Generation X

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
Generation X
עטיפת החוברת Generation X #46 מדצמבר 1998, אומנות מאת טרי דודסון
עטיפת החוברת Generation X #46 מדצמבר 1998, אומנות מאת טרי דודסון
סוג קבוצת גיבורי-על
הוצאה לאור מארוול קומיקס
הופעה ראשונה Uncanny X-Men #318
(נובמבר 1994)
הופעה אחרונה Generation X #75
(יוני 2001)
יוצרים סקוט לובדל, כריס בצ'לו
מידע
סטטוס לא פעיל
בסיס אקדמיית מסצ'וסטס
חברוּּת לשעבר בקבוצה אמה פרוסט
באנשי
ג'ובילי
צ'יימבר
אם
האסק
סקין
סינק
פרנקלין ריצ'רדס
ארטי מאדיקס
ליץ'
בלינק
דמויות קשורות
אויבים Emplate עריכת הנתון בוויקינתונים
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

Generation X הייתה קבוצה בדיונית של גיבורי-על מוטאנטים שהופיעה בחוברות קומיקס ביקום מארוול קומיקס בין השנים 1994-2001. הסדרה היוותה ספין אוף לסדרת האקס-מן, והיא נכתבה בידי סקוט לובדל ואוירה בידי כריס בצ'לו. הקבוצה הופיעה לראשונה במהלך קשת הסיפור "אמנת הפלנקס" של שנת 1994, שבמהלכה חייזר בעל יכולת הטמעה של יצורים אנושיים חטף מוטאנטים צעירים במטרה להטמיעם כחלק מניסיונו להשתלט על כדור הארץ.

קבוצת Generation X הייתה מורכבת מבני נוער מוטאנטים, והיא נועדה לשקף את הציניות והמורכבות של קהל היעד הקורא את החוברות, דור ה-X. שלא כמו המוטנטים החדשים, הקבוצה לא נוסדה בידי פרופסור אקס באחוזתו בניו יורק, אלא בידי באנשי ובנבלת-העל לשעבר אמה פרוסט בבית ספר נוסף במערב מסצ'וסטס. במהלך התקופה הזאת הסדרה התמקדה בסיפורים שעסקו במאבק עם אימפלייט, מי שהפך להיות האויב הראשי של הקבוצה. כמו כן הקבוצה לקחה חלק בסיפורי קרוסאובר שהתרחשו בכל כותרי האקס-מן, לדוגמה ב"מבצע אפס סובלנות" בו קבוצה של בני אדם שונאי מוטאנטים ניסתה לחסל את האקס-מן וב"אונסלוט" שבו תודעתם המשולבת של צ'ארלס אקסבייר ושל מגנטו הביאה להיווצרותו של נבל-על עוצמתי.

לאחר תקופה של כותבים ומאיירים שונים הסדרה החלה להיכתב באופן קבוע על ידי לארי האמה ולהיות מאוירת על ידי טרי דודסון החל מגיליון 33 וגיליון 42 בהתאמה. הסיפורים של האמה עסקו גם הם במאבקים עם אמפלייט אולם הם נטו להיות ילדותיים יותר וכתוצאה מכך הוא ספג ביקורת שלילית מצד מעריצי הסדרה. ג'יי פאבר החליף את האמה ככותב הסדרה בגיליון 48, הסיפורים שלו התרחקו מן העלילות שקשורות באימפלייט כאשר הוא הכניס דמות חדשה, אדריאן פרוסט, אחותה של אמה כאחת מהמורים של הילדים, תחילה היא שלחה את הילדים למשימות מטעמה אולם מאוחר יותר היא התגלתה כנבלה וניסתה להרוג את התלמידים.

יוצרי הסדרה הוחלפו בגיליון 63 כחלק ממתיחת הפנים שמספר כותרים עברו, וורן אליס מונה להיות כותב העל של הסדרה (תפקיד שהוא מילא גם בסדרות אקס פקטור ואיש אקס), לכותב הסדרה עצמה מונה בריאן וודס והאיור נעשה על ידי סטיב פוג. תחת הצוות החדש הסדרה פנתה לכיוון בוגר יותר כאשר התלמידים התחילו לפעול באופן עצמאי כקבוצה במקום להישען על תמיכת המורים שלהם, כמו כן הייתה התמקדות בחייהם האישיים. הסדרה בוטלה בגיליון 75 שבו התלמידים והמורים עוזבים את בית הספר ויוצאים לחיים האמיתיים.

יוצרי הסדרה המקוריים עזבו את הכותר בשנת 1997, והיא בוטלה לאחר 75 חוברות בשנת 2001. כשש עשרה שנים לאחר ביטולה, החלה הרצתו של כרך שני בשנת 2017 כחלק מאירועי "תחייה מחודשת", כאשר ג'ובילי הדריכה קבוצת חניכים חדשה במכון אקסבייר שהוקם מחדש.

חברי הקבוצה[עריכת קוד מקור | עריכה]

כרך ראשון[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • אמה פרוסט - נבלת-העל לשעבר שענתה לשם הקוד "המלכה הלבנה" ממועדון הלפייר. לאחר שקבוצת תלמידיה הראשונים, ההליונס, נפלו בקרב היא עוברת לצידם של האקס-מן ומסכימה להיות המורה של קבוצת התלמידים החדשה. בעלת כוחות טלפתיים חזקים.
  • באנשי - שון קאסידי הוא אקס-מן לשעבר שמשמש כמורה שותף של אמה פרוסט. בעל יכולת להשמיע צרחה על-קולית.
  • ג'ובילי - ג'וביליישן לי היא חברת אקס-מן לשעבר שעברה לקבוצה החדשה כדי לשפר את יכולותיה כמוטאנטית. ידועה כנערה מרדנית. בעלת יכולת לירות זיקוקי פירוטכניקה מידיה.
  • צ'יימבר - ג'ונותון "ג'ונו" סטארסמור הוא מוטאנט בריטי שהתהוותם של כוחות עיוותה את פניו וכתוצאה מכך יש לו נטייה דיכאונית. בעל יכולת טלפתית חלשה ויכולת לירות אנרגיה לעבר אויביו.
  • אם - מונט סנט קרוז היא מוטאנטית אלג'יראית ממשפחה עשירה, ידועה כסנובית. בעלת מגוון כוחות הכוללים כוח על אנושי וטלפתיה.
  • האסק - פייג' גאתרי היא מוטאנטית אמריקאית ששואפת להנהיג את האקס-מן ביום מן הימים. בעלת יכולת להשיל את עורה ולגדל מתחת לו עור שמצופה בחומר לבחירתה (לדוגמה מתכת מסוג כלשהו). אחותו של חבר האקס-מן סאם גאתרי, הידוע בכינויו קאנונבול.
  • סקין - אנג'לו אספינוזה הוא מוטאנט אמריקאי ממוצא מקסיקני, בעל שכבות עור גדולות. מסוגל למתוח את עורו.
  • סינק - אברט תומאס הוא מוטאנט אפרו-אמריקני, שידוע בתור החבר הסולידי והרגוע של הקבוצה. בעל כוח לשכפל כל כוח של מוטאנט הנמצא בקרבתו.
  • פרנקלין ריצ'רדס - בנם של ריד ריצ'רדס וסוזן סטורם. בעל כוחות מרובים, ביניהם טלפתיה, טלקינזיס ושינוי המציאות.
  • בלינק - קלריס פרגוסון היא מוטאנטית בעלת כוחות טלפורטציה גבוהות.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]