הלילה האפל של הדחליל

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
(הופנה מהדף Dark Night of the Scarecrow)
Dark Night of the Scarecrow
בימוי פרנק דה פליטה
הופק בידי בובי פרנק
תסריט ג'יי.די פיקלסון
עריכה סקיפ לוקס
שחקנים ראשיים
מוזיקה גלן פקסטון
צילום וינסנט א. מרטינלי
מדינה ארצות הברית
חברת הפקה וויזאן הפקות
חברה מפיצה CBS
שיטת הפצה וידאו על פי דרישה עריכת הנתון בוויקינתונים
הקרנת בכורה 24 באוקטובר 1981
משך הקרנה 96 דקות
שפת הסרט אנגלית
סוגה מתח, אימה
דף הסרט ב־IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

Dark Night of the Scarecrowעברית: הלילה האפל של הדחליל) הוא סרט אימה טלוויזיוני אמריקאי משנת 1981, אשר בוים על ידי הסופר פרנק דה פליטה ונכתב על ידי ג'יי.די פייגלסון. במקור פייגלסון רצה לעשות סרט עצמאי, אך בסוף הסרט נקנה על ידי רשת CBS ואף נערכו בו מספר שינויים.[1]

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

בעיירה קטנה בדרום המדינה, צ'ארלס אליוט "בובא" ריטר, אדם מבוגר אך מאותגר נפשית מתיידד עם מרילי ויליאמס. חלק מתושבי העיירה מודאגים מהקרבה בין ויליאמס לריטר, כאשר הדוור המרושע אוטיס האזלריג הוא הגרוע ביותר. כאשר ויליאמס מותקפת על ידי כלב ושוכבת מחוסרת הכרה אצל רופא העיירה האזלריג מיד חושב שריטר ניסה להרוג אותה אף על פי שהוא זה שהציל אותה. כתוצאה מכך האזלריג ועוד מספר חברים נוספים שלו מחליטים לעשות לינץ' על ריטר. בינתיים אמו של ריטר מחפשת אותו לדחליל ומעמידה אותו במרכז החצר. באותו הזמן האזלריג וחבריו מאתרים את ריטר ויורים בו למוות. לאחר מכן הם מבינים שבעצם למעשה ריטר לא תקף את ויליאמס אלא באמת הציל אותה ומתחרטים על מעשיהם (מלבד האזלריג). אך במקום להסגיר את עצמם, האזלריג מניח קלשון של ריטר קלשון כדי שזה ייראה כך כאילו ריטר ניסה לתקוף אותם והם ירו בו כתוצאה מהגנה עצמית. החבורה משקרת גם בחקירה משטרתית ועקב חוסר ראיות נגדם הם משוחררים מהמעצר.

ויליאמס שהתאוששה מהתקיפה, משתחררת מבית החולים ומתגנבת לביתו של ריטר על מנת לחפש אותו. היא פוגשת בבית את אמו של ריטר שמשקרת לה שריטר נעלם. ויליאמס יוצאת מהבית נסערת במטרה לחפש את ריטר בעוד אמו של ריטר רצה בעקבותיה. אך לבסוף ויליאמס מתיישבת במקום בו ריטר נרצח ושרה את השיר האהוב עליהם. היא אומרת לאמו של ריטר כי היא מאמינה שהוא לא נעלם אלא בסך הכל מתחבא.

יום למחרת, הארליס הוקר, אחד המעורבים בפרשה, מוצא בחצר הבית שלו דחליל שנראה כמו הדליל שהתחפש אליו ריטר. הוא מספר את זה לאוטיס שטוען כי זה התובע המחוזי ששם את זה בכוונה בשביל להציק להם. בערב הדחליל נעלם בפתאומיות מהחצר של הארליס ולאחר מכן הוא שומע רעשים מתוך האסם שלו. הוא מתקרב לאסם בחשש ומוצא שם מכונת לחיטוב עצים שפועלת בכוחות עצמה. מהבהלה הארליס נופל לתוך המכונה ונהרג. אף על פי שנהרג בתאונה אוטיס וחבריו חושבים כי המוות של הארליס היה מכוון. הארליס מגיע לביתה של אימו של ריטר ומאשים אותה שהיא זו שהרגה את הארליס אך היא מכחישה את הטענות ורומזת שאוטיס פדופיל בגלל האובססיה שלו לוויליאמס ושבגללו הוא ברח.

במסיבת ליל כל הקדושים של הכנסייה המקומית בזמן שהיא משחקת מחבואים עם הילדים האחרים, ויליאמס מתעמתת עם אוטיס, שמנסה לגרום לה להאמין שימו של ריטר היא זו שעומדת מאחוריי האירועים האחרונים. ויליאמס לא מאמינה לאוטיס ואומרת לו שהיא יודעת מה הם עשו לבובה. לאחר מכן היא בורחת מהמסיבה בעוד אוטיס רודף אחריה אך המאבטח של המסיבה עוצר אותו ומורה לו לחזור למסיבה.

עד מהרה הדחליל מופיע שוב בחצר של אחד מחבריו של אוטיס. באותו הלילה אוטיס פורץ לבית של אמו של ריטר על מנת לעצור את המזימה שלה כביכול. אמו של ריטר שרואה את אוטיס בביתה נבהלת ומקבלת דום לב כתוצאה מכך. על מנת שלא יחשדו שיש לו קשר למקרה אוטיס מחליט לגרום לדליפת גז בבית שגורמת לפיצוץ הבית. כתוצאה מכך כולם חושבים שהפיצוץ היה תאונה חוץ מהתובע המחוזי שחושד.

למחרת בלילה, פילבי, אחד מחבריו של אוטיס אשר אצלו הוצב הדחליל בפעם האחרונה שומע המולה בכלוב החזירים שלו והולך לבדוק מה קורה. כתוצאה מכך פילבי נתקל בהתרחשויות מוזרות שגורמות לו לבהלה. מרוב הבהלה פילבי בורח מחצר ביתו ונכנס למכונית שלו שהוא לא מצליח להתניע אותה. כתוצאה מכך הוא בורח מהמכונית ומוצא מקלט בממגורה של תבואה. הוא נועל אחריו את הדלת אך כאשר הוא נכנס לממגורה הוא רואה כי מסוע עם כל התבואה עליו מתחיל להתקדם לעברו. פילבי מנסה לפתוח את הדלת הנעולה אך לא מצליח וכתוצאה מכך כל התבואה שעל המסוע נופלת עליו והוא נקבר בתוכה ונחנק למוות.

למחרת אוטיס מודיע לחברו סקיטר שפילבי נהרג וסקיטר מהפחד שהוא יהיה הקורבן הבא מחליט להסגיר את עצמו. אוטיס מתנגד לכך וטוען ששתי הרציחות האחרונות היו בסך הכל מתיחה של מישהו שמנסה לנקום את מוטו של ריטר אף על פי שהוא בכלל בחיים. סקיטר מציע לאוטיס שהם יפתחו את הקבר של ריטר מחדש כדי לראות אם הוא שם על מנת להפריך את הטענה שהוא עדיין בחיים וכך השניים עושים.

סקיטר פותח את הארון ומגלה שהגופה של ריטר עדיין שם. סקיטר המבוהל מחליט לברוח מבית הקברות בעוד אוטיס רודף אחריו ועוצר אותו. אוטיס אומר לסקיטר כי הוא יחליט לתמוך בכל מה שיעשה. הם חוזרים לקבר כדי לכסות אותו מחדש אך בזמן שסקיטר מכסה את הקבר אוטיס מחליט להגן על עצמו וכתוצאה מכך מכה את ראשו עם את חפירה והורג אותו. לאחר מכן אוטיס מכסה את הקבר בעצמו אך הפעם ביחד עם גופתו של סקיטר.

לאחר מכן אוטיס נוסע הביתה ונתקל בוויליאמס בדרך ומתחיל לרדוף אחריה עם האוטו שלו. כתוצאה מכך הרכב שלו מתרסק אך אוטיס לא מוותר ומחליט לרדוף אחריי ויליאמס ברגל. לאחר שהוא משיג אותה הוא מטיח בה האשמות שהיא זו שלמעשה גרמה לרציחות. תוך כדי הוויכוח ביניהם מכונה לחיטוב עצים מתחילה שוב לפעול מעצמה. אוטיס בורח מהמקום תוך כדי שהמכונה רודפת אחריו. בזמן המרדף אוטיס מגיע לדחליל שמחזיק את הקלשון שאיתו הוא הרג את ריטר. אוטיס נופל על הקלשון ונפצע אנושות עד שהוא מתמוטט ומת. ויליאמס שבזמן הזה הסתתרה שומעת צעדים מתקרבים, היא מרימה את מבטה ורואה את הדחליל מביט לעברה והיא מחייכת לעברו. הוא משיט לה פרח ואומר לה "תודה בובא" (בובא היה הכינוי של ריטר) ולאחר מכן ויליאמס אומרת לו שיש לו משחק חדש ללמד אותו וכך הסרט נגמר.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ Dark Night of the Scarecrow, 1981-10-24, נבדק ב-2021-12-04