Cheap Thrills (אלבום של Big Brother and the Holding Company)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
Cheap thrills
אלבום אולפן מאת BBHC
יצא לאור 12 באוגוסט 1968
הוקלט 1968
סוגה רוק
בלוז רוק
רוק כבד
שפה אנגלית
אורך 37:11
חברת תקליטים קולומביה
הפקה ג'ון סימון
כרונולוגיית אלבומים של BBHC
Big Brother Holding Company
(1967)
Cheap Thrills
(1968)
Be a Brother
(1970)
סינגלים מ-Cheap thrills
  1. "Piece of My Heart"
    תאריך יציאה: אוגוסט 1968

Cheap Thrills הוא אלבום מוזיקלי מאת "Big Brothers & Holding Company" או בקיצור BBHC והסולנית שלהם ג'ניס ג'ופלין. האלבום הוקלט ויצא לאור בשנת 1968. זהו אלבום רוק, בלוז רוק, ורוק מתקדם, והוא מכיל כמה מלהיטיה הגדולים של הלהקה, כדוגמת "Piece of My Heart" ,"Summertime" ו- "Ball and Chain".

עובדות[עריכת קוד מקור | עריכה]

האלבום הוא האלבום השני של הלהקה, אחרי "Big Brother Holding Company". האלבום זכה להצלחה רבה, והיה בראש המצעדים במשך שמונה שבועות בשנת 1968. האלבום כולל שלוש גרסאות כיסוי (קאברים), שחלקן הפכו ללהיטים רק לאחר שפורסמו על יד הלהקה: "Piece of My Heart" ו- "Ball and Chain". האלבום הוקלט בצורת סטריאו ומונו, כאשר באוזן ימין אפשר לשמוע את הגיטרה השנייה והבס, ובאוזן שמאל אפשר לשמוע את התופים ואת הגיטרה המובילה. לעומת זאת, את קולה של ג'ניס ג'ופלין ניתן לשמוע בשתי האוזניים, מה שמייצר תחושה של חוויה עוצמתית של המופע המוזיקלי. למרות הכנסת קולות קהל להקלטות, כל הרצועות הוקלטו באולפן, חוץ מ-"Ball and Chain" שהוקלט בהופעה של הלהקה בפילמור אודיטוריום בסן פרנסיסקו.

היסטוריה[עריכת קוד מקור | עריכה]

לאחר ההצלחה של הלהקה בפסטיבל הפופ של מונטריי ב-1967, יצא לאור אלבומם הראשון. אחרי שהאלבום "Big Brother Holding Company" יצא לאור, הלהקה החלה להקליט שירים מקוריים וגרסאות כיסוי ושנה לאחר מכן הוציאה את האלבום "Cheap Thrills" (ריגושים זולים). האלבום זכה להצלחה רבה, ובסוף השנה זה היה האלבום המצליח ביותר של 1968, לאחר שמכר כמעט מיליון עותקים. עם זאת, ההצלחה הייתה קצרת מועד, כאשר ג'ופלין עזבה את הלהקה לקריירת סולו בדצמבר 1968.

עטיפת האלבום[עריכת קוד מקור | עריכה]

עטיפת האלבום, שבה מצויר קומיקס מאת רוברט קראמב שבו בכל ריבוע מוזכר שם של שיר באלבום לפי הסדר, הייתה אמורה להיות בכלל צידו האחורי של האלבום. בצד הקדמי הייתה אמורה להופיע תמונה של כל חברי הלהקה ערומים יחד במיטה, אך חברת ההקלטות קולומביה רקורדס הטילה וטו וקבעה שאסור שתמונה זאת תהיה בחזית האלבום. כשג'ופלין, שהייתה מעריצה של קומיקס מחתרתי ובמיוחד של עבודתו של קראמב, ראתה את הקומיקס שצייר והיא מאוד התלהבה. היא דרשה מחברת התקליטים שזאת תהיה עטיפת האלבום, ואלה קיבלו את ההצעה. בריאיון ל- "AIGA", אמר מנהל האמנות של קולומביה רקורדס, ג'ון ברג, "ג'ופלין הזמינה את זה (העטיפה), והיא מסרה לי באופן אישי את "cheap thrills" במשרד. לא היו שינויים עם רוברט קראמב. הוא סירב שישולם לו, באומרו, 'אני לא רוצה את הכסף המטונף של קולומביה.' "

רשימת רצועות[עריכת קוד מקור | עריכה]

מס' שם משך
1. Combination of the Two 5:47
2. I Need a Man to Love 4:53
3. Summertime 3:58
4. Piece of My Heart 4:13
5. Turtle Blues 4:21
6. Oh, Sweet Mary 4:14
7. Ball and Chain 9:27
8. Roadblock 5:30
9. Flower In the Sun 3:03
10. Catch Me Daddy - Live at the Grande Ballroom, Detroit, MI - March 1968 5:31
11. Magic of Love - Live at the Grande Ballroom, Detroit, MI - March 1968 3:58
משך כולל:
54:59

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]