Celia

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
Celia
מפתח וואווי עריכת הנתון בוויקינתונים
מערכת הפעלה EMUI עריכת הנתון בוויקינתונים
נכתבה בשפות Python
האתר הרשמי
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

Celia היא עוזרת וירטואלית שפותחה על ידי חברת Huawei עבור טלפונים חכמים מתוצרת החברה מבוססי HarmonyOS ו-Android, חסרי שירותי Google ו-Google Assistant. Celia יכולה לבצע משימות יומיומיות, הכוללות ביצוע שיחת טלפון, הגדרת תזכורת ובדיקת מזג האוויר. המערכת נחשפה ב-7 באפריל 2020 ויצאה לאור ב-27 באפריל 2020.

Huawei התייחסה בתחילה לעוזרת החדשה בסוף 2019 בכך שהודיעה שתהיה גרסה אנגלית של העוזר שכבר דובר סינית שתשוחרר לשווקים באירופה. בשל מלחמת הסחר המתמשכת בין סין לארצות הברית, הסמארטפונים החדשים של החברה נותרו ללא עוזר וירטואלי מה שהוביל לאחר מכן לפיתוח ושחרור של Celia.

ב-Celia משולבת טכנולוגיית בינה מלאכותית המאפשרת לה לזהות טקסט באמצעות מצלמת טלפון ולתרגם אותו ולזהות אובייקטים יומיומיים בדומה ל-Google Lens.

תכונות[עריכת קוד מקור | עריכה]

ל-Celia תכונות רבות הדומות לאלו של מתחרותיה המרכזיות Google Assistant ו-Siri. ניתן להפעיל אותה על ידי אמירת 'היי סיליה' או על ידי לחיצה ממושכת על כפתור ההפעלה. מנוע החיפוש המוגדר כברירת מחדל עבור Celia הוא Bing, אך ניתן לשנות זאת בהגדרות. Celia יכולה לבצע שיחות, לבדוק את סדר היום, לשלוח הודעה, להראות את מזג האוויר, להגדיר אזעקות ולשלוט במכשירי חשמל ביתיים. יש לה גם את היכולת לשלב את עצמה עם אפליקציות המניות של תוכנת EMUI ולעבוד עם הגדרות המכשיר, כמו הדלקת הפנס והשמעת תוכן מולטימדיה. עם הבינה המלאכותית המותקנת בסיליה, היא יכולה לזהות מזון, חפצים יומיומיים ולתרגם טקסט באמצעות מצלמת הטלפון.

פריסה וזמינות Celia[עריכת קוד מקור | עריכה]

Celia זמינה רק בגרמנית, אנגלית, צרפתית וספרדית, והיא שוחררה בגרמניה, בריטניה, צרפת, ספרד, צ'ילה, מקסיקו וקולומביה. Huawei טוענים שאזורים ושפות נוספות יהיו זמינים בהמשך.[1]

ראו גם[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא Celia בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]