Heeb

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
Heeb
תאריכי הופעה 2001–הווה (כ־23 שנים) עריכת הנתון בוויקינתונים
שפה אנגלית עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
www.heebmagazine.com
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית
לוגו המגזין

Heeb הוא מגזין תרבות, חברה ואמנות יהודי-אמריקאי המיועד לקהל הצעיר, אשר נוסד בשנת 2002. בשנת 2010 יצא הגיליון האחרון של המגזין לדפוס, ומאז הוא פועל כמגזין אינטרנט.

אודות[עריכת קוד מקור | עריכה]

המגזין נוסד על ידי ג'ניפר בלייר (Bleyer) בשנת 2002 אשר שימשה כעורכת הראשונה. משנת 2003 עורך את העיתון ג'ושוע ניומן, מרצה לפילוסופיה יהודית באוניברסיטת ניו יורק. שמו של המגזין הוא וריאציה על כינוי הגנאי כנגד יהודים באנגלית "Hebe" (קיצור של המילה "Hebrew").

המגזין מתאפיין בגישה צעירה ולא ממוסדת כלפי נושאים שונים הקשורים לתרבות היהודית בארצות הברית ובהומור פרוע ולעיתים גס. הקו המערכתי הדומיננטי במגזין הוא לרוב שמאלי עד שמאלי-רדיקלי, הן כלפי הפוליטיקה האמריקאית והן כלפי נושאים במדיניות ישראל.

מטרות המגזין[עריכת קוד מקור | עריכה]

המגזין Heeb מקנה לקוראיו ערכים תרבותיים ופרקטיקות לחיים. הערכים והפרקטיקות הם בעלי קשר תרבותי, עדכני, והומוריסטי לצעירי הקהילה בגילאים 18-35.

מגזין Heeb הוא אמצעי תקשורת שאינו פונה לקהל המונים אלא מתמקד בקהל יעד ספציפי (קהילת יהודי ארצות הברית). כמו כן, המגזין מקנה אלטרנטיבה תקשורתית לאותם יהודי ארצות הברית שמצד אחד, רוצים לשמור על זיקתם על ידי שימוש בשפה ובשיח של הקהילה. המגזין עושה זאת על ידי שימוש במושגים הקשורים לדת היהודית, עידוד פעילות פוליטית ואף ארגון הזדמנויות להכיר בן/בת זוג מהקהילה דרך בלוג שנגיש למשתמשים באתר. מצד שני, המגזין מאפשר להם להיות מעודכנים ומקושרים לשינויים שהחברה האמריקאית עוברת.

מאחר שמדובר במגזין שמפורסם באופן מקוון, העלויות שלו אינן גבוהות, בניגוד למגזינים מודפסים. עם זאת, המגזין Heeb הוא מגזין ללא מטרות רווח. נכון ל-2007, המגזין זכה למימון ותמיכה כלכלית רחבה ממספר תורמים כגון העמותה של סטיבן שפילברג (Steven Spielberg’s Righteous Person’s Foundation).[1]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ Laurence Roth, Oppositional Culture and the "New Jew" Brand: From Plotz to Heeb to Lost Tribe, Shofar: An Interdisciplinary Journal of Jewish Studies 25, 2007, עמ' 99–123 doi: 10.1353/sho.2007.0120
ערך זה הוא קצרמר בנושא תקשורת. אתם מוזמנים לתרום לוויקיפדיה ולהרחיב אותו.