Call of Duty: Black Ops Cold War

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
יש לערוך ערך זה. ייתכן שהערך סובל מבעיות ניסוח, סגנון טעון שיפור או צורך בהגהה, או שיש לעצב אותו, או מפגמים טכניים כגון מיעוט קישורים פנימיים.
אתם מוזמנים לסייע ולערוך את הערך. אם לדעתכם אין צורך בעריכת הערך, ניתן להסיר את התבנית.
יש לערוך ערך זה. ייתכן שהערך סובל מבעיות ניסוח, סגנון טעון שיפור או צורך בהגהה, או שיש לעצב אותו, או מפגמים טכניים כגון מיעוט קישורים פנימיים.
אתם מוזמנים לסייע ולערוך את הערך. אם לדעתכם אין צורך בעריכת הערך, ניתן להסיר את התבנית.
Call of Duty: Black Ops Cold War
עטיפת המשחק
עטיפת המשחק
כללי
תאריך הוצאה 13 בנובמבר 2020
סוגה יריות בגוף ראשון
פיתוח Treyarch‏, Raven Software
הוצאה לאור Activision
ארץ מקור ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
שפות אנגלית, רוסית עריכת הנתון בוויקינתונים
סדרה Call of Duty
דרישות תוכנה
מנוע משחק IW
מצבי משחק שחקן יחיד, מרובה משתתפים
פלטפורמות Microsoft Windows
PlayStation 4
PlayStation 5
Xbox One
Xbox Series X/S
האתר הרשמי
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

Call of Duty: Black Ops Cold War הוא משחק וידאו מסוג יריות בגוף ראשון, שפותח על ידי החברות Treyarch ו-Raven Software והוצא לאור על ידי חברת Activision. המשחק שוחרר ב-13 בנובמבר בשנת 2020 בכל רחבי העולם, עבור הפלטפורמות Microsoft Windows, PlayStation 4, PlayStation 5, Xbox One ו-Xbox Series X/S. המשחק Call of Duty: Black Ops Cold War הוא המשחק השישי בסדרת ה-Black Ops והמשחק ה-17 בסדרת כל משחקי Call of Duty. עבור חברת Treyarch זהו המשחק השביעי בסדרת Call of Duty שהיא בתפקיד המפתחת הראשית שלו, ובעבור חברת Raven Software הוא השני.

במשחק Call of Duty: Black Ops Cold War הסיפור במצב משחק ה-Campaign (ניהול מסע) מתרחש במהלך תחילת שנות ה-80 של המאה ה-20, בתקופת המלחמה הקרה. הסיפור מתמקד במרדף אחר מרגל סובייטי כביכול, שמכונה פרסאוס, שמטרתו היא לחתור תחת ארצות הברית ולהטות את מאזן הכוחות במלחמה לטובת ברית המועצות. במהלך משחק ה-Campaign, השחקן משחק בתור דמות שמכונה "בל", שגויסה ל-CIA על ידי הקצין ראסל אדלר בעבור כח משימה שמטרתו לתפוס את המרגל פרסאוס. במהלך הסיפור ישנן דמויות שחוזרות ממשחקי ה-Black Ops הקודמים, ביניהן אלכס מייסון, פרנק וודס וג'ייסון הדסון, כאשר בחלק מהמשימות ניתן לשחק בתור אלכס מייסון. בסוג משחק הרב משתתפים, מעבר למצבי המשחק והמפות שהיו קיימים כבר במשחקים הקודמים בסדרה, נוספו כמה מצבי משחק חדשים ומפות חדשות. במשחק קיים תוכן עונתי בדומה לקודמו בסדרה "Call of Duty: Modern Warfare"(אנ') משנת 2019, שכולל Battle Pass, מפות וכלי נשק שנוספים בכל עונה.

במקור המשחק פותח על ידי החברות Raven Software ו- Sledgehammer Games ולא הייתה כוונה לשייכו לתת-הסדרה Black Ops. עם זאת, מחלקת הפיתוח סבלה מאי-הסכמות בין שני הצוותים המובילים (Raven ו- Sledgehammer), מה שהוביל את חברת Activision להכניס את חברת Treyarch במקום Sledgehammer Games בתור מפתחת ראשית לצד Raven Software. שיווק המשחק החל באוגוסט 2020 וחודשיים לאחר מכן יצאה גרסת בטא של מצב המשחק רב משתתפים. Call of Duty: Black Ops Cold War קיבל ביקורות חיוביות ממבקרים ונחשב להצלחה מסחרית.

משחקיות[עריכת קוד מקור | עריכה]

Campaign (ניהול המסע)[עריכת קוד מקור | עריכה]

במשחק Call of Duty: Black Ops Cold War הסיפור ב-Campaign מתרחש במהלך תחילת שנות ה-80 של המאה ה-20, בתקופת המלחמה הקרה. הסיפור עוקב אחר ראסל אדלר, חייל בכוחות המיוחדים של צבא ארצות הברית שהופך לפעיל ביחידת מבצעים מיוחדים של ה-CIA, שמשימתו היא לעצור פעילות של קבוצה קיצונית מברית המועצות בשנת 1981. הסיפור מושפע מאירועים אמיתיים ומתרחש במקומות כגון טורקיה, מזרח ברלין, וייטנאם ומטה הפיקוד של הק.ג.ב. בנוסף לדמות של אדלר, בסיפור אנו רואים דמויות בחזרו ממשחקי Black Ops קודמים כגון מייסון, וודס והדסון, אך גם דמויות חדשות כגון סימס שהוא חברו של אדלר, לאזאר מהמוסד שמארגן דברים לא חוקיים ופארק שהיא סוכנת MI6. עבור ה-Campaign, השחקנים מקבלים דמות מותאמת אישית ששם הקוד שלה הוא "בל", ולה ניתן לקבוע לאיזה יחידת מודיעין היא שייכת, גוון עור, לאום ומין, כמו גם תכונות אישיות שונות המספקות הטבות במשחק. ל-Campaign ישנם כמה סיומים שונים, תלוי בבחירות שהשחקן עשה במהלך הסיפור.

משחק מרובה משתתפים (Multiplayer)[עריכת קוד מקור | עריכה]

למצב משחק המרובה משתתפים נוספו מפות חדשות מעבר למפות שחזרו ממשחקים קודמים בסדרה, שתואמות לכמות השחקנים הרגילה של 6 נגד 6 וגם לכמות שחקנים עבור קרב גדול יותר של 12 נגד 12. למשחק נוסף גם מצב קרב חדש שנקרא "FireTeam" (בתרגום חפשי לעברית: קבוצת אש) שתומך בכמות של עד 40 שחקנים באותו המשחק. גם המערכת של "Create a Class" (יצירת מחלקה) שהייתה במשחק Modern Warfare חזרה, עם שני שינויים משמעותיים: השדרוגים בשדה הקרב מיושמים בתור חלק מה-loudout (תבנית ששחקן מכין מראש הכוללת כלי נשק ואביזרים) של המחלקה, ולכל מחלקה ניתן לבחור קלף "wildcard" מבין ארבע אפשרויות: Gunfighter (מאפשר לצרף 8 אביזרים לנשק הראשי), Perk Greed (מאפשר שימוש של 2 הטבות מאותו סוג לסכום כולל של 6 הטבות), Danger Close (מכפיל את כמות רימוני היד), או Lawbreaker (מאפשר לשלב כל סוג נשק או הטבה בכל משבצת). כמו במשחק Modern Warfare, ניתן לשחק יחד בין הפלטפורמות השונות (Cross-Platform). הדרגות ב-Cold War משולבות ביחד עם הדרגות של ה-Warzone(אנ') וה-Modern Warfare(אנ').

זומבים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ב-Call of Duty: Black Ops Cold War מצב משחק הזומבים מכיל עלילה חדשה שהכותרת שלה היא "Dark Aether", שהיא מרחיבה את סיפור ה"Aether" המקורי מהמשחק Black Ops 4, אך עדיין תואמת לנרטיב של ה-campaign. במשחק הזומבים השחקן אינו משחק בדמויות שקבועות מראש, אלא הוא בוחר Operator (דמויות אשר השחקן מקבל בעבור השלמת משימות או קנייה בחנות המשחק שאינן משפיעות על היכולות) מתוך אלו שהוא השיג במשחק המרובה משתתפים, שיהיה חלק מצוות תגובה של ה-CIA שמכונה "Requiem" (תרגום חפשי: תפילת אשכבה). ההתקדמות בדרגות ב-Cold War משותפת גם למצב הזומבים וגם למצב במרובה משתתפים, כמו כן גם כלי נשק, שדרוגים בשדה הקרב ו-scorestreaks (עזרים שהשחקן מקבל בזמן המשחק כתוצאה מרצף של הריגות מבלי להיפסל) משותפים לשניהם. לזומבים ב-Cold War חזרו מכניקות ממשחקי הזומבים של קודמיו כגון קופסאות מסתורין, Pack-a-Punch והטבות קרב למיניהן. לראשונה במשחק הזומבים, שחקנים יכולים לבחור באפשרות "exfil" שתיתן לשחקנים להתמודד מול גלים מהירים, בהם כמות גדולה של אויבים שהם חייבים לנצח על מנת לסיים את המשימה. סביב המפה גם מפוזר מידע מודיעיני ששחקנים יכולים למצוא ובכך לחשוף נתונים על הסיפור.

פיתוח[עריכת קוד מקור | עריכה]

ב-18 במאי 2019, אתר האינטרנט Kotaku(אנ') דיווח כי המשחק נמצא במהפך עקב מתח בלתי פוסק בין Raven Software ל-Sledgehammer Games (שתי המפתחות הראשיות של המשחק). שני מקורות תיארו את המשחק כ"קטסטרופה". בתגובה לכך, חברת Activision הקצתה את חברת Treyarch כמפתחת הראשית לצד Raven במקום Sledgehammer Games. השינוי הוביל לפיתוח מהיר בהרבה ביחס למצב הקודם, בעיקר מפני שכל סטודיו פיתוח לקח פיקוד על חלקים שונים של המשחק.

ב-4 באוגוסט 2020, Activision אישרו שמשחק חדש מסדרת Call of Duty מתוכנן לצאת לאור בשנת 2020 ושהוא מפותח על ידי Raven Software ו-Treyarch. זה היה המשחק הראשון מאז שיצא Modern Warfare 3 שפותח על ידי שתי חברות ביחד. עבור Raven Software זהו המשחק הראשון שהיא בתפקיד המפתחת הראשית, בעוד שבחלק מהמשחקים הקודמים היא רק סייעה בפיתוח. נשיא Activision רוב קוסטיץ' אישר שלמשחק Cold War יהיה קשר הדוק עם המשחקים Call of Duty: Modern Warfare(אנ') משנת 2019 ו-Call of Duty: Warzone(אנ').

מנהל הקריאייטיב הבכיר של חברת Raven Software, דן וונדרק, הגה את הרעיון של כמה סיומים שונים לסיפור ה-campaign, "כאשר התחלנו ליצור את הסיפור, ישר היו לנו כמה רעיונות לסיומים. וזה ממש עזר ... אבל ידענו מיד שרצינו לעשות את זה. לגמרי אהבתי את הרעיון שנוכל להוקיר מעט את המשחק Black Ops 2 על ידי יצירתם [כמה סיומים]."

שיווק[עריכת קוד מקור | עריכה]

שיווק והכרזות על משחקים מסדרת Call of Duty בדרך כלל אירעו בין מאי לאפריל לפני שחרורו של המשחק בסתיו. עם זאת, באוגוסט 2020, Activision החלה לשחרר הצצות למשחק עם משחק מציאות חלופית. מגוון יוטיוברים שקשורים לקהילת Call of Duty קיבלו במשלוח חבילות. לאחר שאושר להם לפתוח את החבילות ב-10 באוגוסט 2020, קיבלו את פניהם מקרן שקופיות, 10 שקופיות לכל חבילה ומנשר. החל מ-14 באוגוסט 2020, המשחק שווק לאחר שהצופן הראשוני נפתר, על ידי שידול מעריצים כדי לפתור צפנים וחידות באתר pawntakespawn.com. האתר איפשר למעריצים לצפות בקלטות VHS אשר מכילות קטעי חדשות וקטעי וידאו מהשנים המקבילות לאורך המלחמה הקרה. במהלך קלטות ה-VHS, במרווחי זמן אקראיים, הופיעו שילובים של שני מספרים דרך צינורות Nixie, אשר נדרשו על מנת לפצח צופן, בנוסף לקבוצה אחת של קואורדינטות שנמצאה בכל קלטת אשר הובילה למיקום במפה של משחק ה-Warzone(אנ').

ב-19 באוגוסט 2020, ברגע שכל הצפנים נפתרו, טריילר המשחק נחשף. הטריילר מכיל קטעים מתוך ראיון עם מודיע ועריק סובייטי מהק.ג.ב לשעבר, יורי בזמנוב, שדן על צעדים אקטיביים(אנ'), שנלקח מתוך ראיון משנת 1984 עם תאורטיקן קונספירציה ג. אדוארד גריפין. החשיפה העולמית של המשחק הייתה ב-26 באוגוסט 2020.

החל מ-22 בספטמבר 2020, משחק מציאות חלופית חדש נוסף לאתר pawntakespawn.com, אשר נתן הצצה למצב משחק הזומבים, החל כאשר יוטיוברים שמתמקדים ב-Call of Duty כגון NoahJ456 ו-MrDalekJD קיבלו חבילות שבהם יש טכנולוגיות משנות ה-80 ועוד צפנים שצריך לפתור. החשיפה הרשמית של מצב הזומבים הייתה ב-30 בספטמבר.

הזמנות מוקדמות של כל אחת ממהדורות משחק ה-Cold War העניקו גישה מוקדמת לגרסת הבטא של המשחק, מארז כלי נשק ומארז אופרטור של Frank Woods עבור המשחקים Call of Duty: Modern Warfare(אנ') ו-Call of Duty: Warzone(אנ'). מהדורת המשחק האולטימטיבית (Ultimate Edition) מעניקה 3 מארזים קומסטיים עבור הדמויות, בנוסף לגישה לעונה הראשונה של ה-Battle Pass של ה-Cold War.

מחלוקות[עריכת קוד מקור | עריכה]

האתר CBR.com דיווח שטריילר ההצצה הוחרם בסין בשל תיאור של שנייה אחת של ההפגנות בכיכר טיין-אן-מן ב-1989. טריילר ערוך פורסם במקום הקודם ברחבי העולם. אנדי צ'לק כתב באתר PC Gamer: "אי אפשר גם לטעות באירוניה של צנזורה פעילה בטריילר פרומו למשחק שהתיוג שלו הוא פשוטו כמשמעו "לדעת את ההיסטוריה שלך"."

מאמר מערכת על ידי איאן ווקר באתר Kotaku(אנ') מאשים את Call of Duty בלגיטימציה של השקפותיו של בזמנוב כאשר הוא כלל קטעים של הראיון שלו עם גריפין מתוך הטריילר מאוגוסט. אחת מבין התלונות שהיו לו היא שהשקפותיו של בזמנוב פעלו כמגנט עבור תיאוריות קונספירציה ואישיות של הימין הקיצוני, ושחברת Activision הציגה את הראיון של בזמנוב ללא ההקשר המתאים ושבזמנוב עצמו החזיק בדעות שווקר טען שהיו בימין הקיצוני.

תוכן לאחר ההשקה[עריכת קוד מקור | עריכה]

כל התוכן הניתן להורדה (DLC) עבור המשחק, בשביל מצבי משחק הזומבים והמרובה משתתפים כאחד, יהיו חינמיים לגמרי. בנוגע למשחק Modern Warfare, התוכן לאחר ההשקה נתון לקנייה דרך ה-Battle Pass או החנות הדיגיטלית שבתוך המשחק.

ראו גם[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא Call of Duty: Black Ops Cold War בוויקישיתוף