DFSK

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
DFSK
Dongfeng Xiaokang
נתונים כלליים
תקופת הפעילות 27 ביוני 2003 – הווה (20 שנה) עריכת הנתון בוויקינתונים
חברת אם Seres Group עריכת הנתון בוויקינתונים
מיקום המטה צ'ונגצ'ינג עריכת הנתון בוויקינתונים
ענפי תעשייה תעשיית הרכב עריכת הנתון בוויקינתונים
מוצרים עיקריים מכונית עריכת הנתון בוויקינתונים
 
http://www.dfsk.com/ האתר הרשמי
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

DFSKאנגלית: Dongfeng Sokon Automobile) היא יצרנית מכוניות שהוקמה בשנת 2003 כמיזם משותף של Dongfeng ו- Chongqing Sokon Industry Group Co Ltd

היסטוריה[עריכת קוד מקור | עריכה]

בשנת 2003 Chongqing Yu'an Innovation Technology (Group) שמתמחה בייצור אופנועים וחלקים למכוניות ויצרנית מכוניות Dongfeng Motor החליטו לבדוק אפשרות להיכנס לשוק של מכוניות מסוג מיניוואן עבור עסקים קטנים בשוק המקומי. ל-Dongfeng כבר היה ניסיון בייצור מכוניות בשיתוף פעולה עם קבוצת PSA הצרפתית. סוכם שמרכז החברה החדשה תהיה בצ'ונגצ'ינג והחלו הכנות להקמת המפעל החדש.

ייצור מכוניות התבסס על חלקים של סוזוקי. בשנת 2005 הוצגה המכונית הראשונה מסדרת DFSK סדרת C. בהמשך החל ייצוא של מכוניות לאירופה.

בשנת 2013 הוחלט להיכנס לשוק של SUV. בשנת 2016 הוצגה המכונית החדשה שהתבססה על מנועים מתוצרת מיצובישי. באותה שנה התרחב ייצור של מכוניות מיניוואן לארצות נוספות. בשנת 2015 החלה הרכבת מוכניות באינדונזיה תוך כוונה להגיע לייצור 50 אלף מכוניות בשנה.

בשנת 2017 החברה יצרה 402 אלף מכוניות. בשנת 2018 חלקה של Dongfeng נרכשה תמורת 621 מיליון יורו ובעלות על החברה התרכזה בחברת Chongqing.

בשמת 2018 החל ייצור של דגמי מכוניות עם מנוע חשמלי במקום מנוע בנזין. נכון לשנת 2022 ייצור מכוניות מתבצע במספר מפעלים בסין, באינדונזיה ובארצות הברית.

גלריה[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא DFSK בוויקישיתוף