר בוק) - מהנדס גרמני שגאס שכר כדי לבנות את מעבדת הסמים שלו מתחת למכבסה. וורנר ואנשיו הגיעו לאלבקרקי מגרמניה כדי לבנות את המעבדה, כשהדבר נעשה בסודיות ודיסקטיות מוחלטת. בזמן שהם לא עובדים, מייק סידר לוורנר ואנשיו עיסוקים בשביל הפנאי במתחם שהם שוהים בו, שמצולם ונצפה 24/7, ומדי פעם אף אפשר להם לצאת החוצה ולפרוק מתחים. מתואר כאדם פשוט וחביב. העבודה על המעבדה נמשכת יותר זמן מהצפוי, ו-וורנר מדבר עם מייק על כך שהוא מתגעגע הביתה לאשתו, ומבקש ממנו לצאת לסוף שבוע אחד ולחזור, כשבינתיים אחד מעובדיו ינהל את העבודה במקומו. מייק עם זאת מפציר בוורנר לגמור עם העבודה כמה שיותר מהר, כדי שכולם יוכלו ללכת הביתה. יום לאחר מכן, וורנר בורח מהמתחם כשהוא מתחמק מהמצלמות, ומייק שולח צוותים לחפש אותו ברחבי ניו מקסיקו. בסופו של דבר מייק מוצא את וורנר, אך גאס לא מרוצה מהתנהגותו של וורנר, ורוצה להיפטר ממנו. מייק מסכים בחוסר רצון להרוג את וורנר, והוא לוקח אותו למדבר בלילה, ויורה בו.
  • מרגרט זיגלר (אנדריאה סוץ') - אשתו ולאחר מכן אלמנתו של וורנר זיגלר. לאחר שוורנר ברח כדי להיות עם אשתו, היא הגיעה לארצות הברית, אך איך כשהגיעה וורנר נתפס על ידי מייק, וזה הכריח אותו לשקר לה שהוא לא רוצה לראות אותה ושתחזור לגרמניה. מאוחר יותר, לאחר שוורנר מת, עורכי דין מטעמו של גאס מגיעים לביתם של וורנר ומרגרט ומספרים לה שוורנר נהרג "בתאונת עבודה", תוך כדי שהם לוקחים מביתם חפצים ומסמכים שעלולים לקשור את גאס לוורנר. בעונה השישית, לאלו סלמנקה במסווה של איש עסקים מניו מקסיקו בשם "בן" נפגש עם מרגרט בבר, ומנסה להוציא ממנה מידע על וורנר ובמה שעסק באלבקרקי. הוא לא מצליח להוציא ממנה מידע שימושי, ויום לאחר מכן הוא פורץ לביתה ומצליח למצוא שם כלי עבודה שאחד מעובדיו של וורנר שלח לו בתוך מסגרת פלסטיק עם חתימה "באהבה, מהבנים", עם כתובת של המקום שיצר את המסגרת. באמצעות הכתובת, לאלו מצליח לאתר את אחד מעובדיו של וורנר, ומוציא ממנו מידע על המעבדה שהם בנו בשביל גאס.
  • ארנסטו (ברנדון ק. המפטון) - עובד זוטר ב-HH&M וחבר של ג'ימי מהחברה. כאשר מתגלה לג'ימי שצ'אק טרפד ניסיון שלו לעבוד כעורך דין בחברה כשג'ימי הצליח לעבור את מבחני הלשכה לעריכת דין, ג'ימי מחליט להפסיק להגיע לביתו של צ'אק ולהביא לו מוצרי מזון וקרח, וארנסטו מחליף אותו.
  • וויליאם "ביל" אוקלי (פיטר דיסת') - סגן פרקליט המחוז בבית המשפט באלבקרקי. כאשר ג'ימי וקים עבדו מטעם הסנגוריה הציבורית בבית המשפט, הם היו נוטים להיתקל בביל מחוץ לכותלי האולם באופן קבוע ומנסים לקבוע עסקאות איתו. מתואר כאדם שלא נהנה מעבודתו, ומקנא באנשים שהצליחו בתחום יותר ממנו. בסוף הסדרה, הוא משמש בתור עורך דין מייעץ של סול כאשר האחרון נתפס והועמד לדין בגין פשעיו במהלך אירועי "שובר שורות".
  • קליפורד "קליף" מיין (אד בגלי הבן) - עורך דין, המייסד והמנהל של משרד עריכת הדין "דייוויס & מיין". נתן לג'ימי עבודה כעורך דין בהמלצתו של הווארד. עקב חילוקי דעות מקצועיים, ג'ימי מבין שהוא לא יכול או רוצה לעבוד תחת אף אדם, והוא מארגן פיאסקו שלם כדי לגרום לפיטוריו בחברה, כדי שיוכל לשמור על הבונוס שהחברה הציעה לו בהעסקתו. על כן הוא מעורר עליו את חמתו של קליף, שבסופו של דבר נשבר ומסכים לפטר אותו ולתת לו את הבונוס. קליף המשיך להיות דמות רקע שמגיעה והולכת בסדרה, שכן הוא עובד עם הווארד על תיק תביעה גדול, תיק שג'ימי מצא והביא לשתי החברות. בעונה השישית, קליף היה חלק מכריע בתוכנית שג'ימי וקים רקמו כדי להרוס את המוניטין של הווארד, שכן הם דאגו שהוא יהיה נוכח בכל הפעמים בהם הם השתילו על הווארד סמים, והם שלחו נערות ליווי שהטרידו את הווארד בזמן שהיה בפגישות עם קליף.
  • ארין בריל (ג'סי אניס) - מתמחה במשרד "דייוויס & מיין". מוצגת כבן אדם מאוד מרובע, ועל כן נוצרים בינה ובין ג'ימי חיכוכים תמידיים בזמן שעבד ב"דייוויס & מיין" ואף מעבר. הייתה בין הנוכחים בזמן שהווארד חווה התמוטטות עצבים מול בכירים בשלושת המשרדים הראשיים ושופט כאשר הם דנו בתיק של "סנדפייפר קרוסינג".
  • ריצ'רד "ריץ' " שוויקארט (דניס בוטסיקאריס) - עורך דין, המייסד ושותף בכיר במשרד עריכת הדין "שוויקארט & קוקלי". הוא ומשרדו מופיעים לראשונה כאשר מתגלה שהם מייצגים את החברה "סנדפייפר קרוסינג" - רשת של בתי אבות אשר חייבה במכוון את דייריה הקשישים ביותר כסף ממה שהם אמורים לחייב. כאשר ג'ימי גילה על ההונאה של הרשת, הוא וצ'אק נפגשים ביחד עם ריץ' ועמיתיו כדי לנסות לקבוע פשרה, אך כאשר התיק תופח לממדים עצומים, ג'ימי מבין שחסר לו את כוח האדם הדרוש כדי לטפל בתיק, והוא מעביר אותו ל"הה&מ" ו"דייוויס & מיין", שמטפלים בו ביחד מול "שוויקארט & קוקלי". בהמשך, לאחר שקים מתפטרת מ"הה&מ" ועובדת בתור עורכת דין עצמאית כאשר היא לקחה מ"הה&מ" לקוח מאוד גדול של בנק, ריץ', שכבר שם את עיניו על קים עוד קודם לכן, מציע לה לעבוד בתור עורכת דין בכירה עם מסלול קצר ללהיות שותפה במשרד, ומבקש ממנה לבנות את מחלקת הבנקאות של המשרד, כל זה בזמן ש"שוויקארט & קוקלי" יעזרו לה עם הלקוח שלה. קים מסכימה והיא עובדת עבור ריץ' במשך תקופה, כשחלק גדול מהלחץ שלה על הלקוח של הבנק יורד והיא יותר חופשייה לעשות את מה שהיא באמת אוהבת - תיקי פרו ובונו (תיקים של אנשים פשוטים שצריכים עזרה מול המערכת המשפטית הדורסנית). בסופו של דבר, קים מבינה שזו היא התשוקה האמיתית שלה, ומתפטרת מ"שוויקרט & קוקלי". ריץ' ועמיתיו ביחד עם קליף, שימשו את "המסמר האחרון בארון" בתוכנית של ג'ימי וקים להרוס את המוניטין של הווארד, כאשר הם גרמו להווארד לחטוף התמוטטות עצבים קשה מולם ומול שופט בזמן שכל הנוכחים התכנסו כדי לנסות לקבוע פשרה בתיק של "סנדפייפר קרוסינג".
  • ויולה גוטו (קייקו אגנה) - עוזרת משפטית שקים שכרה כדי לעזור לה בתיק של מסה ורדה - בנק גדול שקים לקחה כלקוח אחרי שעזבה את "הה&מ". בהמשך, היא עוברת איתה ל"שוויקארט & קוקלי". לאחר שקים עוזבת את "שוויקארט & קוקלי", היא נפגשת עם ויולה לקפה, וויולה מספרת לקים שהיא מעריצה אותה על כך שהיא עזבה את מסה ורדה כדי לעזור לאנשים פשוטים.
  • קווין ווצ'טל (רקס לין) ופייג' נוביק (קארה פיפקו) - מנכ"ל הבנק וקרן הנאמנות "מסה ורדה" והיועצת הבכירה של "מסה ורדה" בהתאמה. השניים שוכרים את שירותיה של קים כדי שתעזור לבנק במסע ההתרחבות שלו, ומביעים סיפוק רב מהשירותים של קים. עם זאת, ככל שעובר הזמן, לקים נהיה קשה יותר ויותר לטפל בבנק, ולאחר דילמות מוסריות שחוותה עם עצמה, היא מחליטה בסוף לעזוב את התיק ולהעביר את הטיפול בהם ל"שוויקארט & קוקלי".
  • ד"ר קלדרה (ג'ו דרוסה) - וטרינר מקומי עם עסק מהצד בו הוא משמש כמתווך בין אנשים שצריכים עבודות לא חוקיות קטנות לבין אנשים שמוכנים לעשות את העבודות האלה. בתחילתה של הסדרה מייק משתמש בשירותיו כדי למצוא עבודות בתור שומר ראש בעסקאות סמים קטנות. כמו כן, יש לו "מחברת שחורה" עם שמות ופרטים של אנשים מהעולם התחתון שכל אחד מהם מספק שירותים שונים. ג'ימי השתמש גם הוא בשירותיו כדי למצוא אנשים לעבודות לא חוקיות שארגן, ודרכו הכיר את היול באבינו. הוא בין היתר משמש גם כרופא עבור פושעים שלא יכולים ללכת לבית חולים. מרומז שג'ימי רכש ממנו את המחברת השחורה כאשר קלדרה החליט שהעסק הצדדי שלו מכביד עליו והוא רוצה לפרוש ממנו.
  • עומאר (עומר מסקטי) - עובד ב"דייוויס & מיין", ועוזרו של ג'ימי בתקופה בה עבד ב"דייוויס & מיין".
  • היול באבינו (לאבל קרופורד) - כייס שג'ימי השתמש בשירותיו כדי לעזור לו במשפט מול צ'אק, ובהמשך השתמש בו לעוד שלל עבודות. בסדרה "שובר שורות" הוא הופך לשומר הראש של ג'ימי.
  • פרנצ'סקה לידי (טינה פארקר) - מזכירה במשרד שג'ימי וקים פתחו לתקופה. חוזרת להיות מועסקת על ידי ג'ימי במשרד החדש שפתח תחת השם סול גודמן, ומשמשת כמזכירה שלו גם בסדרה "שובר שורות". מביעה סלידה מפני לקוחותיו של סול, ובהמשך הסלידה מגיעה גם כלפי סול עצמו.
  • ויקטור (ג'רמייה ביסטוי) - עוזרו האישי של גאס.
  • טיירוס (ריי קמפבל) - אחד מעוזריו האישיים של גאס ביחד עם ויקטור.
  • לידיה רודארט-קווייל (לורה פרייז'ר) - מנהלת בכירה בסניף הטקסני של החברה הגרמנית Madrigal Electromotives שמשתפת פעולה עם גאס. ביחד עם הממונה הגרמני עליה פיטר שולר (נורברט וייסר), היא דואגת לכל הציוד, המכונות וחומרי הגלם שגאס זקוק לעסקיו הלא חוקיים.
  • ליונל (דניאל מונקדה) ומרקו סלמנקה (לואיס מונקדה) - בני דודיו של טוקו (ואחייניו של הקטור), ומוצגים כרוצחים סדיסטים, אכזריים וחסרי מעצורים אך גם קרי רוח בצורה יוצאת דופן. איימו על מייק שיהרגו את בני משפחתו.
  • דון אלדיו (סטיבן באואר) - המנהיג הגדול של הקרטל המקסיקני האזורי, מעסיקם של גאס ושל בני משפחת סלמנקה.
  • רות מקגיל (פאטי פיגל) - אמם של ג'ימי וצ'אק, נפטרה בבית החולים לאחר קומה. בפלאשבק על מותה, היא נראית שוכבת בבית החולים על ערש דווי, כשבניה צ'אק וג'ימי יושבים לצידה. כאשר ג'ימי יצא רגע החוצה כדי להביא אוכל, היא חווה רגע קצר של התעוררות, בו היא מתבלבלת וקוראת לצ'אק "ג'ימי" מספר פעמים, ומיד לאחר מכן נפטרה. צ'אק מעולם לא סיפר לג'ימי על כך. במכתב שהשאיר צ'אק לג'ימי בצוואתו, הוא כתב שהוא זוכר את היום בו הביאו את ג'ימי הביתה מבית החולים כאילו זה היה אתמול, וכי אמם בכתה מאושר כמו שמעולם לא ראה.
  • צ'ארלס ווילארד מקגיל (רפאל סבארג') - אביהם של ג'ימי וצ'אק. היה בעל חנות מכולת קטנה בעיירת הולדתם של ג'ימי וצ'אק, שג'ימי נהג בילדותו לעבוד בה. מתואר כהפך הגמור של ג'ימי - הוא היה אדם טוב לב ונאיבי, שהאמין לכל סיפור "קורע לב" שנקרה בדרכו, ואנשי העיירה ניצלו אותו באופן קבוע כדי להוציא ממנו כספים בתואנה על "בעיות" שיש להם. בעקבות מפגש עם אדם שעבד על אביו ואמר לג'ימי שבעולם יש כבשים וזאבים - ועליו לבחור מה הוא רוצה להיות, ג'ימי מחליט לגנוב כסף מהקופה לעצמו, וממשיך לעשות זאת מספר רב של פעמים. למרות טוב ליבו של צ'ארלס, הוא לא היה איש עסקים מוצלח, ונקלע לחובות כספיים . צ'אק, אשר חזר לחופשה מהקולג' וניסה לעזור לאביו בחשבונות, גילה שחסרים כמעט 14,000 דולר, וחשד שג'ימי הוא האחראי לכך. כשניסה לספר על כך לאביהם, הוא לא היה מוכן לשמוע וטען שג'ימי לא מסוגל לדבר כזה. בסוף נאלץ למכור את המכולת בגלל הפסדים כספיים, ונפטר כמה חודשים לאחר מכן. על כן, צ'אק האשים את ג'ימי באיבוד המכולת ובמותו של אביהם. צ'אק סיפר שלמרות כל מה שג'ימי עשה לאביהם, הוא לקח את מותו בצורה הקשה ביותר, וכי לא הפסיק לבכות בהלוויה.

סקירה כללית של הסדרה[עריכת קוד מקור | עריכה]

עונה מס' פרקים ארצות הבריתארצות הברית תקופת שידור מקורית ישראלישראל תקופת שידור מקורית
שידור ראשון שידור אחרון שידור ראשון שידור אחרון
1 10 8 בפברואר 2015 6 באפריל 2015 10 בפברואר 2015 8 באפריל 2015
2 10 15 בפברואר 2016 18 באפריל 2016 20 בפברואר 2016 23 באפריל 2016
3 10 10 באפריל 2017 19 ביוני 2017 13 באפריל 2017 21 ביוני 2017
4 10 6 באוגוסט 2018 8 באוקטובר 2018 8 באוגוסט 2018 10 באוקטובר 2018
5 10 23 בפברואר 2020 20 באפריל 2020 26 בפברואר 2020
6 13 18 באפריל 2022 15 באוגוסט 2022 21 באפריל 2022

פרקים[עריכת קוד מקור | עריכה]

העונה הראשונה[עריכת קוד מקור | עריכה]

מס' פרק
(סדרה)
מס' פרק
(עונה)
שם פרק ארצות הבריתארצות הברית שידור מקורי בארצות הברית ישראלישראל שידור מקורי בישראל
1 1 אחד 8 בפברואר 2015 10 בפברואר 2015
2 2 הבן 9 בפברואר 2015 10 בפברואר 2015
3 3 נאצ'ו 16 בפברואר 2015 18 בפברואר 2015
4 4 גיבור 23 בפברואר 2015 25 בפברואר 2015
5 5 נער הרועים האלפיני 2 במרץ 2015 4 במרץ 2015
6 6 חמש-אפס 9 במרץ 2015 11 במרץ 2015
7 7 בינגו 16 במרץ 2015 18 במרץ 2015
8 8 ריקו 23 במרץ 2015 25 במרץ 2015
9 9 פימנטו 30 במרץ 2015 1 באפריל 2015
10 10 מרקו 6 באפריל 2015 8 באפריל 2015

העונה השנייה[עריכת קוד מקור | עריכה]

מס' פרק
(סדרה)
מס' פרק
(עונה)
שם פרק ארצות הבריתארצות הברית שידור מקורי בארצות הברית ישראלישראל שידור מקורי בישראל
11 1 מתג 15 בפברואר 2016 20 בפברואר 2016
12 2 העסקה 22 בפברואר 2016 27 בפברואר 2016
13 3 אמרילו 29 בפברואר 2016 5 במרץ 2016
14 4 להסיר את הכפפות 7 במרץ 2016 12 במרץ 2016
15 5 רבקה 14 במרץ 2016 19 במרץ 2016
16 6 באלי היי 21 במרץ 2016 26 במרץ 2016
17 7 מתנפח 28 במרץ 2016 2 באפריל 2016
18 8 פייפי 4 באפריל 2016 9 באפריל 2016
19 9 לכוד 11 באפריל 2016 16 באפריל 2016
20 10 קליק 18 באפריל 2016 23 באפריל 2016

העונה השלישית[עריכת קוד מקור | עריכה]

מס' פרק
(סדרה)
מס' פרק
(עונה)
שם פרק ארצות הבריתארצות הברית שידור מקורי בארצות הברית ישראלישראל שידור מקורי בישראל
21 1 מייבל 10 באפריל 2017 12 באפריל 2017
22 2 עד 17 באפריל 2017 19 באפריל 2017
23 3 עלות אבודה 24 באפריל 2017 26 באפריל 2017
24 4 סברוסיטו 1 במאי 2017 3 במאי 2017
25 5 ערמומיות 8 במאי 2017 10 במאי 2017
26 6 מחוץ לתחום 15 במאי 2017 17 במאי 2017
27 7 הוצאות 22 במאי 2017 24 במאי 2017
28 8 החלקה 5 ביוני 2017 7 ביוני 2017
29 9 נפילה 12 ביוני 2017 14 ביוני 2017
30 10 עששית 19 ביוני 2017 21 ביוני 2017

העונה הרביעית[עריכת קוד מקור | עריכה]

מס' פרק
(סדרה)
מס' פרק
(עונה)
שם פרק ארצות הבריתארצות הברית שידור מקורי בארצות הברית ישראלישראל שידור מקורי בישראל
31 1 עשן 6 באוגוסט 2018 8 באוגוסט 2018
32 2 לנשום 13 באוגוסט 2018 15 באוגוסט 2018
33 3 משהו יפה 20 באוגוסט 2018 22 באוגוסט 2018
34 4 שיחה 27 באוגוסט 2018 29 באוגוסט 2018
35 5 חתיכת חוויה 3 בספטמבר 2018 5 בספטמבר 2018
36 6 פיניאטה 10 בספטמבר 2018 12 בספטמבר 2018
37 7 משהו טיפשי 17 בספטמבר 2018 20 בספטמבר 2018
38 8 קוצ'טה 24 בספטמבר 2018 27 בספטמבר 2018
39 9 להתראות 1 באוקטובר 2018 4 באוקטובר 2018
40 10 מנצח 8 באוקטובר 2018 10 באוקטובר 2018

העונה החמישית[עריכת קוד מקור | עריכה]

מס' פרק
(סדרה)
מס' פרק
(עונה)
שם פרק ארצות הבריתארצות הברית שידור מקורי בארצות הברית ישראלישראל שידור מקורי בישראל
41 1 הקוסם 23 בפברואר 2020 25 בפברואר 2020
42 2 50 אחוז הנחה 24 בפברואר 2020 26 בפברואר 2020
43 3 אתה הבחור בשביל זה 2 במרץ 2020 4 במרץ 2020
44 4 נמסטה 9 במרץ 2020 11 במרץ 2020
45 5 מוקדש למקס 16 במרץ 2020 18 במרץ 2020
46 6 וקסלר נגד גודמן 23 במרץ 2020 25 במרץ 2020
47 7 ג'יי.אמ.אמ. 30 במרץ 2020 1 באפריל 2020
48 8 מעביר כספים 6 באפריל 2020 8 באפריל 2020
49 9 דרך הבחירות הגרועות 13 באפריל 2020 15 באפריל 2020
50 10 משהו בלתי נסלח 20 באפריל 2020 22 באפריל 2020

העונה השישית[עריכת קוד מקור | עריכה]

מס' פרק
(סדרה)
מס' פרק
(עונה)
שם פרק ארצות הבריתארצות הברית שידור מקורי בארצות הברית ישראלישראל שידור מקורי בישראל
51 1 יין ושושנים 18 באפריל 2022
52 2 מקל וגזר 18 באפריל 2022
53 3 פטיש וסדן 25 באפריל 2022
54 4 פגע וברח 2 במאי 2022
55 5 שחור וכחול 9 במאי 2022
56 6 קרדום וחפירה 16 במאי 2022
57 7 תכנון וביצוע 23 במאי 2022
58 8 כוון ותירה 11 ביולי 2022
59 9 כיף ומשחקים 18 ביולי 2022
60 10 ניפי 25 ביולי 2022
61 11 שובר שורות 1 באוגוסט 2022
62 12 דמעות 8 באוגוסט 2022
63 13 סול איננו 15 באוגוסט 2022

הפקה[עריכת קוד מקור | עריכה]

ביולי 2012, העלה וינס גיליגאן את האפשרות להפיק פריקוול ל"שובר שורות", אשר יתמקד בדמותו של סול גודמן.[1] באפריל 2013, אושר כי גיליגאן, יחד עם פיטר גולד, החל לפתח את הסדרה,[2] וביולי של אותה שנה היא קיבלה "אור-ירוק".[3] כמה חברות שידור הביעו עניין לשדר את הסדרה, בניהן "נטפליקס" ו-"FX", אך בסופו של דבר היא נרכשה בידי הרשת ששידרה את "שובר שורות", "AMC".[4]

במקור, נשקל להפיק את הסדרה כקומדיה באורך של חצי שעה,[2] אך בסופו של דבר הוחלט להפיק אותה כדרמה באורך של שלושת רבעי שעה.[5] על כך, אמר בוב אודנקירק כי העונה הראשונה בסדרה היא "85% דרמה ו-15% קומדיה".[6]

שלב הצילומים מתרחש, בדרך כלל, בקיצים,[7] באלבקרקי, ניו מקסיקו.[8]

ביולי 2021, כוכב הסדרה אודנקירק התמוטט על סט הצילומים של עונת הסיום והובהל לבית חולים. בהמשך אישר אודנקירק כי עבר התקף לב קל אשר טופל ללא ניתוח. לאחר מכן בעת ההמתנה להחלמתו, צולמו סצינות מהעונה בהן אודנקירק אינו משתתף. אודנקירק שב לצילומי העונה בספטמבר 2021. צילומי העונה הסתיימו לבסוף ב-9 בפברואר 2022, ולמחרת פורסם כי העונה תעלה לשידור ב-18 באפריל 2022.

ביקורות ורייטינג[עריכת קוד מקור | עריכה]

ביקורות[עריכת קוד מקור | עריכה]

"סמוך על סול" זכתה לביקורות חיוביות. באתר "Rotten Tomatoes" זכתה הסדרה לציון של 100%, בהתבסס על כ-60 ביקורות,[9] ובאתר "Metacritic" זכתה הסדרה לציון של 78%, בהתבסס על כ-40 ביקורות.[10]

רייטינג[עריכת קוד מקור | עריכה]

"סמוך על סול" נהנתה במשך כל פרקיה מרייטינג גבוה, אף יותר מסדרת המקור עליה היא מבוססת, "שובר שורות".

בפרק הראשון צפו כ-6,880,000 צופים,[11] ובפרק סיום העונה הראשונה צפו כ-2,530,000 צופים.[12] בממוצע בעונה הראשונה צפו כ-2,500,000 צופים בפרק, יותר מ"שובר שורות" שבמשך רוב עונותיה צפו בממוצע כ-1,900,000 צופים בפרק.

פרסים ומועמדויות[עריכת קוד מקור | עריכה]

שנה פרס קטגוריה מועמד (ים) תוצאה מקורות
2023 פרסי TCA תוכנית השנה "סמוך על סול" מועמדות [13]
הישג יוצא דופן בדרמה מועמדות
הישג אישי בדרמה ריאה סיהורן זכייה
2024 פרס אמי האמנותי עריכת התמונה הטובה ביותר בסדרת דרמה סקיפ מקדונלד מועמדות [14]
מיקס הסאונד הטוב ביותר בסדרת קומדיה או דרמה (שעה) לארי בנג'מין, קווין ולנטיין ופיליפ וו. פאלמר מועמדות
פרס אמי לבידור בפריים טיים סדרת הדרמה הטובה ביותר "סמוך על סול" מועמדות [15]
שחקן ראשי בסדרת דרמה בוב אודנקירק מועמדות
שחקנית משנה בסדרת דרמה ריאה סיהורן מועמדות
תסריט בסדרת דרמה גורדון סמית'; פרק: "Point and Shoot" מועמדות
פיטר גולד; פרק: "Saul Gone" מועמדות

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא סמוך על סול בוויקישיתוף

מידע וכתבות:

ביקורות:

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ Comic-Con Q&A: Vince Gilligan on 'Breaking Bad'‎, Deadline, ‏15 ביולי 2012
  2. ^ 1 2 Nellie Andreeva,‏ AMC Eyes ‘Breaking Bad’ Spinoff Toplined By Bob Odenkirk, ‏Deadline, ‏9 באפריל 2013
  3. ^ Tim Molloy, ‏Breaking Bad Creator Vince Gilligan: Saul Goodman Spinoff Moving 'Full Speed Ahead'‎, The Wrap, ‏2 ביולי 2013
  4. ^ Melissa Guthrie / Lacey Rose, ‏How AMC Almost Lost Breaking Bad Spinoff Better Call Saul to Netflix, ‏The Hollywood Reporter, ‏18 בספטמבר 2013
  5. ^ Nellie Andreeva, ‏‘Breaking Bad’ Saul Goodman Spinoff A Go At AMC, Will Serve As Prequel To Original‎, Deadline, ‏11 בספטמבר 2013
  6. ^ Bryn Elise Sandberg, ‏Bob Odenkirk on 'Better Call Saul': "It’s Total Drama"‎, The Hollywood Reporter, ‏27 באוקטובר 2014
  7. ^ Sean O'Neal, ‏It’s time to begin overanalyzing the first Better Call Saul set photos, ‏The A.V. Club, ‏3 ביוני 2014
  8. ^ Christine, ‏‘Breaking Bad’ prequel ‘Better Call Saul’ begins filming in Albuquerque, NM today!‎, On Location Vacations, ‏2 ביוני 2014
  9. ^ סמוך על סול: עונה ראשונה, Rotten Tomatoes
  10. ^ סמוך על סול: עונה ראשונה, Metacritic
  11. ^ Amanda Kondolojy, ‏Sunday Cable Ratings: 'The Walking Dead' Tops Night + 'Better Call Saul', 'Talking Dead', 'The Real Housewives of Atlanta' & More, ‏TV by the Numbers, ‏10 בפברואר 2015
  12. ^ Amanda Kondolojy, ‏Monday Cable Ratings: 'Monday Night Raw' Tops Night + 'Love & Hip Hop', 'Better Call Saul', 'Black Ink Crew' & More, ‏TV by the Numbers, ‏7 באפריל 2015
  13. ^ 2023 TCA Award winners & nominees, www.tvcritics.org
  14. ^ Tom Smyth, All the Winners of the Creative Arts Emmys, Vulture, ‏2024-01-07 (באנגלית)
  15. ^ Joe Otterson, ‘Succession’ Leads Emmy Nominations With 27, ‘Last of Us’ Follows With 24, Variety, ‏2023-07-12 (באנגלית אמריקאית)


הקודם:
2018: האמריקאים
פרס TCA להישג יוצא דופן בדרמה
2019: סמוך על סול
הבא:
2020: יורשים
הקודם:
2019: יורשים
פרס סטלייט לסדרת הדרמה הטובה ביותר
2021: סמוך על סול
הבא:
2022: