Full Gear (2019)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
Full Gear (2019)

הפוסטר הרשמי של האירוע בכיכובם של כריס ג'ריקו,
קודי, ג'ון מוקסלי וקני אומגה
מידע
ארגון All Elite Wrestling
תאריך 9 בנובמבר 2019
עיר בולטימור, מרילנד
אולם רויאל פארמס ארנה
מספר צופים 8,200
שיר הנושא "Nowhere to Run" בביצוע Fozzy
סדרת אירועי שלם וצפה של AEW
All Out Full Gear
(2019)
Revolution
סדרת אירועי Full Gear
ראשון Full Gear
(2019)
2020

(2019) Full Gear היה אירוע היאבקות מקצועית בשיטת השלם וצפה של ארגון ההיאבקות All Elite Wrestling‏ (AEW). האירוע נערך ב-9 בנובמבר 2019 באולם רויאל פארמס ארנה בבולטימור, מרילנד.[1]

שמונה קרבות התנהלו באירוע, כולל אחד שהתקיים במופע המקדים לאירוע. בקרב המרכזי, ג'ון מוקסלי ניצח את קני אומגה בקרב ללא סנקציות. עוד ברשימת הקרבות, כריס ג'ריקו ניצח את קודי ושמר על אליפות העולם של AEW לאחר שחברו של קודי, MJF, שעמד בפינת הזירה שלו לאורך הקרב, זרק מגבת לבנה לתוך הזירה במהלך ניסיון ההכנעה של ג'ריקו, מה שהוביל לעצירת הקרב ולכך שקודי לעולם לא יוכל לקבל קרב על אליפות העולם של AEW, ריהו ניצחה את אמי סאקורה ושמרה על אליפות הנשים של AEW, ו-SoCal Uncensored (פרנקי קאזריאן וסקורפיו סקיי) ניצחו את הלוצ'ה בראדרס (פנטגון ג'וניור וריי פיניקס) ופרייבט פארטי (אייזיאה קאסידי ומארק קוון) בקרב זוגות משולש ושמרו על אליפות הזוגות של AEW.

עלילות[עריכת קוד מקור | עריכה]

האירוע כלל קרבות שנבעו מעלילות מתוסרטות במהלך התקופה שעד לקיום האירוע. העלילות הופקו דרך סדרת היוטיוב, Being The Elite אשר משודרת בערוץ הרשמי של היאנג באקס ובתוכניות השבועיות Dynamite ו-Dark.

באירוע Double or Nothing, ג'ון מוקסלי הגיע מהקהל ותקף את כריס ג'ריקו וקני אומגה. האחרון השיב מלחמה כאשר השניים התקוטטו ביניהם באזור רמפת הכניסה לאולם, שם מוקסלי ביצע על אומגה את מהלך ה-Standing Fireman's Carry Takeover, וכך האירוע הסתיים. קרב בין השניים נקבע לאירוע All Out, לעומת זאת, הקרב התבטל עקב פציעה בכתפו של מוקסלי. ב-4 בספטמבר, הקרב שתוכנן בין השניים חודש ויתקיים באירוע Full Gear.[2] ב-9 באוקטובר בתוכנית Dynamite, בסיום הקרב של מוקסלי נגד שון ספירס, אומגה הגיע ועמד על רמפת הכניסה לאולם עם מטאטא ואלת בייסבול, שניהם עטופים בגדר תיל. אומגה זרק את אלת הבייסבול לכיוון מוקסלי, אך פאק הגיח לפתע ותקף את אומגה מאחור בעזרת כיסא. מוקסלי לא ניצל את העובדה שאומגה היה מחוסר הכרה על הרצפה, כשרצה קרב הוגן ביניהם, ולכן זרק את אלת הבייסבול והלך אל מאחורי הקלעים. ב-30 באוקטובר בתוכנית Dynamite, נודע שהקרב בין השניים הפך לקרב ללא סנקציות.[3]

באירוע All Out, כריס ג'ריקו ניצח את אדם פייג' והפך לאלוף העולם הראשון של AEW, בעוד שבקרב אחר באירוע, קודי ניצח את שון ספירס, ובכך שיפר את מאזן קרבות היחידים שלו לשני ניצחונות ותיקו אחד. בעקבות מאזנו החיובי של קודי, נקבע שהוא יתחרה נגד כריס ג'ריקו על אליפות העולם של AEW באירוע Full Gear.[4][5] ב-29 באוקטובר, AEW הודיעו שהקרב יכלול פאנל שופטים אשר ישבו מחוץ לזירה ויקבעו את המנצח בקרב במקרה של תיקו לאחר חריגה מגבולות הזמן המוקצב. ב-6 בנובמבר בתוכנית Dynamite, קודי הצהיר שאם הוא לא ינצח בקרב שלו באירוע Full Gear, הוא לעולם לא יוכל לקבל קרב על אליפות העולם של AEW.[6]

באירוע All Out, סנטנה ואורטיז ערכו את הופעת הבכורה שלהם בארגון AEW, כשתקפו את היאנג באקס (מאט ג'קסון וניק ג'קסון) לאחר הקרב של האחרונים נגד הלוצ'ה בראדרס. במהלך תוכנית הבכורה של Dynamite ב-2 באוקטובר, סנטנה ואורטיז חברו לשורותיו של אלוף העולם של AEW, כריס ג'ריקו, וביחד הם ניצחו בקרב שלושה נגד שלושה את The Elite (קני אומגה והיאנג באקס). לאחר מכן, נודע שסנטנה ואורטיז הצטרפו לקבוצת The Inner Circle בראשותו של כריס ג'ריקו, לצד סמי גווארה וג'ייק הייגר, כשבאותה התוכנית הם איתגרו את היאנג באקס לקרב זוגות באירוע Full Gear, אתגר שהיאנג באקס נענו בחיוב.

באירוע Double or Nothing, אדם פייג' היה אמור להתחרות נגד פאק, אך עקב "הבדלים יצירתיים" עם הארגון Dragon Gate, שבו פאק התאבק ושימש כאלוף המכהן באותה התקופה, הקרב בוטל. לאחר שהבדלים אלו הוסדרו, פאק ערך את הופעת הבכורה שלו ב-AEW באירוע All Out, כשניצח את קני אומגה לאחר שגרם לו להתעלף עקב מהלך ההכנעה שלו, הברוטלייזר. במהלך ראיון של פייג' לאחר האירוע, הוא נקטע על ידי פאק, שאמר שהוא ישיג את נקמתו נגד פייג'. קרב בין השניים נקבע ל-2 באוקטובר במסגרת תוכנית הבכורה השבועית של הארגון, המוכרת בשם Dynamite, ובו פאק ניצח. ב-16 באוקטובר, פייג' וקני אומגה ניצחו בקרב זוגות את פאק וג'ון מוקסלי. לאחר מכן, קרב נוסף בין השניים נקבע לאירוע Full Gear.

ב-30 באוקטובר בתוכנית Dynamite,‏ SoCal Uncensored (פרנקי קאזריאן וסקורפיו סקיי) ניצחו את הלוצ'ה בראדרס (פנטגון ג'וניור וריי פיניקס) והפכו לאלופי הזוגות הראשונים בתולדות AEW. שבוע לאחר מכן, נודע ש-SCU יגנו על אליפות הזוגות בקרב משולש נגד הלוצ'ה בראדרס ופרייבט פארטי (אייזיאה קאסידי ומארק קוון), לאחר שהאחרונים השיגו את הזכות להתווסף לקרב עקב ניצחונם על הדארק אורדר (איוול אונו וסטו גרייסון).

ב-6 בנובמבר בתוכנית Dynamite, ריהו הייתה אמורה להגן על אליפות הנשים של AEW נגד המאמנת שלה לשעבר, אמי סאקורה. במקום זאת, באותו הערב, סאקורה חברה לשורותיה של ג'יימי הייטר וביחד הם ניצחו את ריהו ושאנה, כשסאקורה היא זו שהצמידה את ריהו לניצחון.

ב-7 בנובמבר בתוכנית AEW Countdown: Full Gear, נודע שג'ואי ג'נלה יתחרה נגד שון ספירס באירוע.

במהלך המופע המקדים לאירוע Fight for the Fallen, בי פריסטלי ושוקו נאקאג'ימה ניצחו את בריט בייקר וריהו, כשבמהלך הקרב פריסטלי גרמה לבייקר לזעזוע מוח עקב בעיטה שהאחרונה ספגה בראשה. במהלך המופע המקדים לאירוע All Out, בייקר הדיחה את פריסטלי מקרב הקזינו באטל רויאל אשר קבע את אחת המשתתפות שתשתתפנה בקרב היחידים על אליפות הנשים של AEW. בתגובה, פריסטלי עזרה לניילה רוז להדיח את בייקר וכתוצאה מכך לנצח בקרב. ב-5 בנובמבר בתוכנית Dark, נודע שבייקר ופריסטלי יתחרו ביניהן בקרב יחידים במסגרת המופע המקדים לאירוע Full Gear.

אירוע[עריכת קוד מקור | עריכה]

אישיויות אחרות על המסך
תפקיד: שם:
צוות השידור באנגלית ג'ים רוס
אקסקליבר
גולדנבוי (מופע מקדים)
טאז (מופע מקדים)
צוות השידור בספרדית אלכס אבראנטס
דאשה גונזלס
כרוז ג'סטין רוברטס
מראיין גולדנבוי
שופטים אובריי אדוארדס
ברייס רמסבורג
ארל הבנר
פול טרנר
ריק קנוקס
פאנל שופטים לאליפות העולם של AEW דין מלנקו
ארן אנדרסון
דה גרייט מוטה

מופע מקדים[עריכת קוד מקור | עריכה]

קרב אחד בודד התקיים במהלך המופע המקדים אשר נודע בשם "The Buy In" ובו בריט בייקר התחרתה נגד בי פריסטלי. בסיום, בייקר ניצחה לאחר שביצעה על פריסטלי את מהלך ההכנעה שלה, Lockjaw.

קרבות מקדימים[עריכת קוד מקור | עריכה]

האירוע עצמו נפתח בקרב זוגות בין Proud and Powerful (סנטנה ואורטיז) ליאנג באקס (מאט ג'קסון וניק ג'קסון). הזוג הוותיק, ה-Rock 'n' Roll Express (ריקי מורטון ורוברט גיבסון) ישבו בשורה הראשונה בקהל, כשהיאנג באקס בירכו אותם לשלום בזמן כניסתם לזירה. ברגעי הסיום של הקרב, סנטנה ואורטיז ביצעו על ניק ג'קסון את מהלך ה-Street Sweeper כדי לנצח בקרב. לאחר מכן, סנטנה ואורטיז המשיכו לתקוף את היאנג באקס עד שמורטון וגיבסון נחלצו לעזרת האחרונים.

בקרב השני, אדם פייג' התחרה נגד פאק. לאחר שחמק ממהלכי הברוטלייזר והחץ השחור, פייג' ביצע על פאק את מהלך הסיום שלו, ה-Dead Eye, כדי לנצח בקרב.

אז, שון ספירס (שלווה לקרב על ידי טולי בלנצ'רד) התחרה נגד ג'ואי ג'נלה. סיום הקרב התנהל כך שספירס חשף את הכיסוי המכסה את פינת החבל העליון, מה שגרם לשופט להחזיר את הכיסוי למקומו. בזמן שהשופט ביצע זאת, ספירס ובלנצ'רד ביצעו על ג'נלה את מהלך הספייק פיילדרייבר מחוץ לזירה. ספירס החזיר את ג'נלה לזירה ולאחר מכן ביצע עליו את מהלך ה-Death Valley Driver, שהספיק לו על מנת לנצח בקרב.

בקרב שבא לאחר מכן, SoCal Uncensored (פרנקי קאזריאן וסקורפיו סקיי) הגנו על אליפות הזוגות של AEW נגד הלוצ'ה בראדרס (פנטגון ג'וניור וריי פיניקס) ופרייבט פארטי (אייזיאה קאסידי ומארק קוון) בקרב זוגות משולש. קוון ביצע על קאזריאן את מהלך השוטינג סטאר פרס, אך ניסיון ההצמדה שבא לאחר מכן לא היה מוצלח. קאסידי וקוון ניסו לבצע על קאזריאן וסקיי את מהלך הסיום המשותף שלהם, אך האחרונים חמקו מכך. בתגובה, קאזריאן וסקיי ביצעו על קאסידי את מהלך ה-SCU Later כדי לנצח בקרב ולשמור על חגורות האליפות בהצלחה. לאחר הקרב, הלוצ'ה בראדרס תקפו את SCU, כשלפתע האורות כבו. כשהתאורה חזרה, פנטגון ג'וניור הופיע לצד דמות שנראית כמותו. דמות זו תקפה את הלוצ'ה בראדרס, כשלאחר מכן חשפה את עצמה כלא אחר מכריסטופר דניאלס.

בקרב הבא, ריהו הגנה על אליפות הנשים של AEW נגד המאמנת שלה לשעבר, אמי סאקורה. בסיום, ריהו ביצעה על פניה של סאקורה את מהלך הדאבל פוט סטומפ, ולאחר מכן הצמידה אותה לניצחון, שהקנה לה הגנה מוצלחת על התואר.

בקרב הלפני האחרון, כריס ג'ריקו (שלווה לקרב על ידי ג'ייק הייגר) הגן על אליפות העולם של AEW נגד קודי (שלווה לקרב על ידי MJF). ארן אנדרסון, דין מלנקו ודה גרייט מוטה הוצגו כפאנל השופטים אשר יקבעו את המנצח בקרב במקרה של תיקו לאחר חריגה מגבולות הזמן המוקצב. מוקדם בקרב, קודי קפץ מעל לחבל העליון על ג'ריקו שהיה מחוץ לזירה, אך האחרון התחמק ממהלך זה, מה שגרם לקודי ליפול עם פניו על רמפת הכניסה לזירה ולחתך משמעותי במצח שלו, שכתוצאה מכך איבד כמות דם גדולה. לאחר שטופל על ידי דוקטורים, קודי חזר לזירה. מאוחר יותר, הייגר התערב בקרב, כשהכה את קודי בעזרת אגרוף. בעקבות זאת, השופט הרחיק את הייגר מתחומי הזירה. בזמן שדעתו של השופט הוסחה, ג'ריקו הכה את קודי בעזרת חגורת אליפות העולם של AEW, אך הוא לא הצליח להצמיד את קודי לניצחון. מנגד, קודי ביצע על ג'ריקו את מהלך הסיום שלו, הקרוס רודס, אך גם ניסיון ההצמדה שלו לא היה מוצלח. בסיום, ג'ריקו ביצע על קודי את מהלך ההכנעה שלו, ה-Liontamer.‏ MJF, שעמד בפינת הזירה של קודי לאורך הקרב, זרק מגבת לבנה לתוך הזירה במהלך ניסיון ההכנעה, מה שהוביל לעצירת הקרב ולהגנה מוצלחת של ג'ריקו על התואר. כתוצאה מהפסדו של קודי, הוא לעולם לא יוכל לקבל קרב על אליפות העולם של AEW. לאחר הקרב, MJF ניחם את קודי, אך הוא ניצל זאת כדי לבגוד בקודי, כשבעט לאחרון במפשעה ועזב את הזירה לקול קריאות בוז מהקהל.

הקרב המרכזי[עריכת קוד מקור | עריכה]

בקרב המרכזי, ג'ון מוקסלי התחרה נגד קני אומגה בקרב ללא סנקציות. לאחר כחצי שעה של קרב שוויוני בין השניים, אדם פייג' והיאנג באקס הופיעו ולאחר הוראה של חברם, אומגה, הם הוציאו שולחן גדול המלא בחוטי תיל. מנגד, מוקסלי ניצל זאת לרשותו וביצע על אומגה את מהלך הסופלקס אל תוך שולחן חוטי התיל. אומגה ביצע על מוקסלי את מהלך ה-V-Trigger על אחד מהאביזרים שאפיינו את האירוע. בתגובה, מוקסלי ביצע על אומגה את מהלך ה-Snap Double Underhook DDT על שברי זכוכית שהיו מפוזרים באמצע הזירה, אך האחרון הצליח לצאת מניסיון ההצמדה שבא לאחר מכן. אומגה ביצע את אותו המהלך, אך הפעם זה היה על רצפת העץ, שאותה דאג לחשוף מוקסלי דקות ספורות קודם לכן. כשאומגה ניסה לבצע על מוקסלי את מהלך הפיניקס ספלאש, האחרון התחמק מכך וביצע את מהלך ה-Paradigm Shift על רצפת העץ החשופה, מהלך שהספיק למוקסלי כדי לנצח בקרב.

ביקורות[עריכת קוד מקור | עריכה]

האירוע קיבל ביקורות חיוביות בקרב המבקרים והצופים.

ג'ייסון פאוול מהאתר Pro Wrestling Dot Net "נהנה מהמופע" ואף אמר ש"זה היה מרענן לראות אירוע מלא בקרבות שבאמת הרגישו שייכים ולא סתם קרבות שנקבעו כדי להעביר זמן מסך". עוד אמר ש"הקהל היה חם וכל המשתתפים בקרבות נתנו מעל ומעבר".[7] ברנט ברוקהאוס וג'ק קרוסבי מה-CBS Sports גם אהבו את האירוע ואמרו ש"שני הקרבות האחרונים של האירוע היו מיוחדים וברמה מאוד גבוהה שאפילו ה-WWE לא יכולים לייצר". הקרב המרכזי בין מוקסלי לאומגה וקרב אליפות העולם בין ג'ריקו לקודי היו הקרבות אשר קיבלו את הציונים הגבוהים ביותר באירוע, כששניהם קיבלו ציון "-A".[8]

אף על פי שהאירוע קיבל ביקורות חיוביות, הקרב המרכזי בין מוקסלי לאומגה שהיה קרב ללא סנקציות יצר תגובות חלוקות בקרב הצופים עקב השימוש העודף באלימות ובאמצעי לחימה "כבדים". אריה ווינטר מה-Wrestling Observer Newsletter תיארה את הקרב כ"מבחיל".[9] ג'ים קורנט אמר בפודקאסט שלו שהקרב היה "מזויף, צבוע וטיפשי שהכיל יותר אלימות מאשר היאבקות איכותית".[10] מנגד, העיתונאי של Wrestling Observer Newsletter, דייב מלצר, אמר שאף על פי שהוא "שנא" את הקרב באופן אישי, "מנקודת מבט של קרב פיזי איכותי, זה אכן היה זה וברמה הגבוהה ביותר". הוא העניק לקרב ציון של 4.5 כוכבים.[11]

תוצאות[עריכת קוד מקור | עריכה]

מס' תוצאות התניות זמן
P1 בריט בייקר ניצחה את בי פריסטלי בהכנעה קרב יחידים[12] 11:35
2 Proud and Powerful (סנטנה ואורטיז) ניצחו את היאנג באקס (מאט ג'קסון וניק ג'קסון) קרב זוגות[12] 21:00
3 אדם פייג' ניצח את פאק קרב יחידים[12] 18:30
4 שון ספירס (עם טולי בלנצ'רד) ניצח את ג'ואי ג'נלה קרב יחידים[12] 11:45
5 SoCal Uncensored (פרנקי קאזריאן וסקורפיו סקיי) (א) ניצחו את הלוצ'ה בראדרס (פנטגון ג'וניור וריי פיניקס) ופרייבט פארטי (אייזיאה קאסידי ומארק קוון) קרב זוגות משולש על אליפות הזוגות של AEW[12] 13:00
6 ריהו (א) ניצחה את אמי סאקורה קרב יחידים על אליפות הנשים של AEW[12] 13:20
7 כריס ג'ריקו (א) (עם ג'ייק הייגר) ניצח את קודי (עם MJF) בהכנעה טכנית[א] קרב יחידים על אליפות העולם של AEW[12]
מכיוון שקודי הפסיד, הוא לעולם לא יוכל לקבל קרב על אליפות העולם של AEW
29:35
8 ג'ון מוקסלי ניצח את קני אומגה קרב ללא סנקציות[12] 38:45
(א) - מתייחס למתאבק/מתאבקים שהגיעו לקרב כאלוף/אלופים
P - מציין שהקרב התקיים במופע המקדים לאירוע
  1. ^ MJF, שעמד בפינת הזירה שלו לאורך הקרב, זרק מגבת לבנה לתוך הזירה במהלך ניסיון ההכנעה של ג'ריקו, מה שהוביל לניצחונו של ג'ריקו כתוצאה מהכנעה טכנית.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

S