Detroit: Become Human

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
דטרויט: להפוך לאנושי
Detroit: Become Human
עטיפת המשחק
עטיפת המשחק
כללי
תאריך הוצאה

25 במאי 2018 - פלייסטיישן 4,

12 בדצמבר 2019 - מחשב אישי
סוגה הרפתקאות-פעולה
פיתוח Quantic Dream
הוצאה לאור Sony Interactive Entertainment
ארץ מקור צרפת עריכת הנתון בוויקינתונים
שפות אנגלית, פורטוגזית, פורטוגזית ברזילאית, פולנית, נורווגית, קוריאנית, ספרדית, טורקית, שוודית, רוסית, הולנדית, סינית מסורתית, יפנית, יוונית, גרמנית, איטלקית, צרפתית, הונגרית, ספרדית, צ'כית, ערבית, פינית, דנית, סינית מפושטת עריכת הנתון בוויקינתונים
עיצוב דייוויד קייג'
אדם ויליאמס
דרישות תוכנה
מצבי משחק שחקן יחיד
דירוג M ‏(ESRB)
פלטפורמות

פלייסטיישן 4

מחשב אישי
מדיה Blu-Ray, הורדה דיגיטלית
https://www.quanticdream.com/fr/detroit-become-human האתר הרשמי
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

Detroit: Become Humanתרגום חופשי לעברית: דטרויט: להפוך לאנושי) הוא משחק הרפתקאות-פעולה שפותח על ידי "Quantic Dream" ומשווק על ידי חברת "Sony Interactive Entertainment" עבור קונסולת המשחקים פלייסטיישן 4 והמחשב האישי. עלילת המשחק מתרחשת בעידן עתידני אלטרנטיבי בו הטכנולוגיה התקדמה עד לכדי נקודה בה אנדרואידים בעלי בינה מלאכותית מפותחת ומתקדמת משרתים את אוכלוסיית העולם ומתמקדת בשלושה אנדרואידים - קארה, קונור ומרקוס - שלכל אחד מהם רצונות ומטרות שונות. שלושת האנדרואידים עשויים למות או לשרוד במהלך המשחק בהתאם לבחירותיו והחלטותיו של השחקן. המשחק יצא לשוק ב-25 במאי 2018.

משחקיות[עריכת קוד מקור | עריכה]

במהלך המשחק, השחקן משחק שלושה אנדרואידים מנקודת מבט של גוף שלישי כברירת מחדל, אך קיימת האפשרות לשנות זאת בתפריט ההגדרות. על פי החלטותיו ובחירותיו של השחקן, הוא יוכל לסיים את המשחק כששלושת האנדרואידים חיים או לחלופין, לגרום למותם של חלק מהם במהלך העלילה ולהמשיך בלעדיהם. קווי העלילה של המשחק מתאימים את עצמם לבחירות השחקן ולדיאלוגים שאותם הוא מנהל עם דמויות אחרות, אך אם לשחקן ישנן חרטות על פעולות שביצע או החלטות שהחליט, קיימת בפניו האפשרות לחזור חזרה לנקודות מסוימות בעלילה ולבחור לשנות את התקדמותה. לעיתים, ככל שהשחקן יאסוף יותר מידע מהסביבה בה הוא נתון בתוך פרק זמן קצוב, כך יגדלו סיכוייו להצליח לקבוע דרכי פעולה שיוכל לחזות את תוצאותיהן ככל האפשר. בנוסף, במהלך העלילה, השחקן יוכל להשתמש בתכונת ה"מציאות רבודה" על מנת לאסוף ולקבל רמזים הנמצאים בסביבה ועל ידי כך יוכל לפרש אירועים שהתרחשו קודם לנוכחותו בזירת ההתרחשות ולשחזר צעדים של דמויות שונות.[1]

דמויות[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • קארה (ואלרי קארי) - אנדרואידית חדשה שזה אך עתה יצאה מהמפעל אל העולם ומתחילה ללמוד צעד אחר צעד איך לחיות בין בני האדם. במהלך העלילה, קארה מנסה להגר לקנדה עם אליס, ילדה שאביה התעלל בה.
  • קונור (בריאן דקארט) - אבטיפוס של אנדרואיד משטרתי מתקדם שאחראי על חקירת אנדרואידים שסטו ממערכות ההפעלה שלהם.
  • מרקוס (ג'סי ויליאמס) - אנדרואיד "ער" שמודע לכך שהוא ובני מינו מנוצלים ומשועבדים על ידי בני האדם ולוקח על עצמו כמטרה להילחם למען החופש של האנדרואידים המשועבדים. מרקוס הוא המנהיג של "יריחו" (Jericho), קבוצת אנדרואידים שמסתתרים בסירה נטושה ופועלים למען שחרור האנדרואידים.
  • לוטננט האנק אנדרסון (קלנסי בראון) - שוטר בעל התמכרות לאלכוהול, ושותפו של קונור. האנק שונא אנדרואידים לאחר שבנו עבר תאונה ומת כיוון שהאנדרואיד שטיפל בו לא ביצע את הניתוח כראוי. לאורך המשחק קונור והאנק יכולים לפתח מערכת יחסים חברית או עוינת, תלוי בבחירותיו של השחקן. אם בסוף המשחק האנק עוין כלפי קונור, האנק יתאבד כתוצאה מאיבוד תקוותו באנושות.
  • אליס ויליאמס (אודרי בוסטני) - אנדרואידית בדמות ילדה שחווה התעללות מצד אביה, טוד. לאחר שטוד צרך יותר מדי רד אייס (סם ממכר שלרוב גורם לבני אדם להתנהגות אגרסיבית), הוא שלח את בתו לחדר ואז התחיל להצליף בה עם חגורה, מה שגרם לקארה להגן על אליס ולברוח איתה[2].
  • נורת' (מינקה קלי) - אנדרואידית מין לשעבר שנמלטה מבית הבושת שבו הוחזקה ועברה לחיות בתוך "יריחו", אונייה נטושה שבה האנדרואידים החופשיים מסתתרים. לאחר שמרקוס הגיע, היא הפכה לאחת משותפיו (ובהמשך גם למאהבת שלו[3]). ברוב המקרים שבהם למרקוס יש את האפשרות לבחור כיצד לפעול, נורת' תהיה חשדנית ותציע את הדרך האלימה והקצרה. אם מרקוס נהרג, נורת' תיקח את הפיקוד על "יריחו" ותוביל מחאה אלימה שתיגמר בכישלון.
  • ג'וש (פארקר סוויירס) - אחד משותפיו של מרקוס. ג'וש הוא פציפיסט ומערכת היחסים שלו עם מרקוס תלויה בעיקר בבחירה של מרקוס האם לבחור בפציפיזם או באלימות.
  • סיימון (בן למברט) - אחד משותפיו של מרקוס. סיימון תומך ברוב החלטותיו של מרקוס ומוכן להקריב את חייו למען מרקוס ויריחו כולה.
  • לות'ר (איוואן פארק) - אנדרואיד שהיה בעבר בבעלותו של מכונאי בשם זלאטקו אנדרוניקוב. זלאטקו נהג למחוק את זכרונם של אנדרואידים ואז לפרק אותם, לענות אותם, או להרוג אותם. לאחר שקארה ואליס נמלטו מביתו של זלאטקו, לות'ר הצטרף אל השתיים והפך למעין שומר שלהן. לות'ר, בחלק מהמקרים, מוכן להקריב את חייו כדי להציל את קארה ואליס.
  • אלייז'ה קאמסקי (ניל ניובורן) - מנכ"ל סייברלייף ("CyberLife") לשעבר, שיצר את המכונה הראשונה שעברה את מבחן טיורינג. בשלב מסוים בחקירה, קונור והאנק הולכים לבקר את אלייז'ה, שמנצל את ההזדמנות כדי לבחון את האמפתיה של קונור ובכך לבחון עד כמה אנושיות יש בו.
  • רוז צ'אפמן (דנה גורייר) - אישה שחורה שמסייעת לקארה, אליס, לות'ר, ולעוד מספר אנדרואידים להגר לקנדה.
  • גאבין ריד (ניל ניובורן) - בלש במשטרת דטרויט שמעורב גם הוא בחקירה של קונור והאנק. גאבין נוהג להפגין שנאה כלפי קונור, ובמספר סצנות במשחק גאבין מנסה לירות בקונור.
  • אמנדה (סימבי קאלי) - דמות שנמצאת בתוך ראשו של קונור ונועדה כדי לסייע לו בחקירה. אם קונור משתחרר מתוכנתו, אמנדה תפגין שנאה כלפיו ותנסה להרוג אותו או לנצל אותו כדי לחסל את מרקוס.
  • ראלף (מת'יו ולדימרי) - אנדרואיד חופשי שסייע לקארה ואליס ואף אירח אותן בביתו[4]. במקרים מסוימים, ראלף מוכן לסכן את חייו כדי להציל את קארה ואליס.

פיתוח[עריכת קוד מקור | עריכה]

קטע מתוך סצנה המראה את קונור באמצע ניהול משא ומתן עם אנדרואיד סורר. ניתן לראות בתמונה ארבע אפשרויות דיאלוג שיכולות להשיג לקונור את מטרתו או לחלופין, לגרום לו להיכשל.

תקציב הפיתוח של המשחק עמד על מיליון אירו. המשחק מבוסס על רעיון למשחק דמו בשם "קארה" שהחברה החלה לפתח, אך פיתוחו נזנח. מייסד ומנכ"ל החברה, דייוויד קייג', רצה להפוך את משחק הדמו למשחק מלא, אף על פי שבזמנו לא תוכנן ככזה, בעיקר משום שהיה סקרן לגבי השאלה לאן היה מתפתח הסיפור ככול שעלילת המשחק היתה מסתעפת ומתקדמת. בפיתוח הרעיון הבסיסי לסיפורו שאב קייג' השראה מספרו של ריי קורצווייל, "הסינגולריות מתקרבת", שבו טוען קורצוויל כי הקצב שבו מתפתחת האינטליגנציה האנושית מחוויר בהשוואה לזה שבו תתפתח זו של המכונות. לאור טענה זו בספרו של קורצוויל, העלה קייג' רעיון למשחק המתרחש בעידן בו האינטילגנציה של המכונות מדביקה את זו של בני-האדם וכתוצאה מכך מתפתחות בהן מודעות ורגשות. האנדרואידים במשחק עוצבו תוך מחשבה והתייחסות למספר נקודות כגון אופן הטמעתה של בינה המלאכותית, לשאלה מנין שואבים האנדרואידים אנרגיה להפעלתם, לגוניות ('ניואנס' בלעז) של תנועות העין האנושיות ועוד. מאפייניו ויכולותיו של כל אנדרואיד נקבעו על ידי התפקיד אותו נועד למלא. כמקום התרחשות עלילת המשחק נבחרה דטרויט, מאחר ובמציאות, בזמן פיתוח המשחק, היוותה העיר דוגמה מעט דיסטופית לעיר שבעברה נהנתה משגשוג כלכלי אדיר (מתוקף היותה מרכז תעשיית הרכב האמריקאית באמצע המאה ה-20') ושלאחר עליית תעשיית הרכב במזרח הרחוק סבלה מקריסה של הליבה הכלכלית שהניעה את שגשוגה ושקעה לכדי עיר שחלקים גדולים בה מוזנחים ומוכי פשיעה ושהעירייה מתקשה לתפקד ולהעניק לתושביה ביטחון ושירותים מוניציפאליים בסיסיים בהם. במשחק, העיר דטרויט מוצגת שוב כעיר משגשגת ועשירה, כשהפעם תעשיית יצור האנדרואים היא הלב הפועם והכוח הכלכלי המניע את חיוניותה של העיר. הצגה זו של דטרויט בשנת 2038 מהווה מחווה ל'תור הזהב' של העיר באמצע המאה ה-20'. בשלבי הפיתוח הראשונים, נסעו המפתחים לדטרויט, כדי לשאוב השראה לעיצוב העיר שבמשחק והדמויות שיאכלסו אותה.

בסוף 2013, אמר קייג' שהמשחק נבנה ומפותח על בסיס מה שעשה בעבר עם Heavy Rain ו-Beyond: Two Souls, אך יחד עם זאת מפותח "בצורה שונה מאוד". התסריט הבלתי גמור של קייג', שכלל כ-2,000 עמודים, הועבר לראשונה לצוות העיצוב בזמן שהמתכנתים כבר עמלו על עיצובה הגרפי של העיר שבמשחק כמו גם על פיתוח מנוע המשחק החדש, שכלל שיפור והתקדמות בתכונות כמו עיבוד, תאורה דינמית, הצללה וזוויות מצלמה. באוקטובר 2016, סיים קייג' את התסריט לאחר יותר משנתיים של כתיבה מאומצת. במהלך הכתיבה, השתמש קייג' בתרשימים מפורטים על מנת לחשב ולחזות את התוצאות וההשלכות על התקדמות עללית המשחק לנוכח כל בחירה שהשחקן עשוי לבצע במהלך המשחק. תהליך הליהוק עבור המשחק התפרס על-פני שלוש ערים - לוס אנג'לס, לונדון ופריז - בחיפוש אחר יותר מ-250 שחקנים על מנת שיגלמו 513 תפקידים. השחקנים נסרקו תלת-מימדית ותוכנה מיוחדת הפכה את המודלים שנסרקו לדמויות במשחק. ב-8 בספטמבר 2017, הושלמו צילומי לכידת התנועה לאחר 324 ימים. המשחק כולל 35,000 צילומי מצלמה, 74,000 הנפשות ייחודיות ו-5.1 מיליון שורות קוד.

יציאה לשוק וקבלה[עריכת קוד מקור | עריכה]

המשחק הוכרז לראשונה ב-27 באוקטובר 2015 במסיבת עיתונאים של חברת "סוני" במהלך שבוע המשחקים בפריז. לאחר מכן, המשחק הוצג בתערכות "E3 2016" ו-"E3 2017", במהלכן נחשפו קדימונים שבהן הוצגו הדמויות אותן ניתן לשחק. בעקבות תערוכת "E3 2017", קייג' אישר שהמשחק יצא לשוק במהלך שנת 2018, ומאוחר יותר ציין שמדובר על הרביע הראשון או השני של 2018. אחרי שבוע המשחקים בפריז שהתקיים בשנת 2017, פורסם קדימון חדש עבור המשחק שבמהלכו הוצג נושא האלימות במשפחה, במיוחד בסצנה שבה הותקפה ילדה בת 10 על ידי אביה. דקארט, שגילם את קונור, הגן על הקדימון וציין שהסיפור שמועבר בו "מעורר אמפתיה". המשחק יצא לשוק ב-25 במאי 2018 באופן אקסקלוסיבי עבור פלייסטיישן 4.[5]

פרסים[עריכת קוד מקור | עריכה]

שנה פרס קטגוריה תוצאה
2016 פרס הביקורות הטובות ביותר למשחק ב-E3 המשחק המקורי הטוב ביותר מועמדות
2017 הטובים ביותר של GameSpot לשנת 2017 המשחק הטוב ביותר ב-E3 זכייה
הטובים ביותר של IGN לשנת 2017 המשחק הטוב ביותר עבור פלייסטיישן 4 מועמדות
משחק ההרפתקאות הטוב ביותר מועמדות
הטובים ביותר של Hardcore Gamer לשנת 2017 מועמדות
פרס מבקרי המשחקים המשחק המקורי הטוב ביותר מועמדות
משחק הפעולה/ההרפתקאות הטוב ביותר מועמדות

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ רביד, רן, "צפו בסרטון מ-Detroit: Become Human על ניהול משא ומתן אנדרואידי", באתר "Vgames", ‏3 בנובמבר 2017
  2. ^ כיוון שמדובר במשחק אינטראקטיבי, חלק מהסופים האפשריים של הפרק כוללים את מותה של קארה ו\או אליס.
  3. ^ משתנה בהתאם לבחירות השחקן.
  4. ^ כיוון שהמשחק הוא אינטראקטיבי, קיימות מספר אפשרויות בהן השחקן לא ייתקל כלל בראלף.
  5. ^ רביד, רן, "המשחק Detroit: Become Human מקבל תאריך השקה", באתר "Vgames", ‏1 במרץ 2018