לדלג לתוכן

God of War (משחק וידאו, 2005)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
God of War
כללי
תאריך הוצאה 22 במרץ 2005 עריכת הנתון בוויקינתונים
סוגה משחק וידאו עריכת הנתון בוויקינתונים
פיתוח Santa Monica Studio עריכת הנתון בוויקינתונים
הוצאה לאור Sony Computer Entertainment עריכת הנתון בוויקינתונים
ארץ מקור ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
שפות אנגלית עריכת הנתון בוויקינתונים
סדרה God of War עריכת הנתון בוויקינתונים
דרישות תוכנה
מנוע משחק Kinetica עריכת הנתון בוויקינתונים
מצבי משחק משחק וידאו למשתתף יחיד עריכת הנתון בוויקינתונים
פלטפורמות פלייסטיישן 2, פלייסטיישן 3, PlayStation Vita, פלייסטיישן 4 עריכת הנתון בוויקינתונים
המשחק הבא God of War II עריכת הנתון בוויקינתונים
www.godofwar.com
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

God of War הוא משחק פעולה-הרפתקאות משנת 2005 שיצא במקור לקונסלת המשחקים פלייסטיישן 2. זהו המשחק הראשון בסדרת משחקי God of War.

המשחק, אשר הינו משחק הפלייסטיישן 2 הנמכר ביותר בכל הזמנים, מכר לאורך השנים מעל ל-4.6 מיליון עותקים. הצלחת המשחק הובילה לאורך השנים לפיתוח שמונה משחקים נוספים בסדרה.

המשחק זכה לביקורות חיוביות וליותר מתריסר פרסים בקטגוריית משחק השנה[1]. אתר הביקורות IGN ציין אותו במקום השביעי ברשימת 25 משחקי פלייסטיישן 2 הטובים של כל הזמנים[2] וכן העניק לו ציון ממוצע של 9.8 מתוך 10‏[3]. באתר הביקורות GameRankings, המשחק זכה לציון ממוצע של 93% בהתבסס על 92 ביקורות[4], ואתר הביקורות Metacritic העניק ציון ממוצע של 94 מתוך 100 בהתבסס על 75 ביקורות[5].

תקציר העלילה

[עריכת קוד מקור | עריכה]

עלילת המשחק מתמקדת בלוחם הספרטני קרייטוס שהפך למשרת האלים האולימפיים לאחר שאל המלחמה ארס הציל אותו בקרב. בתמורה לחייו, קרייטוס מתחייב להיות נאמן לארס, אך הדבר מוביל לשורה של אירועים טרגיים, כולל מות אשתו ובתו. על מנת לנקום בארס על מות אשתו ובתו האלה אתנה שולחת את קרייטוס למצוא ולהשתמש ב"תיבת פנדורה" שהוא חפץ רב עוצמה אשר מסוגל לסייע לקרייטוס להביס את ארס.

המשחק משוחק מגוף שלישי ומשלב אלמנטים של Hack and slash, פלטפורמה ומשחק חשיבה. לאורך כל המשחק השחקן שולט בדמותו של קרייטוס, אשר נלחם באמצעות להבי הכאוס במטרה להביס אויבים שונים ולנווט בעולם המשחק. ניתן גם לצבור כלי נשק חדשים לאורך המשחק.

עולם המשחק מחולק לשלבים שונים הקשורים זה לזה, ובכל שלב יש סביבות ואתגרים ייחודיים. השחקנים חייבים לפתור חידות שונות, ולהביס אויבים על מנת להתקדם במשחק.

קישורים חיצוניים

[עריכת קוד מקור | עריכה]
ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא God of War בוויקישיתוף

הערות שוליים

[עריכת קוד מקור | עריכה]