גובלינים (סדרת משחקים)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
(הופנה מהדף Gobliiins)
גובלינים
Gobliiins
כללי
תאריך הוצאה 1991 עריכת הנתון בוויקינתונים
סוגה משחקי הרפתקאות גרפיים
פיתוח קוקטל וויז'ן עריכת הנתון בוויקינתונים
הוצאה לאור Sierra Entertainment עריכת הנתון בוויקינתונים
ארץ מקור צרפת עריכת הנתון בוויקינתונים
דרישות תוכנה
מצבי משחק משחק וידאו למשתתף יחיד עריכת הנתון בוויקינתונים
פלטפורמות Microsoft Windows, Mac OS Classic, iOS, אטארי ST, DOS, קומודור אמיגה, אנדרואיד עריכת הנתון בוויקינתונים
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית
עטיפת המשחק הרביעי

גובליניםאנגלית: Gobliiins) היא סדרת משחקי מחשב בעלת 4 כותרים. שלושת המשחקים הראשונים פותחו על ידי החברה קוקטל וויז'ן, המשחק הרביעי פותח על ידי סוסיאיטי פולנה. הוגה הרעיון שמאחורי המשחקים ומפתחם הראשי הוא פייר גילהודס.

המשחק יכול להחשב כשילוב בין משחקי הרפתקאות למשחקי חשיבה (פאזלים). השחקן צריך לפתור את התעלומה במסך הנוכחי על מנת להגיע למסך הבא. לאחר פתרון של כמה מסכים עובר השחקן לשלב הבא. השלבים הולכים ונהיים קשים ככל שמתקדמים במשחק. במהלך המשחק שולט השחקן בכמה גובלינים במקביל, ונעזר ביכולת הייחודית של כל גובלין. אפשר לשלוט בגובלין אחד בכל זמן, אבל בהתאם לזירה, ניתן להחליף בין הגובלינים. במשחק המקורי קיימים פסי בריאות לכל אחד משלושת הגובלינים, אך במשחקים הבאים הפס נעלם.

מספר האותיות "i" בשם המשחק מציין את מספר הגובלינים עליהם ניתן לשלוט, בדומה לכך גם מספר האותיות "ו" בשם העברי של המשחק מציין את מספר הגובלינים שעליהם ניתן לשלוט (מלבד המשחק הרביעי שהתעלם מכך בשם שניתן לו בארץ).

המשחקים בסדרה[עריכת קוד מקור | עריכה]

גובלינים (1991)[עריכת קוד מקור | עריכה]

במשחק המקורי, אשר יצא בשנת 1991, חבורת הגובלינים יוצאת למסע כדי למצוא מזור למכאובי המלך שהוטלה עליו קללה על ידי המכשף הרשע.

השחקן יכול לשלוט בשלושה גובלינים במקביל. לכל אחד יש את היכולת המיוחדת שלו. הגובלין הראשון, בוֹבוֹ, הוא לוחם אשר יכול לגרום לדברים להישבר וליפול. הגובלין השני, הוּטר, הוא קוסם אשר יכול להשתמש בקסמיו על חפצים ולגרום לדברים בלתי צפויים. הגובלין השלישי, דווין, הוא היחידי שיכול לאסוף חפצים, וניתן להגדירו כגנב.

מהלכים שגויים יכולים לגרום לגובלין להסתבך, כמו השארתו באזור לא בטוח ושימוש שגוי בחפץ, וכך לצמצם את פס הבריאות שלו. כאשר אחד מהגובלינים מת, המשחק נגמר.

גובלינים 2 (1992)[עריכת קוד מקור | עריכה]

בשנת 1992 הופץ המשחק השני בסדרת הגובלינים. הפעם מטרתם היא לחלץ את הנסיך הצעיר שנחטף על ידי שד שהפכו לשוטה החצר ולהחזירו בריא ושלם לאביו המלך.

במשחק זה שולט השחקן בשני גובלינים - פינגוּס החכם והביישן, ווינקל הטיפש והאמיץ. שני הגובלינים יכולים לאסוף חפצים, אך משתמשים בהם בצורה שונה. חידוש מסוים במשחק זה הוא הצורך לחזור למסכים קודמים כדי להשלים את פתרון הפאזל. בנוסף, ניתן לתת לשני הגובלינים פקודה בו זמנית.

עטיפת המשחק השלישי

גובלינים 3 (1993)[עריכת קוד מקור | עריכה]

בשנת 1993 יצא לשוק המשחק השלישי בסדרה. בלאונט, גיבור המשחק, הוא עיתונאי שיוצא למסע במטרה להגיע לשתי ממלכות מרוחקות כדי לכתוב סיקור על היריבות ביניהן אודות אוצר רב ערך.

הפעם שולט השחקן בגובלין יחיד, אך הוא מקבל סיוע במהלך המשחק מיצורים שונים. חלק מהאזורים במשחק גדולים יותר מהמסך, ולכן צורף אליהם פס גלילה.

המשחק תורגם לעברית על ידי חברת מחשבת.

גובלינים 4 (2009)[עריכת קוד מקור | עריכה]

המשחק הרביעי בסדרה יצא בשנת 2009. מטרת הגובלינים היא למצוא את חיית המחמד של המלך, דוב הנמלים רירי, שברח מביתו בחיפוש אחר הרפתקאות.

ההבדל הבולט במשחק הרביעי בסדרה לעומת שלושת המשחקים הראשונים הוא המנוע הגרפי התלת־ממדי של המשחק. מלבד זאת המשחק משמר את האופי של שלושת המשחקים הקודמים בסדרה ובמיוחד הוא נושא דמיון גדול למשחק הראשון. במשחק זה שולטים בשלושה גובלינים שונים שלכל אחד מהם יש את יכולותיו המיוחדות: צ'ופ הבלש, סטוקו הלוחם ופרליאוס הקוסם. הפעולות שהם יכולים לבצע דומות לפעולות האפשריות של מקביליהם במשחק הראשון. כמו כן, חלק מהשלבים הם עיבוד של שלבים מן המשחק המקורי.

גובלינים 5 (2023)[עריכת קוד מקור | עריכה]

המשחק החמישי בסדרה נוצר בזכות שני קמפיינים מוצלחים באתרי מימון ההמונים Ulule‏[1] ו-Kickstarter[2]. המשחק יצא לראשונה לשווקים במאי 2023 ב-Itch.io‏[3] וביולי 2023 ב-Steam.[4]

במשחק השחקן שולט בשלושת הגובלינים מהמשחק הראשון בסדרה. המטרה במשחק היא לגלות מה המקור של אקדח לייזר מסתורי שהופך אנשים לתפוחי אדמה אנתרופומורפיים.

ראו גם[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ "Gobliiins5". Ulule.
  2. ^ "Gobliiins 5 (2023) - Game details". Adventure Gamers (באנגלית).
  3. ^ "Gobliiins5 by Pierre Gilhodes". itch.io.
  4. ^ "GOBLiiiNS5". Steam (באנגלית). נבדק ב-10 באוגוסט 2023. {{cite web}}: (עזרה)