Elasto Mania

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
Elasto Mania
כללי
תאריך הוצאה 2000 עריכת הנתון בוויקינתונים
סוגה משחק וידאו עריכת הנתון בוויקינתונים
שפות אנגלית עריכת הנתון בוויקינתונים
דרישות תוכנה
מצבי משחק משחק מחשב מרובה משתתפים עריכת הנתון בוויקינתונים
פלטפורמות Microsoft Windows, iOS עריכת הנתון בוויקינתונים
המשחק הקודם Action SuperCross עריכת הנתון בוויקינתונים
www.elastomania.com
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

Elasto Mania (או בקיצור Elma) הוא משחק מחשב שיצא לאור בשנת 2000. זהו משחק פעולה דו-ממדי המדמה רכיבה על אופנוע במסכים שונים. המשחק מבוסס על מודל פיזיקלי אמיתי, על אף שכמה ממאפייניו אינם מציאותיים. המטרה היא לסיים את כל השלבים במשחק. בכל שלב, על השחקן לסקור את המסך לאורכו ולרוחבו תוך כדי איסוף כל התפוחים המפוזרים בו, ולבסוף להגיע אל הפרח.

אף שאינו בעל גרפיקה עשירה, המשחק זכה לפופולריות ולקהילת שחקנים גדולה בשל המשחקיות היצירתית והאופי הקליל שלו.

מאפייני המשחק[עריכת קוד מקור | עריכה]

העיקרון הבסיסי הוא שכשהאופנוען נוגע עם הראש בקירות או במכשולים הוא נפסל, לכן חשוב לשמור על איזון האופנוען. האיזון מתבצע ב"הקפצת" האופנוע לאחד מהצדדים לפי הצורך. במשחק נתקלים בשטחים מישוריים, מחוספסים, עליות ומורדות, והם יכולים להקשות על האיזון של האופנוען. החפצים השונים במשחק הם:

  • הפרח - הפרח הוא היעד שבסוף השלב צריך להגיע אליו.
  • תפוחים - לפני שמגיעים אל הפרח צריך לאסוף את כל התפוחים בשלב. בשלבים מסוימים יש חשיבות לסדר איסוף התפוחים, מכיוון שמיקום התפוח עלול להיות ללא דרך מובילה לשאר. ישנם תפוחים המשנים את כיוון הגרביטציה.
  • "קילרס" - הם גלגלים קוצניים שאסור לבוא במגע איתם.

המאפיין העיקרי המבדיל את המשחק מאחרים הוא האלסטיות של האופנוע. היא מאפשרת לבצע תרגילים כמו קפיצה לחלקים גבוהים במסך, ודחיקת האופנוע דרך מקומות צרים. מאפיין נוסף המיוחד בו הוא גוף האופנוען שיכול לעבור דרך קירות. זה מוסיף למשחק מגוון מצבים מעניינים. המשחק משוחק בשחקן אחד או שניים.

גרסאות המשחק[עריכת קוד מקור | עריכה]

Elasto Mania נוצר על ידי בָלזס רוזסה (Balázs Rózsa), כהמשך למשחק Action SuperCross ‏(1997). ישנן ארבע גרסאות רשמיות למשחק - 0.1, 1.1, 1.11 ו-1.11a, וגם שלוש גרסאות לא רשמיות - 1.11h, 1.11hb ו-1.2h beta. לגרסת הדמו החינמית יש 18 שלבים, ולמלאה 54. כמו כן ניתן למצוא אלפי שלבים שנעשו על ידי אוהדים, חלקם מצורפים יחד ל"חבילות שלבים" ("Level Packs").

קהילת Elma[עריכת קוד מקור | עריכה]

קהילת השחקנים מבוססת באינטרנט בעיקר ב-Ircnet ובפורום Motolauta. אתר "The Moposite" הוא אתר המעריצים הגדול ביותר ל-Elma, והוא מכיל פורום בשפה הפינית. ישנו גם מדריך מפורט למשחק ב"אנציקלופדיה של Elasto Mania".

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]