God of War

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
יש לערוך ערך זה. הסיבה היא: ויקיזציה, כתיבה לא אנציקלופדית.
אתם מוזמנים לסייע ולערוך את הערך. אם לדעתכם אין צורך בעריכת הערך, ניתן להסיר את התבנית. ייתכן שתמצאו פירוט בדף השיחה.
יש לערוך ערך זה. הסיבה היא: ויקיזציה, כתיבה לא אנציקלופדית.
אתם מוזמנים לסייע ולערוך את הערך. אם לדעתכם אין צורך בעריכת הערך, ניתן להסיר את התבנית. ייתכן שתמצאו פירוט בדף השיחה.
אל המלחמה
God of War
לוגו המשחק הראשון
לוגו המשחק הראשון
כללי
סוגה משחק פעולה ממוחשב
פיתוח SCE Santa Monica Studio
Ready at Dawn Studios ‏(PSP)
הוצאה לאור Sony Computer Entertainment עריכת הנתון בוויקינתונים
ארץ מקור ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
שפות אנגלית עריכת הנתון בוויקינתונים
הפצה Sony Computer Entertainment
סדרה הראשון:
God of War
22 במרץ 2005
האחרון:
God of War Ragnarök
9 בנובמבר 2022
דרישות תוכנה
מצבי משחק משחק וידאו למשתתף יחיד עריכת הנתון בוויקינתונים
פלטפורמות פלייסטיישן 2, פלייסטיישן 3, PS Vita, פלייסטיישן 4, פלייסטיישן 5, PSP
godofwar.playstation.com
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

God of War (בתרגום לעברית: אל המלחמה) הוא זיכיון משחקי פעולה ממוחשבים בגוף שלישי, המבוסס על המיתולוגיה היוונית והנורדית שיצא עבור קונסולות המשחקים של סוני, פלייסטיישן 2, פלייסטיישן 3, פלייסטיישן 4, פלייסטיישן 5, PSP ו- PS Vita. ב-17 בנובמבר 2009 יצא חידוש בהבחנה גבוהה לשני המשחקים הראשונים לקונסולת המשחקים פלייסטיישן 3 במהדורת דיסק אחד של Blu-ray. הפרוטגוניסט הראשי הוא קרייטוס, לוחם אימתני מספרטה, הקורא תיגר על האלים האולימפיים לאחר ששירת שנים את אל המלחמה ארס. דמותו של קרייטוס מבוססת על קראטוס, גיבור במיתולוגיה היוונית. דמויותיהם של קרונוס[1], ארס[2] וזאוס[3] ממוקמות במקומות ה-84, 55 ו-49 ברשימת הנבלים הגדולים ביותר במשחקי וידאו, לפי IGN. ב-14 בינואר 2022 המשחק God of War (2018) קיבל גרסה למחשב (PC). לראשונה סדרת המשחקים הגיעה למחשב האישי, והמשחק אינו אקסקלוסיבי לקונסולות הפלייסטיישן של סוני.

סדרת המשחקים קיבלה ביקורות חיוביות וזכתה בקטגוריית משחק השנה בטקס פרסי תערוכת המשחקים E3.

מהלך המשחקים[עריכת קוד מקור | עריכה]

משחקי אל המלחמה הם משחקי פלטפורמה-פעולה בגרפיקת תלת-ממד מגוף שלישי, שבו השחקן שולט בקרייטוס ומבצע שילוב של מהלכי קרב ופתירת חידות הגיון. השחקן צריך לנווט את קרייטוס דרך סדרה ארוכה של מבחנים ומבוכים כדי להגיע למטרתו. כלי הנשק העיקריים של קרייטוס הם צמד להבים הקשורים בשלשלאות לידיו, אשר מקורם משתנה ממשחק למשחק: במשחק הראשון הוא נושא את להבי הכאוס, במשחק השני את להבי אתנה, ובמשחק השלישי את להבי הגלות. בנוסף לאלו, נושא קרייטוס מספר כלי נשק משניים כדוגמת פטיש הברברים, להבה של ארטמיס, חנית הגורל והקשת של אפולו.

בכל משחק יש אפשרות להשתמש בארבעה סוגי קסם (דוגמת הזעם של פוסידון, מבטה של מדוזה, הארס של טיפון, הרעידה של אטלס וצבאו של האדס בין היתר). בתחילת כל משחק, רוב כלי הנשק והכוחות נעלמים, כאשר מערך חדש מתגלה במהלכו של המשחק. יוצאים מן הכלל הם ממצאים עתיקים אותם מוצא קרייטוס, שנשמרים לאורך המשחקים השונים, כמו הקלשון של פוסידון (המעניק לקרייטוס יכולת שחיה מתחת למים), גיזת הזהב (המאפשרת לקרייטוס להסיט התקפות), קמע הגורלות (המאפשר את האטת הזמן) וכנפיו של איקרוס (המעניקות לו יכולת תעופה).

לקרייטוס גם אפשרות לזמן את "מד הזעם" שניתן לאגור בקרבות. בין הכוחות הללו נמנים "זעם האלים" ו"זעם הטיטאנים". כמו כן, במהלך שלבי המשחק ניתן למצוא שדרוגים לבריאות ולקסם בדמותם של עיני הגורגונה, נוצת עוף החול וקרני מינוטאור וכתיבות אוצר המכילות כדורים קסומים בצבע שונה: כדורים ירוקים לבריאות, כחולים לקסם ואדומים לניסיון וכן למילוי מד הזעם המיוחד. כדורים אדומים נאספים גם על ידי ניצחון בקרבות. המשחק מכיל סצינות מהירות, המופיעות כאשר קרייטוס החליש במידה רבה את האויב ובהן השחקן נדרש להקיש על רצף מקשים בהתאם לאלה המופיעים על המסך כדי לבצע מהלך סיום עקוב מדם, כאשר הצלחת הפעולה מזכה בסיום הקרב וכישלון בה מוביל לנזק הנגרם לדמות. בנוסף, יש לקרייטוס אפשרות לאחוז אויבים חלשים יחסית ולהכות בהם מקרוב.

לאחר שסיים את המשחק, יכול השחקן לשחק במשחק פעמים נוספות בדרגות קושי מתקדמות יותר. קיימות ארבע דרגות קושי: רמה קלה (Mortal), רמה רגילה (Hero), רמה קשה (Spartan) ורמה קשה מאוד (God). עם סיום המשחק ניתן לשחק באתגרים ייעודיים, שהשלמתם מזכה את השחקן בבונוסים מיוחדים כגון סרטונים, תמונות, תלבושות נוספות וכיוצא בזה. כמו כן, במהלך המשחק מתגלים ממצאים שונים, שלאחר סיום המשחק מאפשרים לפתוח מגוון של יכולות משופרות, כדוגמת הקסדה של האדס, הטבעת של הפייסטוס, הגביע של הרה, האמברוסיה של אפרודיטה, הינשוף של אתנה, והצמיד של קליסטו בין היתר.

רקע[עריכת קוד מקור | עריכה]

הרקע לעלילה מובא באמצעות פלאשבקים לאורכם של המשחקים. קרייטוס הוא קפטן הצבא הספרטני, אשר נלחם יחד עם צבאו בברברים מהמזרח. כשמנהיג הברברים עומד להורגו, קרייטוס מתפלל לאל המלחמה ארס, ואומר לו שאם יעזור לו לנצח, יהיה משרתו לנצח. ארס עוזר לקרייטוס והורג את כל החיילים הברברים חוץ ממנהיגם, ומזמן הרפיות שמעניקות לקרייטוס את להבי כאוס - צמד להבים שחושלו ממעמקי הטרטרוס (עולם המתים) והמחוברים לקרייטוס בשלשלאות, שבעזרתן הוא עורף למנהיג הברברים את הראש. בתמורה לעזרתו, ארס מחייב את קרייטוס לצאת למלחמה הרסנית נגד אתנה, אחותו החורגת. באחד מלילות המלחמה, כאשר קרייטוס אחוז טירוף, הוא הורג בטעות את אשתו ובתו במהלך בזיזה על כפר הסוגד לאלה אתנה. כתוצאה מכך נוטש קרייטוס את דרך המלחמה ואת צבא ספרטה ומפסיק להיות משרתו של ארס. אם לא די בכך, אורקל הכפר המוחרב מקללת את קרייטוס, אשר אפר משפחתו הנרצחת נדבק לעורו והופך אותו לגוון לבן-אפור, ואת קרייטוס פוקדים חלומות ביעותים אודות הזוועות אשר ביצע בשירותו של ארס. קרייטוס - שמבין כי ארס היתל בו ושתל את משפחתו בזירת הקרב - נשבע לנקום בו. כעבור עשר שנים, ארס יוצר לגיונות של זומבים ויוצא למלחמה נוספת מול אתנה. האלים מחפשים בן תמותה שיהרוג את ארס, וזאוס חושב שקרייטוס יהיה הבחירה המתאימה לתפקיד. אתנה אומרת לקרייטוס שהוא צריך להרוג את אל המלחמה, ורק כך יכפר על מעשיו הרעים. קרייטוס מסכים, ויוצא למסע ארוך בו הוא נקלע להרפתקאות רבות, מאתגרות ועוצרות נשימה בגודלן האפי והמיתי.

אויביו של קרייטוס במשחקים השונים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • לגיונרים אל-מתים: האויבים החלשים ביותר במשחק, לוחמים עם חרב או קשת.
  • גורגונות: נשים עם זנב נחש אשר שערות ראשן כנחשים חיים המסוגלות להפוך את כל מי שהן מסתכלות עליו לאבן. תוקפות עם ציפורניים או עם הזנבות שלהם.
  • מינוטאורים: הכלאה בין אדם לשור, חזקים מאוד ומאתגרים. תוקפים עם גרזן או על ידי הסתערות.
  • קנטאורים: הכלאה בין אדם לסוס - בעלי חזה וראש של בן אדם וגוף של סוס. תוקפים בעזרת קשתות עשויות כוח קסם.
  • הרפיות: יצורים ממין נקבה דמויי עטלף שתוקפות את קרייטוס בנחילים בעזרת הציפורניים או משתגרות על קרייטוס כמטאור.
  • קיקלופים: יצורים ענקיים בולבוסיים בעלי עין אחת. תוקפים בעזרת אלות קרב או כוכבי שחר.
  • סאטירות: יצורים שחציים עז וחציים אדם. תוקפים בעזרת מטה בעל שני להבים.
  • סירנות: נשים יפיפיות בעלות פנים מוארכות. תוקפות בעזרת צרחות, ציפורניים או בעזרת קליעי ברק זעירים.
  • קרברוס: כלבים אכזריים בעלי שלושה ראשים. תוקפים עם טופרים או נושפים להבות אש.
  • רפאים: רוחות נקם שמתו בקרב, יצורים עם טופרים במקום ידיים והמרחפים מעל ענן שחור. הם נעים ממקום למקום מתחת לאדמה, ומתקיפים את קרייטוס במפתיע.

אל המלחמה[עריכת קוד מקור | עריכה]

עטיפת המשחק הראשון. קרייטוס מביט על האולימפוס
תמונה זו מוצגת בוויקיפדיה בשימוש הוגן.
נשמח להחליפה בתמונה חופשית.

המשחק הראשון בסדרה יצא ב-22 במרץ 2005 לקונסולת הפלייסטיישן 2 (כמה שנים לאחר מכן יצא גם במהדורה מיוחדת ביחד עם המשחק השני לקונסולת ה־PS3). הוא זכה לביקורות חיוביות וליותר מתריסר פרסים בקטגוריית משחק השנה[4]. אתר הביקורות IGN ציין אותו במקום השביעי ברשימת 25 משחקי פלייסטיישן 2 הטובים של כל הזמנים[5] וכן העניק לו ציון ממוצע של 9.8 מתוך 10‏[6]. באתר הביקורות GameRankings, המשחק זכה לציון ממוצע של 93% בהתבסס על 92 ביקורות[7], ואתר הביקורות Metacritic העניק ציון ממוצע של 94 מתוך 100 בהתבסס על 75 ביקורות[8].

בתחילת המשחק, קרייטוס נמצא על ספינה העושה דרכה לאתונה. על סיפון הספינה הוא מגלה נשים כלואות, כשצבאו של ארס טובח בהן זו אחר זו. קרייטוס מחפש את המפתח שיעזור לו לפתוח את הדלת, ובו בזמן מתגלה פוסידון אל הימים, שאומר לקרייטוס שהמפתח נמצא אצל קפטן הספינה, המותקף על ידי הידרה במרומי התורן. לאחר מכן, פוסידון מעניק לקרייטוס כוח שיעזור לו לנצח את ההידרה, "הזעם של פוסידון". קרייטוס מגיע ומגלה שאיחר את המועד והקפטן כבר נבלע על ידה. הוא משפד את המפלצת על התורן, נכנס אל פיה ומגלה שהתמזל מזלו והקפטן עודנו בחיים, אבל עומד להחליק דרך גרונה אל הקיבה. קרייטוס לוקח את המפתח, שולח את הקפטן אל מותו ורץ במהרה אל הנשים הכלואות. קרייטוס מגיע מאוחר מדי, כשכל הנשים נשחטו זה מכבר. הוא הורג את רוצחיהן ומתאבל. בהגיעו לאתונה, פונה אל קרייטוס אפרודיטה, אלת האהבה, שאומרת לו שאם יהרוג את מדוזה מלכת הגורגונות, יקבל את כוחותיה - האפשרות להקפיא יצורים חיים. קרייטוס הורג את מדוזה ומקבל את כוחותיה, "מבטה של מדוזה". גם זאוס מעניק לקרייטוס מכוחותיו, שיעזרו לו בעתיד במלחמה נגד ארס. קרייטוס פוגש את האורקל, עוזרתה של אתנה, ורואה אותה נחטפת על ידי צבאו של ארס. אחרי קרב מול ההרפיות של ארס, קרייטוס פוגש איש זקן ומוזר שחופר קבר, וטוען שקרייטוס ידע בבוא הזמן מי הוא, ושכרגע יעסוק בהצלתה של האורקל. קרייטוס מקשיב לעצתו ונכנס למקדשה, ולאחר כמה קרבות מגיע לחדר גדול שבו הוא מגלה את האורקל על סף מוות. קרייטוס מציל אותה והיא מספרת לו על מסע שעליו לעבור כדי לנצח את ארס. קרייטוס יוצא למסע דרך מדבר הנשמות האבודות, מטפס על הטיטאן קרונוס ומגיע למקדש פנדורה.

ארטמיס, אלת הציד והירח, אומרת לקרייטוס שלהבי הכאוס לא יספיקו בניצחון על ארס, ומעניקה לו נשק נוסף - "הלהב של ארטמיס". קרייטוס מתחיל את המבחנים שבסופם יקבל את תיבת פנדורה, נשק נוסף שגם הוא יעזור לו בניצחונו על אל המלחמה. במבחן השלישי והאחרון קרייטוס נלחם מול גרסה ענקית של המינוטאור והורג אותו. האדס, אל השאול מופיע ומדבר עם קרייטוס, מעניק לו את צבא המתים שלו, ומיד לאחר מכן משיג קרייטוס את התיבה. ארס מגלה זאת, הורג את קרייטוס וחייליו של ארס לוקחים את התיבה. קרייטוס נזרק לטרטרוס (עולם המתים), שם הוא פוגש את קפטן הספינה שהרג, ומתחיל לחפש את דרכו החוצה. בזמן החיפושים אחר צוהר פתוח קרייטוס רואה שנזרק לעברו חבל, הוא מטפס בעזרתו למעלה ומגלה שהזקן שפגש במקדש של הנביאה הוא עוזרו של האדס, והקבר שחפר היה למקרה שיהרגו את קרייטוס, מה שבאמת קרה. קרייטוס רואה שהמקדש של הנביאה הרוס והזקן אומר לו שארס נמצא בצדו השני של המקדש. קרייטוס נכנס למקדשה של הנביאה והורג את כל חייליו של ארס שהיו במקדש. בדרכו החוצה, הוא רואה שהנביאה עומדת למות ואומרת לו שכנראה כבר אין תקווה לניצחון, מכיוון שידו של ארס שולטת בכל. קרייטוס מגיע לאל המלחמה, רואה שהוא מדבר עם אביו, זאוס, וזה מבחין שקרייטוס עומד מאחוריו. קרייטוס משתמש בברקיו של זאוס ובעזרתם לוקח מארס את תיבת פנדורה. הוא פותח אותה, ונהיה לראשון שעושה זאת לאחר אלפי שנים מאז שנוצרה. הוא מקבל מתוך התיבה את הכוחות של האלים, וצומח לגודלו העצום של ארס.

בזמן הקרב ביניהם, ארס לוקח את קרייטוס לזירת היקום, שם אשתו ובתו בחיים והוא צריך להצילן מעשרות כפילים רעים של קרייטוס. קרייטוס מצליח אבל אז, כדי לגרום צער לקרייטוס, ארס לוקח ממנו את להבי הכאוס ואת כל הכוחות שקיבל מהאלים (חוץ מהכוחות שיצאו מתיבת פנדורה) והורג איתם את בתו ואת אשתו של קרייטוס. קרייטוס חוזר למציאות נטול כל כוח. ארס ניגש להרוג אותו, כשברגע האחרון קרייטוס קולט בזווית העין חרב ענקית המשמשת כגשר לביוב העיר, ושולף אותה. הקרב השני מתחיל ובסופו קרייטוס תוקע את חרבו בבטנו של ארס והורג אותו. לאחר הקרב, האלה אתנה אומרת לקרייטוס כי האלים סולחים לו על מעשי העבר (רצח משפחתו וחפים מפשע), אך לעולם לא יוכלו לשכוח את המעשים הנוראים, ועל כן לא ישחררו אותו מסיוטי העבר הרודפים אותו.

עקב כך, קרייטוס נכנס לדיכאון, ומחליט להתאבד בקפיצה מהר האולימפוס. ברגע האחרון אתנה עוצרת אותו, הוא חוזר למעלה ההר ושם אתנה אומרת לו שהאלים רוצים אותו כאל המלחמה החדש. בנוסף, היא נותנת לו זוג חרבות הנקראות "להבי אתנה". קרייטוס עולה אל האולימפוס והופך לאל המלחמה החדש.

כלי הנשק/קסמיו של קרייטוס[עריכת קוד מקור | עריכה]

כלי נשק[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • להבי הכאוס (Blades of Chaos) - צמד להבים המחוברים בשלשלאות לפרקי ידיו של קרייטוס. כלי הנשק העיקריים שלו, שניתנים לו לאחר שנשבע אמונים לאל המלחמה ארס. קרייטוס מאבד אותם בקרב הסופי נגד ארס, כאשר אל המלחמה קורע אותם מידיו.
  • להבה של ארטמיס (Blade of Artemis) - חרב גדולה מוקפת באנרגיה הניתנת לקרייטוס בידי ארטמיס לאחר שנכנס למקדשה של פנדורה. מסוגלת לחדור שריון גוף.

קסם[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • זעמו של פוסידון (Poseidon's Rage) - כוח מיוחד שניתן לקרייטוס בים האגאי מידי פוסידון עצמו כדי להילחם בהידרה. הכוח מקיף את קרייטוס במעגל חשמלי ומשלח ברקים עוצמתיים על אויביו. נלקח על ידי ארס בסוף המשחק.
  • מבטה של מדוזה (Medusa's Gaze) - כוח שניתן לקרייטוס לאחר שהרג את מדוזה עבור אפרודיטה. הוא משתמש בכוחה של הגורגונה כדי להפוך את אויביו לאבן.
  • זעמו של זאוס (Zeus' Fury) - כוח מיוחד שניתן לקרייטוס על ידי זאוס במהלך מסעו באתונה. מאפשר שליחתם של ברקים לעבר אויביו.
  • צבאו של האדס (Army of Hades) - כוח מיוחד שניתן לקרייטוס על ידי האדס לאחר ששחט את שומר פנדורה והשיג את ראשו של בן הארכיטקט. הכוח מזמן נשמות של לוחמים מתים התוקפים את אויביו של קרייטוס.

ממצאים עתיקים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • זעמם של האלים (Rage of the Gods) - לאחר שכוחם של להבי הכאוס מגיעים לרמה השנייה, קרייטוס מקבל את היכולת לצבור את התקפותיו ב"מד זעם". כאשר מד זה מתמלא עד סופו, גופו נאגף בברקים והתקפותיו מתחזקות לאין שיעור. כמו כן, הוא חסין בפני התקפות.
  • הקלשון של פוסידון (Poeidon's Trident) - קרייטוס מוצא את הקלשון במקדשה של פנדורה. מאפשר לו לשחות, לצלול ולנשום מתחת למים ללא סכנת טביעה.

בוסים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • הידרה: יצור ימי ענק בעל חמישה ראשים שניתן להרוג רק כאשר מחסלים את הראש הראשי הגדול והחזק מכולם במשחק בעל שלושה ראשים נדרש להרוג את שני הראשים הקטנים כדי לחסל את הגדול.
  • מדוזה: מלכת הגורגונות החזקה מכולן. בסוף הקרב קרייטוס עורף את ראשה ומשתמש בו בתור נשק.
  • מינוטאור: השומר של פנדורה, מינוטאור ענק נושף אש שעומד על ארבע, מצויד בשריון פלדה כמעט בלתי חדיר.
  • ארס: אל המלחמה והבוס האחרון במשחק. הקרב נגד ארס הוא בן שלושה חלקים המתפרסים על פני העלילה.

אל המלחמה 2[עריכת קוד מקור | עריכה]

עטיפת המשחק השני. קרייטוס מביט במשכנן של האחיות הגורל
תמונה זו מוצגת בוויקיפדיה בשימוש הוגן.
נשמח להחליפה בתמונה חופשית.

המשחק השני יצא ב-13 במרץ 2007 לקונסולת המשחקים PS2. הוא זכה לביקורות חיוביות ביותר ונחשב למשחק הטוב ביותר לקונסולת הפלייסטיישן 2‏[9]. בשנת 2007, אתר הביקורות IGN מיקם את המשחק במקום הרביעי ברשימת 25 משחקי PS2 הטובים של כל הזמנים[5] והעניק לו ציון ממוצע של 9.7 מתוך 10. היקף מכירות המשחק שברו את שיאיו של קודמו, עם למעלה מ-833 אלף עותקים באמריקה הצפונית בשבועיים בלבד מאז צאתו[10]. בסך הכל, המשחק מכר למעלה ממיליון עותקים בשלושת החודשים הראשונים לצאתו[4]. אתרי הביקורות Gamespot ו-Eurogamer[11] העניקו למשחק ציון של 9.2 ו-9 מתוך 10, בהתאמה, עם ציון ממוצע של 93 מתוך 100 מאתר הביקורות Metacritic בהתבסס על 70 ביקורות וממוצע של 92% באתר הביקורות GameRankings בהתבסס על 76 ביקורות[12][13]. הוא נחשב לשירת הברבור של תקופת הפלייסטיישן 2‏[14][15].

סיפורו של המשחק מתחיל בנקודה בה המשחק הראשון הסתיים. קרייטוס הוא כעת אל המלחמה החדש, המבקש לבטל את בגידתו של זאוס בכך שהוא יוצא לחפש אחר אחיות הגורל ולשנות את גורלו. הוא יוצא למלחמה עם ספרטה כנגד רודוס. אתנה מבקשת מקרייטוס להפסיק את המלחמה, אך קרייטוס מסרב ויורד מהאולימפוס. הוא מתחיל להרוג חיילים אויבים, עד אשר מגיע נשר ולוקח את כוחות האל שלו ומחיה מחדש את הפסל של הקולוסוס מרודוס. בשעה שקרייטוס נלחם בפסל, זאוס אומר לו שקיימת חרב הנקראת "הלהב של האולימפוס", אותה הוא יקבל אם יוותר על רוב כוחו. קרייטוס מסכים, לוקח את החרב והורג את הפסל אך בהשמדתו קרייטוס נפצע אנושות. בינתיים, אותו נשר שלקח מקרייטוס את כוחות האל שלו מגיע לשדה הקרב, ולפתע משנה צורה לזאוס שכועס על קרייטוס, והורג אותו יחד עם הצבאות של רודוס וספרטה.

לאחר מותו, קרייטוס יורד לשאול ועובר עינויים קשים מאוד (כגון מוות מיצורים שונים שמכים אותו ללא יכולת לחימה מצדו), אך הודות לגאיה, אמא אדמה, הוא נמלט משם ומגלה שיוכל לנצח את זאוס אם יגיע לאי כרתים אל האחיות הגורל לקסיס, אטרופוס וקלותו, שיחזירו אותו בזמן כדי לנקום בזאוס. קרייטוס מגלה שעוזרו בספרטה שרד את הלהב של האולימפוס. קרייטוס לוקח את פגסוס, הסוס המכונף, וטס בעזרתו לאי כרתים בהנחיית גאיה. עם הגיעו לכרתים, קרייטוס מגיע לטיטאן הקרח טיפון, שטועה לחשוב שקרייטוס הוא עוזרו של זאוס. בידו של טיפון פוגש קרייטוס את הטיטאן פרומתאוס, שהוענש על ידי זאוס. פרומתאוס מבקש מקרייטוס להורגו אך קרייטוס לא יכול לעשות זאת ללא חץ וקשת. הוא ניגש לטיטאן טיפון, מעוור אותו ולוקח את קשתו. בעזרת הקשת הוא הורג את פרומתאוס, לוקח את פגסוס ונמלט למקדש בדרך לאחיות. בדרך למקדש פגסוס נהרג אך קרייטוס נשאר בחיים. כאשר הוא מגיע למקדש, הוא נלחם בכימרה (מפלצת מיתולוגית בעלת ראש של אריה, גוף של עז וזנב של נחש), והורג אותה. אחר כך הוא עולה על סוסי הזמן, הורג את תסאוס, שומר המפתח, נכנס אל אחד מהחדרים ופוגש באשליה של קרונוס, שנותן לו את הכוח "זעמו של קרונוס". קרייטוס חוזר למקדש בו הוא מוצא את קמע הגורלות, המאפשר להאט את הזמן לכמה שניות. ליד המקדש קרייטוס רואה יער. קרייטוס מנטרל את ההגנות של היער ונכנס אליו, שם הוא פוגש את מלך הברברים, בו נלחם בתחילת המשחק הראשון, אותו האלים החזירו לחיים. קרייטוס הורג אותו פעם נוספת ולוקח את נשקו, "פטיש הברברים". במשחק זה קיימת בדיחה פנימית - באמצעו של הקרב, הברברי מחיה נשמות שיילחמו בקרייטוס. אחת מאותן נשמות היא נשמתו של קפטן ספינה מהמשחק הראשון שקרייטוס הרג. קרייטוס מגיע אל תוך היער, שם הוא משיג את גיזת הזהב אחרי שהוא הורג קרברוס שטרף את יאסון. הוא נלחם גם באריאל, אחותה של מדוזה, ומשיג את "מבטה של אריאל", אשר דומה לקסם "ראשה של מדוזה" מהמשחק הראשון.

בינתיים, קרייטוס מגיע למקדש נוסף ושם פוגש את פרסאוס, בעל קסדה שהופכת אותו לבלתי נראה ומגן מבריק שמשקף את אור השמש ויכול לעוור את קרייטוס זמנית. קרייטוס הורג את פרסאוס, תולה אותו ויורד מהמקדש. מאוחר יותר הוא רואה את איקרוס (נער שלפי המיתולוגיה מת כשניסה לברוח מהכלא עם כנפיים משעווה). לפי המשחק, איקרוס חזר מן השאול לאחר שהייה ארוכה שבה איבד את דעתו, בכך שחיבר את כנפי השעווה שלו לבשרו ויצא משם. עדיין יש לו את כנפיו. קרייטוס הורג אותו, זורק אותו לעולם המתים, ולוקח לו את הכנפיים. הוא נפגש עם אטלס. אטלס מנסה לדרוך ולהרוג את קרייטוס, בגלל מחשבה שגויה שקרייטוס משתף פעולה עם זאוס, אך קרייטוס מסביר לו ומשחרר אותו מכבליו וכך מקבל את הכוח המיוחד - "הרעידה של אטלס". קרייטוס מגיע למקדש הניצב למרגלות מקדשן של אחיות הגורל. הוא פוגש בלוחם אך אינו יודע את זהותו מכיוון שחשוך מידי. הוא נלחם בלוחם עד שהם קופצים מהחלון של אותו החדר ואז קרייטוס מגלה את זהותו - אותו לוחם ספרטני ששרד את להב האולימפוס. הלוחם מספר לו שזאוס החריב את ספרטה לגמרי ולכן הוא (הלוחם) מחפש אחר אחיות הגורל. לאחר מכן קרייטוס פוגש בקראקן, מפלצת ימית ענקית הנוהגת לבלוע סירות וספינות השטות בלב ים. לאחר זמן מה, קרייטוס סוף-סוף מגיע למשכנן של שלוש אחיות הגורל - לקסיס, אטרופוס וקלותו. קרייטוס הורג את לקסיס ואת אטרופוס בכניסה, לאחר שחסמו אותו. את קלותו, האחות השלישית, הוא הורג בחדר השולט בזמן. כעת, קרייטוס בעל היכולת לחזור בזמן עצם היותו בחדר. לאחר הריגתה, קרייטוס חוזר לזמן בו זאוס הרג אותו בזמנו ברודוס ונלחם בזאוס. את הקרב הקשה מפריעה האלה אתנה, אשר מקריבה את עצמה כדי שזאוס יחזור לאולימפוס, ורגע לפני מותה היא אומרת לקרייטוס שהוא בנו של זאוס, ונופחת את נשמתה.

בסופו של דבר, קרייטוס חוזר לתקופת מלחמת האלים בטיטאנים, מביא את הטיטאנים לזמנו, עולה לאולימפוס ומכריז: "זאוס, הבן שלך חזר! אני מביא החורבן על האולימפוס!" - נבואה מסוימת של גאיה, אמא אדמה, האומרת שאחד מבניו של זאוס יפיל אותו ממלכותו, ולפי המשחק - קרייטוס הוא הבן.

כלי הנשק וקסמיו של קרייטוס[עריכת קוד מקור | עריכה]

כלי נשק[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • להביה של אתנה (Blades of Athena) - כלי הנשק העיקריים של קרייטוס, ניתנים לו על ידי אתנה בסוף המשחק הקודם לאחר שארס קרע את להבי הכאוס מידיו. צמד להבים הקשורים בשלשלאות לפרקי ידיו של קרייטוס בדומה ללהבי הכאוס, אלא שלהביה של אתנה כוללים כוחות שונים.
  • הלהב של אולימפוס (Blade of Olympus) - חרב גדולה שחושלה במרומים על ידי זאוס בזמן המלחמה הגדולה, מתוך מטרה להגלות את הטיטאנים. נשלח לקרייטוס על ידי זאוס כדי לעזור בקרב נגד הקולוסוס מרודוס. ללא ידיעת קרייטוס, זאוס מהתל בו להעביר את כל כוחותיו לחרב, באמתלא שהדבר יעניק לו את הכוח להשמיד את כל אלה המתנגדים לאלים.
  • פטיש הברברים (Barbarian Hammer) - פטיש ענק ונוטף דם, איטי אך חזק ביותר שנלקח ממלך הברברים לאחר הקרב עמו.
  • חנית הגורל (Spear of Destiny) - קרייטוס משיג אותה לאחר שהביס את הרוכב האפל בדרכו לטיטאן טיפון ולאי הבריאה על גבי הסוס המכונף. לנשק יש אפשרות להתרחב, ובכך להכות אויבים בעודם נמצאים באוויר.

קסם[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • חשבון אלוהי (Devine Retribution) - קסם מיוחד של להב אולימפוס. נעיצת החרב באדמה גורמת למערבולת הרסנית המקיפה את קרייטוס.
  • זימון נשמות (Soul Summon) - קסם מיוחד של פטיש הברברים. זימון נשמותיהם של המתים מהטרטרוס.
  • הארס של טיפון (Typhon's Bane) - נשק דמוי חץ וקשת היורה מטחי רוח, אותו מקבל קרייטוס לאחר שהביס את טיפון במאורתו אשר באי הבריאה.
  • זעמו של קרונוס (Cronos' Rage) - לאחר שקרייטוס הורג את תסאוס ומשיג את המפתח לקפלה בסוסי הזמן, הוא מגיע למקדש של הטיטאן קרונוס, שמעניק לו את כוחו המיוחד. כוח זה דומה לזעמו של פוסידון מהמשחק הקודם.
  • הראש של אריאל (Head of Euryale) - נלקח לאחר שקרייטוס הביס את הגורגונה אריאל. בדומה למבטה של מדוזה מהמשחק הראשון, כוח זה מסוגל להפוך את אויביו של קרייטוס לאבן, כאשר ההבדל היחיד הוא אפשרותו להפוך גם גורגונות לאבן.
  • הרעידה של אטלס (Atlas Quake) - כוח אותו מקבל קרייטוס מהטיטאן אטלס לאחר ששחרר אותו מכבליו. כוח זה מאפשר יצירתם של רעידות אדמה ומפולות סלעים.

ממצאים עתיקים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • זעמם של הטיטאנים (Rage of the Titans) - לאחר שקרייטוס משחרר את פרומתאוס מעינויו בהר של טיפון וזה האחרון נשרף באש האולימפוס, גאיה מעניקה לקרייטוס את אפרו. אפר זה מעניק לקרייטוס את העוצמה האלוהית של הטיטאנים, וגופו נאגף בלהבות בדומה לזעם האלים מהמשחק הקודם. הנזק הנגרם לאויביו מוכפל וקרייטוס חסין בפני נזק הנגרם לו חזרה.
  • קמע הגורלות (Amulet of the Fates) - מאפשר לקרייטוס להאט את הזמן כאשר הוא נמצא בקרבת פסל הגורלות.
  • גיזת הזהב - מעטפת שריון לזרוע הניתנת לקרייטוס לאחר שהביס את הקרברוס שטרף את יאסון. מאפשר לקרייטוס לחסום את התקפותיהם של אויביו וכן להסיט אותם חזרה אליהם. גיזת הזהב יעילה במיוחד בקרב מול אויבים רבים, כמו הגורגונות - כאשר הגורגונה משתמשת בכוחה המיוחד, קרייטוס יכול להסיט את התקפתה ובכך להפוך את כולם מלבדו לאבן. קרייטוס משתמש במעטפת השריון גם בחידות הגיון, כאשר הוא צריך להסיט קרני אנרגיה ממסלולם.
  • כנפיו של איקרוס (Icarus Wings) - זוג כנפי נוצות אותם קרייטוס לוקח מאיקרוס. מסוגל בעזרתם לעוף למרחקים קצרים.

בוסים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • הקולוסוס מרודוס: במשחק, קרייטוס נלחם בו בארבע זירות שונות, אך לא הצליח להורגו מכיוון שהאלים כל הזמן הזרימו לו חיים.
  • הרוכב האפל - לוחם המעיף את הגריפון האפל והוא מנהיגם של רוכבי הגריפונים. הוא חמוש בחנית הגורל ומגן על אי הבריאה ממשיגי גבול. קרייטוס נלחם בו במרומים והורגו באמצעות חנית הגורל שלו.
  • תסאוס - גיבור יווני מפורסם, חמוש בחנית בעלת שני להבים ומסוגל לזמן קריסטלים מקרח ומינוטאורים. משרת את אחיות הגורל כאדון הסוסים ומחזיק במפתח לקפלה בסוסי הזמן. קרייטוס מציע לחוס על חייו של תסאוס בתמורה למפתח, אך תסאוס מזמין אותו לקרב שיקבע מי מהם הוא הלוחם האימתני ביותר.
  • מלך הברברים: מנהיג צבא הברברים, לו ערף קרייטוס את הראש במשחק הראשון לאחר שארס העניק לו את להבי הכאוס. במשחק השני, האלים החזירו אותו לחיים כדי לנצח את קרייטוס, אך קרייטוס הורג אותו בשנית.
  • קרברוס: מפלצת מהמיתולוגיה היוונית. כלב מפלצתי בעל שלושה ראשים השומר על שערי ממלכתו של האדס, השאול.
  • אריאל: מפלצת מהמיתולוגיה היוונית. אחותה של מדוזה מהמשחק הראשון. קרייטוס נלחם בה והרג אותה בטירתה.
  • פרסאוס: לוחם בעל מסיכה שהופכת אותו לבלתי נראה. קרייטוס נלחם בו והרג אותו בדרך לאחיות הגורל.
  • איקרוס: נער בעל כנפיים משעווה. במשחק הוא אדם מבוגר, ולא נער כמו בסיפור המיתולוגיה. קרייטוס נלחם בו, לוקח לו את הכנפיים ומשליך אותו לעולם המתים של הטיטאן אטלס.
  • אחרון הלוחמים הספרטנים: קרייטוס נלחם בו בחדר חשוך, קרוב מאוד למשכנן של אחיות הגורל. לאחר הקרב הוא מת.
  • קראקן: מפלצת מהמיתולוגיה הנורווגית. יצור ימי ורשע הדומה לתמנון ענק. קרייטוס נלחם בו והרג אותו קרוב מאוד למשכנן של אחיות הגורל.
  • שלוש אחיות הגורל: שלוש אחיות שייצגו את הגורל, הידועות בכוחן לשלוט בזמן. קרייטוס נלחם בהם, והרג אחת מהן במשכנן, את השנייה על החרב שהרגה את ארס ואת השלישית בחדר ששולט בזמן.
  • זאוס: הבוס האחרון והחזק ביותר במשחק. אל השמים, מטיל הרעם והברק, בכיר אלי האולימפוס ושליט האלים ובני האדם.

אל המלחמה 3[עריכת קוד מקור | עריכה]

עטיפת המשחק השלישי

המשחק השלישי יצא ב-16 במרץ 2010, וזכה לתשבחות רבות. אתרי הביקורות IGN, ‏Gamespot ו-Eurogamer העניקו למשחק ציון של 9.3, 9 ו-9 מתוך 10, בהתאמה[16][17][18], עם ציון ממוצע של 92% מאתרי הביקורות Metacritic (בהתבסס על 101 ביקורות) ו-GameRankings (בהתבסס על 71 ביקורות).

בחגיגות העשור לסדרת המשחקים, סנטה מוניקה הכריזה על כך שיעשו גרסה חדישה של המשחק לפלייסטיישן 4 שיצא ב-14 ביולי 2015.

המשחק מתחיל בנקודה שבה הסתיים המשחק השני. קרייטוס עולה להר אולימפוס עם גאיה והטיטאנים כדי להביס את זאוס ולסיים בזאת את השלטון של האלים. קרייטוס נלחם נגד צבא אלמתים שנשלח על ידי הרקולס ומותקף על ידי היפוקמפוס - מפלצת של פוסידון שנראית כהכלאה בין סוס לסרטן. קרייטוס מניס אותו ומשוגר מהזרוע של גאיה להר אולימפוס. הוא מגיע לקבר של אל המלחמה הקודם, ארס, שם הוא פוגש את המפלצת בשנית, אותה הוא מביס סופית. קרייטוס מגלה שהמפלצת היא חלק מאווטאר שנוצר על ידי פוסידון, והוא משחרר את פוסידון מהאווטאר ומביס אותו. כאשר פוסידון מת, גופתו מתמוססת למים והים מציף את היבשה. קרייטוס עולה על היד של גאיה אשר מטפסת במעלה האולימפוס. הוא מגיע אל זאוס ואומר לו שהוא לא יראה את סוף היום הזה. זאוס מגיב על ידי ניפוץ היד של גאיה בעזרת קליע ברק עוצמתי.

גאיה נופלת מהאולימפוס, אך נפילתה נבלמת. קרייטוס מחליק ונופל אל העולם התחתון, היישר אל נהר הסטיקס, שם רפאים גוזלים את תמצית החיים והכוחות ממנו בדומה למצב בו קרייטוס העביר את כל כוחותיו ללהב של האולימפוס בתחילת המשחק השני. קרייטוס מגיע לחוף מבטחים ופוגש ברוח הרפאים של אתנה, שמודיעה לו שרק אם יחסל את זאוס יוכל לנוח ולאחר שאיבד את להבי אולימפוס מעניקה לו את "להבי הגלות". מסעו של קרייטוס להרוג את זאוס מוביל אותו בתחילה לממלכתו של האדס במעמקי האדמה, שם הוא נתקל בפריתאוס, מאהבה בן התמותה של פרספונה, שמפציר בו לשחררו בתמורה לקשת שלו. קרייטוס הורג אותו בעזרת קרברוס ולוקח את הקשת שלו שמתגלה כקשת של אפולו, המסוגלת לירות מטחי אש. הוא מגיע אל שלושת השופטים של העולם התחתון, שמודיעים לו שהוא עדיין אינו מוכן להיכנס בשערם. קרייטוס עושה את דרכו לאל הנפחות והאש הפייסטוס, אשר הוגלה מאולימפוס ואומר לו שאין לו סיכוי לנצח את האדס. הפייסטוס מוסיף ומספר לו כיצד הגיע לגיהנום וגם על הלהבה של אולימפוס ועל הכוח החזק שלה. קרייטוס מוצא פסל שדרכו משופד הלהב של האולימפוס. דרך הפסל מופיעה דמות אשר מציגה עצמה כפנדורה. היא מבקשת מקרייטוס שיבוא להצילה. קרייטוס מגיע להאדס שדורש נקמה על כך שקרייטוס חיסל את אחייניתו אתנה, את אחיו פוסידון ואת המלכה שלו, פרספונה. קרייטוס מצליח לחסל את האדס לאחר קרב על ידי שימוש בכלי הנשק שלו, שנקראים "הטופרים של האדס". בעזרתם הוא שואב את נשמתו ובכך הורג אותו. במותו של האדס, עשרות אלפי הנשמות שהיו כלואות בגופו משתחררות ומציפות את העולם התחתון, ונשמות מעונות הצפות בנהר הסטיקס גוררות את גופתו של האדס אל המעמקים.

במסעו למרומי האולימפוס, קרייטוס מגיע לעיר אולימפיה דרך השער של היפריון. הוא פוגש את גאיה, ובזעמו על כך שבגדה בו בקרב באולימפוס, הוא כורת את ידה ושולח אותה אל מותה. הוא נתקל בטיטאן פרסס ובכימרה בדרכו להליוס אל השמש. לאחר שקרייטוס פוגע בכרכרתו של הליוס, פלנקס של זומבים מגינים על הליוס שותת הדם וקרייטוס נעזר בקיקלופ כדי לפלס את דרכו אליו. הליוס מזכיר לקרייטוס את החוב שיש לו על כך שניצל מידי אטלס בזכות קרייטוס, ומבקש שיחוס על חייו בשנית. קרייטוס דורש מהליוס לספר לו על מיקומה של הלהבה של האולימפוס, וזה מספר לקרייטוס שכדי לקבל את כוחה של הלהבה, עליו לצעוד לתוכה. קרייטוס נזכר בדברי הפייסטוס, שהלהבה משמידה את כל מי שיגע בה. הליוס מנסה לסנוור את קרייטוס, אך זה הורג אותו ועורף את ראשו. במותו של הליוס, השמש מתכסה במעטה עבה של עננים, והעולם נופל לאפלה כבדה. קרייטוס הורג את הטיטאן שעזר לו לפצוע את הליוס על ידי דקירת עינו עם הלהב של אולימפוס. הוא מגיע להר אולימפוס שם הוא פוגש את הרמס, הנועל מגפיים המקנים לו מהירות על. הרמס לועג לקרייטוס ומתגרה בו. קרייטוס מגלה לתדהמתו, שלהבת האולימפוס מקיפה את תיבת פנדורה, אותה תיבה שהוא עצמו פתח לפני שנים כדי לחסל את ארס. הוא מגלה את סיפור יצירתה של התיבה, שנוצרה אחרי המלחמה הגדולה בין האלים לטיטאנים כדי לכלוא את כל הרוע שהמלחמה יצרה, לבל ישמידו את העולם. קרייטוס מנהל נגד הרמס מרדף ולבסוף תופס אותו, כורת את רגליו ונועל את מגפיו. במותו של הרמס הופכת גופתו למגפה המורכבת מעשרות חרקים המשתלחים על העולם.

קרייטוס מגיע להרה, אשתו של זאוס, אשר משלחת בו את הרקולס, אחיו החורג. הרקולס שואף לנצח את קרייטוס כדי להיות אל המלחמה החדש, וטוען שקרייטוס הוא "הבן המועדף על זאוס". אחרי קרב ארוך וקשה קרייטוס לבסוף מצליח לחסל אותו על ידי הכאתו נמרצות בפניו עד שכמעט לא נשאר דבר מראשו, ולוקח את כפפות הקרב שלו. קרייטוס עורך מסע לגילוי המפתח הפותח את תיבת פנדורה, עד אשר הוא מגלה שזו שעל שמה נקראה התיבה היא המפתח בעצמה, ורק היא יכולה להכיל את להבת האולימפוס הקטלנית שמקיפה את התיבה. בדרכו חזרה להפייסטוס, קרייטוס פוגש את אשתו אפרודיטה (בנקודה הזאת מגיע מאפיין שקיים בכל המשחקים - מיני משחק של קיום מגע מיני מצונזר). הפייסטוס מבטיח לקרייטוס שיקבל נשק חזק ביותר תמורת אבן אומפאלוס שעליו להשיג עבורו. הוא פותח לקרייטוס שער לטרטרוס, שם נלחם קרייטוס נגד קרונוס הטיטאן. קרונוס זועם על קרייטוס, הן משום שקרייטוס רצח את גאיה, והן מפני שאחרי שקרייטוס לקח את התיבה ממקדש פנדורה, זאוס נמלא פחד, וכלא את קרונוס עם המקדש בטרטרוס. לאחר קרבות ממושכים על גופו של קרונוס, קרונוס בולע את קרייטוס, וזה האחרון בתגובה חותך את בטנו מבפנים ונותן לקרביו לצאת, ודוקר אותו במצחו עם הלהב של האולימפוס. קרייטוס מקבל מהפייסטוס את "השוט של נמסיס". הפייסטוס מנסה לחשמל את קרייטוס למוות בעזרתן אך הוא לא מצליח וקרייטוס הורג אותו בעזרת חשמולו ודקירתו בבית החזה - ומקבל לרשותו את הנשק. לאחר מכן, קרייטוס מגיע לגנים של הרה, אשר מתגרה בו ומתיחה בו את האשמות על המעשים הנוראים שעשה, ועל כך שהוא הורס את העולם והאקולוגיה. היא לועגת לקרייטוס ונעלמת, נותנת לו למצוא את דרכו במבוך הגנים שלה. הוא מוצא אותה בדרכו אל מחוץ למבוך והורג אותה.

קרייטוס מוצא את פנדורה בלבירינת השוכן לעומקה של שרשרת האיזון אותה מחזיקים שלושת השופטים, ואתנה מורה לקרייטוס לשבור את השרשרת כדי להעלות את הלבירינת ושפנדורה תגיע לתיבת פנדורה, הנמצאת במרכזה של להבת אולימפוס. לאחר שקרייטוס משבית את שלושת השופטים האוחזים בשרשרת, השרשרת נשברת והלבירינת מורם. פנדורה מנסה להגיע ללהבת אולימפוס אך זאוס מתערב ומעלף אותה. לאחר קרב קצר בין קרייטוס לזאוס, פנדורה מנסה להקריב את עצמה ללהבה, אך קרייטוס ממאן לעזבה ומושך אותה. אולם, לאחר שזאוס מתגרה בו הוא משחרר אותה ופותח את התיבה. להפתעתו הוא מגלה שהתיבה ריקה והוא שוב נלחם בזאוס. גאיה חוזרת לפתע ומנסה להרוג את שניהם אך הם נופלים לתוך גופה עצום הממדים ונלחמים באזור בו נמצא הלב שלה. בסוף קרב קשה בין השניים, קרייטוס הורג את גאיה בכך שהוא משפד את זאוס דרך ליבה. לאחר מעשה, קרייטוס מוכן לעזוב אך מותקף בידי רוחו של זאוס, שמשמידה את כלי הנשק שלו ומותירה אותו על סף מוות. קרייטוס מאבד הכרה ועורך מסע פנימי בעקבות החיפוש אחר כפרה וסליחה על מעשיו. לאחר שמצא בכוחו הפנימי לסלוח לעצמו, הוא שב להכרה ומכה את זאוס עד מוות.

לאחר מותו של זאוס, אתנה דורשת מקרייטוס להשיב לתיבת פנדורה את מה שהוא כנראה לקח ממנה. הוא אומר לה שהתיבה הייתה ריקה, ואתנה מסרבת להאמין בכך. היא מסבירה לו שכאשר זאוס אטם את הרוע שבעולם (תאוות בצע, פחד ושנאה) בתוך התיבה, היא חזתה את פתיחתה מחדש ולכן הכניסה לתוכה כוח משלה - תקווה. אתנה מבינה שבפעם הראשונה שקרייטוס פתח את תיבת פנדורה כדי להביס את ארס, הרוע שבה ברח והדביק את האלים האולימפיים, בשעה שרגש התקווה דבק בקרייטוס. אתנה דורשת מקרייטוס להחזיר אליה את כוחותיה כדי שהיא תוכל בעזרתם לשקם את העולם. קרייטוס מסרב ומשלים את נקמתו בכך שמשפד עצמו בחרב האולימפוס ומשחרר את התקווה האצורה בו לטובת האנושות. אתנה מלאת הזעם מושכת את החרב מקרייטוס הגוסס ומציינת כי איכזב אותה. בסצנה לאחר כתוביות הסיום, גופתו של קרייטוס נעלמת וניתן לראות שביל דם המוביל לים. גורלו של קרייטוס נותר לא ידוע.

כלי הנשק/קסמיו של קרייטוס[עריכת קוד מקור | עריכה]

כלי נשק[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • להבי הגלות (Blades of Exile) - צמד חרבות המחוברות בשלשלאות לקרייטוס, שניתן לו בתחילת המשחק על ידי אתנה לאחר שנשקו הקודם, להבי אתנה, הושמדו בנפילתו לנהר סטיקס.
  • הטופרים של האדס (Claws of Hades) - צמד ווים מעוקלים המחוברים לשלשלאות ברזל, אותם השיג קרייטוס לאחר שהרג את אל השאול האדס. ספוגים בכוחו של האל, המאפשר את נטילת נשמותיהם של אויביו.
  • כפפות הקרב מנמאה (Nemean Cestus) - צמד כפפות קרב גדולות, שחושלו כדי לדמות ראשי אריות, המגבירות את כוחו של הלובש אותן. ניתן במקור להרקולס לאחר ששחט את האריה מנמאה. נלקחים מהרקולס על ידי קרייטוס במהלך הקרב ביניהם. הם הנשק היחיד המסוגל לשבור אבני אוניקס גדולות בצורתם של מגינים, שריון וקירות.
  • השוט של נמסיס (Nemesis Whip) - צמד שלשלאות שבסוף כל אחד מהם שלושה פגיונות דמויי טופרים. חושל בידי הפייסטוס וניתן לקרייטוס לאחר שהביא לו את אבן אומפאלוס. באפשרות השוט ליצור כוח חשמלי המחשמל את אויביו.

קסם[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • צבא ספרטה (Army of Sparta) - קסם מיוחד של להבי הגלות, המזמן את צבא ספרטה שיוצר מגנים, חרבות וחצים מסביב לקרייטוס.
  • זימון נשמות (Soul Summon) - קסם מיוחד של טופרי האדס. זימון נשמותיהם של יצורים מתים כמו קרברוס וכימרה שילחמו לצד השחקן.
  • השאגה מנמאה (Nemean Roar) - קסם מיוחד של כפפות הקרב מנמאה, נעיצת הכפפות באדמה יוצרת גל הדף הרסני.
  • זעמה של נמסיס (Nemesis Rage) - קסם מיוחד של השוט של נמסיס, מכת חשמל היקפית ורבת עוצמה.

ממצאים עתיקים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • הקשת של אפולו (Bow of Apollo) - נשק שדומה לארס של טיפון מהמשחק הקודם, אלא שבמקום רוח יורה מטחי אש. נלקחת מפריתאוס, מאהבה בן התמותה של פרספונה, השבוי בממלכתו של האדס.
  • ראשו של הליוס (Head of Helios) - ראשו של אל השמש הליוס, הנערף על ידי קרייטוס לאחר שהרג את האל. מספק אלומת אור חזקה היכולה לחשוף גם תיבות ומעברים נסתרים, ומשמש גם כנשק לסינוור אויבים.
  • מגפיו של הרמס (Boots of Hermes) - מעטפת שריון בעלת כנפיים בוערות המעניקה לנועל אותן מהירות גדולה. קרייטוס השיג אותן לאחר שחתך ללא רחמים את רגליו של הרמס, ובאפשרותו לזנק למרחקים קצרים ולרוץ במרומי צוקים גבוהים.

בוסים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • ההיפוקמפוסים ופוסידון: היפוקמפוסים (שילוב בין סרטן לסוס) קטלניים המתקיפים עם צבתות או גל מים ומשרתים את פוסידון, אל הים. במהלך הקרב פוסידון שולט בהתגלמות של עצמו, ולאחר שקרייטוס משחרר אותו מהאוואטר הוא מכה אותו למוות. כשפוסידון מת, שיטפונות מציפים את ערי יוון העתיקה.
  • האדס: אל השאול, נלחם בעזרת צמד חרבות סגולות הנקראות "טופרי האדס". לאחר קרב שבו האדס מנסה לשאוב את נשמתו של קרייטוס, אל השאול מנסה להפיל אותו לנהר הסטיקס. לבסוף קרייטוס גובר עליו, גונב את חרבותיו ואת נשמתו.
  • הרמס: אל אולימפי. נועל מגפיים מכונפים ההופכים אותו למהיר ביותר. שחצן ויהיר, הוא מתגרה בקרייטוס על כי לא יוכל להשיגו עקב מהירותו הגבוהה. לאחר מרדף, קרייטוס מצליח להחלישו, לחתוך את רגליו ולשמור את מגפיו לעצמו.
  • הרקולס: גיבור וחצי אל, בנו של זאוס ואחיו החורג של קרייטוס. הוא רוצה להרוג את קרייטוס ולקחת את מקומו כאל המלחמה. נלחם עם אגרופנים חזקים מהעיר נמאה. במהלך הקרב ביניהם קרייטוס לוקח ממנו את האגרופנים ובעזרתם מכה אותו עד מוות.
  • קרונוס: טיטאן ואביו של זאוס. זאוס גזר עליו לסחוב על גבו את מקדש פנדורה למשך שארית חייו, וכאשר קרייטוס לקח את התיבה, זאוס התמלא פחד וגירש את אביו לטרטרוס, שם הוא פוגש את קרייטוס, ומבקש לנקום בו. לאחר קרב שבו קרייטוס מטפס על קרונוס, הוא נבלע על ידו ומשסע את בטנו בעזרת חרב האולימפוס.
  • סקורפיוס: מלכת העקרבים. קרייטוס נתקל בה במערות אולימפוס. לאחר קרב שבו ילדיה העקרבים עוזרים לה, קרייטוס מצליח להשמידה בעזרת העוקץ של עצמה.
  • זאוס: הבוס האחרון והחזק ביותר במשחק, מסוגל לתת אגרופים חזקים ולזרוק חזיזי רעם. קרייטוס נלחם בו בהיכל הלהבה ולאחר שהוא גובר עליו, פנדורה מקריבה את עצמה ופותחת את תיבת פנדורה. לאחר שמתה, קרייטוס פותח את התיבה, אך מגלה שהיא ריקה. הוא נלחם בזאוס במרפסת ההיכל, אך גאיה, אשר מתברר שעדיין חיה, מנסה להרוג את שניהם. הם נופלים לתוכה ומגיעים אל לבה, שם הם נלחמים את הקרב האחרון והקשה ביותר, בו זאוס מתקיף את קרייטוס בעזרת כפילים של עצמו. לאחר שגבר על זאוס, קרייטוס משפד אותו דרך ליבה של גאיה בעזרת חרב האולימפוס. לאחר מותה של גאיה, זאוס עדיין חי והוא שולח את קרייטוס למסע אל תוך עצמו. לאחר שסולח לעצמו על מעשיו ומשיג את כוח התקווה, קרייטוס הורג את זאוס על ידי הכאתו למוות.

אל המלחמה (משחק לפלייסטיישן 4 ולמחשב האישי)[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערך מורחב – God of War (משחק וידאו, 2018)

המשחק השמיני בסדרה. דמו המשחק הוצג בתערוכת E3 2016. משחק זה הוא משחק ההמשך לאל המלחמה 3, אך גם אתחול עדין לסדרה. המשחק מתרחש הרבה שנים לאחר אירועי אל המלחמה 3, כאשר קרייטוס שנעשה מבוגר יותר, חי כעת בעולם של המיתולוגיה הנורדית, עם בנו אטראוס שעבורו הוא מהווה כמנטור וכמגן, כאשר אטראוס חפץ בכבודו של קרייטוס. קרייטוס מנסה לשלוט בזעם שמניע אותו למשך המון שנים, ומקווה ללמד את הבן שלו ולכפר על מעשיו מהעבר. המשחק זמין לפלייסטיישן 4 והפלייסטיישן 4 פרו כאשר האחרון ייקח את המשחק לרזולוציה גבוה יותר וכן יאפשר שיפורים גרפים נוספים. המשחק הושק ב-20 באפריל 2018 בלעדית לקונסולת הפלייסטיישן 4. המשחק שונה מבחינת המשחקיות כאשר הוא הוסיף אלמנטים רבים ממשחקי תפקידים כאשר ניתן לרכוש וליצור לקרייטוס ואטראוס שריונות, לשדרג נשקים ולרכוש יכולות חדשות. בנוסף, המשחק בסגנון של עולם פתוח (למחצה), כך שניתן לעשות גם משימות צדדיות בנוסף למשימות שקשורות לעלילה של המשחק. הכדורים האדומים אשר היוו דרך לשדרג נשקים הוחלפו בכסף "האקסילבר", והוספו משאבים בשביל ליצור ולשדרג כלי נשק ושריונות. המשחק זכה לשבחים רבים בעולם כאשר אתרים כמו IGN ו-Gamespot נתנו למשחק ציון של 10 ו-9 מתוך 10 בהתאמה, עם ציון ממוצע של 94% באתר הביקורת Metacritic. בשבוע הראשון ליציאת המשחק בבריטניה, המשחק הפך למשחק הכי נמכר בסדרה, כאשר הוא מכר 35% יותר עותקים מאל המלחמה 3.בדצמבר 2018, God of War היה מועמד לתואר ״משחק השנה״ בתחרות המשחקים המוכרת ״TheGameAwards”, וקטף את המקום הראשון וזכה בתואר ״משחק השנה של 2018״.

המשחק מתחיל בקרייטוס כורת עץ ביער שבו הוא ובנו אטראוס חיים. קרייטוס ואטראוס מביאים את העץ לביתם על מנת לבנות מזבח עליו לשרוף את גופתה של אשתו השנייה של קרייטוס ואמו של אטראוס, פיי. משאלתה האחרונה של פייהיא לפזר את האפר שלה בהר הכי גבוה בכל 9 הממלכות. לאחר שאטראוס הוכיח את עצמו כלא מוכן לצאת למסע המסוכן בעיני אביו, מגיע לביתם זר בוא נאלץ קרייטוס להילחם. לאחר הקרב הקשוח מבין קרייטוס שלהישאר בביתם זו כבר לא אפשרות, שכן הם חשופים לסכנה גם שם, וקרייטוס מחליט לצאת למסע, תוך תקווה שבנו אכן מוכן למסע.

במהלך המסע, קרייטוס ואטראוס נתקלים ביצורים רבים, ביניהם אלפים, אנשי זאב, אוגרים, והענק יורמונגנד שיחשוף את עצמו בהמשך המשחק בתור בעל ברית נאמן עבור האב והבן. בהמשך הם נאלצים לעבור אל ממלכת האלפים, אלפהיים, בשביל לקחת משם חלק מהאור של אלפהיים בשביל לנקות את העשן השחור שמונע מהם להתקדם בעזרתה של מכשפה שנתקלו בה. כאשר הם מגיעים להר הכי גבוה במידגארד, הם שומעים שלושה גברים שמאיימים על גבר נוסף כאשר אחד מהם הוא האיש המסתורי שקרייטוס נלחם מולו בתחילת המשחק שמתגלה בתור בלדר ושני האנשים הנוספים שהתלוו אליו הם בניו של אחיו ת'ור, מגני ומודי והגבר שהם מאיימים עליו הוא מימיר. אחרי שהשלישייה עזבה, קרייטוס ואטראוס מתעמתים עם מימיר, שמגלה להם שההר הכי גבוה נמצא בעולמם של הענקים, יוטונהיים, שנחסם על ידם כדי להגן על עצמם מאודין ותור. מימיר מסביר להם שהוא יודע דרך אחרת להגיע אל יוטונהיים ואומר לקרייטוס לערוף את ראשו ולהביא אותו אל המכשפה שמתגלה כאשתו לשעבר של אודין, פרייה בשביל שתחזיר אותו לחיים. כשקרייטוס מגלה על היותה אלה, הוא מאבד אמון בפרייה.

קרייטוס ואטראוס, כעת מלווים בראש של מימיר, משיגים חפצים שיעזרו להם להגיע ליוטונהיים והם מותקפים על ידי מגני ומודי. קרייטוס הורג את מגני ומודי בורח מהם ולאחר מכן חוזר ואורב להם בכספת של טיר. אטראוס מתמוטט והופך לחולה, ופרייה מסבירה לקרייטוס שעליו להשיג את לבו של השומר של גשר הארורים בהלהיים ואומרת לו שגרזן הלוויתן שלו חסר תועלת בהלהיים ולכן קרייטוס חוזר לביתו ולוקח את להבי הכאוס ששמר בביתו, כאשר הוא נרדף על ידי אתנה שמתגרה בו על עברו וטוענת שהוא תמיד יהיה מפלצת. קרייטוס הורג את השומר ולוקח את לבו, אבל הוא רואה בהלהיים את אביו זאוס. הוא חוזר למידגארד ופרייה מרפאת את אטראוס. קרייטוס מסביר לו שהוא אל ולכן גם אטראוס נחשב אל ואטראוס הופך לשחצן ויהיר ולאחר מכן רוצח את מודי חסר הישע שהוכה לפני כן על ידי אביו תור בעקבות מותו של מגני, אף על פי שקרייטוס ציווה עליו לא לעשות זאת. כאשר קרייטוס ואטראוס חוזרים אל ההר הגבוה במידגארד הם נתקלים בבלדר והשער ליוטונהיים נהרס והשלושה מגיעים להלהיים.

בהלהיים, אטראוס מכפר על מעשיו עם אביו והם מגלים על הקשר המשפחתי בין פרייה לבלדר כאשר היא אימו. כאשר הם חוזרים למידגארד, מימיר אומר שיש דרך נוספת להגיע ליוטונהיים, אבל זה דורש מהם להחזיר לו את העין שחסרה לו. אחרי שהם השיגו את העין של מימיר שהייתה בתוך הבטן של היורמונגנד שבלע אותה בטעות ביחד עם פסלו של תור, הם מותקפים על ידי בלדר שוב, אבל פרייה מתערבת על מנת להגן על בנה. במהלך הקרב בלדר נדקר על ידי חץ הדבקון של אטראוס וכתוצאה מכך כישופה של פרייה על בלדר התפוגג והוא הפך לפגיע. קרייטוס ואטראוס מביסים אותו כאשר קרייטוס נותן לבלדר אפשרות לברוח אבל האחרון מנצל את ההזדמנות בשביל לחנוק את פרייה, מה שמאלץ את קרייטוס להרוג אותו. פרייה האבלה נשבעת לנקום בקרייטוס על מות בנה ומתגרה בו על כך שהסתיר את מוצאו מאטראוס. קרייטוס מספר לו עברו וכיצד רצח את כל האלים היווניים, כולל את אביו זאוס. אטראוס שואל אותו אם האלים טובים רק בלרצוח את ההורים שלהם וקרייטוס אומר לו שעליהם ללמוד לא לחזור על הטעויות של האלים האחרים. פרייה עוזבת אותם עם גופתו של בלדר ומימיר מקווה שהיא תוכל להתגבר על מות בנה ולהבין שקרייטוס עשה את הדבר הנכון.

לאחר מכן השלושה מגיעים אל היגדראסיל לפני כניסתם ליוטונהיים מימיר נשאר במידגארד בידיהם של ברוק וסנדרי כי טען שסיום המסע הוא אישי בין קריטוס לאטראוס. השניים מגיעים ליוטונהיים ונכנסים למקדש של הענקים בו הם רואים ציורי קיר שמתארים את המסעות שקרייטוס ואטראוס עברו במהלך חייהם, מה שאומר שהענקים חזו את כל מה שקרה. בנוסף הם מגלים שפיי היא למעשה ענקית שהחליטה להישאר במידגארד, מה שהופך את אטראוס לחצי-ענק, רבע-אל ורבע בן תמותה (כי קרייטוס דמיגוד). הם הבינו מהציורים שבלדר רדף אחרי פיי ולא אחריהם. לאחר שאטראוס ממשיך ביציאתו מהמקדש קרייטוס מבחין בציור קיר מוזר בו נראה כי אטראוס מחזיק את קרייטוס ששוכב מדמם ונטול כוחות, דבר המרמז לכך שאטראוס יהרוג אותו (בדומה להרג נקמתו של קרייטוס באביו זאוס, בן הורג את אביו). קרייטוס ואטראוס מגיעים אל פסגת ההר הכי גבוה ומפזרים את האפר של פיי. לאחר מכן אטראוס מספר כי הענקים כינו אותו בציורי הקיר בשם לוקי, קרייטוס מוסיף שזה השם שאמו רצתה לתת לו שנולד ואפילו נהגה לקרוא לו ככה. בנוסף לכך מספר קרייטוס לאטראוס שהוא נקרא על שם חייל ספרטני שהחדיר בו ובחייליו הנוספים מוטיבציה במהלך הקרבות שלהם שמת באחד מהקרבות. כאשר הם חוזרים למידגארד, מימיר מזהיר אותם שהפימבולווינטר מתחיל למשך 3 שנים ולאחר מכן, ראגנארוק יקרה, מה שלא היה אמור לקרות במשך מאה שנים, אך איכשהו קרייטוס הוא זה ששינה את הנבואה.

בסוף הסודי של המשחק, קרייטוס ואטראוס חוזרים לביתם ואטראוס חווה חיזיון שבו הפימובלווינטר נגמר ותור מגיע אליהם להתעמת מולם כנקמה על מות אחיו ובניו.

כלי הנשק וקסמיו של קרייטוס ואטראוס[עריכת קוד מקור | עריכה]

כלי נשק[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • גרזן הלוויתן (The Leviathan Axe) - גרזן בעל כוחות קרח שניתן על ידי פיי לקרייטוס ונבנה על הגמדים ברוק וסינדרי. הוא בעל יכולת להקפיא אויבים ולחזור לבעליו לאחר שנזרק.
  • להבי הכאוס (Blades of Chaos) - צמד להבים המחוברים בשלשלאות לפרקי ידיו של קרייטוס. קרייטוס מוציא אותן ממחבוא בביתו כאשר הוא משתמש בהן כתחליף לגרזנו כאשר הוא הולך להלהיים שבו הגרזן לא יעבוד.
  • קשת הטפר (Talon Bow) - חץ וקשת קסומה שהיא נשקו של אטראוס. בעלת יכולת לירות חצים עם כוחו של האור של אלפהיים וחצים חשמליים.

קסם[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • סערתו של ניורד (Njörd’s Tempest) - קסם של גרזן הלוויתן. גורם לקרייטוס להסתובב מהר בזמן שהוא מכה אויבים קרובים.
  • זעמו של טרול הקרח (Fury of the Ice Troll) - קסם של גרזן הלוויתן. גל הלם שמקפיא אויבים ומעיף אותם אחורה.
  • נקמתו של טיר (Tyr's Revenge) - קסם של גרזן הלוויתן. מתקפה סיבובית המתמקדת באויב יחיד.
  • עקבות הלוויתן (Leviathen's Wake) - קסם של גרזן הלוויתן. זריקת גרזן חזקה במיוחד הפוגעת בחוזקה באויבים שבדרכה.
  • הסתערות הדוב הלבן (Charge of the White Bear) - קסם של גרזן הלוויתן. זינוק קדימה שבמהלכו קרייטוס מתקיף אויבים. בזמן הזינוק קרייטוס בלתי ניתן לפגיעה.
  • כעסו של עתיק הכפור (Wrath of the Frost Ancient) - קסם של גרזן הלוויתן. קרן חזקה המקפיאה ופוגעת באויבים שהיא באה איתם במגע.
  • מכת אוטגרט (Strike of the Utgart) - קסם של גרזן הלוויתן. מכה בקשת רחבה שמקפיאה ופוגעת באויבים.
  • נגיעתה של הל (Hel's Touch) - קסם של גרזן הלוויתן. פרץ אנרגיה קצר שפוגע באויבים ומשאיר אותם במקומם לכמה שניות.
  • טפרו של ת'יאזי (Thiazi's Talon) - קסם של גרזן הלוויתן. מכת גרזן שממנה יוצא גל אנכי הפוגע באויבים.
  • סדנו של איבלדי (Ivaldi's Anvil) - קסם של גרזן הלוויתן. קרייטוס מכה באדמה עם הגרזן. הפיצוץ שנוצר מהמגע עם האדמה גורם נזק רב לאויבים הנמצאים ברדיוס הפיצוץ.
  • ערפלי הלהיים (Mists of Helhiem) - קסם של גרזן הלוויתן. המכה יוצרת אזור אפקטיבי ובו האויבים נפגעים.
  • טרוף ענק הקרח (Frost Giant's Frenzy) - קסם של גרזן הלוויתן. שלוש מכות חזקות באדמה שמעיפות אויבים לאוויר.
  • ברכת הקפאון (Blessings of the Frost) - קסם של גרזן הלוויתן. נותן לגרזן הלוויתן יכולת ליצור פיצוצים כל פעם שמכים אויב.
  • נהר הסכינים (The River of Knives) - קסם של גרזן הלוויתן. הגרזן שולח שורות של רסיסי קרח.
  • סופת גלייב (Glaive Storm) - קסם של גרזן הלוויתן. הגרזן עף לכיוון אויבים.
  • נשמתו של ת'אמור (Breath of Thamur) - קסם של גרזן הלוויתן. יוצר שטח גדול הנותן נזק לכל האויבים שבו.
  • צקלון של כאוס (Cyclone of Chaos) - קסם של להבי הכאוס. מכה סיבובית הפוגעת בכל האויבים בדרכה.
  • ריסוק מנאמה (Nemean Crush) - קסם של להבי הכאוס. גל הלם ששולח אויבים אחורה.
  • השתוללות הפורות (Rampage of the Furies) - קסם של להבי הכאוס. מתקפה בעלת שטח רחב הנגמרת במכה חזקה.
  • כעס הטיטאנים (Rage of the Titans) - קסם של להבי הכאוס. מתקפה מהירה הנגמרת בחבטה שמעיפה אויבים לאוויר.
  • סערת איקרוס (Icarus Storm) - קסם של להבי הכאוס. מתקפה סיבובית שפוגעת בכל האויבים בדרכה.
  • זעם ארטמיס (Wrath of Artemis) - קסם של להבי הכאוס. מכת חתיכה שמגנה על קרייטוס ודוחפת אויבים אחורה.
  • פיצוץ הפסטוס (Blast of Hephaestus) - קסם של להבי הכאוס. פרץ אנרגיה קצר ששורף אויבים.
  • הסתערות ספרטנית (Spartan Charge) - קסם של להבי הכאוס. זינוק קדימה שמכה באויבים במגן בוער.
  • זעם טרטרוס (Tartarus Rage) - קסם של להבי הכאוס. מכה באדמה הפוגעת באויבים עם שני הלהבים.
  • שריפות ארס (Fires of Ares) - קסם של להבי הכאוס. גלי הלם בוערים ששורפים אויבים.
  • להבת פרומתאוס (Prometheus Flame) - קסם של להבי הכאוס. פותח עמוד אש תחת האויבים.
  • טריקת היפריון (Hyperion Slam) - קסם של להבי הכאוס. מכה חזקה באדמה שיוצרת פיצוץ.
  • אחיזת היפריון (Hyperion Grapple) - קסם של להבי הכאוס. זריקה של אחד מהלהבים על אויב.
  • טריקה מטאורית (Meteoric Slam) - קסם של להבי הכאוס. מכה חזקה באדמה שיוצרת קשת רחבה של אש.
  • מתנתו של אפולו (Gift of Apollo) - קסם של להבי הכאוס. כל פעם שקרייטוס מכה אויב, הוא מקבל קצת חיים.
  • זעמו של הזאב (Wrath of the Wolf) - קסם של קשת הטפר. יוצר זאב שמתקיף אויבים.
  • צלילת בזים (Falcon's Dive) - קסם של קשת הטפר. יוצר בזים שמתקיפים אויבים מלמעלה.
  • סנאי מריר (Bitter Squirrel) - קסם של קשת הטפר. יוצר את הסנאי רטטוסק שמביא חיים לשחקן.
  • רצח של עורבים (Murder of Crows) - קסם של קשת הטפר. יוצר עורבים שמתקיפים את האויבים מלמעלה.
  • סערת האיילים (Storm of the Elks) - קסם של קשת הטפר. יוצר אייל שמוציא אנרגיה הרסנית שפוגעת באויבים.

אויבים במשחק[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • דרוגאר- לוחמים מתים שלא נאספו על ידי הוולקיריות ולכן מסתובבים בממלכות ותוקפים כל דבר חי. האויבים הנפוצים במשחק, אפשר למצוא אותם בכל ממלכה במשחק חוץ מהלהיים. לדרוגאר כמה גרסאות: גרסה הסוחבת נשק אחד, גרסה גדולה יותר עם יותר חיים, גרסה מהירה עם שני נשקים, גרסה שיורה כדורי אש וגרסה עם מגן. הדרוגאר יכולים לפוצץ את גופם בלי לפגוע בעצמם. הגרסה של המשחק הזה לליגיונרים הלא מתים מהמשחקים הקודמים.
  • סיוטים- יצורים מרחפים דמויי עין. הם חלשים אך יכולים לירות קסמי אש, קרח ורעל ולרוב מלווים על ידי אויבים אחרים שמסחים את דעת השחקן. הם בעלי יכולת להשתלט על אויבים כמו דרוגאר. אויב שהתשלטו עליו חזק יותר ובעל יכולת להחזיר לעצמו חיים.
  • רבאננט- מכשפות שמכרו חלק מנשמתן בשביל קסמים חזקים כמו קסמי אש וקרח וטלפורטציה.הן נראות כמו נשים מתות בעלות גיבנת, קוצים על הגב, קרניים ומקלות. הן חסינות למתקפות מגרזן הלוויתן ולהבי הכאוס בגלל יכולתן להתחמק ממתקפות על ידי טלפרוטציה. לרבאננט כמה גרסאות: גרסה שיורה רעל, גרסה שמזמנת סיוטים וגרסה שמשתמשת בקסמי קרח כמו קוצי קרח שיוצאים מהאדמה ונשימה מקפיאה. הגרסה של המשחק הזה לסירנות והרפאים מהמשחקים הקודמים.
  • מהלכי הל- רוחות בעלות עור כחול שברחו מהלהיים לאחר שהוולקיריות הושחטו על ידי אודין והפסיקו לפעול. חסינים לכל המתקפות של גרזן הלוויתן מה שמצריך שימוש בלהבי הכאוס או באגרופים רגילים.
  • מטיילים- רוחות בעלות שריון חזק ועבה, קסם, חרב ענקית ולפעמים מגן בלתי ניתן לשבירה. הדרך היחידה להביס אותם היא לשבור את שריונם. הגרסה של המשחק הזה לקנטאורים מהמשחקים הקודמים.
  • בוזזים- בני אדם קניבלים. האויבים היחידים במשחק שהם בני אדם. לאחר מותם הופכים למהלכי הל.
  • צללים- בוזזים בעלי יכולת לירות כדורי אש ולעשות טלפורטציה.
  • אוגרים- מפלצות ענקיות שנראות כמו גורילה. בזמן הקרב אפשר להשתלט עליהן ולרכב עליהן. הגרסה של המשחק הזה לקיקלופים מהמשחקים הקודמים.
  • אלפים אפלים- גזע של אלפים בעל עור כהה וכנפיים. נלחמים נגד האלפים הבהירים על שליטה על האור של אלפהיים. בעלי יכולת לירות קרני אנרגיה מהמטות שלהם ולעוור את השחקן. מטרת האלפים היא להציף את השחקן על ידי תקיפה בקבוצות גדולות. בזמן שרוב האלפים נמצאים באלפהיים, גרסה יותר חזקה שלהם נמצאת גם במידגרד.
  • טאצלוורם- חתולים דמויי נחש. בעלי יכולת להתחפר באדמה ולהתקיף בהפתעה. בעל שתי גרסאות, אחת רגילה והשנייה בעלת מתקפות רעילות. הגרסה של המשחק הזה לגורגונות מהמשחקים הקודמים.
  • זאבים- זאבים חומים או אפורים שלרוב מופיעים לצד אויבים רגילים. תוקפים על ידי קפיצה ונשיכה. לאחר הבסתם אפשר לזרוק אותם על אויבים אחרים. בעלי שתי גרסאות, אחת רגילה והשנייה בעלת מתקפות רעילות.
  • וולבאר- חיות חזקות הנראות כמו אנשי-זאב. תוקפים על ידי נשיכת השחקן ועל ידי התפרים החדים שלהם. לאחר שחצי ממד החיים שלהם התרוקן, הוולבאר מתפתחים ומפתחים תפרים חדים וגדולים יותר ומהירות גדולה יותר מה שמצריך את השחקן להביס את הוולבאר לפני שיתפתחו. הגרסה של המשחק הזה לסאטירים מהמשחקים הקודמים.

בוסים[עריכת קוד מקור | עריכה]

בוסים בסיפור[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • דאות'י קאופמות'ר - בוס טרול בסיסי. בעל יכולת להכות בקרייטוס ובאטראוס בטוטם גדול שהוא סוחב. קרייטוס הורג אותו על ידי שבירת צווארו.
  • הזר (בלדר) - מהיר וחזק ובעלת יכולת להחזיר לעצמו חיים. ברגע בסיפור שבו הקרב קורה, לא ידועים זהותו ומניעיו להילחם בקרייטוס.
  • ברנה דאות'י - בוס מסוג טרול. בעל יכולת להשתמש בטוטם בוער ולזרוק אש על קרייטוס ואטראוס.
  • עתיק האבן - בוס מסוג ה"עתיקים". נלחמים מולו בכוורת של אלפהיים. בעל יכולת לירות קרן של אנרגיה ורסיסים מתפוצצים על קרייטוס. כל גופו חסין לפיגעה חוץ מהמרכז שאותו הוא פותח רק במהלך מתקפה.
  • סווארטאליופור - מלך האלפים האפלים. בעל יכולת לעוף ולעוור את האויב. במהלך הסיפור הוא מנסה לחטוף את אטראוס מסיבה לא ידועה. לאחר שקרייטוס מביס אותו הוא אומר שקרייטוס ואטראוס עשו "טעות חמורה", כנראה מדבר על החזרת האור של אלפהיים לאלפים הבהירים.
  • יארן פוטר - בוס מסוג טרול. חי במערות שמתחת להר הכי גבוה במידגרד. בעל יכולת להשתמש בטוטם ולזרוק רסיסי קרח על קרייטוס ואטראוס.
  • הראייזלר - דרקון שחי בהר הכי גבוה במידרגרד. קרייטוס ואטראוס נלחמים נגדו כי התקיף את הגמד סינדרי. בעל יכולת לירוק ברקים מפיו. מובס על ידי זריקת שרף שמתפוצץ במגע עם הברקים. כתשלום על הבסת הדרקון, סינדרי משתמש באחת משיני הדרקון על מנת להכין לאטראוס חצים חשמליים.
  • המלך סנובירד - בוס מסוג טרול. חי במערות ליד הגופה של ת'אמור. משתמש בטוטם שלו בצורה שגורמת לרסיסי קרח להתנפץ ולפגוע בקרייטוס.
  • מגני ומודי - הבנים של ת'ור ועוזריו של בלדר. למגני יש חרב קסומה שיכולה לירות ברקים ולמודי יש אלה שמאוד דומה לפטיש של ת'ור. שניהם ביחד יכולים לזמן סופה שמהלכה הם מנסים להרוג את קרייטוס. הם אלה שמגלים לקרייטוס שמטרתו של בלדר היא לחטוף את אטראוס ולהביא אותו לאודין. בסוף הקרב קרייטוס הורג את מגני אבל נותן למודי לברוח כי אטראוס נהיה חולה. פוגשים את מודי בהמשך המשחק פצוע וחבוט לאחר שת'ור האשים במותו של מגני ולכן העניש אותו באכזריות. אטראוס רוצח את מודי הפצוע לאחר שמודי העליב את אימו.
  • מאטוגר הלסון - בוס מסוג טרול ושומר גשר הארורים בהלהיים. בעל יכולת לעשות טלפורטציה ולזמן עיגולים של אנרגיה שפוגעים בקרייטוס. קרייטוס נלחם בו כדי להשיג את ליבו על מנת למצוא תרופה למחלה של אטראוס.
  • בלדור ודאגסטר - קרב קצר בין קרייטוס ובלדר שקורה על ראש ההר הכי גבוה במידרגרד וממשיך על גב הדרקון של בלדר, דאגסטר. במהלך הקרב השער ליוטנהיים נהרס. הדרקון נהרג על ידי קרייטוס במהלך הקרב. הקרב מסתיים ללא תואצה כאשר גם קרייטוס ואטראוס וגם בלדר מוצאים את עצמם בהלהיים.
  • גרנדל הכפור וגרנדל האפר - בוסים מסוג טרול. מגנים של הקסם למעבר בין ממלכות במקדש של טיר. בגרנדל הכפור אפשר להכות רק בלהבי הכאוס ובגרנדל האפר אפשר להכות רק בגרזן הלוויתן. יכולים להעביר חיים אחד לשני.
  • דאות'י מונר - בוס מסוג טרול. חי במוספלהיים אך מזומן כדי להגן על המעבר ליוטנהיים. בעל יכולת ליצור טבעות אש, ליצור גלי הלם בוערים ולקפוץ מרחקים רבים כדי לתקוף את קרייטוס.
  • בלדר וגופתו של ת'אמור - הקרב האחרון בסיפור. בקרב משתתפים בלדר והגופה של הענק ת'אמור שמופעלת על ידי פרייה כדי לעצור את הקרב. במהלך הקרב בלדר מאבד את היכולת להחזיר לעצמו חיים ויכולות אש וקרח המצריכות להשתמש בנשקים שונים נגד כל יכולת. ת'אמור מובס על ידי יורמנגנדר שעונה לקריאתו של אטראוס. קרייטוס מוותר על להרוג את בלדר לאחר שהביס אותו אך אחרי שבלדר חונק את פרייה, קרייטוס מתערב ושובר את צווארו של בלדר. פרייה שכועסת על מות בנה נשבעת לנקום בקרייטוס.

בוסים אפוציונליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • אוכל המוות - בוס מסוג טרול. נמצא לחופי המקדש של טיר במצב שינה. ניתן להעירו ולהילחם נגדו. חזק ומהיר יותר מכל הטרולים במשחק ובעל יכולת לעוור את השחקן.
  • אוכל הנשמות - בוס מסוג "העתיקים". עתיק חזק שמגן של מכרותיו של האלכמיסט אנדבארי.
  • זולל הנשמות - בוס מסוג "העתיקים". גרסה חזקה יותר של אוכל הנשמות.
  • גולוויג - אישה מתה שמוחזרת לחיים בתור אויב חזק במיוחד לאחר שקרייטוס ואטראוס אוספים את על עצמותיה. היא בעלת היכולת להרעיל את קרייטוס ולזמן אויבים מעופפים.
  • גונר - בוסית מסוג וולקיריה. הוולקיריה הראשונה שאפשר לפגוש במשחק ונחשבת הקלה ביותר מתוך תשעת הוולקיריות שבמשחק. היא נמצאת בחדר סודי ליד הגופה של ת'אמור. היא תוקפת בעיקר ידנית ובעזרת החרמש שלה. שריונה מבוסס על עורב.
  • גיירדריפול - בוסית מסוג וולקיריה. היא נמצאת בחדר סודי ליד גבעות מידגרד. משתמשת בהטעית השחקן כדי לפגוע בו על ידי שימוש בערפל שהיא מזמנת ובמתקפות שנראות דומות אך צריך להתחמק מהן בדרכים שונות. היא גם משתמשת בנוצות שריונה כסכינים שהיא זורקת על קרייטוס ובאחיזת השחקן וזריקתו בחוזקה על הרצפה. שריונה מבוסס על ינשוף.
  • אייר - בוסית מסוג וולקיריה. היא נמצאת בחדר סודי ליד ההר הגבוה במידגרד. פחות מהירה משאר הוולקיריות אך בעלת מתקפות שפוגעות הרבה בשחקן. היא לרוב תוקפת באמצעות כנפיה המחודדות ובעזרת מתקפות הכוללות הבזקי אור שעושים נזק רב לשחקן. שריונה מבוסס על דוב.
  • קארה - בוסית מסוג וולקיריה. היא נמצאת בחדר סודי ליד הנהר של מידגרד. נחשבת וולקיריה חלשה בעלת מתקפות ידניות שלא עושות הרבה נזק ומתקפות מרחוק שקל להתחמק מהן, אך היא בעלת יכולת מיוחדת שנותנת לה לזמן אויבים רגילים במהלך הקרב. שריונה מבוסס על אייל.
  • רוטה - בוסית מסוג וולקיריה. היא נמצאת בחדר סודי בהלהיים. היא יכולה לעוף בשדה הקרב ולאחוז בקרייטוס מה שעושה נזק רב לשחקן. רוב מתקפותיה בקשת רחבה ולכן קשות להתחמקות. שריונה מבוסס על צבי.
  • אולרון - בוסית מסוג וולקיריה. היא נמצאת בחדר סודי באלפהיים. רוב מתקפותיה ידניות ומהירות. אולרון גם לרוב תנסה להתקיף את השחקן משמאלו או ימינו ולא מלפניו כמו שאר הוולקיריות. מהירות המתקפות שלה מציפה את השחקן ודורשת ממנו להתקיף, להגן ולהתחמק בחלונות קטנים. שריונה מבוסס על נשר.
  • הילדר - בוסית מסוג וולקיריה. היא נמצאת באמצע המבוך בניפלהיים. מתקפותיה יותר איטיות וניתנות לניהול מאשר של ווליקיריות אחרות בגלל השטח הגדול של זירת הקרב. הדבר העיקרי שהופך את הקרב נגדה לקשה הוא מיקום הקרב עצמו; הקרב קורה בממלכת ניפלהיים ששרויה בערפל רעיל שאט אט הורג את השחקן. הקרב קורה באמצע מבוך, ככה שעד שהשחקן מגיע לקרב, הערפל כבר לקח חלק מחייו. הדבר שהכי מקשה על השחקן בקרב הוא הלחץ בין אם בגלל הערפל ובין אם בגלל העובדה שאם יכשל, יחזור לתחילת המבוך. המתקפה הייחודית של הילדר היא ייריית רסיסי קרח רבים על קרייטוס. שריונה מבוסס על חזיר בר.
  • גונדול - בוסית מסוג וולקיריה. היא נמצאת בפסגת הר הגעש במוספלהיים. נחשבת הוולקיריה הקשה ביותר שאינה מלכת הוולקיריות. בעלת יכולות אש שכוללות יריית כדורי אש מהשמיים ויצירת אזורים עם להבות ששורפות את קרייטוס. אם השחקן נפגע על ידי אחת מהמתקפות האלה הנזק שנוצר לו מוריד חיים באיטיות אך לאורך זמן רב. לרוב לאחר מתקפות אש מרחוק היא תתקרב במהירות למתקפה מקרוב, מה שיכול להיות קשה לחסום. שריונה מבוסס על עיט.
  • סיגרון- בוסית מסוג וולקיריה. בתור מלכת הוולקיריות היא נמצאת במרכז מועצת הוולקריות וניתנת לזימון לאחר הבסת שמונת הוולקיריות שבאו לפניה. בעלת כל היכולות של שאר הוולקיריות, חוץ מהיכולת לזמן אויבים רגילים. מספר המתקפות הרב שיש לה בנוסף למד חיים גדול, מהירות, יכולת לשלב בין מתקפות ויכולת להתקיף מספר מגוון של מתקפות ברצף מהיר הופך אותה לאויב הקשה במשחק להבסה. כל מתקפה שלה עושה נזק רב לקרייטוס ולכן הדרך היחידה להילחם מולה בהצלחה היא בסבלנות על ידי להוריד לה חיים לאט. נחשבת האויב הכי קשה בכל סדרת "אל המלחמה" ואולפני "סנטה מוניקה" מתגאים בקושי שלה.

אל המלחמה: ראגנארוק[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערך מורחב – God of War: Ragnarök

ב-16 בספטמבר 2020 נודע רשמית על משחק שימשיך את עלילות המשחק אל המלחמה אשר יצא לפלייסטיישן 5 בשנת 2021. ככל הנראה המשחק עומד להציג את ראגנארוק שנרמז מהמשחק הקודם. ביוני 2021 סוני החליטו לדחות את המשחק ל-2022 "על מנת להבטיח שאולפני סנטה מוניקה יוכלו להוציא את משחק הGod of War המדהים שכולנו רוצים לשחק בו" ובנוסף הודיעו גם כי המשחק יצא גם לקונסולת הדור הקודם, פלייסטיישן 4. בספטמבר 2021, במהלך אירוע מיוחד של הסוני 5, נחשף גיימפליי של המשחק עם דמויות חדשות מהמיתולוגיה כגון: תור, דארלין, טיר ואנגרבודה. כמו כן, אושר רשמית שזהו המשחק הסופי שיהיה במיתולוגיה הנורדית.

אל המלחמה: שרשראות האולימפוס[עריכת קוד מקור | עריכה]

המשחק "אל המלחמה: שרשראות האולימפוס" הוא משחק מקדים למשחק הראשון אשר יצא ב-4 במרץ 2008 עבור קונסולת המשחקים הניידת של סוני, ה-PSP. המשחק נחשב לאחד המשחקים הטובים ביותר עבור קונסולת ה-PSP, ורבים אף מחשיבים אותו למשחק הטוב ביותר שיצא לקונסולה הניידת אי פעם, בעקבות הגרפיקה והסאונד המצוינים שלו ומשחקיותו עטורת השבחים, לצד מבקרים רבים הטוענים כי משך המשחק קצר מדי וכי המיעוט בבוסים מעיב במעט על חוויית המשחק. הוא קיבל ציון ממוצע של 91% בהתבסס על 81 ביקורות באתר GameRankings[19], וממוצע של 91 מתוך 100 בהתבסס על 74 ביקורות באתר Metacritic[20].

משחק זה מתרחש מבחינה כרונולוגית לפני שני הכותרים הראשונים בסדרה, בתקופה שבה קרייטוס עדיין שירת את האלים בתור ה"רוח של ספרטה" וסיכן את חייו פעמים רבות על מנת לרצות אותם בתמורה לשחרורו מהסיוטים הפוקדים אותו מדי לילה בנוגע למשפחתו האהובה, ובמיוחד לביתו הקטנה - קלאיופי. במשחק, השחקן נדרש לעבור עם קרייטוס אזורים שונים. בתחילת המשחק מדובר בעיר המופצצת אטיקה, בה על קרייטוס לבלום את מתקפת הפרסים על העיר, כולל את הבסיליסק הענק ששייך למלך הפרסי. לאחר מכן, קרייטוס מגיע למקדשה של האלה אתנה ומגלה שאישיותו הקודרת של אל החלומות מורפיאוס, שלוקח את השמש השולטת במרומי השמיים. על קרייטוס להחזיר את השמש לשמיים על ידי העלאת מרכבת האור בעלת שלושת הצריחים חזרה למקומה במרומים.

לאחר מכן נאבק קרייטוס בספן המעבורת כארון, בקרב בו מכוון המשחק להפסד של השחקן, ונזרק אל אזור השאול. לאחר אותו סיבוב ממושך באזור, בו מעיר קרייטוס את הטיטאן אטלס שמחזיק את העולם על כתפיו מתרדמתו העמוקה, חוזר קרייטוס שנית לקרב נגד כארון בו הוא מנצח. קרייטוס מגיע בסופו של המשחק אל מקדשה של פרספונה, אשתו של אל השאול האדס, ומגלה שהיא מחזיקה בביתו קלאיופי. קרייטוס דורש מפרספונה לשחרר את ביתו, והיא מסכימה בתמורה לכך שקרייטוס יוותר על כל כוחותיו וכלי הנשק שלו ויחזור להיות בן תמותה רגיל לכל דבר. קרייטוס מסכים לכך ופוגש סוף כל סוף את ביתו האהובה. מאוחר יותר מגלה קרייטוס שפרספונה רימתה אותו - היא לא מתכוונת לאפשר לקרייטוס לקחת את קלאיופי, ואומרת לו שאם לא יוותר עליה - היא תחריב את העולם. קרייטוס הנזעם נאלץ להיפרד לנצח מביתו, אוגר בחזרה את כוחותיו בשדות אליסיום, נלחם בפרספונה והורג אותה סופית, בסיומו של המשחק. אחרי הקרב, קרייטוס נצפה נופל מעולף מהמרומים לארץ, היישר אל קצהו של צוק. אלת החכמה אתנה ואל השמש הליוס לוקחים מקרייטוס את כלי הנשק והכוחות שאסף במהלך המשחק, ואומרים שהוא בן תמותה בלתי-רגיל עכשיו ושהוא שירת אותם היטב.

כלי הנשק/קסמיו של קרייטוס[עריכת קוד מקור | עריכה]

כלי נשק[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • להבי כאוס (Blades of Chaos) - צמד להבים המחוברים בשלשלאות לפרקי ידיו של קרייטוס. כלי הנשק העיקריים שלו, שניתנים לו לאחר שנשבע אמונים לאל המלחמה ארס.
  • הכפפה של זאוס (Gauntlet of Zeus) - כפפת שריון גדולת ממדים שחושלה בידי הפייסטוס ושומשה בידי זאוס כדי לכבול את הטיטאנים במעמקי הטרטרוס. קרייטוס מוצא את הנשק במקדשו של זאוס במעמקי הטרטרוס.

קסם[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • האפריט (The Efreet) - לאחר שהביס את המלך הפרסי באטיקה, קרייטוס לוקח ממנו את הנשק, המזמן את האיפריט - שד האש מהמיתולוגיה הערבית הידוע בכוחו ובערמומיותו.
  • אור הזריחה (Light of Dawn) - כוח מיוחד אותו מקבל קרייטוס לאחר שהשיג את האש הקדמונית במערות האולימפוס. מאפשר את זימונם של כדורי קסם בהירים והשלכתם על אויביו.
  • זעמו של כארון (Charon's Wrath) - כוח מיוחד אותו מקבל קרייטוס לאחר שהביס את כארון, ספן המעבורת. הכוח - להבות אנרגיה ירוקות עוצמתיות - נורה מעיני המסכה של כארון.

ממצאים עתיקים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • מגן השמש (Sun Shield) - לאחר שהציל את הליוס במקדשו, קרייטוס לוקח את המגן שלו, שמאפשר את חסימתן של התקפות.
  • החנית של טריטון (Triton's Lance) - אותם מוצא קרייטוס במערות אולימפוס. מאפשר לו לנשום מתחת למים, בדומה לקלשון של פוסידון.
  • המפתח של שומר הקברים - בעזרת מפתח זה, קרייטוס עושה את דרכו במעמקי הטרטרוס.

בוסים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • המלך הפרסי: ראש הצבא הפרסי שפלש לאטיקה. מתעמר בקרייטוס לפני הקרב ומתגרה בו. לאחר שקרייטוס מביס אותו ומצמיד אותו לקיר כשהוא חלש ומושפל, מתחנן המלך הפרסי בפני קרייטוס שיחוס על חייו. קרייטוס מסרב, הורג אותו סופית ולוקח ממנו את קסם האפריט המיוחד שלו.
  • הבסיליסק הענק: יצור עצום יורק אש המחריב והורס את אטיקה לאורך כל השלב הראשון במשחק. בסוף השלב קרייטוס נלחם בבסיליסק, והורג אותו על ידי שבירת לסתו.
  • כארון: משיט המעבורת של אל השאול האדס. במשחק קרייטוס פוגש אותו פעמיים: בסוף שלב "מערות האולימפוס", בו המשחק מכוון להפסד של השחקן, שלאחריו קרייטוס ימות וייזרק לשאול. הפעם השנייה היא כשקרייטוס חוזר לגיחה קצרה לסוף השלב, לאחר אותו סיבוב ארוך באזור השאול. בסוף הקרב ימות כארון סופית, וקרייטוס ייקח ממנו את קסמו המיוחד - "זעמו של כארון".
  • פרספונה: מלכת העולם התחתון ואשתו של אל השאול האדס. כשקרייטוס מגיע אל המקדש שלה, הוא מגלה שהיא מחזיקה בביתו קלאיופי. קרייטוס הורג את פרספונה לאחר קרב ארוך וקשה בסיומו של השלב "מקדשה של פרספונה", שהוא גם השלב האחרון במשחק.

אל המלחמה: הרוח של ספרטה[עריכת קוד מקור | עריכה]

המשחק "אל המלחמה: הרוח של ספרטה" הוא משחק המשך למשחק הראשון והקדמה למשחק השני, אשר יצא בתאריך 2 בנובמבר 2010 לקונסולת ה-PSP וזכה לביקורות חיוביות ששיבחו את הגרפיקה, שיחסית למשחקים המיועדים לקונסולת המשחקים הניידת היא עשירה בפרטים וטובה ממרבית משחקי ה-PS2 שיצאו עד כה[21]. המגזין הרשמי של פלייסטיישן הוסיף כי המשחק מציע חוויית משחק ייחודית שעומדת בקנה אחד עם מיטב משחקי הפלייסטיישן 3[22]. אתרי הביקורות IGN, ‏PSM, ‏Game Informer ו-GameTrailers חילקו למשחק ציון של 9.5, 10 מתוך 10, 9.5 ו-9.4 מתוך 10, בהתאמה, עם ציון ממוצע של 86% מאתרי הביקורות Metacritic (בהתבסס על 73 ביקורות) ו-GameRankings (בהתבסס על 52 ביקורות). בתערוכת משחקי המחשב E3 של שנת 2010, המשחק הנייד זכה בתשעה פרסים מתוך 11 מועמדויות, ביניהם "המשחק הנייד הטוב ביותר"[23].

הסיפור מתרחש לאחר עלילות המשחק הראשון ובמרכזו האירועים שקרו בזמן שלטונו של קרייטוס כאל המלחמה. האורקל חזתה כי נפילתו של אולימפוס תתאפשר לא בידי הטיטאנים - אשר נכלאו בזמן המלחמה הגדולה - כי אם על ידי לוחם מסומן. האלים האולימפיים זאוס וארס מאמינים כי אותו לוחם מסומן הוא דיימוס (דימוס הוא גם אל הטרור), אחיו של קרייטוס, ובנו של ארס (אל המלחמה) אשר נולד עם כתם לידה. ארס מפריע בזמן אימוניהם של דיימוס וקרייטוס וחוטף את דיימוס, לעיניה של אתנה. קרייטוס מנסה לעצור את ארס, אך נותר מצולק בעינו הימנית. או אז, ארס מתעתד להורגו אך אתנה עוצרת בעדו ביודעה את דבר גורלו של קרייטוס. דיימוס נלקח לממלכת המוות, נכלא ועובר עינויים בידי תנטוס, אל המוות. קרייטוס לוקח את מקומו של ארס כאל המלחמה בהר אולימפוס, ועדיין פוקדים אותו חלומות ביעותים מעברו. בניגוד לעצתה של אתנה, הוא עורך מסע בעקבות עברו למקדשו של פוסידון, הממוקם בעיר אטלנטיס. פוסידון שולח את המפלצת סקילה לעצור את קרייטוס בטרם יגיע לעיר, אך היא אינה מצליחה למנוע ממנו מלהגיע לשם. קרייטוס מוצא את אימו החולה, קליסטו, אשר מנסה לגלות את זהותו של אביו. כאשר קליסטו הופכת לחיה אימתנית, קרייטוס נאלץ ללחום בה. לפני מותה, קליסטו מתחננת בפניו שיחפש אחר אחיו בספרטה. לפני שהוא עוזב את העיר, קרייטוס מוצא את הטיטאן תירה (דמות אשר נוצרה במיוחד עבור המשחק), מה שגורם להתפרצות וולקנית תת-קרקעית ולהשמדת העיר.

לאחר קרב עם אריניה, ביתו של תנטוס, קרייטוס מגיע לספרטה ועד לקבוצה של ספרטנים אשר משחיתים פסל של ארס ואשר מתכוונים להחליפו בדמותו של קרייטוס. לאחר שהביס את האריה מפיראוס ופגש בהתגלמות צעירה שלו עצמו במקדשו של ארס, קרייטוס לומד כי הוא צריך לחזור לעיר השקועה אטלנטיס ולמצוא את ממלכת המוות. לפני עזיבתו, לוחם ספרטני נאמן מעניק לקרייטוס את כלי הנשק הישנים שלו, "הנשק של ספרטה" - בהם השתמש בזמן שהיה קפטן הצבא הספרטני. בהגיעו לממלכת המוות, הוא מוצא את דיימוס הכלוא ומשחררו. דיימוס זועם על אחיו על שלא הגיע לשחררו מוקדם יותר, ומתקיפו, אך תנטוס מתערב ולוקח את דיימוס לצוקים מהם קרייטוס ביקש להתאבד. קרייטוס מציל את אחיו ממוות בטוח, ושני האחים מחליטים להתייצב מול אל המוות, שהורג את דיימוס. כתגובה, קרייטוס הורג את תנטוס, וקובר את אחיו, בציינו כי דיימוס חופשי סוף כל סוף. הוא פוגש בחופר הקברים, שמזהיר אותו לבל יתרחק מהאלים ומציין כי קרייטוס הפך למוות עצמו, משמיד העולמות. אתנה מבקשת מקרייטוס את סליחתה על שלא חשף את האמת, מציעה לו אלוהות, וכן מכירה בו כאחיה. אולם קרייטוס מתעלם מהפצרותיה וחוזר לאולימפוס מלא זעם על האלים. לאחר כתוביות הסיום, נראה חופר קברים אשר מניח את גופתה של קליסטו לצד גופתו של דיימוס, ומציין כי נותר רק עוד אחד.

כלי הנשק/קסמיו של קרייטוס[עריכת קוד מקור | עריכה]

כלי נשק[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • להבי אתנה (Blades of Athena) - כלי הנשק העיקריים של קרייטוס, ניתנים לו על ידי אתנה בסוף המשחק הראשון לאחר שארס קרע את להבי הכאוס מידיו. צמד להבים הקשורים בשלשלאות לפרקי ידיו של קרייטוס בדומה ללהבי הכאוס, אלא שלהביה של אתנה כוללים כוחות שונים.
  • הנשק של ספרטה (Arms of Sparta) - חנית ומגן, נשקו הישן של קרייטוס מהימים בהם היה גנרל צבאות ספרטה. ניתן לקרייטוס חזרה במקדשו של ארס בספרטה על ידי אחרון הלוחמים הספרטנים, ששמר עליהם באדיקות. השימוש בנשק זה נעשה בדומה לחנית הגורל מהמשחק השני. לראשונה בסדרת המשחקים, קרייטוס יכול לצעוד קדימה בו בעת שהוא חוסם את היריב בעזרת המגן. קרייטוס מעניק לאחיו דיימוס את הנשק בקרב נגד תנטוס, ומשאיר אותו לצד קברו של אחיו לאחר מותו.
  • הארס של תירה (Thera's Bane) - כוח מיוחד האוגף את להבי אתנה ומגביר את כוחן, מאפשר את שבירתם של מגינים ושריון.

קסם[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • העין של אטלנטיס (Eye of Atlantis) - כוח מיוחד הניתן לקרייטוס במהלך מסעו בעיר אטלנטיס, המאפשר לו בדומה לזעם של פוסידון והזעם של קרונוס לחשמל את אויביו. כאשר קרייטוס חוזר לעיר מאוחר יותר בשלבי המשחק, הוא משתמש בעין של אטלנטיס כדי להפעיל מספר פסלים מאסיביים של פוסידון. הפסלים יוצרים גשר, אותו חוצה קרייטוס בדרך לשער המוות.
  • העונש של אריניה (Scourge of Erinys) - ניתן לקרייטוס לאחר שהוא מביס את אריניה ביערות הסובבים את ספרטה. כוח מיוחד זה משחרר מערבולת המחפשת אחר אויבים וגורמת להם לנזקים, בדומה לזעמו של כארון מ"אל המלחמה: שרשראות האולימפוס".
  • הקרן של בוריאס (Horn of Boreas) - קרייטוס מוצא את הנשק במסעו במערות שמתחת להרי ארואניה, במקדשו של בוריאס. הקרן מסוגלת לזמן מערבולת המקפיאה את אויביו. מסוגלת גם לנפץ שריון ומגינים.

בוסים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • סקילה - מפלצת אגדית השוכנת במעמקי הים, מנסה למנוע מקרייטוס את הגעתו לאטלנטיס.
  • קליסטו - אמו של קרייטוס, אשר נלחם עימה לאחר שהיא הופכת לחיה אימתנית.
  • אריניה - בתו של תנטוס.
  • האריה מפיראוס - חיה ספרטנית עצומה בגודלה, בה נתקל קרייטוס בהגיעו לספרטה במהלך חיפושיו אחר אחיו דיימוס.
  • דיימוס - אחיו הצעיר של קרייטוס.
  • תנטוס - אל המוות. כולא ומענה את אחיו של קרייטוס.

אל המלחמה: עלייה[עריכת קוד מקור | עריכה]

המשחק השביעי בסדרה שיצא במרץ 2013. דמו המשחק הוצג בתערוכת E3 2012. המשחק הוא ראשון בסדרה מבחינה כרונולוגית ומגולל את מסעו של קרייטוס זמן קצר לאחר שרצח את משפחתו.

כותרים נוספים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • אל המלחמה: האוסף - כותר אוסף ראשון לסדרת אל המלחמה יצא ב-17 בנובמבר 2009. האוסף יצא במהדורת Blu-ray והוא כולל את המשחק הראשון והשני בגרסה מחודשת לפלטפורמת הפלייסטיישן 3
  • אל המלחמה: אוסף המקורות - כותר אוסף שני שיצא ב-13 בספטמבר 2011, והוא כולל את "אל המלחמה: שרשראות האולימפוס" ו"אל המלחמה: הרוח של ספרטה", שיועדו במקור ל-PSP, בגרסאות מחודשות ומעודכנות לפלטפורמת ה-PS3.
  • אל המלחמה: הטרילוגיה - כותר אוסף שלישי, המכיל את שני האוספים הקודמים, בתוספת המשחק "אל המלחמה 3".
  • אל המלחמה: סאגה - אוסף לפלייסטיישן 3 המכיל את המשחקים אל המלחמה, אל המלחמה 2, אל המלחמה 3, אל המלחמה: שרשראות האולימפוס ואל המלחמה: הרוח של ספרטה. 2 דיסקים: הראשון מכיל את אל המלחמה ואל המלחמה 2. השני מכיל את אל המלחמה 3. ושובר (קוד) להוריד את אל המלחמה: שרשראות האולימפוס ואל המלחמה: הרוח של ספרטה.
  • אל המלחמה 3 : המחודש- משחק זה הוא חידוש למשחק השלישי בסדרה שיצא ב-14 ביולי 2015 לפלייסטיישן 4, משחק זה יהיה באיכות של 1080p ויאפשר עריכת תמונה של המשחק. המשחק הוכרז במהלך חגיגות העשור לסדרה.

דיבוב הדמויות[עריכת קוד מקור | עריכה]

בין הדמויות המאכלסות את עולמו המיתולוגי של קרייטוס, מספר מדבבים מוכרים בתעשיית הבידור המספקים את קולם לדמויות, ביניהם נמנים מייקל קלארק דאנקן כקולו של אטלס, הארי האמלין כקולו של פרסאוס, ריפ טורן כקולו של הפייסטוס, קווין סורבו כקולו של הרקולס, קלאודיה בלאק כקולה של ארטמיס, קלנסי בראון כקולו של האדס, מלקולם מקדואל כקולו של דיידלוס, דווייט שולץ כקולו של הליוס ואלייז'ה ווד בתפקיד אורח כקולו של אחיו של קרייטוס, דיימוס, בסצנת חלום.

במשחקים God of War (2018) וGod of War: Ragnarök שמהוויפ אתחול לסדרה, כעת קרייטוס מדובב על ידי כריסטופר ג'אדג', מכיוון שפיתוח המשחק דרש שחקן שממדיו יתאימו יותר לדמות של קרייטוס לאחר המעבר בפיתוח בשימוש בטכנולוגיית לכידת תנועה. דמויות צד מדובבות על ידי שחקנים מוכרים בתעשיית משחקי הווידאו כגון טרוי בייקר שמספק את קולו של מאגני בנו של ת'ור, ונולאן נורת' שנותן את קולו לדמותו של מודי, בנו השני של ת'ור.

סדרת הטלוויזיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

במאי 2018 הכריזה סוני כי שסדרת המשחקים תזכה לסדרת טלוויזיה שתופק על ידי פריים וידאו של חברת אמזון. מאוחר יותר התגלה כי כותב הסדרה יהיה מארק פרגוס שעבר בין היתר על הסדרה המרחב, הוק אוטסבי ורפה ג'ודקינס שעבר בעבר עם אמזון על הסדרה עד עצם היום הזה. במאי המשחק God of War (2018) יהיה מפיק בכיר בסדרה.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ 84. Chronos
  2. ^ 55. Ares
  3. ^ 49. Ares
  4. ^ 1 2 חברת סוני תשחרר את קרייטוס בחבילת PSP מוגבלת, 26 בפברואר 2008
  5. ^ 1 2 25 משחקי הפלייסטיישן 2 הטובים ביותר מכל הזמנים
  6. ^ אל המלחמה - ביקורת, איבן סוליק, IGN,‏ 18 במרץ 2005
  7. ^ אל המלחמה - ביקורת משחק של האתר GameRankings
  8. ^ אל המלחמה - ביקורות האתר Metacritic
  9. ^ אל המלחמה 2 - ביקורת משחק באתר Gamezone,‏ 11 בפברואר 2007
  10. ^ קרייטוס הוא אל חודש מרץ, 19 באפריל 2007
  11. ^ אל המלחמה 2 - ביקורת משחק, קריסטן ריד, Eurogamer,‏ 27 באפריל 2007
  12. ^ אל המלחמה 2 - ביקורת משחק באתר GameRankings
  13. ^ ביקורות המשחק אל המלחמה 2, לפי אתר Metacritic,‏ 13 במרץ 2007
  14. ^ אל המלחמה 2 - ביקורת משחק באתר IGN, ‏12 בפברואר 2007
  15. ^ אל המלחמה 2 - ביקורת משחק באתר Gamespot
  16. ^ אל המלחמה 3 - ביקורת משחק באתר IGN,‏ 8 במרץ 2010
  17. ^ אל המלחמה 3 - ביקורת משחק באתר Gamespot
  18. ^ אל המלחמה 3 - ביקורת משחק באתר Eurogamer, כריסטיאן דונלן, 8 במרץ 2010
  19. ^ אל המלחמה: שרשראות האולימפוס - ביקורת משחק באתר GameRankings
  20. ^ אל המלחמה: שרשראות האולימפוס - ביקורת משחק באתר Metacritic,‏ 4 במרץ 2008
  21. ^ אל המלחמה: הרוח של ספרטה - ביקורת משחק, IGN, ‏25 באוקטובר 2010
  22. ^ זה עתה יצא - ביקורות ראשונות של אל המלחמה: הרוח של ספרטה, 2 בנובמבר 2010
  23. ^ הרוח של ספרטה קוטף תשעה פרסים בתערוכת E3