Cities XL

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
סיטיס אקס אל
Cities XL
עטיפת המשחק
עטיפת המשחק
כללי
תאריך הוצאה 8 באוקטובר 2009
סוגה משחק בניית ערים
פיתוח Monte cristo, Focus Home Interactive
הוצאה לאור Monte cristo, Focus Home Interactive
ארץ מקור צרפת עריכת הנתון בוויקינתונים
סדרה (סדרת משחקים)Cities XL
דרישות תוכנה
גרסה 2009
מצבי משחק משתתף יחיד ומרובה משתתפים
פלטפורמות Windows
המשחק הבא cities XL 2011
דרישות מערכת
מעבד

Intel CPU: Pentium 4 2.53GHz

AMD CPU: Athlon XP 2500
זיכרון 1 GB RAM
מקום פנוי 8 GB
בקרים עכבר, מקלדת
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

Cities XL הוא משחק בניית ערים למחשב האישי אשר פותח על ידי Monte Cristo. המשחק מאפשר לשחקנים לשחק ביחד על פני כוכב עצום, ולעבוד ביחד בסחר משאבים או הקמת מבנים מיוחדים על מנת לרצות את צורכיהם של התושבים.

המשחק תוכנן לצאת ברבעון הראשון של 2009 אך לבסוף יצא ב-8 באוקטובר. ב-8 במרץ 2010 נסגר השירות מרובים משתתפים והמשחק נהיה לשחקן יחיד בלבד. חברת Focus Home Interactive רכשה את הזיכיון ביוני 2010 ושחררה את Cities XL 2011 ב- 14 באוקטובר 2010.

משחקיות[עריכת קוד מקור | עריכה]

משחק מרובה משתתפים[עריכת קוד מקור | עריכה]

Cities XL מאפשר לשחקן את האפשרות לשחק בעולם וירטואלי מתמשך אשר ידוע בשם "כוכב" אשר דורש דמי מנוי חודשיים. כחבר ב"כוכב", שחקנים יכולים לבנות את הערים שלהם בעולם וירטואלי המאוכלס בידי מנויים אחרים, לסחור במשאבים כמו חשמל ואוכל עם משתמשים אחרים, לעבוד ביחד לבניית פרויקטי בנייה מיוחדים כמו מגדל אייפל או פסל החירות, ולבקר ערים אחרות כאווטאר וגם ליצור אירועים.

תוכנית בניין עירונית[עריכת קוד מקור | עריכה]

המשחק דורש משחקן לייעד את שטחו לשלושה סוגים של בניינים: מגורים, מסחר ותעשייה, שכל אחד מהם יכול להיות צפיפות שונה. בנוסף מבניי המגורים מחולקים לארבעה מעמדות כלכליים: פועל(Unskilled Worker), עובד משכיל(Skilled Worker), מנהל( Executives), אליטה(Elite). לפני ייעוד השטח יש לבחור את המעמד הכלכלי שיתגורר באזור. על מנת ליצור אתרי בנייה, השחקנים מסמנים אזור במפה לפי בחירתם ובאזור מיד מופיעים אתרי בנייה וכבישים. המבנים ייבנו לפי הדרישה. השחקן גם יכול ליצור אתרי בנייה בודדים.

תחבורה[עריכת קוד מקור | עריכה]

Cities XL מאפשר לשחקנים לבנות מערכת תחבורה עירונית הכוללת: כבישים, גשרים, מנהרות. בנוסף מערכות אחרות שהיו מתוכננות למשחק היו רכבת תחתית, מעבורת ורכבות. בדצמבר 2009 יצא תוסף שמאפשר גם הקמת מערכת אוטובוסים.

ראו גם[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • Cities XL, באתר PCGamingWiki (באנגלית)