Earth 2 (סדרת טלוויזיה)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
Earth 2
סוגה מדע בדיוני
יוצרים מייקל דוגן, קרול פלינט, מארק לוין, בילי ריי
בימוי מייקל דוגן, מארק לוין, קרול פלינט
שחקנים
ארץ מקור ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
שפות אנגלית עריכת הנתון בוויקינתונים
מספר עונות 1
מספר פרקים 21
הפקה
מפיק טוני טו עריכת הנתון בוויקינתונים
מפיקים בפועל מרק לוין עריכת הנתון בוויקינתונים
חברת הפקה אמבלין אנטרטיינמנט
הפצה יוניברסל טלוויז'ן עריכת הנתון בוויקינתונים
אתר צילומים מונומנט הלאומי סלעי האוהלים קאשה-קאטובי, Caja del Rio עריכת הנתון בוויקינתונים
מוזיקה דויד ברגאוד עריכת הנתון בוויקינתונים
אורך פרק 45 דק' עריכת הנתון בוויקינתונים
שידור
רשת שידור NBC עריכת הנתון בוויקינתונים
תקופת שידור מקורית 6 בנובמבר 1994 – 4 ביוני 1995 עריכת הנתון בוויקינתונים
קישורים חיצוניים
דף התוכנית ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

Earth 2 היא סדרת טלוויזיה אמריקאית בסוגת מדע בדיוני ששודרה ברשת NBC מ-6 בנובמבר 1994 ועד 4 ביוני 1995. [1] הסדרה שודרה עונה אחת ובה 21 פרקים. [2] הסדרה עוקבת אחר המסע וההתיישבות של משלחת קטנה בשם פרויקט עדן, במטרה לנסוע לכוכב לכת דמוי כדור הארץ בשם G889 בניסיון למצוא תרופה למחלה הנקראת "התסמונת". הסדרה נוצרה על ידי מייקל דוגן, קרול פלינט, מארק לוין ובילי ריי, בהפקת אמבלין אנטרטיינמנט ו- Universal Television, וצולמה בעיקר בצפון ניו מקסיקו סביב אזור סנטה פה. [3] המוזיקה של הסדרה הולחנה על ידי דייוויד ברגאו, והמפיקים בפועל היו מייקל דוגן, מארק לוין וקרול פלינט.

הסדרה זכתה לבכורה מוצלחת. [4] והייתה מועמדת ל פרס אמי לבידור בפריים טיים, [5] פרס סאטורן, [6] ופרסים נוספים. בשנת 2005 יצאה הסדרה כולה ב-DVD בסט של 4 דיסקים. [7]

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

בשנת 2192 רוב האוכלוסייה האנושית ברחה מכדור הארץ כדי לחיות בתחנות חלל גדולות הסובבות סביב כדור הארץ. רק מספר קטן של בני אדם נותר על פני כדור הארץ מכיוון שכדור הארץ הפך ברובו בלתי ניתן למגורים. [8]

בנו בן השמונה של המיליארדרית דבון אדייר, יוליסס, לקה במחלה נדירה וקטלנית בשם "התסמונת", [9] מצב שקיומה אינו מוכר על ידי הממשלה והקהילה הרפואית. ההנחה הייתה שמחלה זו, הפוגעת בילדים בלבד, נגרמת איכשהו מהיעדר סביבה דמוית כדור הארץ. [10] רוב הילדים שנולדים עם המחלה אינם חיים מעבר לגיל תשע.

נואשת להציל את בנה, דבון מרכיבה משלחת במאמץ ליישב כוכב לכת במרחק של 22 שנות אור מכדור הארץ, עליו יכולות להתיישב משפחות אחרות עם חברים שנפגעו מאותה התסמונת. להתיישבות החדשה בשם 'ניו פסיפיקה' התנגד הממשל בכדור הארץ. ניטור סודי אחר רכב החלל של המשלחת וחדירת סוכנים, מאיימים על יצירת המושבה 'ניו פסיפיקה'. שעות לפני שהקבוצה של אדייר מתכוונת לעזוב, מתגלה פצצה שאמורה להתפוצץ בשעה שבה הספינה תצא. פרויקט עדן עוזב מיד, מפיל את הפצצה לפני הפיצוץ. חברי המשלחת מגלים כי כי הפצצה הוטמנה על ידי הממשל בכדור הארץ כדי לעצור את הספינה מלעזוב. [11]

22 שנים מאוחר יותר, הספינה מגיעה ל-G889, אך היא נוחתת [12] במרחק רב מאתר הנחיתה המתוכנן עקב תקלה טכנית. כשהקבוצה שלה מפוזרת על הפלנטה והאספקה חסרה, דבון מארגנת את הניצולים שהיא יכולה למצוא ומתחילה לנסוע מערבה לאתר המתוכנן של ניו פסיפיקה.

במהלך המסע לניו פסיפיקה, חברי המשלחת למדו אט אט להתמודד עם החיים בעולם זר, שבהתחלה נראה כמו כדור הארץ מבחינת תנאי השטח, אך בהדרגה מתגלה כבעל אקולוגיה שונה, הכולל לפחות שני מינים ילידים שונים, אחד מהם ה'טריאנים' המסוגלים לתקשר טלפתית, וליצור שקעים ומנהרות בכוכב הלכת.

עם חלוף הזמן הניצולים למדים שהמועצה - קבוצה ממשלתית שנראה כי היא מחזיקה את רוב הכוח על תחנות החלל - רוצה להשיג שליטה על G889.

בנה של דבון, יוליסס, נרפא על ידי הטריאנים והחל להפגין כמה מהמאפיינים הייחודיים שלהם.

החיים על G889[עריכת קוד מקור | עריכה]

הנוף והאקלים של כוכב הלכת החדש שבו התרסקה הספינה נראים מאוד כמו של אקלים קשה יותר על פני כדור הארץ, כמו דרום מערב ארצות הברית. מים מועטים וסביבה סלעית. באזור זה מתגלים שלושה מינים שונים של חיים על ידי דבון אדייר וחברי המשלחת.

זמן קצר לאחר ההגעה מגיעים חברי המשלחת למגע עם גזע אינטליגנטי למחצה של סוחרים ואוכלי נבלות בשם גרנדלר. לאחר זמן מתגלה כי רוק גרנדלר הוא למעשה תרופה לכל מחלה.[13]

בחקירה נוספת, הקבוצה נתקלת במין ילידים תת-קרקעי אינטליגנטי בשם הטריאנים, שנראה שיש להם מערכת יחסים סימביוטית עם כדור הארץ ויכולים לתקשר עם חברי המשלחת רק דרך חלומות שמעטים מהם מבינים.

מין נוסף הוא הקובס, יצורים קטנים דמויי קוף עם עיניים גדולות. לקובאס יש טפרים חדים, שבהם הם משתמשים כמו חצים כדי לנטרל את מקור המזון המיועד שלהם. לאחר שנפגע על ידי הטופר, הקורבן נופל לתרדמת כמעט מוות למשך יומיים עד שלושה, אך מתעורר ללא נזק קבוע. לקובס יש כישרון גדול לחיקוי. הם ידידותיים כלפי אלה המיודדים אליהם, אך ממהרים להגן על עצמם מפני טורפים אפשריים.

במהלך הסדרה לומדים חברי המשלחת שהם לא בני האדם היחידים על הפלנטה, הכוכב שימש בעבר כמושבת עונשין כדי שהממשלה תוכל ללמוד יותר על איך ליישב אוכלוסייה אנושית על כוכב הלכת.

הפקה[עריכת קוד מקור | עריכה]

היבטים בולטים של הסדרה[עריכת קוד מקור | עריכה]

הסדרה פורצת דרך בעלילה בעצם הצבת דבון אדייר כאחת המפקדות הראשונות בתוכנית טלוויזיה מדע בדיוני, שהקדימה את קפטן קתרין ג'יינוויי הידועה יותר מסע בין כוכבים: וויאג'ר ביותר מחודשיים.[14]

העלילה הכוללת של התוכנית ומאפיינים שונים עזרו לפתח את השערת גאיה, בעיקר דרך התסמונת, השפעותיה על ילדים רבים, והריפוי שלאחר מכן של המחלה לאחר שפרויקט עדן הגיע ל-G889. [15] [16] [17]

רומנים[עריכת קוד מקור | עריכה]

שלושה רומנים של Earth 2 פורסמו בין דצמבר 1994 למאי 1995. הראשון היה רומן של סדרת הבכורה בשני חלקים. שני הנותרים היו סיפורים מקוריים.

  • Earth 2: רומן (מליסה קרנדל, דצמבר 1994) ISBN 0-441-00146-7
  • Puzzle: (שון דלטון, פברואר 1995) ISBN 0-441-00148-3
  • Leather Wings (ג'ון וורנהולט, מאי 1995) ISBN 0-441-00198-X

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ "Earth 2 - TV.com".
  2. ^ "Antonio Jr. Sabato: Information from Answers.com".
  3. ^ "The Dallas Morning News".
  4. ^ "'EARTH QUAKE | The Ratings". Entertainment Weekly. 18 בנובמבר 1994. {{cite news}}: (עזרה)
  5. ^ "IMDb: Emmy Awards: 1995". אורכב מ-המקור ב-7 באפריל 2009. {{cite web}}: (עזרה)
  6. ^ ""Earth 2" (1994) – Awards".
  7. ^ "Earth 2: The Complete Series: 4 Discs DVD (2005) Reviews - MovieWeb.com". אורכב מ-המקור ב-3 בפברואר 2009. {{cite web}}: (עזרה)
  8. ^ "Earth 2 (DVD): The Oregon Trail Meets Sci-Fi and Lost – Arts and Culture". אורכב מ-המקור ב-4 בפברואר 2009. {{cite web}}: (עזרה)
  9. ^ "Earth 2 The Complete Series – The Memorable TV DVD Review". אורכב מ-המקור ב-3 בפברואר 2009. {{cite web}}: (עזרה)
  10. ^ "Earth 2[TV Series] Synopsis".
  11. ^ Chrissinger, Craig W (באפריל 1995). "Frontier Doctor". Starlog. Vol. 213. pp. 48–51, 70. {{cite news}}: (עזרה)
  12. ^ "Earth 2 | TV Review | Entertainment Weekly". 9 בדצמבר 1994. {{cite news}}: (עזרה)
  13. ^ "Sandcastle V.I. – Earth 2 / Season One".
  14. ^ Tucker, Ken (2 בדצמבר 1994). "Sci-fi's first female commander | Earth 2 | Television News | TV | Entertainment Weekly". {{cite news}}: (עזרה)
  15. ^ Masco, Joseph (2006). The Nuclear Borderlands: The Manhattan Project in Post-Cold War New Mexico. Princeton, New Jersey: Princeton University Press. p. 183. ISBN 0-691-12077-3. ISBN 9780691120775.
  16. ^ "Earth2: The Gaia Hypothesis". אורכב מ-המקור ב-3 בפברואר 2009. {{cite web}}: (עזרה)
  17. ^ "Earth 2 FAQ". אורכב מ-המקור ב-8 באוקטובר 2008. {{cite web}}: (עזרה)