Flyff

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
(הופנה מהדף Fly For Fun)
יש לערוך ערך זה. הסיבה היא: חוסר בקישורים פנימיים.
אתם מוזמנים לסייע ולערוך את הערך. אם לדעתכם אין צורך בעריכת הערך, ניתן להסיר את התבנית. ייתכן שתמצאו פירוט בדף השיחה.
יש לערוך ערך זה. הסיבה היא: חוסר בקישורים פנימיים.
אתם מוזמנים לסייע ולערוך את הערך. אם לדעתכם אין צורך בעריכת הערך, ניתן להסיר את התבנית. ייתכן שתמצאו פירוט בדף השיחה.
Flyff
סמליל המשחק Flyff
סמליל המשחק Flyff
כללי
תאריך הוצאה

קיץ 2003 בקוריאה הדרומית

25 בדצמבר 2005 בצפון אמריקה
סוגה משחק תפקידים מרובה משתתפים (MMO), פנטזיה והרפתקאות
פיתוח Gala-Net (לשעבר Aeonsoft)
שפות גרמנית, אנגלית, צרפתית עריכת הנתון בוויקינתונים
הפצה

Gala-Net gPotato Level-up! משחקים

כיום Bora Island
דרישות תוכנה
מצבי משחק משחק מרובה משתתפים
דירוג 8+
פלטפורמות (PC ׂ(windows
דרישות מערכת
בקרים מקלדת ו-עכבר
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

פליי אף אףאנגלית: Flyff; קיצור של Fly For Fun) הוא משחק תפקידים מרובה משתתפים שיצא בשנת 2005 על ידי Gala Net הדרום קוריאנית.

זהו משחק חינמי, בניגוד ל-World Of Warcraft ודומיו - אך ניתן לקנות דרכו בכסף אמיתי פריטים המחזקים את השחקן בתוך המשחק.

המשחק נרכש על ידי חברת gPotato ותורגם לאנגלית, ומאז משווק בבעלותה המלאה. בשנת 2013 נרכשה gPotato על ידי WEBZEN . ב-22 בספטמבר 2020, המשחק הועבר לבעלות החברה Bora Island. למשחק מעל 4 גרסאות שונות, כל אחת מותאמת לאזור שונה בעולם. הגרסה הגלובאלית (שמנוהלת בצפון אמריקה) מותאמת גם לשחקנים מישראל. למשחק יותר מ-15 מיליון חשבונות רשומים מכל רחבי העולם.

המשחק[עריכת קוד מקור | עריכה]

מטרת המשחק היא להגן על היבשת המרכזית בעולם ה-Flyff, הנקראת רויקה (Roika) מפני מפלצות שונות. אגדת המשחק מתמקדת בגיבורים אשר יצאו להגן על חייהם של תושבי רויקה, ומסופר שהרשע אשר ארגן ושלט ברשע היה מכונת האימים Clockworks, שזרע טרור בעולם ה-Flyff.

במשחק ניתן להשלים משימות ולהביס מפלצות. התגמול המתקבל מהבסת מפלצות נקרא EXP - נקודות ניסיון הדרושות כדי לעלות רמות (ברגע שכמות מסוימת של נקודות ניסיון הצטברה, השחקן יעלה רמה). המטבע במשחק נקרא פניה (Penya), ובעזרתו ניתן לקיים סחר, כגון מכירה או קנייה דרך שחקנים וחנויות שונות. דרושה כמות מכובדת של פניה על מנת לשרוד במשחק לאורך זמן. דרך הבסת המפלצות השונות והמשימות ניתן להשיג חפצים שונים, כמו בגדים, קלפים או כלי נשק מסוימים, בהם ניתן להשתמש או למכור עבור סכום וירטואלי (במטבע פניה) מסוים.

ברמה 15, השחקן בוחר בין מספר מקצועות שיקבעו את שיטת המשחק שלו. לכל מקצוע יתרונות, חסרונות ומאפיינים שונים. ברמה 60 ניתן להתקדם לקידום העבודה השני. כל עבודה ראשונה מתפצלת ל-2 עבודות שניות. ברמה 120 ניתן להפוך ל-Master - פעולה שתחזיר את השחקן לרמה 60 אך תחזק אותו מאוד. אחרי הגעת השחקן לרמה 120 בפעם השנייה וביצוע משימות מסוימות, השחקן יכול להפוך ל-Hero (גיבור), קידום מיוחד שמחזק את השחקן מאוד ומגביר את יכולותיו.

ברמה 120, לאחר הקידום ל-Hero, ניתן לעשות את קידום העבודה השלישי ברמה 130, שבו שוב כל עבודה שנייה אחת מובלת הישר לעבודה השלישית המתאימה לה, בשלב הזה במשחק אין אפשרות בחירה אך ישנם שדרוגים רבים לשחקן, שמעצימים אותו ואת יכולותיו. הרמה המקסימלית במשחק היא 170.

במשחק ניתן ליצור או להשתתף במערכת חברתית הנקראת 'גילדה'. לכל גילדה יש מנהיג (המייסד או האיש שהבעלות הועברה אליו) והוא יכול לנהל את כל הגילדה. לכל גילדה יש בנק, שבעזרתו ניתן לתרום למנהיג הגילדה חפצים ופריטים שונים. כל השחקנים רשאים להשאיר כסף בבנק ולקחת אותו לעצמם. מנהיג הגילדה יכול גם לקבוע לגילדה מלחמת גילדות עם גילדות אחרות ביום ושעה מסוימים. מלחמות הגילדה מתקיימות בצורה מסודרת, כשלכל גילדה יש יתרונות וחסרונות.

בנוסף, במשחק קיימת מערכת ה'פארטי'. מערכת זו מאפשרת למספר שחקנים לשתף יחד פריטים המתקבלים כתוצאה מהבסת מפלצות, פניה, ו-EXP (נקודות הניסיון הדרושות כדי להתקדם ברמות).

ברמה 20 ניתנת לשחקן האופציה לעוף במשחק. ניתן לקנות מטאטאים, גלשנים, כנפיים וכלים שונים כדי לעשות זאת.

הסיפור[עריכת קוד מקור | עריכה]

פרק 1: לידה[עריכת קוד מקור | עריכה]

היה היו 5 ישויות של כוח בלתי מוגבל וכאשר נפגעו ממצב רוח מוזר, החליטו ליצור עולם מלא קסם ואנרגיה בלתי נדלית. הם נפגשו והניחו את היסודות שיגדירו את העולם שהחליטו לבנות.

  • הם יצרו מים, לחיים ושגשוג. 
  • הם יצרו אדמה, לצמיחה וגדילה 
  • הם יצרו רוח, כדי שכל אדם יוכל לנשום. 
  • הם יצרו אש, כדי למתן את נשמותיהם של תושבי העולם. 
  • הם יצרו ברק, כדי להזכיר לאלה שצפו בשמיים שהם לא היו לבד.

לאחר מכן הם יצרו את הארץ הזאת, וכינו אותה בשם רויקה.

פרק 2: ריסיס[עריכת קוד מקור | עריכה]

החיים בעולם, הידוע כרויקה, היו טובים מאוד במשך זמן רב. המין האנושי התפשט ברחבי העולם, והם החלו לגדול ולהתרבות. היוצרים חייכו אל החיים שהם יצרו והמשיכו לברך את תושבי רויקה.

במשך זמן, עם זאת, בני האדם גדלו בודדים והתחננו ליוצריהם לתת להם חברים. הם ייחלו לחברים שיוכלו לתמוך בהם בזמנים של קושי. נדיבים כמו תמיד, היוצרים הפיחו חיים בדוורפטס (Dwarpets), יצורים דמויי-אדם נמוכים, מלאים ומיומנים אשר מחזיקים בסודות שימושיים רבים. 

כל הדברים מושלמים לכאורה, אבל היוצרים עייפו מלהשגיח על החיים שהם יצרו. הם התכוננו לעזוב את רויקה לנצח במטרה לחזור הביתה. הדוורפטס ובני האדם התחננו ליוצרים שלא יעזבו אותם. היוצרים אמרו, "אנחנו לא יכולים. אבל נשאיר מישהו שישגיח עליכם. "היוצרים אז יצרו את ריסיס - ישות רבת עוצמה בדמותם. לאחר מכ הוטלה עליה המשימה להגן על החיים ברויקה. ריסיס שמרה על העולם במשך אלפי שנים, אבל בכל שנה היא החלה לחוש יותר ויותר בודדה. ההרגשה שהשאירו אותה מאחור, ללא ליווי של אח ורע, החלה להדהד בראשה.

פרק 3: מלחמת האלים[עריכת קוד מקור | עריכה]

יום אחד, ריסיס שאבה אנרגיה משלושה היבטים של עצמה ויצרה את שלושת אלי הליצן.

היא יצרה את באבל (בועה), שייצג את השמחה והטוהר. 

היא יצרה את שייד (צל), שתייצג את הפחד והזעם שלה. 

היא יצרה את איבליס, שייצג לא יותר מאשר האדישות ונייטרליות שלה. 

שייד, שהוזנה מההיבט שנוצרה ממנו, הכעס של ריסיס, התכוננה להשמיד את רויקה ואת כל מי שחי שם. היא ניפצה בזעם את רויקה ושלחה חלק מהאדמה שניפצה לאבדון. היא קיוותה שהאנשים שחיו בחלקת האדמה זאת ימותו. אבל, פיסת האדמה הזאת נקראה לאחר מכן מדריגל, ובעזרת כושר ההמצאה והעזרה של הדוורפטס, בני האדם שרדו, בנו מחדש את הערים שלהם והתחילו להאמין ולשאוף שוב. 

שייד, זועמת על כך שנכשלה, יצרה גזע של יצורים מרושעים בשם מסקרפטס (Masquerpets). היא שלחה אותם להשמיד את תושבי מדריגל. 

כששמע את תוכניתה של שייד, באבל התנגד לתוכנית וידע שהוא חייב להתערב. הוא הכה במסקרפטס בכזאת עוצמה, שהוא פיצל את מדריגל ל-3 יבשות מרכזיות, ופיצל אותם ברחבי היבשות. 

איבליס, אדיש, פשוט הסתכל ולא עשה שום דבר. 

לא הרבה זכור מאותה תקופה, אבל סיפורים עתיקים מספרים על 8 גיבורים אמיצים, שעמדו נגד שייד וצבא המסקרפטס שלה. נאמר שהם הקריבו את חייהם כדי להגן על אזרחי מדריגל, הצליחו במשימתם, ותושבי מדריגל ניצחו בקרב.

פרק 4: לידה מחדש[עריכת קוד מקור | עריכה]

כעבור כמה דורות, האנשים של מדריגל החלו להתחזק ולשגשג שוב. לרוע המזל, שלום אף פעם לא הושכן והמפלצות הרעות של שייד עדיין מהווים איום על התושבים. אך כשהם שואבים השראה מהסיפורים על הגיבורים האמיצים, וביודעם שמדריגל רחוקה מלהיות בטוחה, תושביה מאמנים את עצמם לעימות הבלתי נמנע עם המפלצות של שייד וליום שבו שייד בעצמה תחזור להשמיד אותם.

סוגי עבודות[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • שכיר חרב (Mercenary), לוחם הנעזר בחרבות ובגרזנים ללחימתו. הלוחם נלחם מקרוב, ומנצל בעיקר את כוחו מן ה-STR, סטאט הידוע בעיקר בחיזוק הכוח פיזי של השחקן. בקידומו לעבודה השנייה יכול לבחור באביר (Knight), או בלהב (Blade).
    • להב (Blade): משתמש בשתי חרבות או בשני גרזנים או בחרב וגרזן בו זמנית והוא נחשב כתפקיד הכי התקפתי במשחק. הוא מסתמך בעיקר על התקפות והוא כלל לא יכול להגן אלא רק לספוק את מכות האויבים שיש מסביבו. תפקיד זה מתחלק לשניים:
      • Blade AOE שתוקף מספר מטרות במקביל ומחסל אותם ביכולת מיוחדת בבת אחת.
      • Blade PVP שתוקף רק מטרה אחת אך הוא מאוד חזק כנגד שחקנים אחרים ובוסים שונים.
  • אביר (Knight): משתמש בחרב או גרזן גדולים במיוחד שמשתמשים בהם באמצעות שתי ידיים אבל הוא המקצוע הכי הגנתי במשחק ועם זאת גם הכי איטי. בדומה לשאר התפקידים האחרים גם הוא יכול להשתמש ביכולת AOE או להיות "טנקר" ולחסל בוסים באמצעות הגנה גבוהה מאוד ביחס לשאר התפקידים האחרים.
  • תומך (Assist), סוג של שחקן שיכול לתמוך בשחקנים אחרים (בעזרת חיזוקם עם קסמים שונים ובעזרת שימוש במקלות), ויכול גם להילחם במפלצות עם אגרופנים, ולכן שחקנים רבים במקצוע נקראים "תומכים ונלחמים". האסיסט נלחם מקרוב. התומך מתבסס בעיקר על סטאט ה-STA - סטאט הידוע בעיקר בשיפור ההגנה הפיזית של השחקן והגבהת כמות ה-HP המאקסימאלית. בנוסף התומך עלול להצטרף כמות מסוימת של STR למען לחימה במפלצות. בקידומו לעבודה השנייה יוכל האסיסט לבחור באדון הטבעות (Ringmaster), או במתאגרף (Billposter).
  • מתאגרף (Billposter): משתמש באגרופן שבעזרתו הוא יכול לתקוף את אויביו בחוזקה או להשתמש במטה הקסמים שלו ולחזק את עצמו בחיזוקים הנקראים Buffs.בשונה לשאר התפקידים בזכות הBuffs שלו הוא יכול להחילחם בכוחות עצמו מבלי צורך בעזרה משחקנים אחרים. גם תפקיד זה יכול להשתמש בAOE או להיות PVP כאשר באמצעות אפשרות זו הוא נחשב ללוחם החזק ביותר כנגד בוסים.
  • אדון הטבעות (Ringmaster): הוא התפקיד הכי תומך במשחק. ברוב המשחק הוא לא תוקף אלא רק עוזר לשחקנים אחרים בקרבות ומתוך העזרה הוא מקבל נקודות ניסיון רבות מאוד משאר התפקידים במשחק. עם זאת הוא גם יכול להשתמש בBuffs מתקדמים יותר מאלה של הBillposter וה Assist כדי לתקוף את אויביו.
  • אקרובט/פעלולן (Acrobat), שחקן המתפצל לשני סוגים: קשת ומאסטר שתוקף עם יויואים (Yoyo). שני הסוגים תוקפים מרחוק. על הקשת לקנות חיצים בחנות כדי שיוכל לירות בקשתותיו, אך המשתמש ביויו צריך רק לקנות נשקי יויו חדשים. שני הסוגים מתבססים על סוג הסטאט DEX, הידוע בשיפור מכות הקריטיקל, הגברת קצב ההתקפה ושיפור הדיוק. בעבודה שנייה, הפעלולן יוכל לבחור בשני סוגים, שומר יערות (Ranger), או בליצן (Jester).
  • שומר יערות (Ranger): תפקיד זה משתמש רק בקשת והוא ברובו הצייד שבין התפקידים השונים. בניגוד לשאר המקצועות הAOE שלו יכול להגיע גם לטווח רחוק בהרבה משל שאר התפקידים האחרים אך הוא גם לוחם מצוין בPVP לתווך קרוב.
  • ליצן (Jester): זהו תפקיד שמתמקד ברובו בשימוש ביויו אך גם יכול להשתמש הקשת. היתרון שלו מול שאר התפקידים הוא שהתקפותיו חזקות בהרבה משאר המקצועות בגלל היכולת שלו לעשות נזק קריטי וכך ליצור נזק שמוכפל מהתקפה רגילה. בנוסף כאשר הוא משפר את סטאט הDEX הוא גם מחזק את המהירות בה הוא תוקף את אויביו. בניגוד לרוב המקצועות אין לו אפשרות לתקוף באמצעות AOE אלא רק באמצעות PVP.
  • קוסם (Magician), כשף המשתמש במטות ובמקלות שונים להתקפותיו. לקוסם הרבה התקפות שונות הכוללות קסמים, ורובם תוקפים מרחוק. חלק מקסמיו של הקוסם הוא מעגל אש או הורדת ברקים. הקוסם מתבסס בעיקר על סטאט ה-INT, סטאט הידוע בחיזוק כוח הקסם של השחקן. בעבודה שנייה יוכל לבחור בין שני מסלולים: מאסטר יסודות (Elementor), או ב-שומר על-חושי (Psykeeper).
  • מאסטר יסודות (Elemantor) : זהו סוג אחד מתוך שני סוגי הקוסמים הקיימים במשחק. סוג זה משתמש בכשפי אלמנטי טבע כמו ברקים, כדורי אש ועוד. חשוב לציין שלכל אלמנט יש את היתרון שלו למפלצת אחרת ולכן צריך לבדוק כל קסם לפני שמשקיעים בו באופן מופרז. גם הוא יכול להשתמש הAOE או להילחם באמצעות PVP ולחסל מפלצות באותו אלמנט בטווח רחוק.
  • שומר על-חושי (Psykeeper): זהו קוסם שתוקף באמצעות כשפים על טבעיים ובניגוד לאלמנטור הוא יכול להשתמש בכשפיו כנגד כל מפלצת וכל אלמנט. זהו קוסם שמתמחה בעיקר בPVP ורוב כשפיו עוסקים בזאת אך גם יש מספר כשפים הקשורים לAOE.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]