Grand Theft Auto: Liberty City Stories

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
Grand Theft Auto: Liberty City Stories
כללי
תאריך הוצאה

PlayStation Portable: ב-25 באוקטובר 2005 (ארצות הברית)
פלייסטיישן 2: 6 ביוני 2006 (ארצות הברית) IOS:דצמבר 17 2015

אנדרואיד:11 פברואר 2016
סוגה פעולה
פיתוח רוקסטאר נורת' (אנ')
רוקסטאר לידס (אנ')
הוצאה לאור Rockstar Games עריכת הנתון בוויקינתונים
ארץ מקור הממלכה המאוחדת עריכת הנתון בוויקינתונים
שפות אנגלית עריכת הנתון בוויקינתונים
הפצה רוקסטאר גיימס
סדרה Grand Theft Auto עריכת הנתון בוויקינתונים
דרישות תוכנה
מצבי משחק שחקן יחיד
דירוג +18
פלטפורמות פלייסטיישן 2,PSP IOS,פלייסטיישן 3,PlayStation Vita,אנדרואיד
המשחק הקודם Grand Theft Auto Advance
המשחק הבא Grand Theft Auto: Vice City Stories
האתר הרשמי
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

Grand Theft Auto: Liberty City Stories, ידוע גם בראשי התיבות GTA: LCS, הוא משחק וידאו מסדרת משחקי Grand Theft Auto בגרפיקת ה-3D. על פי הסקרים לחודש יולי 2006, משחק זה הוא הנמכר ביותר לקונסולת ה-PSP. רבים מחשיבים משחק זה כחידוש למשחק GTA 3, אך בפועל הוא מהווה משחק נוסף שמשמש כפריקוול ל-GTA 3 באותו מקום התרחשות, ומכאן שמו "Liberty City Stories" ("סיפורי עיר החופש" בתרגום חופשי לעברית). ב-17 בדצמבר 2015 הוא שוחרר למערכת ההפעלה IOS, וב-11 בפברואר 2016 שוחרר למערכת ההפעלה אנדרואיד.

מקום ההתרחשות[עריכת קוד מקור | עריכה]

אירועי המשחק מתפתחים בשנת 1998, שלוש שנים לפני אירועי המשחק GTA 3. טוני סיפרני חוזר לעיר לאחר מספר שנים בהן חי בסתר מאחר שרצח ראש מאפיה לבקשת דון סלבאטורי לאוני. כאות תודה סלבאטור נותן לו עבודה. בזמן ההתרחשות של "Liberty City Stories", טוני סיפריאני מבצע משימות שונות מאנשים שונים, בהם כלולים: סלבטורי ליאוני, וינצ'נזו סילי, מריה לטורה, JD א'וטול, דונלד לאב, הנבל הראשי של המשחק מסימו טוריני, ליאון מק'אפרי ואף אימו של טוני.

העיר ליברטי סיטי במשחק זה שונה מהעיר ב-GTA Advance. אך דומה מאוד לעיר ב-GTA 3 לדוגמה, ה"סקס קלאב סבן" של לודג'י גוטרלי נקרא כאן "Paulie's Revue Bar" ובעליו הוא JD אוטול שעובד תחת משפחת המאפיה סינדאקו. JD נהרג על ידי מיקי המפיסטס עוזרו של לואיג'י, כמו כן השחקן רואה בהמשך המשחק סצנה בה המועדון מקבל בעלים חדשים ואת שמו החדש. יותר מכך, בעיר קיימת שכונה חדשה בשם "איטליה הקטנה" שלא קיימת בליברטי סיטי בתקופת המשחק GTA 3 אך גורל שכונה זו מתגלה לשחקן באחת ממשימות המשחק, כך שההגיון בין המשחקים השונים נשמר.

השינויים מתבטאים גם במעברים בין האיים. הבנייה של הגשר בין "פורטלנד איילנד" ו"סטנטון איילנד" וכך גם המערה המחברת ביניהם ב-GTA 3 עדיין לא הסתיימה. רק חלק מין המערה פתוח והוא מגיע לצד הצפוני של האי "Shoreside Vale" עד לצד הדרומי. הגשר "קלאהן" (שמתפוצץ בתחילת המשחק GTA 3) בתהליכי בנייה גם הוא. רק לאחר המשימה "Driving Mr. Leone" בניית הגשר מסתיימת והשחקן יכול להגיע לאי סטאונטון. בליברטי סיטי מופיעים גם האופנועים, שלא היו קיימים ב-GTA 3.

דמויות[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • טוני סיפריאני - חבר בכיר במשפחת הפשע לאון. מעין פרודיה על דמותו של טוני סופרנו. חי עם אמו ופוחד ממנה פחד מוות. יש לו סכסוך ארוך שנים עם כנופיית הטריאדים המקומית. טוני הוא גם הפרוטגוניסט של המשחק GTA:LCS.
  • סלבטורה לאון - ראש משפחת הפשע לאון. פושע מנוסה ופרנואיד, אחד האנשים החזקים בליברטי סיטי. הופיע גם ב-GTA: San Andreas וב-GTA: 3. נהרג על ידי קלוד בניסיון להרוג אותו. בוגד בקלאוד ונרצח על ידו.
  • JD - הוא המנהל של Paulie's Revue Bar מריץ את העסק ויש לו בעיות משקל. הוא אמור להיות חלק ממשפחת Sindacco אך המשפחה לא קיבלה אותו רשמית, נרצח. JD זה קיצור של Joseph Daniel, שמו האמיתי.
  • מאסימו טוריני - מאסימו הוא מאפיונר מהמאפיה הסיציליאנית, הוא וסלבטורה היו מסוכסכים בעסקים אבל זה עוד לא הפריע להם לנהל עסקים באותו הזמן. הוא נאמר\מופיע במשחק 3 פעמים, פעם ראשונה הוא מוזכר על ידי JD באחד השיחות עם טוני, פעם שנייה זה שJD שולח את טוני לרגל אחריו עם הליקופטר מהאחוזה של סלבטור, והפעם האחרונה היא במשימה האחרונה שם הוא ניסה לחטוף את ראש העיר, עלה על הליקופטר וטוני חיסל אותו וההליקופטר טבע והוא מת.

דמויות משניות[עריכת קוד מקור | עריכה]

Vincenzo Cilli - וינצ'אנזו הוא איש מאפיה מכובד שהצטרף במהלך הזמן שטוני נעדר בין 1995 ל-1998, כשטוני הגיע לעיר הוא נותן לו בית חדש ונותן לו כמה משימות בשביל שיעבוד בשבילו, במשימה האחרונה שלו זה היה תרמית והמשטרה ידעו שהוא הולך לגנוב את מכונית הספורט שהוא רצה, מאז הוא וטוני לא דיברו. לפני משימה 31 (מופיע שוב) הוא מתקשר אליו ואומר לו שהוא רוצה להשלים אחרי שכל העסק שלהם היה רע, טוני מאמין ומגיע למחסן שלו אבל הוא לא שם. הוא אומר לו ללכת לספינה בDocks, הוא בא לשם ורואה חבורה של Leone בוגדים בו ומשתפים פעולה עם וינצ'אנזו. טוני הורג את כולם ולאחר מכן וינצ'אנזו יוצא עם רובה עוזי ומתחיל קרב בין טוני לוינצ'אנזו, שבסופו של דבר הוא מת. טוני מספר מאוחר מכן לסלבטור מה שקרה עם וינצ'אזו והוא כועס ואומר לו שהוא עשה את המעשה הנכון.

מריה לטור - חברתו של ראש משפחת הפשע סלבטור לאוני. מחבבת את טוני והוא עושה בשבילה כמה משימות. באחת המשימות האחרונות טוני רואה שהיא נפצעה והוא שואל מי עשה לה את זה, היא אומרת לו שזה היה אופנוען גדול בשם וויין (Wayne), טוני לא מרוצה מהסיפור ולכן הוא נשלח לחסל את וויין ואת כל האופנוענים האחרים, בסוף היא שמחה שהוא עזר לה והיא נותנת לו כסף. לאחר המשימה הזאת היא תיראה רק לפעמים במשימות של סלבטור. מופיעה גם בGTA 3

8-Ball - הוא מנהל עדיין את העסק שלו בתכנון פצצות והרס מכוניות, מופיע במשימה Bringing The house Down, שם הוא מניח 3 פצצות חזקות בתא המטען של הואן האדום שטוני נוסע בו על מנת לחסל את חבר המאפיה ממשפחת פורלי, פרנקו פורלי.

Mama Cipriani - היא אמו של Toni. היא תמיד מנסה להשוות בין Toni לבין אביו הגדול.
לא משנה עד כמה Toni מצליח Ma Cipriani לא מרוצה ממנו.
בזמן שהוא שהה מחוץ ל Liberty City היא מצאה מישהו חדש (שותף לחיים) בשם: Giovanni Casa במקום בנה שלא טרח אפילו לדבר איתה.
היא אפילו ניסתה לשלוח מישהו להתנקש בבנה!
היא אמרה שעדיף שימות כמו גבר אמיתי.
כשהוא חוזר למאפיה של Leone היא שמחה ומתקשרת לבטל את ההתנקשות ומשלימה עם Toni.

Toshiko Kasen - טושיקו היא אשתו של הבוס של הכנופיה היפנית, יאקוזה. טוני עובד בשבילה ועושה כמה משימות, באחת המשימות הם הולכים לאופרה והפורליים (מאפיה) מקבלים מידע שטוני נמצא שם ולאחר שטוני יוצא הוא מחסל את כולם, בורח מהמשטרה ונוסע חזרה לבית של טושיקו. לאחר מכן היא מבקשת מטוני להרוג את בעלה כי היא מפחדת שהוא יהרוג אותם. טוני מחסל את כל האנשים בקזינו של היקוזה, עולה לגג והוא רואה שם את קאזוקי והם נאבקים עד המוות, לבסוף קאזוקי מת וטוני נוסע לביתה של טושיקו בשביל להעביר את ההודעה. אחרי שהוא מת היא מודה לטוני ואומרת לו שלום ומתה.

  • Donald Love - טייקון תקשורת ואיש עסקים. מופיע במספר תחנות רדיו ובעל חברה בסטאונטון איילנד. יעשה הכול כדי לשמור על עסקיו משגשגים ולהשיג חבילה מסתורית. לבסוף, כשמקבל את החבילה ושולח אותה, הוא נעלם ולא ידוע מה עלה בגורלו. דונלד לאב מופיע שוב בסופו של דבר באחוזה גדולה בעיר השלישית, שם הקרטל הקולומביאני רוצים לתקוף אותו כי הוא לקח את הבית הגדול שהיה שם. אחרי שטוני מחסל את כל הקולומביאנים, הם נוסעים לשדה תעופה ודולאנד מאחל לטוני בהצלחה, עולה על המטוס ומאז לא נשמע ממנו במשחק. מופיע לאחר מכן ב-GTA 3 ב-2001. דונלד הוא קניבל. מדובב על ידי קייל מקלאכלן.
  • Leon McAffrey - מקאפרי הוא שוטר מושחת מהLCPD שעבר עסקה קטנה עם הLeone והוא לא מספר כלום מהפשעים שטוני עשה בתנאי שהוא יעשה בשבילו כמה משימות. אחרי שטוני עשה בשבילו כל מה שהוא צריך, הוא מתקשר לטוני ואומר לו שהמשטרה עלתה על חלק מהדברים שטוני עשה והוא לא רוצה שהוא יהיה מעורב בזה אז הוא אמר לו לא להיפגש איתו יותר .
  • Ray Machowski - ריי מופיע רק בשלוש משימות במשחק, הוא לא מחבב את מקאפרי ורוצה שיפסיק לגרום לטוני לעבוד בשבילו. לאחר מכן מופיע שוב בGta 3, שם הוא אומר לקלוד לחסל את מקפארי על כך שהוא בגד בשותפות שלו.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]