Grand Theft Auto: Vice City

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
(הופנה מהדף Grand Theft Auto Vice City)
יש לשכתב ערך זה. הסיבה היא: תרגמת.
אתם מוזמנים לסייע ולתקן את הבעיות, אך אנא אל תורידו את ההודעה כל עוד לא תוקן הדף. ייתכן שתמצאו פירוט בדף השיחה.
יש לשכתב ערך זה. הסיבה היא: תרגמת.
אתם מוזמנים לסייע ולתקן את הבעיות, אך אנא אל תורידו את ההודעה כל עוד לא תוקן הדף. ייתכן שתמצאו פירוט בדף השיחה.
גניבת מכוניות מקצועית: וייס סיטי
Grand Theft Auto: Vice City
כללי
תאריך הוצאה פלייסטיישן 2: ספטמבר 2002
מחשב אישי: מאי 2003
אקס בוקס: נובמבר 2003
סוגה פעולה ,הרפתקאות ,עולם פתוח
פיתוח

Rockstar North (גרסת הPC והPS2)

רוקסטאר וינה (אנ') (גרסת ה־Xbox)
הוצאה לאור Rockstar Games עריכת הנתון בוויקינתונים
ארץ מקור הממלכה המאוחדת עריכת הנתון בוויקינתונים
שפות אנגלית, איטלקית, ספרדית, גרמנית, צרפתית, יפנית עריכת הנתון בוויקינתונים
הפצה רוקסטאר גיימס
סדרה Grand Theft Auto עריכת הנתון בוויקינתונים
דרישות תוכנה
מנוע משחק RenderWare
מצבי משחק שחקן יחיד
פלטפורמות פלייסטיישן 2, מחשב אישי, Xbox, iOS, אנדרואיד פלייסטיישן 3 ,פלייסטיישן 4
המשחק הקודם Grand Theft Auto III
המשחק הבא Grand Theft Auto: San Andreas
דרישות מערכת
מעבד אינטל או AMD במהירות 800MHz
זיכרון 128 MB RAM
כרטיס מסך תואם DirectX 9 עם 32 MB זיכרון
מקום פנוי 1.5 GB
בקרים מקלדת, עכבר, ג'ויסטיק
האתר הרשמי
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

Grand Theft Auto: Vice Cityתרגום חופשי לעברית: "גניבת כלי רכב: וייס סיטי") הוא משחק מחשב תלת־ממדי מסוגת הפעולה, ההרפתקאות ועולם-פתוח משנת 2002 מסדרת GTA שפותח והופץ על ידי חברת Rockstar Games

המשחק מאפשר לשחקן לשחק את המאפיונר טומי ורסטי, הגיבור במשחק, להקים אימפריית פשע ולהגן על עסקיו מפני מתחרים ומאפיונרים יריבים (כדוגמת מעסיקו לשעבר של טומי, סאני פורלי, האויב הראשי במשחק).

חלק מהגורמים להצלחתו של המשחק על פני משחקים מתחרים הם עלילתו המורכבת המקושרת גם לעלילת משחקי Grand Theft Auto הקודמים, הרקע והאווירה של המשחק הלקוחים משנות השמונים (ראו גם את תחנות הרדיו של המשחק בהמשך הערך), וכלי רכב שונים, הכוללים מכוניות, אופנועים, סירות, כלי רכב משוריינים ולראשונה בסדרה גם מסוקים ומטוסים ימיים[1], בהם ניתן לטייל בעיר. המשחק לפי המראה שלו הוא מתבסס על סרט הפשע הפולחני משנת 1983 פני צלקת וסדרת הטלוויזיה הפופולרית מיאמי וייס. זהו המשחק הראשון בסדרה שדורג מגיל 14+ בידי איגוד PEGI.

דמותו של הנבל לאנס ואנס מהמשחק מדורגת במקום ה-96 ברשימת הנבלים הגדולים ביותר במשחקי וידאו, לפי IGN[2].

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

בסרטון הפתיחה של המשחק מוצג סאני פורלי, חבר במשפחת הפשע פורלי מהעיר הדמיונית ליברטי סיטי (Liberty City, גרסת המשחק לניו יורק) המשוחח עם מספר שותפים על שחרורו מהכלא של הרוצח וסוחר הסמים טומי ורסטי. הם מחליטים לשלוח את טומי לעיר וייס סיטי (Vice City, גרסת המשחק למיאמי) תחת פיקוחו של עורך הדין קן רוזנברג.

משימתו הראשונה של טומי בהגיעו ל-VC היא לבצע עסקת סמים עם ויקטור וואנס (מהמשחק וייס סיטי סטוריס) באי, אבל עסקת סמים זו משתבשת בשל מארב של אנשיו של ריקרדו דיאז - שהורגים את ויקטור וכל מי שנמצא שם, פרט לטומי, לאנס וואנס אחיו של ויק וקן רוזנברג. טומי נאלץ לברוח מהמקום במהירות ומאבד את הסמים והכסף. מעסיקו, סאני, לא מרוצה מכך, ודורש ממנו להשיג את הכסף שאבד (שני מיליון דולר) בעסקה. לכן, טומי נאלץ לעבוד עבור הדמויות המשמעותיות בפשע המאורגן בעיר על מנת להשיג את הכסף לסאני.

בתחילה, טומי עובד עם קן ובאותו זמן הוא פוגש את הקולנל קורטז, את בתו ואת אייברי קרינגטון שמכירים לו אנשים מהעולם התחתון ונותנים לו מאוחר יותר עבודה. הסיפור מסתבך כאשר טומי פוגש את לאנס וואנס, שהוא שותף שלו בחלק מהמשימות. באחת המשימות שקורטז נותן לטומי, הוא ולאנס הולכים לשמור על עסקת סמים עם הקובנים אך הכנופיה מהאיטי משבשת את העסקה וטומי נשלח להרוג את מי שגנב את הכסף ולהחזירו לדיאז. כתוצאה מכך, טומי מתחיל לעבוד בשביל ריקרדו דיאז, ומקבל גישה לחלק המערבי של העיר. מאוחר יותר, לאנס מנסה להרוג את דיאז, שהרג את אחיו ויקטור, ונחטף. טומי נשלח להציל אותו, ולאחר מכן פורצים לאחוזה של דיאז והורגים אותו. יחד עם לאנס וקן רוזנברג הם משתלטים על צמרת עולם הפשע בעיר - שעד כה היה בה דיאז. טומי ממשיך לקנות בתי עסק בעיר, ומתחבר אל אנשים כמו: קנט פול, מיטץ' ביקר, אומברטו רובינה, פיל קסידי ואונטי פאולט, הוא עובד בשבילם ומבצע עבורם משימות שונות. לבסוף סאני שולח שליחים לחסל את העסקים של טומי, לאחר שהשליחים נכשלים הוא שולח את המאפיה לאחוזה, טומי נלחם במאפיה והורג את סאני ולאנס לאחר שגילה שבגד בו, בכך טומי נוקם בסוני, שמסתבר שגרם להפללתו של טומי ושליחתו לכלא.

וייס סיטי[עריכת קוד מקור | עריכה]

המשחק מתרחש בעיר "וייס סיטי" (גרסה וירטואלית של מיאמי - השם הושפע כנראה מהסדרה "מיאמי וייס"). העיר מתוארת כעיר של סחר בסמים, ומסתובבים בה אנשים רגילים מן השורה (כביכול) לצד טיפוסים מפוקפקים שונים: מאפיונרים, חברי כנופיות שונים, סוחרי סמים, הומלסים, זונות, ואנשי עסקים מושחתים בעלי קשרים בעולם התחתון. העיר מונה מיליון ו-800 אלף תושבים (כך טוענת חוברת ההוראות של המשחק). כיוון שהעיר שוכנת באזור טרופי, מזג האוויר בה נוח למדי - בניגוד לליברטי סיטי.

מבחינה מבנית, העיר מחולקת ל-2 איים (בדומה למיאמי במציאות) המחוברים ביניהם באמצעות גשרים - האי המזרחי, המכונה "חוף וייס סיטי" בו השחקן מתחיל את המשחק, והאי המערבי - "העיר וייס סיטי" שנפתחת בפני השחקן לאחר משימת עסקת הסמים עם קורטז ודיאז. בעיר יש ארבעה בתי חולים וארבע תחנות משטרה (אליהם השחקן נשלח כאשר הוא מת או נעצר, בהתאמה) ושדה תעופה. כמו כן תחנת כיבוי אש אחת ובסיס צבאי אליו השחקן נשלח לפרוץ באחת המשימות.

בעיר יש משפחות פשע וכנופיות רבות: משפחת וואנס, הכנופיה של דיאז, כנופיית האופנוענים, כנופיית הקובנים, והכנופיה של האיטי. ברחבי העיר פזורות 35 משימות חיסול צדדיות (Rampages) בהם השחקן צריך לחסל מספר מסוים של חברי כנופיות או להרוס כלי תחבורה בפרק זמן מסוים (בין דקה ל-2 דקות בדרך כלל) באמצעות כלי נשק שונים ובדרכים שונות.

דמויות[עריכת קוד מקור | עריכה]

דמויות מרכזיות[עריכת קוד מקור | עריכה]

טומי ורסטי[עריכת קוד מקור | עריכה]

טומי ורסטי הוא הדמות המרכזית במשחק.

לפני תחילת המשחק, עבד טומי כחבר במשפחת פורלי במאפיה של ליברטי סיטי. בשנת 1971, סאני פורלי שלח את טומי להרוג איש במחוז הארווד, אך כשהגיע לשם נתקל במארב של 11 אנשים. טומי נאלץ להרוג את כולם, וכתוצאה מכך נשלח לכלא ל-15 שנה על רצח. כמו כן, הוצמד לטומי הכינוי "הקצב של הארווד".

זמן קצר לאחר שיצא מהכלא בשנת 1986, היה טומי נחוש לעבוד בשנית עבור משפחת פורלי. הוא במהרה נשלח על ידי סאני פורלי לווייס סיטי במטרה להשתתף בעסקת סמים גדולה עם סוחרים חדשים. טומי נתקל במארב של תוקפים מוסווים ומאבד גם את הכסף וגם את הסמים. משום כך, החליט טומי למצוא ולהרוג את הכנופיה האחראית לכך, אחרי שהוא הורג את ריקארדו דיאז טומי נהייה בעל השפעה בוייס סיטי וכאשר הוא מגלה שסאני היה זה שהסגיר אותו למשטרה בליברטי סיטי טומי יוצא לקרב נגד סאני ולבסוף הורג את סוני ואת לאנס אשר בגד בטומי ובקן רוזנברג ועבר לצידו של סאני.

סאני פורלי[עריכת קוד מקור | עריכה]

סאני פורלי הוא האויב המרכזי במשחק. סאני הוא ראש משפחת הפשע פורלי, משפחת הפשע השלישית הכי חזקה בליברטי סיטי. טומי ורסטי הוא אחד מהאנשים המועדפים עליו, אבל הוא פחד מהתחזקותו של טומי. סאני היה אחראי לטבח בהארווד, על ידי שליחת טומי למשימה שהייתה אמורה להיות פגיעה פשוטה. במקום, היו שם מתנקשים שחיכו לטומי. טומי הצליח לשרוד, אבל הוא נכנס לכלא למשך 15 שנים.

בתחילת המשחק, טומי רק שוחרר מבית הכלא. סאני האמין שהמוניטין של טומי כ"קצב של הארווד" יזיק לעסקים בליברטי סיטי. משום כך, סאני שלח אותו לוייס סיטי כדי להשתתף בעסקת סמים. כשהעסקה משתבשת על ידי מתנקשים מוסווים, טומי מאבד את הסמים ואת הכסף, וכאשר טומי גילה שסאני היה זה שהפליל אותו בליברטי סיטי הוא מחליט לנתק קשר עם סאני אך סאני הזועם פותח עם טומי במערכה ושולח את אנשיו לוייס סיטי על מנת לפגוע בעסקיו של טומי, בנוסף הוא גם מצליח להסית את לאנס נגד טומי, והשניים מנסים להרוג את טומי באחוזתו אך טומי מצליח להרוג קודם את לאנס ואחר כך את סאני כנקמה.

קן רוזנברג[עריכת קוד מקור | עריכה]

קן הוא עורך דין, והוא מפעיל את הקשרים של המאפיות של ליברטי סיטי בוייס סיטי. הוא חשוד ברמאות בבית הספר למשפטים, והוא הגן על חברי מאפיה בבית המשפט, כולל בן דודו של סאני פורלי, ג'ורג'יו.

הוא היה אמור לשמור על המקום בעסקת הסמים, ונמלט ביחד עם טומי ורסטי כשהעסקה השתבשה. לאחר מכן קן מכיר לטומי את אנשי הקשר שלו על מנת שטומי יוכל להלוות מהם כסף בשביל סוני, אחרי מותו של דיאז, קן, טומי ולאנס נהיים האנשים הכי חזקים בוייס סיט. בסוף המשחק מתברר שלאנס בגד בקן ובטומי לטובת סאני וטומי הורג את לאנס ואחר כך את סאני ואז נהיים טומי וקן סוחרי הסמים החזקים ביותר בוייס סיטי, לאחר מכן במשך השנים קן התחיל להדרדר לסמים ונשלח לסאן אנדרס על מנת להיגמל מהסמים ואז האירועים שלו בסאן אנדרס מתחילים. חברת Rockstar פרסמה סרט קצר ביוטיוב שמסביר את כל השתלשלות האירועים שגרמו לאירועי המשחק Grand Theft Auto: San Andreas ורואים בו את קן רוזנברג מתקשר לטומי ורסטי על מנת שיעזור לו עקב מצבו הרעוע אך לא מקבל מענה.

לאנס וואנס[עריכת קוד מקור | עריכה]

לאנס וואנס הוא האויב השני במשחק. לאנס עבר לוייס סיטי בשנת 1984, והפך לאחד מראשי משפחת הפשע וואנס ביחד עם אחיו ויקטור. עם זאת, במהלך מכירת סמים למשפחת פורלי, הכנופיה של דיאז אורבת לשני הצדדים, וויקטור נהרג. אחרי שראה שלטומי ורסטי, הניצול היחידי ממשפחת פורלי, יש את הדרך הטובה ביותר לנקום, לאנס התחיל להתרועע עד עליו. הוא קר רוח, אימפולסיבי וחסר ביטחון רגשי, בהתחלה הוא וטומי הורגים את דיאז כנקמה אחרי שלאנס גילה שדיאז שלח את המתנקשים שלו אשר הרגו את אחיו. לאחר מכן הוא נהייה שותף של טומי. סאני אשר מנסה לסגור חשבונות עם טומי יוצר קשר עם לאנס ומציע לו עסקה מפתה אשר גורמת ללאנס לבגוד בטומי ולעבור לצד של סאני, אחרי שהוא מסגיר לסאני את מיקומם של הכסף האמיתי. לאנס מנסה להרוג את טומי על ידי הוראה של סאני אך טומי הורג אותו בסוף.

דמויות מסייעות[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • קולונל חואן קורטז (1940-) (מדובב על ידי השחקן רוברט דאבי): קולונל חואן גרסיה קורטז, הוא המעסיק הראשון של טומי ורסטי במשחק. מוצאו לטיני. במשימה הראשונה טומי הולך למסיבה על היאכטה של הקולונל ומסיע את בתו, מרסדס קורטז. כשקורטז שולח את טומי לאסוף סמים מוסווים כמטוגנים מצרפתיים, המשטרה עוקבת אחריו והצרפתי שם לב ובורח. לטומי לא נשארת ברירה אלא להרוג את הצרפתי ולגנוב ממנו את הסמים. קורטז מסתבך עם הצרפתים מנסיבות המאורע, והוא מבקש מטומי להגן על היאכטה בזמן שהיא עוזבת את וייס סיטי - לא לפני שהיא מותקפת על ידי אותם צרפתים ובראשם מסוק צבאי. לפני שהוא נפרד מטומי, קורטז מבקש מטומי לשמור על בתו.
  • מרסדס קורטז (1968-) בתו של קולונל קורטז. עובדת במועדון חשפנות ומשתתפת בסרטי פורנו ללא ידיעתו של אביה.
  • קנט פאול (1965-): נולד בבריטניה ועבר בגיל 18 לוייס סיטי. מכר של קן שמתעסק בתחום המוזיקה אבל טוען שהוא ראש פשע. עוזר לטומי ומגלה לו על מרבית העסקים וסודות בעיר. מנהל להקת "לאב פיסט" ועמית של כנופיית האופנוענים של מיטץ' בייקר. קנט מופיע גם ב"סאן אנדרס".
  • ריקארדו דיאז (1935-1986): ברון הסמים הגדול ביותר בוייס סיטי וזה אשר הרס את עסקת הסמים. חמום מוח ועצבני, ונוטה לעיתים מאוד קרובות להתפרצויות זעם. טומי מתחיל לעבוד אצלו על מנת לגלות אם הוא באמת היה מעורב בעסקה, עובדה שהתבררה כנכונה. לבסוף טומי ולאנס הורגים אותו, לוקחים את האחוזה והמכוניות שלו וגם משתלטים על עסקיו.
  • אייברי קרינגטון (1940-1998) (מדובב על ידי השחקן ברט ריינולדס): אייברי הוא אחד ממעסיקיו הראשונים של טומי. מוצאו של אייברי הוא מטקסס. במהלך המשחק ניתן לראות את דונלד לאב מעלילת GTA III כיזם צעיר ושאפתן המתלווה אל אייברי. לאייברי יש כובע שחור ולימוזינה שחורה. אייברי מתעסק בעסקי נדל"ן ובדרך הורג את מתחריו. אייברי גורם לטומי לפתוח במלחמת כנופיות. נהרג בליברטי סיטי סטוריז על ידי טוני סיפראני בבקשת דונלד לאב.
  • ג'ז טורנט (1957-): ג'אז הוא זמר סקוטי והסולן של להקת המטאל הסקוטית-אמריקאית "לאב פיסט". ג'אז מגיע לוייס סיטי ביחד להקתו לסיבוב הופעות. בדרך מעריץ מטורף מנסה להרוג אותם בעזרת פצצת בומשיין שטמן בלימוזינה שלהם (פצצה שמופעלת כאשר הרכב נוסע ומתפוצצת כאשר הרכב מאט לעצירה), אך טומי מציל אותם. ג'אז קיים, לטענתו, יחסי מין עם כבש.
  • דיק פרסי ו-וילי: שלושת חברי לאב פיסט האחרים. דיק הוא המתופף, פרסי הוא הגיטאריסט ווילי הוא הבסיסט. כמו ג'אז גם להם יש סודות שחושפים שהם ביסקסואלים.
  • פיל קאסידי (1952-): סוחר נשק שיכור, אשר בעבר היה סוחר נשק צבאי אבל החליט למרוד נגד הצבא לאחר המוות של אחותו לואיס. לאחר קניית המועדון "מאליבו" יש תריסר משימות ניתנות, ובשני טומי פוגש את פיל. פיל עוזר לטומי לפרוץ את בנק וייס סיטי, ושניהם חוגגים. לאחר מכן פיל מתקשר לטומי והוא מציע לו להגיע אל מעונתו כדי לעשות שתי משימות. בסצנה של המשימה הראשונה פיל מספר לטומי על כלי נשק שטומי יכול לקבל על ידי הוראות מסוימות. במשימה טומי מפיל ארגזים עם כלי נשק קטלניים מרכבים של עבריינים, ואוסף אותם. לאחר מכן הוא הורג את העבריינים. מהלך המשימה הם קוראים לתגבורות. פיל יוצר, קונה ומוכר נשקי ירי ופצצות, כידוע. בסצנת המשימה השנייה, הוא מתעסק עם פצצה בשלט רחוק. הוא לוחץ מספר פעמים על השלט, אך הפצצה לא מתפוצצת. תוך כדי שהוא לוחץ על כפתור השלט מספר פעמים, הוא מתקרב אל הפצצה כשהשלט בידו השמאלית אשר מכוונת אל הפצצה. טומי מתחבא, והפצצה מתפוצצת וקוטעת את ידו של פיל. לאחר מכן, המשימה מתחילה. המטרה היא להסיע את פיל למקום בו ירופא לפני שימות תוך כדי שיש עילומים ותעתועים בזמן שמסיעים אותו, וקשה לשלוט על הרכב. בראשונה היעד הוא לבית החולים, אך כשאר מגיעים לשם, פיל אומר שאי אפשר שם מפני שיש שם יותר מדי שוטרים שיכולים לזהות אותו. הוא שולח את טומי למקום אחר בו ירופא. בזמן הנסיעה יש מין מכל שמתרוקן ומראה את מצב בריאותו של פיל. ככל שהזמן חולף, המכל מתרוקן יותר ויותר. כאשר הרכב פוגע בעצמים שונים, מצב בריאותו של פיל מתרוקן עוד יותר. לאחר שתי המשימות נפתחת אצל פיל חנות בה טומי יכול לקנות כלי נשק חזקים במיוחד (מיניגאן, משגר טילים, מקלע מינימי ורימונים בשלט רחוק).
  • אומברטו רובינה (1947-): מנהיג הכנופיה הקובנית ובעל מסעדה, מתעב את כנופיית ההאיטים אך מעולם לא הפגין מאמץ נגדה - עד מלחמת הכנופיות שלקרינגטון הייתה יד בתחילתה. לאחר שטומי נשלח על ידי קרינגטון בתחפושת של קובני להרוג את מנהיג ההאיטים, הוא וטומי מתחילים שותפות עסקים על מנת להרוס את כנופיית ההאיטים ובסוף מפוצצים את מפעל הסמים של ההאיטים. בסוף המשימות שלו, טומי מתקבל כחבר של כבוד בכנופיה הקובנית.
  • אנטי פאולט (1930-): אישה זקנה ומנהיגת כנופיית ההאיטים. מוצאה של אנטי מהאיטי. הפכה למנהיגת הכנופיה אחרי שטומי - במסווה של קובני - הרג את המנהיג הקודם בהוראת אייברי קרינגטון. נותנת לטומי סמים ("וודו") שגורמים לו להיות במצב מטושטש ולעבוד בשבילה. בסוף היא אומרת לטומי שהיא לא זקוקה לו. לבסוף, טומי וחבריו הקובנים מפוצצים את מפעל הסמים שלה.
  • "ביג" מיטץ' בייקר (1944-): ביג מיטץ' הוא מנהיג כנופיית האופנוענים של וייס סיטי. בעברו היה חייל במלחמת וייטנאם, ואחרי המלחמה חזר לכנופייתו. מכר של קנט פול. טומי עובד עם מיטץ' על מנת שכנופייתו תאבטח את הופעתם של "לאב פיסט". למרות מראו הקשוח, מיטץ' הוא נחמד ובעל קול רגוע. רוכב על אופנוע "מלאך" ("אנג'ל") מתקדם. כדי לגרום למיטץ' וכנופייתו לאבטח את הופעתם של "לאב פיסט" טומי נשלח לשלוש משימות. בראשונה הוא משתתף במירוץ אופנועים מסוג מלאך ("אנג'ל") או דרך חופשית ("פריוואי") (הארלי דיווידסון). בשנייה נשלך טומי לעשות כמות מסוימת של "בלגן". בשלישית הוא נשלך להחזיר את רכבו של מיטץ' מכנופיה עוינת.
  • סטיב סקוט (1939-) (מדובב על ידי דניס הופר): סטיב הוא במאי סרטי פורנו בעל חיבה רבה לכרישים והבעלים של סטודיו הצילום בוייס סיטי. טומי מתחיל לעבוד עם סטיב אחרי שהוא קונה ממנו את הסטודיו במטרה לביים סרטי רבי-מכר פורנוגרפיים. במשימה הראשונה שניתנת לטומי לאחר קניית הסטודיו, נשלך טומי למצוא בנות יפות. הוא מסביר שהוא מכיר שניים: את קנדי סאקס, חשפנית בלבוש תחתונים וחזייה עם דגל אמריקה מודפסת עליהם, ואת בתו של קורטז.
  • ויקטור וואנס: ויקטור המכונה ויק הוא אחיו הבכור של לאנס ברון סמים גדול והדמות המרכזית של עלילת Vice City Stories, בעברו ויקטור שירת בצבא אבל סולק משם אחרי שנתפס מביא זונה למפקד שלו ולאחר מכן נהייה ברון סמים, ויקטור קיים עסקת סמים עם טומי עבור סאני פוראלי שם הוא נרצח על ידי מתנקשים אשר נשלחו על ידי דיאז כדי לנקום בוויקטור על זה שגנב את הרווח שלו בעסקים לפני שנתיים.

משימות[עריכת קוד מקור | עריכה]

במשחק זמינים מטוסים קלים, אותם ניתן להטיס או לחלופין להפיל באמצעות מסוק צבאי

העיר פתוחה לתנועה בפני השחקן והוא בוחר את סדר המשימות שברצונו לבצע. ככל שהשחקן מבצע יותר משימות ומתקדם בעלילה, כך נפתחים בפניו אזורים חדשים של העיר ומשימות חדשות. ישנן שני סוגי משימות עיקריות: משימות הקשורות במישרין לעלילה ויש לבצען כדי להתקדם במשחק, ומשימות צדדיות שביצוען מוסיף כסף ונשק לשחקן. המשימות מגוונות ובהן פעילויות פליליות רבות, כגון: שוד, סחיטת דמי חסות, סחר בסמים, רצח, גנבת מכוניות, איומים ועוד. כמו כן, במשחק ניתן להשתמש במגוון רחב של כלי נשק: אקדחים, תת-מקלעים, רובי סער, חומרי נפץ מסוגים שונים, רימונים, להביורים, בקבוקי תבערה ואפילו כלי נשק כבדים כמו משגר רקטות אישי ומיניגאן (מקלע רב קני). השחקן גם יכול לגנוב מסוקים ומטוסים, ואף כלי רכב צבאיים כגון טנקים ומסוקי קרב.

פסקול המשחק[עריכת קוד מקור | עריכה]

בעת נהיגה, במהלך המשחק, השחקן יכול לבחור תחנת רדיו להאזנה, מתוך 9 תחנות רדיו שונות (7 תחנות מוזיקה ו-2 תחנות המתמקדות בראיונות). לכל תחנה יש די ג'יי ופרסומות הומוריסטיות בין שיר לשיר. כל תחנת מוזיקה מתמחה בז'אנר שונה. מארז של אלבומי הפסקול יצא לחנויות ב-20 באוקטובר 2002 על ידי חברת סוני, בהפקת חברת Rockstar Games, וזכה להצלחה רבה. אף על פי שישנם שינויים לא מעטים בין המשחק עצמו לבין אלבום הפסקול (הרשימות כאן נכתבו בהתאם למשחק ולא לאלבום). כך למשל, תחנות הראיונות (K-Chat, VCPR) הנשמעות במשחק עצמו אינן מופיעות כלל באלבום הפסקול.

תחנות המוזיקה
תחנה עטיפת אלבום מנחה ז'אנר שירים
V-Rock לזלו ג'ונס (מנחה רדיו אמיתי בארצות הברית) הבי מטאל, הארד רוק
  1. Twisted Sister - I Wanna Rock
  2. Mötley Crüe - Too Young to Fall in Love
  3. Quiet Riot - Cum on Feel the Noize
  4. The Cult - She Sells Sanctuary
  5. Ozzy Osbourne - Bark At The Moon
  6. Rockstar's Love Fist - Dangerous Bastard
  7. Iron Maiden - 2 Minutes To Midnight
  8. Loverboy - Working for the Weekend
  9. Alcatrazz - God Bless Video
  10. Tesla - Cumin' Atcha Live
  11. Autograph - Turn Up The Radio
  12. Megadeth - Peace Sells
  13. Anthrax - Madhouse
  14. Slayer - Raining Blood
  15. Judas Priest - You've Got Another Thing Comin'
  16. Rockstar's Love Fist - Fist Fury
  17. David Lee Roth - Yankee Rose
Wave 103 אדם פירסט (מדובב על ידי ג'יימי קנפילד) גל חדש, סינת' פופ
  1. Frankie Goes To Hollywood - Two Tribes
  2. Sigue Sigue Sputnik - Love Missile F1-11
  3. Gary Numan - Cars
  4. The Human League - (Keep Feeling) Fascination
  5. Blondie - Atomic
  6. Nena - 99 Luftballons
  7. Kim Wilde - Kids In America
  8. Tears For Fears - Pale Shelter
  9. Corey Hart - Sunglasses At Night
  10. ABC - Poison Arrow
  11. A Flock of Seagulls - I Ran (So Far Away)
  12. The Psychedelic Furs - Love My Way
  13. Animotion - Obsession
  14. Spandau Ballet - Gold
  15. Thomas Dolby - Hyperactive!
  16. Romeo Void - Never Say Never
Emotion 98.3 פרננדו מרטינז (מדובב על ידי פרננדו צ'אבז) בלדות רוק
  1. Foreigner - Waiting For A Girl Like You
  2. Kate Bush - Wow
  3. Squeeze - Tempted
  4. REO Speedwagon - Keep On Loving You
  5. Cutting Crew - (I Just) Died In Your Arms
  6. Roxy Music - More Than This
  7. Toto - Africa
  8. Mr. Mister - Broken Wings
  9. John Waite - Missing You
  10. Jan Hammer - Crockett's Theme
  11. Night Ranger - Sister Christian
  12. Luther Vandross - Never Too Much
Flash FM טוני (מדובבת על ידי מריה צ'יימברס) פופ, רוק
  1. Hall and Oates - Out of Touch
  2. Wang Chung - Dance Hall Days
  3. Michael Jackson - Billie Jean
  4. Laura Branigan - Self Control
  5. Go West - Call Me
  6. INXS - Kiss the Dirt (Falling Down the Mountain)
  7. Bryan Adams - Run to You
  8. Electric Light Orchestra - Four Little Diamonds
  9. Yes - Owner of a Lonely Heart
  10. The Buggles - Video Killed the Radio Star
  11. Aneka - Japanese Boy
  12. Talk Talk - Life's What You Make It
  13. The Outfield - Your Love
  14. Joe Jackson - Steppin' Out
  15. The Fixx - One Thing Leads to Another
  16. Lionel Richie - Running With The Night
Wildstyle די ג'יי מיסטר מג'יק (מנחה אמיתי שהנחה תוכניות רדיו בשנות ה-80) היפ הופ, אלקטרו
  1. Trouble Funk - Pump it up
  2. Davy DMX - One for the Treble
  3. Cybotron - Clear
  4. Hashim - Al-Naafiysh (The Soul)
  5. Herbie Hancock - Rockit
  6. Afrika Bambaataa ft. The Soulsonic Force - Looking for the Perfect Beat
  7. 2 Live Crew - Get It Girl
  8. Run DMC - Rock Box
  9. Mantronix - Bassline
  10. Tyrone Brunson - The Smurf
  11. Whodini - Magic's Wand
  12. Zapp ft. Roger - More Bounce to the Ounce
  13. Grandmaster Flash ft. The Furious Five - The Message
  14. Kurtis Blow - The Breaks
  15. Man Parrish - Hip Hop Be Bop (Don't Stop)
Fever 105 אוליבר ביסקוויט מוזיקת נשמה, R&B
  1. The Whispers - And the Beat Goes On
  2. Fat Larry's Band - Act Like You Know
  3. Oliver Cheatham - Get Down Saturday Night
  4. The Pointer Sisters - Automatic
  5. René & Angela - I'll Be Good
  6. Mary Jane Girls - All Night Long
  7. Rick James - Ghetto Life
  8. Michael Jackson - Wanna Be Startin' Somethin'
  9. Evelyn 'Champagne' King - Shame
  10. Teena Marie - Behind the Groove
  11. James Mtume - Juicy Fruit
  12. Kool & The Gang - Summer Madness
  13. In Deep - Last Night A DJ Saved My Life
Radio Espantoso די ג'יי פפה (מדובב על ידי טוני צ'ירולדס) מוזיקה לטינית, ג'אז
  1. Cachao - A Gozar Con Mi Combo
  2. Alpha Banditos - The Bull Is Wrong
  3. Tres Apenas como eso - Yo Te Mire
  4. Eumir Deodato - Latin Flute
  5. Mongo Santamaria - Mama Papa Tu
  6. Mongo Santamaria - Me and You Baby (Picao y Tostao)
  7. Machito and his Afro-Cuban Orchestra - Mambu Mucho Mambo
  8. Unaesta - La Vida es Una Lenteja (הלהקה Unaesta למעשה לא קיימת. השיר נכתב על ידי אחד ממפיקי המשחק, קרייג קונור, והוקלט במיוחד עבור המשחק)
  9. Lonnie Liston Smith - Expansions
  10. Irakere - Aguanile
  11. Eumir Deodato - Super Strut
  12. Xavier Cugat and his Orchestra - Jamay
  13. Beny Moré - Maracaïbo Oriental
  14. Tito Puente - Mambo Gozon
תחנות הראיונות
תחנה תכנים משודרים
VCPR
Vice City Public Radio
התחנה מכילה רק תוכנית אחת בשם Pressing Issues, תוכנית דיבורים בהנחייתו של מאוריס צ'אבז (מדובב על ידי פיליפ אנתוני רוגריגז).

במהלך המשחק קיימים 3 פרקים של התוכנית, כל אחד מהם בנושא מסוים ועם 3 אורחים שונים:

  • נושא 1: ביטחון הציבור: המתארחים מדברים על ביטחון הציבור בעיר Vice City, לאחר עליית גל הפשיעה, דבר שקרה גם בגלל בואו של טומי ורסטי (הדמות שאותו תשחקו במשחק) לעיר.
  • נושא 2: מוסריות: פאנל האורחים מדבר על מוסריות, ולכל אחד מהאורחים יש מושג רחב על הנושא.
  • נושא 3: תפיסה וחשיבה חיובית: האורחים דנים על תפיסות שונות של החיים.

כל מספר דקות השידור מועבר למישל מונטניוס (מדובבת על ידי קלי גסט) וג'ונתן פרילודר (Freeloader - טפיל) (ג'ונתן מדובב על ידי פט אולסן), שמבקשים תרומות לתחנה (אף על פי שהם עשירים, על פי מישל: "'We're trying to build our second homes!"). אין פרסומות רגילות בתחנה, ויש רק את התחנונים הבלתי פוסקים של מישל וג'ונתן, מכיוון ש־VCPR היא תחנת רדיו ציבורית ולכן נשענת על תרומות.

K-Chat תוכנית אירוח בהנחיית איימי שקנהוסן (מדובבת על ידי ליינה וובר). בתוכנית מתארחים סלבריטאים מ-Vice City, ומאזינים לפעמים עולים על הקו לדבר עם המנחה ועם המתארח.

משחקים קשורים[עריכת קוד מקור | עריכה]

בשנת 2006 יצא משחק נוסף המתבסס על Vice City. המשחק, שנקרא Grand Theft Auto: Vice City Stories, מתרחש מספר שנים לפני עלילת המשחק הראשי ומתארת כיצד הגיעו הדמויות המשניות בו למעמדן. הדמות הראשית היא ויקטור וואנס, אחיו של לאנס וואנס, שנרצח ב-GTA Vice City על ידי ריקרדו דיאז.

המשחק, המיועד לקונסולת ה-PSP, מציג מספר אפשרויות חדשות, ביניהן היכולת לעצב ולשדרג בתים, כך שיתאימו למשימות השחקן בעוד הוא מתקדם בעולם התחתון של העיר. כמו כן מופיעים מספר כלי רכב חדשים בהם יכול השחקן לעשות שימוש. שינוי בולט נוסף הוא היכולת לשחות, בעוד שברוב משחקי העבר כל התקרבות למים הייתה גורמת למות דמות הגיבור.

ב-29 באוקטובר 2012, במלאת 10 שנים ליציאת המשחק, יצאה גרסה מיוחדת של המשחק למכשירים ניידים מבוססי iOS ואנדרואיד.

ביקורות ומחלוקות[עריכת קוד מקור | עריכה]

במשחק, בדומה לקודמו, ניתן לקיים יחסי מין עם זונות, דבר המעלה לו את מדד הבריאות ומסייע לו להתקדם. בתמונה זו נראה השחקן בקובעו פגישה עם זונת רחוב.

המשחק זכה להצלחה רבה, וקיבל ציונים גבוהים מאוד מאתרי המשחקים. אתר IGN דירג אותו בציון 9.7 מתוך 10 ומגזין הפלייסטיישן 2 הרשמי של ארצות הברית דירג אותו בציון 10. המשחק הפך למשחק הרביעי הנמכר ביותר לפלייסטיישן 2.

עם זאת, גרסת המחשב של המשחק קיבלה ביקורות קשות על השליטה המסורבלת, שמתגלית בעיקר כאשר מטיסים מטוס או מסוק. לביקורת דומה זכה גם המשחק הבא אחריו. המשחק גם עורר מחלוקות קשות על האלימות הרבה שבו (בדומה לביקורות שהושמעו על שאר המשחקים בסדרה), וגם בגלל גזענות - עידוד פגיעה באנשים ממוצא האיטי וקובני במטרה להתקדם במשחק. בדומה לקודמו, במשחק הגיבור גם יכול לקיים יחסי מין עם זונות, דבר המעלה לו את "מדד הבריאות" ועוזר לו להתקדם.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא Grand Theft Auto: Vice City בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ בפועל יש רק אחד שניתן לטוס בו; עם זאת מסתובבים באוויר מטוסים קלים נוספים וניתן להפילם באמצעות מסוק צבאי.
  2. ^ 94. Lance Vance