Halo 3: ODST

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
יש לערוך ערך זה. הסיבה היא: ויקיזציה, קיצוץ פרטים טפלים.
אתם מוזמנים לסייע ולערוך את הערך. אם לדעתכם אין צורך בעריכת הערך, ניתן להסיר את התבנית. ייתכן שתמצאו פירוט בדף השיחה.
יש לערוך ערך זה. הסיבה היא: ויקיזציה, קיצוץ פרטים טפלים.
אתם מוזמנים לסייע ולערוך את הערך. אם לדעתכם אין צורך בעריכת הערך, ניתן להסיר את התבנית. ייתכן שתמצאו פירוט בדף השיחה.
היילו 3: ODST
Halo 3: ODST
עטיפת המשחק בגרסת ה-MCC
עטיפת המשחק בגרסת ה-MCC
כללי
תאריך הוצאה Xbox 360
22 בספטמבר 2009
Xbox One
30 במאי 2015
Microsoft Windows
22 בספטמבר 2020
Xbox Series X
17 בנובמבר 2020
סוגה יריות בגוף ראשון
פיתוח

Bungie

פיתוח נוסף על ידי
343 Industries
Ruffian Games(Windows)
Splash Damage(Windows)
הוצאה לאור Microsoft Game Studios
ארץ מקור ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
הפצה Microsoft Game Studios
סדרה Halo
הערות מערכת הפעלה מינימלית: Windows 7 הפועלת ב-64 ביט
מערכת הפעלה מומלצת: Windows 10 הפועלת ב-64 ביט
דרישות תוכנה
מנוע משחק Halo Engine / Unreal Engine 4
מצבי משחק שחקן יחיד, COOP, מרובה משתתפים
דירוג M ‏(ESRB)[1]
16 ‏(PEGI)[2]
פלטפורמות Microsoft Windows
Xbox 360
Xbox One
Xbox Series X
מדיה DVD, הורדה דיגיטלית
המשחק הקודם Halo 3
המשחק הבא Halo 4
דרישות מערכת
מעבד מינימום: AMD Ryzen 7 2700U 2.20GHz או Intel Core i7 8750H 2.20GHz
מומלץ: AMD FX 4100 3.6GHz או Intel Core i7 870 2.93GHz
זיכרון 8GB
כרטיס מסך מינימום: Radeon Vega 10 Mobile או Intel UHD Graphics 630 עם תמיכה ב-DirectX 11.1 וב-Shader Model 5.0 ובעל זיכרון וידאו של 1GB
מומלץ: AMD Radeon R7 360 או Nvidia GeForce GTX 560 Ti ובעל זיכרון וידאו של 2GB
מקום פנוי 20GB
מערכת קול תומכת ב-DirectX
בקרים מקלדת ועכבר, ג'ויסטיק
האתר הרשמי
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

Halo 3: ODSTעברית: היילו 3: ODST) הוא משחק וידאו מסוגת יריות בגוף ראשון אשר פותח על ידי חברת Bungie ומשווק על ידי מיקרוסופט, אשר יצא לאור באופן בלעדי לקונסולת המשחקים Xbox 360 ב-22 בספטמבר 2009, כשנתיים לאחר שהכותר הקודם בסדרה Halo 3 יצא לשווקים. עלילת המשחק אשר מתרחשת בתקופת הזמן בה מתרחשים המשחקים Halo 2 ו-Halo 3 לוקחת חלק בעיר הנמל הקנייתית השוממת וההרוסה ניו מומבסה כאשר יחידת עילית עתידנית של האומות המאוחדות מגיעה לשם במהלך פלישת החייזרים לכדור הארץ ב־23 אוקטובר 2552. ששת הנחתים צריכים כעת להילחם ברחובות העיר כאשר משימתם היא להשמיד את הכוח החייזרי אשר כבש את העיר.

חברת Bungie הגו בתחילה את ODST כפרויקט צדדי אשר יועד לצאת לשווקים בתקופה שבין יציאת המשחק Halo 3 לשווקים עד לצאת המשחק הבא בסדרה Halo: Reach לשווקים. במהלך הפיתוח, הפרויקט גדל והפך למשחק וידאו בהיקף גדול.[3]

המשחק חודש כחלק מחבילת ה-Master Cheif Collection. הגרסה המחודשת יצאה ב-30 במאי 2015 לקונסולת המשחקים Xbox One, ב-22 בספטמבר 2020 למערכת ההפעלה Microsoft Windows וב-17 בנובמבר 2020 לקונסולת המשחקים Xbox Series X.

משחקיות[עריכת קוד מקור | עריכה]

Halo 3: ODST הוא משחק משחק פעולה מגוף ראשון. אף על פי שהמשחק נושא דמיון רב לכותרים הקודמים בסדרת Halo השחקן לא מגלם במשחק זה את דמותו של חיל העל Master Chief. במקום זאת, השחקן משחק בחייל בודד בשם "הטירון". משום שהשחקן לא מחזיק שריון המתקדם של Master Chief הוא לא מסוגל לנתר למרחקים או לנוע במהירות.

את קמפיין המשחק ניתן לשחק לבד. מטרת השחקן במשחק היא למצוא את חברי הצוות שלו. לאחר מציאת פריטים אותם השאירו מאחוריהם (כגון רובה צלפים) פלאשבק השחקן נוטל על עצמו את התפקיד של החייל הנעדר.

מצב מרובה משתתפים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ב-Halo 3: ODST יש מצב מרובה משתתפים הדומה למצב המרובה משתתפים מ־Halo 3 השינויים היחידים ש־BUNGIE הוסיפה אלו שלוש מפות חדשות: Longshore, Heretic, Citadel. כמו ב־Halo 3 אפשר לאסוף מדליות ושריונות מיוחדים על ידי הישגים של ה-Xbox Live ומציאת חפצים מיוחדים בקמפיין.

ב-Halo 3: ODST הוצג מצב חדש "Firefight" מצב זה הוא co-op של עד ארבעה שחקנים, במצב זה צריך לשרוד את גלי המתקפות של הקובננט עד סוף הקרב.

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

המשחק מתחיל בדיון בין חברי היחידה על המשימה, באק, מפקד היחידה מציג את ורוניקה, קצינה האחראית על המבצע בעיר של ניו מומבאסה העיר ש Master Chief נטש בזמן הקרב. לאחר שהיא מראה להם את התוכנית כל חבר יחידה נכנס לתא שיגור ומשוגר מחוץ לחללית אל החלל. היחידה הייתה אמורה להיכנס לניו מומבאסה אבל בזמן השיגור חללית קובננט נכנסת למסלול הנחיתה של היחידה מה שיוצר גל רדיואקטיביות ומסיט את היחידה מהמסלול. לאחר שש שעות "הטירון" מתעורר מתרדמת ומוצא את עצמו בניו מומבאסה השורצת בחיילי קובננט. בעזרת "המפקח", דמות מחשב בעלת בינה מלאכותית "הטירון" יוצא למסע חיפוש אחרי רמזים למה שקרה בזמן שהיה מחוסר הכרה. במהלך המשחק "הטירון" צריך לגלות מה הקובננט מחפשים בניו מומבאסה.

דמויות[עריכת קוד מקור | עריכה]

כש"רוקי" מוצא רמזים על חבריו ליחידה השחקן יכול לשחק בתור: באק המפקד, דאץ', רומאו הצלף, ורוניקה קצינה האחראית על המשימה ומיקי. "רוקי" הוא החדש והצעיר ביחידה, במהלך המשחק הוא לא מדבר, הפעמים היחידות ששומעים אותו הן כשהוא סופג מכה.

פיתוח[עריכת קוד מקור | עריכה]

בעקבות כישלונו של הסרט Halo והתחלתו של Halo: Reach החברה BUNGIE ראתה הזדמנות למשחק חדש, בשלבים המוקדמים של העבודה BUNGIE חשבה על סיפור ודמות להתמקד בה. אחרי זמן קצר העלו רעיון על חייל קובננט אבל בסופו של דבר BUNGIE ויתרה על זה וחשבה על דמויות אנושיות כמו פקד ג'ונסון. BUNGIE הגיעה למסקנה שהשריון האהוב על מעריצי Halo הוא ה-ODST (קיצור של: Orbital Drop Shock Troopers) והחלה לעבוד על מיני קמפיין של שלוש שעות הנקרא Halo: Recon לאחר מכן BUNGIE ויתרה על המיני הקמפיין והחלה לעבוד על משחק באורך מלא בשם Halo 3: ODST. העבודה על המשחק לקחה 14 חודשים (זמן קצר יחסית) ובזמן כה קצר יצא לה משחק מושקע ומעוצב ואהוב על דעת הקהל. משחק זה יוצא דופן משאר משחקי הסדרה כי משחקים בתור ה"טירון" חייל ODST, לא ספרטני כמו המאסטר צ'יף לכן אין מגנים מתחדשים המחדשים את הבריאות, אי אפשר לקפוץ גבוה אבל לעומת זאת יש גם תוספת כמו ראיית לילה, משתיקי קול לרובים ומפה.

עיצוב[עריכת קוד מקור | עריכה]

Halo 3: ODST פועל על אותו מנוע של Halo 3 כך שאין שינוי מהותי במראה המשחק, למרות זאת מבקרי המשחק אומרים שהמשחק הזה נראה יותר טוב מכל האחרים בסדרה בשל המראות של העיר ההרוסה והפיצוצים האמינים. BUNGIE רצתה שהעיר של ניו מומבאסה תיתן תחושה של מטרופוליס אמריקאית. במהלך המשחר "הטירון" יצטרך לערוך קרבות ברחובות צרים ובכיכרות גדולים ופתוחים. רוב המשחק הוא בלילה כך כשמפעילים את ראיית הלילה רואים את העיר בבירור ורואים את גודלה.

אודיו[עריכת קוד מקור | עריכה]

המוזיקה הייחודית למשחק זה יצר מרטין אודונל. הפסקול מכיל נגינות פסנתר שיוסיפו מתח ולחץ למשחק ויתנו הרגשה של בדידות. המדובבים במשחק הם הכוכבים המככבים בתוכנית פיירפליי, נתן פיליון, אדם בולדווין, אלן טאדיק וטריסיה הפלר.

הכרזות[עריכת קוד מקור | עריכה]

חברת מיקרוסופט הכריזה לראשונה על פיתוח המשחק בריאיון בערוץ MTV שנערך ביולי 2008 בו הם ציינו כי חברת Bungie מפתחת משחק Halo חדש עבור מיקרוסופט.

ב-25 בספטמבר 2008, שנה לאחר שחרורו של Halo 3 לשווקים, חברת Bungie הוציאה לראשונה קדימון קצר המציג את המשחק באתר האינטרנט של החברה. קדימון באורך מלא הוצג לראשונה במהלך הכנס Tokyo Game Show ב-9 באוקטובר 2008 כאשר בכנס זה גם נחשף באופן רשמי השם המיועד למשחק "Halo 3: Recon" (אשר שונה בהמשך) וכמו כן צוין תאריך היציאה של המשחק לשווקים כסתיו 2009.

Bungie ומיקרוסופט הציגו לראשונה את התחלת הקמפיין של המשחק בתערוכת E3 2009 בו גם חשפו את תאריך ההפצה הסופי של המשחק.

הוצאה לאור[עריכת קוד מקור | עריכה]

בתוך קופסת המשחק כלולים שני דיסקים, אחד של מצב הקמפיין באורך של שש שעות והשני של מצב מרובה המשתתפים הכולל את המפות החדשות והזמנה לגרסת הניסיון של Halo: Reach. מצבי המשחק הם הקמפיין, Firefight ומצב מרובה משתתפים. מהלך המשחק מאפשר לשחקן להרגיש ולחוות את תחושת הבדידות, גם אפשר לשחק כל חבר ביחידה כך שלא יצא מצב שתעברו את כל המשחק בלי עזרה או תגבורת. התוספת החדשה של ראיית הלילה חכמה מאוד מפני שאת רוב המשחק תשחקו בחושך, ראיית הלילה מקיפה את אויבכם באדום, את חבריכם בירוק ודברים חשובים ומספקי מידע בצהוב כך שיהיה יותר קל להבין ולראות מה עושים. משתיקי הקול ל-SMG ול-MAGNUM עוזרים ל"טירון" להתגנב ולחסל בשקט את אויביו. המפה ש"הטירון" מקבל מ"המפקח" עוזרת לשחקן לסמן יעדים חשובים. ומפני שניו מומבאסה היא הסביבה הכי גדולה שיצרו בסדרת Halo מקבלים מפה שמסמנת יעדים חשובים ומונעת מהשחקן לאבוד בעיר הגדולה. ב-Firefight יש את האפשרות לשחק עם חברים דרך ה-Xbox Live ולשרוד את המתקפות של חיילי קובננט שונים, במצב זה אפשר לשחק אחד מארבעה חברי יחידת ODST, אם קונים את המשחק בהזמנה מוקדמת מקבלים מצב שמשחקים את פקד ג'ונסון מהמשחקים הקודמים.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא Halo 3: ODST בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ Entertainment Software Rating Board‏, Halo 3: ODST for Windows PC, Xbox 360 Rating (באנגלית)
  2. ^ Pan European Game Information‏, Halo 3: ODST Rating (באנגלית)
  3. ^ Stephen Totilo,‏ How And Why Halo 3: ODST Was Made In 14 Months, באתר Kotaku,‏ 8 בספטמבר 2009