Deadpool (משחק וידאו)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
דדפול
Deadpool
כרזת המשחק
כרזת המשחק
כללי
תאריך הוצאה פלייסטיישן 3, המחשב האישי ו-Xbox 360:
צפון אמריקה: 25 ביוני 2013
אוסטרליה: 26 ביוני 2013
אירופה: 28 ביוני 2013
פלייסטיישן 4 ו-Xbox One:
צפון אמריקה: 17 בנובמבר 2015
אוסטרליה: 17 בנובמבר 2015
אירופה: 20 בנובמבר 2015
סוגה הרפתקאות
פעולה
פיתוח High Moon Studios עריכת הנתון בוויקינתונים
הוצאה לאור High Moon Studios (אנ')
ארץ מקור ארצות הברית
שפות אנגלית
הפצה Activision
דרישות תוכנה
מנוע משחק Unreal Engine 3
מצבי משחק שחקן יחיד
פלטפורמות המחשב האישי
פלייסטיישן 3
Xbox 360
פלייסטיישן 4
Xbox One
דרישות מערכת
בקרים עכבר
מקלדת
בקר שליטה
deadpoolgame.com
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

Deadpool הוא משחק וידאו מסוגות הפעולה וההרפתקאות המבוסס על דמות בעלת אותו השם מחברת מארוול קומיקס משנת 2013. המשחק פוותח על ידי האולפן High Moon Studios (אנ') והופץ על ידי חברת Activision למחשב האישי (בעותקים דיגיטליים בלבד), לפלייסטיישן 3 ול-Xbox 360. עלילת המשחק נכתבה על ידי דניאל ויי (אנ') ועוקבת אחר גיבור העל דדפול, שמשתף פעולה עם קבוצת האקס מן ועם קייבל במטרה לעצור את מיסטר סיניסטר. בדומה למדיות אחרות בהן הדמות מוצגת, המשחק עושה שימוש בהומור ובשבירת הקיר הרביעי.

המשחק קיבל ביקורות מעורבות: המבקרים שיבחו את ההומור, אך מאידך ביקרו לרעה את המשחקיות. דדפול, ביחד עם משחקים אחרים מבית מארוול שהופצו על ידי Activision (וביניהם המשחק Spider-Man: Web of Shadows) הוסר מהחנויות הדיגיטליות ב-1 בינואר 2014.[1] ביולי 2016, המשחק הפך לזמין לרכישה בפלטפורמת Steam ובחנות המקוונת של פלייסטיישן (רק בארצות הברית). המשחק הופץ מחדש לקונסולות הפלייסטיישן 4 וה-Xbox One במטרה לקדם את הסרט שנעשה על הדמות. בנובמבר 2017, המשחק הוסר בשנית מהחנויות המקוונות בשל בעיות רישוי.[2]

משחקיות[עריכת קוד מקור | עריכה]

דדפול הוא משחק הרפתקאות וקרבות פיזיים (אנ') המשוחק מנקודת מבט של גוף שלישי (השחקן רואה את הדמות מאחורי גבה). השחקן נלחם באויבים בעזרת שימוש בכלי נשק קרים ובכלי נשק חמים. השחקן יכול לרכוש כלי נשק חדשים ומתקפות חדשות לאחר שהשיג מספיק נקודות שדרוג והתקדם בעלילה. במהלך המשחק, הדמות שוברת לעיתים קרובות את הקיר הרביעי ונוהגת להעיר לשחקן על השדרוגים שרכש ועל ביצועיו במשחק.[3]

בתחילת המשחק, דדפול מצויד בזוג חרבות וזוג אקדחים, אולם עם התקדמות המשחק ורכישת שדרוגים, השחקן יכול להשתמש בפטיש ענק, רובי פלסמה ומכלול רב של כלי נשק שונים. השחקן גם יכול להשתגר מנקודה לנקודה במהירות במטרה להתחמק מאויבים וליצור מתקפות. כאשר מד החיים של השחקן מתרוקן, על השחקן להתרחק מאויבים ולחכות שמד החיים יתחדש מעצמו.[3] המשחק מציג קטעי התגנבות ובהם דדפול מסוגל להרוג אויבים בשקט בעזרת חרב או אקדח, אך רעש האקדח ימשוך למקום אויבים נוספים.

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

דדפול מציע לאולפני High Moon Studios לעשות את "המשחק הכי מגניב שאי פעם יצא" בכיכובו, אך הוא נדחה על ידי האולפנים. דדפול מצליח לשכנע את האולפנים לשתף פעולה בכך שהוא טומן חומר נפץ במשרדיהם והם מסכימים. בנוסף, דדפול שוכר את נולן נורת' (אנ') על מנת שזה ידבב אותו במשחק. כשתסריט המשחק נשלח לביתו של דדפול, הוא מחליט שהתסריט משעמם מידי ומבצע בו שינויים בעזרת צבע פנדה אדום.

בהתאם לתסריט, דדפול יוצא להתנקש במנהל חברת תקשורת מושחת בשם צ'אנס וייט. דדפול מתפרץ למשרדיו של וייט, הורג את המאבטחים וכן את חיילי צבאו הפרטי של וייט ולבסוף זורק את וייט עצמו מחלון הפנטהאוז שלו היישר לביוב (ובנוסף דדפול מנצל את כל התקציב שהושקע למשחק בשימוש באפקטים ופיצוצים). וייט מצליח לברוח בעזרתם של חברי קבוצת המשוטטים ודדפול יוצא אחריו. במהלך המרדף, דדפול חוזה במעין "גליצ'ים" במשחק (שנעשו מכיוון שדדפול שרף את כל התקציב) ולעיתים קרובות מתקשר למנהל הסטודיו במטרה להתלונן על השינויים שנעשו. לאחר שהרג את ארקלייט (אנ'), אחת מחברות המשוטטים, דדפול מגלה שווייט נפגש עם מיסטר סיניסטר. סיניסטר מצווה על בלוקבאסטר (אחד מחברי המשוטטים) (אנ') להרוג את וייט לאחר שסיניסטר תפס שליטה על הלוויינים של וייט. דדפול, שזועם שלא יקבל כסף על הריגת וייט, הורג את ורטיגו (אחת מחברות הקבוצה), מעלף את בלוקבאסטר ומתעמת עם סיניסטר. סיניסטר כורת את ראשו של דדפול ועוזב את המקום ביחד עם בלוקבאסטר.

לאחר שחזר לעצמו, דדפול מתעורר ומוצא את וולברין, רוג, פסיילוק ודומינו והם מספרים לו שהם רוצים למנוע מסיניסטר להשתלט על העולם בעזרת צבא של משובטים. דדפול מצטרף אליהם ומטיס אותם בעזרת מטוס הבלאקבירד (אנ') אל האי ג'נושה (אנ'), מקום מחבואו של סיניסטר ומרסק את המטוס על האי. בזמן ששאר חברי האקס מן מעולפים, דדפול משוטט באי ופוגש את קייבל שהגיע מהעתיד במטרה לוודא שתוכניתו של סניסטר תיכשל. קייבל מנסה להסביר לדדפול את תוכניתו של סיניסטר, אך דדפול משתעמם מהשיחה ויורה לעצמו בראש. דדפול מתעורר ומוצא פתק מקייבל שמדרבן אותו למהר, אחרת הוא יחמיץ פגישה עם "מעריצה בעלת חזה ענק". דדפול מגיע אל קיילב ומגלה שאין באמת מעריצה כזאת. קייבל מסביר לדדפול על מגדל תקשורת שממוקם באי ואותותיו משאירות את חברי האקס מן חסרי הכרה. דדפול חודר למגדל ומוצא את סיניסטר מתעסק עם בקרי השליטה. דדפול מפוצץ את המגדל והורג את סיניסטר, אך קייבל מסביר שמדובר בשיבוט שלו ולא בסיניסטר האמיתי.

קייבל מדרבן את דדפול להצטרף למשימה בעזרת שכנוע (הוא אומר לו שמסעדת הטאקו האהובה עליו תושמד ביחד עם כל העולם) ודדפול מצליח לתכנת מחדש מגף של סנטינל במטרה לעוף בעזרתו באוויר אל עבר מצודתו של סיניסטר. בדרכו לשם, דדפול מתנגש ברוג והשניים מתרסקים. השניים נוחתים במתקן כליאה למוטנטים שנמצא על האי ורוג נחטפת על ידי בלוקבאסטר ודדפול יוצא להצילה. בדרכו, דדפול חוזה בסיניסטר והורג אותו, אך מגלה שמדובר בעוד שיבוט. בסופו של דבר, דדפול הורג את בלוקבאסטר ומחלץ את רוג, שמנשקת את דדפול במטרה לספוג חלק מכוחות ההתחדשות שלו ולרפא את עצמה. בעקבות מעשיה של רוג, דדפול נשאר מוחלש באופן זמני.

בזמן שרוג נלחמת בחיליו של סיניסטר, דדפול נהרג לאחר שכלבו מפוצץ בטעות רימון במקום. דדפול מתאחד עם אהובתו, מוות (קומיקס) (אנ'). מוות מסבירה לדדפול שסיניסטר חקר את גופם של המוטנטים במטרה לקבל את כוחם ומבקשת את עזרתו של דדפול באיסוף נשמותיהם של המוטנטים על מנת שאלו יזכו למנוחה. דדפול חוזר לחיים בקטקומבות של ג'נושה ובעזרת קייבל נלחם בחיליו של סיניסטר. דדפול מצליח להשיג את נשמות המוטנטים ולעצור את תוכניתו של סיניסטר.

דדפול מגיע אל משכנו של מגנטו, שם סיניסטר מסתתר. דדפול הורג את חיליו של סיניסטר שנשארו בחיים, שיבוטים של חברי קבוצת המשוטטים ואת סיניסטר עצמו. חברי האקס מן מגיעים לסייע, אך סיניסטר גובר עליהם ולאחר מכן נמחץ למוות על ידי מגף הסנטינל שדדפול הפעיל. קייבל מאשר שמיסטר סיניסטר שנהרג הוא אכן הסיניסטר האמיתי וכתוביות הסיום מתחילות. בזמן הכתוביות, דדפול מתלהב מאיך שהמשחק יצא ומתקשר למנהל הסטודיו, פיטר פנה והאחרון מתוודה שדדפול לא באמת "שרף" את התקציב של המשחק. דדפול מחליט להשתמש בשאר התקציב במטרה לייצר פיצוצים שמתרחשים בזמן כתוביות הסיום.

פיתוח[עריכת קוד מקור | עריכה]

המשחק הוכרז בכנס קומיקון בסן דייגו בשנת 2012[4] ובמהלכו הוצג קדימון הכרזה ראשוני ולא כלל פלטפורמות שהמשחק ישוחרר אליהן.[4] זמן קצר לאחר מכן, באתר הרשמי של מארוול פורסם מאמר על המשחק שנכתב כולו מנקודת המבט של דדפול.[5] טרם שחרור המשחק, המעצב הבכיר חשף בראיון עם IGN על העלילה לפיה דדפול השתלט על האולפן והוא האחראי על פיתוח המשחק. המשחק נוצר במנוע Unreal Engine 3, אותו מנוע שנעשה בו שימוש ביצירת המשחק Transformers: Fall of Cybertron (אנ').[6] עלות יצירת המשחק הייתה 100 מיליון דולר והמשחק נחשב לאחד המשחקים הכי יקרים שנוצרו.[7]

בזמן שהאולפנים הציגו את הפאנל שלהם בקומיקון, הוצג קדימון מצונזר פעמיים לאחר ששחקן עם תלבושת דדפול הופיע על הבמה ביחד עם צוות הפיתוח. קמפיין שיווקי נוסף כלל כתובות גרפיטי שכיסו שלטי חוצות שפרסמו את משחק הווידאו "The Amazing Spider-Man (אנ')". האתר Gamespot הציג קדימון שיווקי למשחק בו דדפול מאחל לשחקנים חג מולד שמח, הפציר בהם להזמין את המשחק בראש וחשף שהמשחק ישוחרר בשנת 2013.[8]

פיטר פנה מהאולפנים חשף שהכותב דניאל ויי כתב את עלילת המשחק ושילב בתוכה את ההומור האופייני לדמות. לפי דבריו של פנה: "לא תכננו במקור לעשות משחק על דדפול, אבל דדפול יום אחד נכנס לאולפן, הכריז שהוא משתלט עליו ושאם לא נעסיק את דניאל ויי ממארוול לעשות את משחק הדדפול הטוב ביותר שהיה, הוא יתלוש לנו את הזרועות ויהרוג אותנו בעזרתן. יש לי ילדים בבית, ולכן הסכמנו לעשות את המשחק".[9]

שיווק[עריכת קוד מקור | עריכה]

במהלך טקס ה-Spike Video Game Awards (אנ'), האולפנים הכריזו על הגרלה שבה הזוכה יזכה לטוס אל האולפנים ויזכה להופיע כדמות במשחק. הדמות שנוצרה לבסוף הייתה אויב שנראה כשילוב בין בן אדם לחזיר ודדפול הזכיר שמדובר בשליח פיצה שהביא לו אוכל בתחילת המשחק. המנצח בתחרות היה ביל סלינה, מנהל מסד נתונים מאטלנטה.

ביקורות[עריכת קוד מקור | עריכה]

Metacritic
PC 63/100[10]
PS3 61/100[11]
PS4 60/100[12]
Xbox One 57/100[13]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ [Update Deadpool And Other Marvel Games Disappear From Steam, Xbox Live, And PSN], Game Informer
  2. ^ David Gelmini, Deadpool Game Immediately Being Removed From Storefronts, Dread Central, ‏2017-11-15
  3. ^ 1 2 Daniel KrupaUpdated: Jun 28, 2016 6:30 pmPosted: Aug 17, 2012 6:32 Pm, Deadpool: An Article About a Video Game, IGN, ‏2012-08-17
  4. ^ 1 2 Deadpool Game Announced, No Platforms Given - News, Nintendo World Report
  5. ^ Deadpool Announces the Deadpool Game | X-Men Games | News | Marvel.com, web.archive.org, ‏2012-07-18
  6. ^ John Gaudiosi, Marvel Super Hero Deadpool Comes To Life In Activision Video Game, Forbes
  7. ^ 20 of the Most Expensive Games Ever Made: 12. Deadpool - 2013 - GameSpot, web.archive.org, ‏2015-06-03
  8. ^ Deadpool - Holiday Greeting, נבדק ב-2023-06-07
  9. ^ Deadpool Put In Charge of Marketing Deadpool Game, web.archive.org, ‏2013-09-28
  10. ^ Deadpool, Metacritic
  11. ^ Deadpool, Metacritic
  12. ^ Deadpool, Metacritic
  13. ^ Deadpool, Metacritic