Grand Theft Auto: Vice City Stories

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
יש לערוך ערך זה. ייתכן שהערך סובל מבעיות ניסוח, סגנון טעון שיפור או צורך בהגהה, או שיש לעצב אותו, או מפגמים טכניים כגון מיעוט קישורים פנימיים.
אתם מוזמנים לסייע ולערוך את הערך. אם לדעתכם אין צורך בעריכת הערך, ניתן להסיר את התבנית. ייתכן שתמצאו פירוט בדף השיחה.
יש לערוך ערך זה. ייתכן שהערך סובל מבעיות ניסוח, סגנון טעון שיפור או צורך בהגהה, או שיש לעצב אותו, או מפגמים טכניים כגון מיעוט קישורים פנימיים.
אתם מוזמנים לסייע ולערוך את הערך. אם לדעתכם אין צורך בעריכת הערך, ניתן להסיר את התבנית. ייתכן שתמצאו פירוט בדף השיחה.
Grand Theft Auto: Vice City Stories
עטיפת המשחק
עטיפת המשחק
כללי
תאריך הוצאה PSP31 באוקטובר 2006 (צפון אמריקה)3 בנובמבר 2006 (הממלכה המאוחדת)10 בנובמבר 2006 (אירופה ואוסטרליה)PlayStation 2 6 במרץ 2007 (צפון אמריקה)
סוגה פעולה
פיתוח רוקסטאר נורת' (אנ')
רוקסטאר לידס (אנ')
הוצאה לאור Rockstar Games עריכת הנתון בוויקינתונים
ארץ מקור הממלכה המאוחדת עריכת הנתון בוויקינתונים
שפות אנגלית עריכת הנתון בוויקינתונים
סדרה Gta
דרישות תוכנה
מצבי משחק PSP: שחקן יחיד, מרובה משתתפים
PlayStation 2: שחקן יחיד
Playstation 3: שחקן יחיד,
PlayStation Vita: שחקן יחיד
דירוג 18+
פלטפורמות PlayStation Portable,פלייסטיישן 2,Playstation 3,PlayStation Vita
המשחק הקודם Grand Theft Auto: Liberty City Stories
המשחק הבא Grand Theft Auto IV
האתר הרשמי
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

Grand Theft Auto: Vice City Stories הוא משחק וידאו בסדרת המשחקים Grand Theft Auto, (שנת פרסום: 31 באוקטובר 2006) אשר פותח על ידי חברת רוקסטאר לידס (אנ') בשיתוף עם חברת רוקסטאר נורת' (אנ') ויצא לאור על ידי חברת רוקסטאר גיימס בשתי גרסאות, PSP ופלייסטיישן 2. המשחק משמש כפריקוול כאשר עלילתו מתרחשת שנתיים לפני עלילת Grand Theft Auto: Vice City. המשחק מציין את חזרתה של העלילה ל-Vice City, כאשר העלילה מתחילה ב-1984, שנתיים לפני אירועי Vice City. המשחק מתמקד סביב האח של לאנס וואנס, ויקטור, עליו ירו בסחר הסמים בפתיחת Vice City.

השקה מאוחרת[עריכת קוד מקור | עריכה]

בתחילה המשחק היה אמור לצאת בצפון אמריקה ב-17 באוקטובר 2006 ובאירופה ב-20 באוקטובר 2006, אבל בתחילת ספטמבר הודיעו המוציאים לאור שההוצאה נדחית לפחות ל-31 באוקטובר בצפון אמריקה. באותה הודעה גם הוחלט שהמשחק יצא לאור ב-10 בנובמבר 2006 באוסטרליה. באירופה (פרט לבריטניה), המשחק ספג דחיות נוספות, עד לתאריך הסופי: 10 בנובמבר 2006. המחיר הרשמי של המשחק בגרסת ה-PSP הוא 49.99$ בארצות הברית, 49.99€ באירופה ו-34.99£ בבריטניה.

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

העלילה מתרחשת בשנת 1984, כאשר החייל ויקטור וואנס המכונה ״ויק״, מתחיל את הקריירה הצבאית שלו ב"וייס סיטי" ומתחיל לעבוד עבור המפקד שלו: סמל ג'רי מרטינז. מרטינז שולח את ויק לבצע בשבילו את כל העבודות השחורות והמלוכלכות, ואומר לו שזה יעשה אותו עשיר. אך הוא לא מרוויח דבר על כל העבודה שהוא עושה. נוסף על כך, הוא מתעצבן על מרטינז משום שהוא שולח אותו להתעסק בסמים, מה שמזיק למוניטין שלו. בין העבודות, הוא מכיר את פיל קסידי סוחר נשק צבאי המספק למרטינז תחמושת באופן קבוע ומרטינז קובע שויק ופיל יעבדו שניהם יחד עבורו.

מרטינז מחליט לטמון לויק פח ושולח אותו להביא בשבילו בחורה לבסיס ובהיעדרו של ויק הוא גם מחביא מריחואנה מתחת למיטה של ויק, כאשר ויק מגיע לש"ג מפקד הבסיס שרואה את הבחורה ושמצא את המריחואנה, מחליט שויק הפר את החוקים של הצבא ומעיף אותו מהצבא. ויק משתכן בביתו של פיל ועל אף שהוא כבר לא חייל הוא נאלץ לעבוד עבור מרטינז אשר נותן לפיל את המשימות ומכיוון שויק עובד עבור פיל הוא נאלץ לבצע שוב את העבודות המלוכלכות של מרטינז, בסופו של דבר מרטינז מנסה לחסל את ויק ופיל ושולח אותם היישר אל המארב של האנשים שלו, אך ויק ופיל מצליחים לברוח ופיל מפסיק לעבוד עם ג'רי.

כדי שויק יצליח להתפרנס, פיל שולח אותו לעבוד אצל גיסו מרטי ג'יי ויליאמס ומכיר את אשתו של מרטי ואחותו של פיל ולואיס. כאשר ויק רואה את היחס המרושע של מרטי לאשתו הוא משכנע את לואיס להתגרש ממרטי, לקחת איתה את התינוקת ולגור אצל אחותה, לאחר מכן הוא מפסיק לעבוד אצל מרטי בגלל היחס המזלזל שלו אליו והוא ולואיס מחליטים לעבוד ביחד ולפגוע בעסק של מרטי, מרטי הזועם פורץ לביתן של האחיות קסידי חוטף את לואיס ומנסה להרוג אותה אך ויק נחלץ לעזרתה, הורג את מרטי ולוקח שליטה על העסקים שלו, יותר מאוחר הוא גם הורג את בן דודו של מרטי אשר ניסה לפגוע בעסק של ויק כנקמה על רצח בן דודו.

השליטה של ויק על עסקיו של מרטי גורמת לקרב כנופיות בין הכנופיה של ויק לכנופיית ה cholos וכתגובה הוא מחליט לעבוד עבור הגנגסטר אומברטו רובינה ולצאת לקרב נגד הצ'ולוס, בהמשך הוא מקבל שיחת טלפון מרשות שדות התעופה המודיעים לו שיש לקוח בשדה התעופה שרוצה שויק ייקח אותו ולהפתעתו הוא מגלה שהלקוח הוא אחיו לאנס. העסק מדרדר כשהצ'ולוס תוקפים אותם אבל הם מצליחים להימלט, לאחר מכן ויק ואומברטו יוצאים לקרב אחרון נגד הצ'ולוס-הם תוקפים את העסק הראשי שלהם ומצליחים להשמיד את העסק ולמחוק את הצ'ולוס מעיר.

לאנס וויק חותמים על חוזה עסקי עם קונה סמים עשיר, בריאן פורבס, אך לאחר מכן הם מגלים שהוא סוכן DEA ולוקחים אותו בשבי ובזמן הזה הוא מרמה אותם ושולח אותם למארבים של חבריו. בהתחלה הוא שולח אותם לספנים באונייה אשר חוטפים את לאנס אבל ניצל על ידי ויק ולאחר מכן הוא שולח אותם לבר של אופנוענים אשר כמעט הורגת אותם. לאחר מכן בריאן מנסה לברוח אבל ויק מצליח להרוג אותו. לאחר מכן הם עושים מארב לאנשיו של מרטינז וגונבים ממנו שתי משאיות המלאות בסמים ולאחר מכן השניים נהיים עשירים אבל מסתבר שהסמים האלה שייכים לאחים מנדז שליטי הסמים הגדולים של וייס סיטי וכעת מנדז רוצים לחסלם, האחים וואנס מצליחים למכור לאחים מנדז גרסה שבה מרטינז הוא סוכן DEA אשר ניסה לפגוע בעסק שלהם ואז הם כורתים ברית.

ויק מתחיל לעבוד בצמרת הסמים של וייס סיטי אך מערכת היחסים שלו עם לואיס מתחילה להשתבש, זאת כאשר היא מתמכרת לסמים וויק חושד שניהלה רומן עם לאנס. השניים נהיים ברוגז לתקופה ארוכה. ויק גם מתחיל לעבוד עבור הבמאי רני ההומוסקסואל שלאחר מכן עובר ניתוח לשינוי מין ונהפך לבחורה, ומצליח להרוויח כסף אחרי שהוא הצליח לשמור על הזמר פיל קולינס. לאחר מכן מרטינז חוזר לפעולה ושולח את אנשיו אשר חוטפים את לואיס, מענים אותה ופוצעים אותה אך ויק נחלץ לעזרתה והשניים משלימים בסופו של דבר.

בהמשך מסתבר שמרטינז עבד כל הזמן עם האחים מנדז והאחים מנדז מנסים לחסל את ויק ואת לאנס אך הם מצליחים לצאת מהמלכודת, לאחר מכן ויק מתחיל לעבוד עבור ריקארדו דיאז ופותח בקרב נגד האחים מנדז, לאחר מכן האח מנדז הבכור ארמנדו מגלה על הקשר הזוגי בין ויק ללואיס וחוטף אותה. בנוסף הוא שולח את אנשיו לביתו של לאנס והם מפוצצים ללאנס את המכונית. לאנס העצבני רודף אחריהם וחודר לאחוזה של האחים מנדז אך נופל גם הוא בשבי. ויק חודר לתוך האחוזה ומנהל קרב עם ארמנדו שמשתמש בלהביור. ויק מצליח להרוג את ארמנדו, ולאחר מכן הוא בא לחדר הסמוך ורואה את לואיס הגוססת אשר נפצעה אנושות על ידי ארמנדו. לואיס מבקשת מויק שאחותה תמשיך בגידול התינוקת, מודה לויק על הקשר ששניהם ניהלו ומתה מפצעיה בסופו של דבר.

כאשר ויק מגלה שמרטינז לקח חלק במותה של לואיס הוא ופיל קסידי חודרים לתוך הבסיס הצבאי וגונבים ממרטינז לבקשת דיאז מסוק קרב חדשני. לאחר מכן ויק מורה לדיאז שהוא ולאנס מסיימים את השותפות שלהם איתו לאחר המשימה וחודר עם מסוק הקרב לבניין העסקים של האחים מנדז. הוא נאבק באנשים של האח מנדז השני, דייגו מנדז, ובאנשים של מרטינז שנכנסים גם הם לקרב, לאחר מכן בעליית הגג ויק מנהל קרב עם דייגו מנדז ועם מרטינז והורג את שניהם. לאחר מכן לאנס מגיע לאסוף את ויק והשניים נהיים שליטי הסמים החזקים ביותר בעיר.

שינויים במשחק[עריכת קוד מקור | עריכה]

עלילת המשחק בנויה באותה צורה כמו שאר משחקי Grand Theft Auto. הגרפיקה משופרת יחסית לשאר משחקי הסדרה והפעם שמו דגש על כל הפרטים הקטנים, לדוגמה, מנועי הרכבים יותר מציאותיים ולמקורות המים יש מרקם מציאותי.

גרעין העלילה כולל אלמנטים של נהיגה והליכה. כשהשחקן במצב רגלי הוא יכול ללכת, לרוץ, לשחות, לקפוץ, להכות עוברי אורח ולהשתמש בכלי נשק. השחקן גם יכול לגנוב כלי תחבורה כגון מכוניות, סירות, מטוסים, מסוקים ואופנועים. במשחק זה הוסיפו גם אופנועי ים, טרקטורונים, טרקטור, אופניים ורחפת.

אף על פי שביצוע משימות עלילתיות הן אמצעי להתקדמות במשחק ולפתיחת שלבים חדשים, הן לא הכרחיות למשחק. כשהשחקן מחליט לא לקחת משימה של המשחק, הוא יכול לשוטט בחופשיות ולזרוע הרס וטרור. מעשים אלה עלולים לגרור תגובה של הרשויות, שעוצמתה תהא תלויה ברמת ההרס. תחילה תופיע המשטרה, אחר כך תגיע הסיירת המשטרתית, אחריה ה-FBI ולבסוף כוחות צבא.

השחקן גם יכול להשתתף במשימות משניות. משימות המשנה קיימות גם במשחקי העבר של הסדרה, אבל פה הן משתדרגות. תוספת מעניינת למשחק זה היא "פטרול בחוף הים", בה ויקטור צריך לסלק את האופנוענים מהחוף, לשמור על ביטחון המתרחצים, ולאחר השלמת המשימה מתקבלת יכולת לשחות ללא הגבלת זמן.

אחד מהאלמנטים המרכזיים במשחק הוא "בניית אימפריה". זהו אלמנט חדש ומופיע לראשונה בסדרת המשחקים של ה-GTA. אלמנט זה לוקח מאפיינים מהמשחקים הקודמים. מה-Vice city הוא לוקח את ענייני הרכוש ומה-San Andreas הוא לוקח את מלחמת הכנופיות. בשביל להרוויח כסף צריך השחקן להקים עסק שיתחרה בכנופיית האויב. העסק אף יכול להיות נותן דמי חסות, מלווה בריבית, פתיחת בית זונות, סחר בסמים, הברחות ואפילו מעשי שוד.

כמו אלמנטים רבים אחרים, גם הקרבות שודרגו במשחק זה לרמה הגבוהה ביותר בסדרה. הכוונות הופכות במשחק זה ל-"כוונות חכמות" והאויבים נעשים גם חכמים יותר. השינוי הגדול ביותר נעשה בתחום הקרבות פנים לפנים. אם אין לשחקן נשק הוא יכול להרביץ לאויב. אם השחקן נתפס או נהרג הוא יכול לשחד שוטרים או בתי חולים בשביל לשמור על כלי הנשק שלו כדי שלא יעלמו לו.

החבילות המוחבאות במשחק מגיעות גם למשחק זה בצורה של 99 בלונים שמפוזרים בעיר. 99 הבלונים מתקשרים לשירם של להקת "ננה" משנת 1980, 99 בלונים, שהופיע במשחק הקודם (GTA VICE CITY).

השיפור בגרפיקה מאז Liberty City Stories כולל אנימציות חדשות, משחק מהיר יותר, כבישים ארוכים יותר, פחות הולכי רגל איטיים ומכוניות איטיות, יותר כלי נשק ועלייה בכמות הרכבים ובדמויות שלשחקן אין שליטה עליהם.

דמויות[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקטור וואנס[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקטור וואנס המכונה ויק הוא הגיבור הראשי של המשחק, חייל המנסה לכלכל את משפחתו הלא מתפקדת. בבסיס הצבאי פורט באקסטר שב-Vice City, סמל ג'רי מרטינז הורס את הקריירה הצבאית של ויק, ומכריח אותו לפנות לפשע מאורגן כעבודה. כשאח של ויק, לאנס, מגיע כדי להמר בשוק הסמים הגדול של Vice City, ויק נקלע כנגד רצונו לרשת סוכנים נוכלים של ה-DEA (היחידה ללוחמה בסמים), כמו כן הוא נקלע לסחיטה ומלחמה קצרה עם שליטי הסמים בעיר, האחים מנדז. בהתחלה הוא מחסל את ארמנדו מנדז, ואחרי שלואיס מתה הוא מחסל את ג'רי מרטינז ואת דייגו מנדז ביחד במשימה האחרונה במשחק ומחליט לגמור את השותפות שלו ושל לאנס עם דיאז, כעבור שנתיים בזמן שביצע עסקת סמים עם משפחת פורלי הוא נרצח על ידי מארב של חוליית המתנקשים של דיאז.

לאנס וואנס[עריכת קוד מקור | עריכה]

לאנס הוא אחיו הצעיר של ויקטור. ויקטור נוהג לזלזל בלאנס, זאת מכיוון שלאנס כמעט אף פעם לא רציני. בפעם הראשונה שלאנס פוגש את אחיו בוייס סיטי, הם נאלצים לברוח מכנופיית ה'צ'ולוס',תוך כדי שלאנס נוהג בדרכים לא שגרתיות. לאחר מכן לאנס מכניס את אחיו לענייני הסמים, דבר שגורם ליותר צרות, מכיוון שלאחים מנדז יש מונופול על עסקות הסמים בעיר. לאחר שנתיים נרצח על ידי טומי ורסטי (VICE CITY) לאחר שבגד בו.

לואיס קסידי ויליאמס[עריכת קוד מקור | עריכה]

לואיס היא אחותו הקטנה של פיל קסידי ואשתו של מרטי ג'יי ויליאמס אשר יש להם תינוקת משותפת. לואיס סובלת מפגיעות מילוליות ופיזיות ממרטי הנוהג להכות אותה קבוע, כאשר היא פוגשת באקראי את ויק היא מחליטה להתגרש ממרטי ולוקחת איתה את התינוקת ועוברת לגור עם אחותה וחוברת עם ויק נגד מרטי ופוגעים בנכסים שלו אך כשמרטי מגלה את מעלליה הוא חוטף אותה ומנסה להרוג אותה אך ויק מציל אותה והורג את מרטי, כאשר ויק ואחיו לאנס נהיים עשירים לואיס חושבת שלויק כבר לא אכפת ממנה ומתחילה להיגרר לסמים ונכנסת לוויכוח סוער עם ויק, לאחר מכן היא נחטפת על ידי שכירי חרב של ג'רי מרטינז אשר פוצעים אותה אנושות אבל נחלצת על ידי ויק אשר מוביל אותה לבית חולים ואז מחזיר אותה לביתה ומשלימים בסופו של דבר, בעקבות המלחמה של האחים וואנס עם האחים מנדז האח הבכור ארמנדו מנדז שמגלה על הקשר הזוגי של ויק עם לואיס שולח את אנשיו לעשות מארב על ביתה וחוטפים אותה כאשר הייתה אמורה לצאת לדייט עם ויק, לאחר מכן באחוזתו ארמנדו פוצע אותה אנושות וגורם לה לגסוס כאשר ויק מגיע לחילוצה והורג את ארמנדו היא מבקשת ממנו לסייע לאחותה בגידול התינוק ומודה על הקשר שיש ביניהם ולבסוף מתה מפצעיה, ויק השבור מחליט לנקום את מותה והורג את האח מנדז השני דייגו ואת מרטינז לאחר שגילה שלקחו גם הם חלק במוות שלה.

סמל ג'רי מרטינז[עריכת קוד מקור | עריכה]

ג'רי הוא סמל בצבא והאויב הראשי במשחק, מרטינז לא לוקח את תפקידו ברצינות ומשתמש בכוחו לרעה. חובב נשים ומעשן סמים בקביעות, הוא לא מהסס לנצל אחרים בשביל לעשות את העבודה השחורה. הוא גרם לכך שוויקטור סולק מהצבא, לאחר שביקש מוויקטור להביא זונה לבסיס. לאחר מכן הוא ניסה להתנקש בחייו של ויקטור, אבל ללא הצלחה. כאשר ויק מגלה שמרטינז לקח חלק במותה של לואיס הוא הורג את מרטינז ואת דייגו בבניין העסק של מנדז.

דייגו וארמנדו מנדז[עריכת קוד מקור | עריכה]

דייגו וארמנדו מנדז הם השניים שמתעסקים בסמים יותר מכל הפושעים האחרים בvice city. דיגו יותר שקט מארמנדו ומדבר רק ספרדית, למרות שהוא מבין אנגלית. האחים נפגשים לראשונה אחרי שוויקטור ולאנס גונבים משלוח סמים שהיה שייך להם. אך לאחר זמן מה הם מחליטים לכרות ברית. לקראת סוף המשחק הם בוגדים בלאנס ובויקטור ואז הם משתפים פעולה עם מרטינז וחוטפים את לואיס על מנת למשוך את ויקטור אחריהם, את ארמנדו ויק הורג באחוזה שלו ואת דייגו הוא הורג יותר מאוחר בבניין העסקים שלהם.

פיל קסידי[עריכת קוד מקור | עריכה]

פיל הוא סוחר נשק מטעם הצבא ואחיה הבכור של לואיס, ג'רי מרטינז מפגיש אותו עם ויק והשניים נאלצים לבצע עבודות מלוכלכות עבורו עד שלבסוף מרטינז בוגד בהם ומנסה לחסלם אך השניים מצליחים לברוח לאחר מכן גם פיל עוזב את הצבא, פיל הוא חבר נאמן של ויק אשר עוזר לו בכל מה שצריך ובנוסף הוא גם תומך בקשר הזוגי שיש בין ויק לאחותו, אחרי שלואיס מתה פיל מחליט לעזור לויק לנקום את מותה כאשר הוא מבצע פעולת הסחה ומאפשר לויק להתגנב לתוך הבסיס הצבאי כדי לגנוב ממרטינז מסוק קרב חדשני.

אומברטו רובינה[עריכת קוד מקור | עריכה]

אומברטו הוא הראש המנהיג של הכנופיה הקובנית. הוא חבר של ויקטור, ומעריך אותו. אומברטו נוהג להפיח אומץ באלא שעובדים איתו על ידי אמירות "אם יש לך ביצים" מרובות, דבר אשר גורם אי נעימויות לרוב האנשים. הוא כמעט לעולם לא עושה עבודה מלוכלכת.

בריאן פורבס[עריכת קוד מקור | עריכה]

בריאן עובד בשביל ה-DEA (היחידה במלחמה בסמים) הוא מבקש מוויקטור ולאנס לעשות כמה משימות עבורו. כאשר ויקטור ולאנס מגלים שהוא קשור למשטרה הם תופסים וקושרים אותו בשביל להוציא ממנו מידע. הוא נהרג על ידי ויקטור אחרי שניסה לברוח.

מרטי ג'יי ויליאמס[עריכת קוד מקור | עריכה]

מרטי נשוי ללואיס ולהם תינוקת משותפת. מרטי הוא אלכוהוליסט ולכן הוא הפך לאיש אגרסיבי ואלים, הוא נוהג להכות את לואיס ולהשמיץ אותה עד שבסוף היא נשברת ומחליטה להתגרש ממנו, כאשר הוא מגלה שלואיס ניסתה לפגוע בעסקים שלו הוא פורץ לביתם של לואיס ואחותה חוטף את לואיס ולוקח אותה לאחד מבתי העסק שלו על מנת להרוג אותה אך בדרך ויק מצליח לבלום אותו מחלץ את לואיס ומרטי מנסה להרוג את ויק אך ויק מצליח להרוג אותו בסוף.

רני וואסולמאייר[עריכת קוד מקור | עריכה]

רני הוא במאי הומוסקסואל-טרנסג'נדר. ויק עובד הרבה בשבילו ומציל אותו במשימה "סו לונג שלונג" שם דייגו מנדז שניהל עם רני רומן כועס על כך שהוא גרם לויק ולדיאז לחבור נגדם. הם תוקפים את הסטודיו שלו ואורבים לו ליד מועדון המאליבו. ויק מציל אותו.

ריקארדו דיאז[עריכת קוד מקור | עריכה]

ריקארדו הוא עוד אחד מסוחרי הסמים הגדולים בוייס סיטי: האחים וואנס, האחים מנדז והוא עצמו. רני הכיר לויק את ריקארדו במשימה "סטיל דה דיל" (לגנוב את העסקה) דיאז נמצא ביריבות עמוקה עם האחים מנדז והוא שלח את ויק להרוס את בניין העסקים שלהם במשימה "לאסט סטאנד"(עמידה אחרונה, מעמד אחרון) (המשימה האחרונה במשחק). נהרג ב-1986 על ידי טומי ורסטי ולאנס וואנס כנקמה על מותו של ויק והפגיעה בעסקה. (ראה GTA VICE CITY)

גונזאלס[עריכת קוד מקור | עריכה]

גונזאלס היה חברו הטוב ביותר של הקולונל קורטז מוייס סיטי, שם הוא נהרג משום שבגד בשותפות שלהם. גונזאלס הוא גם סוחר סמים גדול, אבל הוא לא ביריבות עם דיאז כי הוא חבר של קורטז (קורטז הוא חבר מאוד טוב של דיאז) הוא שלח את ויק לגנוב המון סמים ולבסוף שלח את ויק לגנוב את הקוקאין שקורטז מאחסן. קורטז הכועס מגלה זאת וגונזאלס בורח לזמן מה מקורטז ודיאז (שהפך לאויב שלו אחרי הגנבה) בפנטהאוז שלו ולבסוף קורטז מוצא אותו ושולח את טומי ורסטי להרוג אותו עם מסור חשמלי במשימה "טרצ'רוס סווין".

פיל קולינס[עריכת קוד מקור | עריכה]

פיל קולינס הוא זמר בריטי, שהגיע ל-Vice City להופעה הקרובה באצטדיון היימן ממוריאל. לרוע המזל, חייו מאוימים על ידי משפחת הפשע פורלי, שכן המנהל שלו, בארי מיקלתוייט, חייב להם 3,000,000 דולר. ויק מציל את פיל מכמה ניסיונות התנקשות, ובסופו של דבר, קולינס מסיים את הקונצרט שלו ללא פגע. הדמות מבוססת על המוזיקאי הבריטי בעל אותו השם, ואף מדובבת על ידו.

בארי מיקלוויט[עריכת קוד מקור | עריכה]

בארי מיקל'ווייט הוא המנהל של פיל קולינס ונמצא בחובות עמוקים לג'ורג'יו פורלי, העומד בראש משפחת פורלי. ג'ורג'יו מאיים על חייו של קולינס במספר ניסיונות התנקשות, שכולם מסוכלים למרבה המזל על ידי ויק. לאחר שהקונצרט הצליח, בארי מחליט לבסוף להחזיר את חובותיו למשפחת פורלי.

משימות חשובות[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • Soldier: במשימה הראשונה תצטרך לקחת חבילה. במשימה זו גם מגלים תכונה חדשה במשחק - שחייה.
  • DIVORCE: מרטי חוטף את לואיס כדי להפוך אותה לזונה וויק עוצר אותו והורג אותו.
  • Jive Drive: ויק אוסף את לאנס מנמל התעופה בזמן מרדף של צ'ולוס. ויק ולאנס מצליחים לברוח.
  • The Bum Deal: בריאן שולח את לאנס ואת ויק לעוד מארב כדי שיצליח לברוח. ויק ולאנס שורדים אבל מגלים שבריאן ברח. הם מוצאים אותו והורגים אותו.
  • From Zero to Hero: המשימה שאחריה נפתח האי הראשון. תנסו לחלץ את לאנס מחטיפה נוספת, ולאחר מכן אתם צריכים לעקוב אחריו לעיר הראשונה. בינתיים מרטינז יעקוב אחריכם בהליקופטר בנוסף לכמה כלי רכב שינסו לחסל את לאנס ותצטרכו לחסל אותם.
  • Kill Phil: הופעתו הראשונה של פיל קולינס. במשימה זו השחקן יצטרך להגן עליו מפני המאפיה האיטלקית.
  • So Long Schlong: ויק מציל את רני שעומד לעבור את הניתוח-לשינוי-מין הרביעי שלו.
  • Light my pyre: ויק מתכונן לצאת עם לואיס לדייט אך מגלה שהיא נחטפה על ידי ארמנדו, לאחר מכן אנשיו של ארמנדו מפוצצים ללאנס את המכונית ולאנס רודף אחריהם ונופל גם הוא בשבי, לאחר מכן תצטרכו לחדור לאחוזה, ולהרוג את ארמנדו, לאחר מכן ויק נאלץ לחזות במותה של לואיס אשר מבקשת ממנו שאחותה תמשיך בגידול התינוקת שלה ומודה לו על הקשר שהיה ביניהם.
  • Last Stand: המשימה האחרונה במשחק - לחסל את דייגו ואת ג'רי כנקמה.

אימפריות[עריכת קוד מקור | עריכה]

ה"אימפריה" זו האפשרות החדשה במשחק, שמזכירה במקצת את משחקיות ה"טריטוריות" בסאן אנדראס. בכול רחבי העיר ישנם כמה עסקים, החל מעסקים קטנים, ועד לבנייני ענק. ישנם כמה כנופיות במשחק עם עסקים, ולכול אחת יש כלי רכב מחוץ לעסק. תקיפת כלי הרכב תגרום להפעלת משימה מיוחדת, בה השחקן יאלץ להרוג את חברי הכנופיה, ואז להרוס את העסק. לאחר מכן הוא יכול לקנות את העסק, וקבוע מה הוא יהיה, ובאיזה רמה. ככל שהעסק יקר יותר, הוא יביא יותר כסף. לכול סוג של עסק יש מערכת משימות משלו, וכמו כן כול עסק ברמה גבוהה גם יתן לשחקן תלבושת הקשורה לאותו העסק. רשימת הכנופיות מהם אפשר לגנוב עסקים:

  • הצ'ולוס- צבעם הוא צהוב. הם כנופיה לטינית אשר נלחמת בוויקטור החל מהמשימות הראשונות. המכונית שלהם היא "צ'ולוס סייבר" סייבר צהובה עם פס אפור, עם שליטה גרועה יותר מהקבילה הרגילה, אך היא מהירה יותר.
  • הבייקרים- צבעם הוא אפור. הם חבורה של אופנוענים ברחבי וייס סיטי. העסקים שלהם הם לרוב קטנים. רכבם הוא "פריוויי" (freeway) מיוחד בעל צבעים פטריוטים הנקרא בייקר איינג'ל
  • כרישי ההלוואות- צבעם הוא אדום. הם כנופיה די גדולה ברחבי העיר. הם גם המסוכנים ביותר, שכן הרכב שלהם הוא רכב ארבע על ארבע, שבו שיש ארבעה חברי כנופיה עם AK-47. העסקים שלהם גדולים לרוב, ולמרות שמם, יש להם עסקים מגוונים. רכבם הוא ראנצ'ר אדום שנקרא שארק ראנצ'ר.

לאחר שהשחקן כובש עסק, הכנופיה שממנה הוא כבש את העסק תשלח אליו מתנקשים, שהם חברי כנופיה על הרכב המיוחד של אותה כנופיה. הכרישים שלוחים את הראנצ'ר שלהם, עם ארבעה מתנקשים עם AK-47, הבייקר שולחים שני מתנקשים על הבייקר איינג'ל, אשר חמושים ברובה סקורפיון ועם SMG, והצ'ולוס שולחים את המכונית שלהם, צ'ולוס סייבר עם שני אנשים חמושים ברובה סקורפיון ובאקדח.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]