IGN

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
(הופנה מהדף IGN Entertainment)
IGN Entertainment, Inc.
סוג מחלקה של חברת החדשות האמריקאית (News Corporation)
תקופת הפעילות ספטמבר 1996 – הווה (כ־27 שנים)
מייסדים מארק ג'ונג עריכת הנתון בוויקינתונים
בעלות חברת החדשות האמריקאית (News Corporation)
שירותים עיקריים עיתונאות בנושא משחקי וידאו
www.ign.com
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

IGN הוא אתר אינטרנט אמריקאי העוסק בבידור ומתמקד במשחקי וידאו, בסרטים, במוזיקה ובתכני מדיה נוספים. האתר מכיל מספר ערוצים העוסקים בנושאים ספציפיים בבידור. ערוצים העוסקים במשחקי וידאו כוללים: משחקי מחשב, פלייסטיישן, Xbox, ‏קונסולות נינטנדו, משחקי רטרו ועוד.

חברת האם של IGN היא IGN Entertainment, שבעלותה מספר אתרים נוספים, כגון GameSpy.

באוקטובר 2014, IGN השיק אתר רשמי לשחקנים בישראל.

היסטוריה[עריכת קוד מקור | עריכה]

IGN הוקמה בשנת 1996 על ידי ג'ונתן סימפסון כ-Imagine Games Network, והתחילה כחמישה אתרים נפרדים: N64.com, PSXPower, Saturnworld, Next-Generation.com ו-Ultra Game Players Online. בשנת 1998 איחדה החברה את הרשת תחת IGN כערוצים באתר. Next-Generation ו- Ultra Game Players Online בוטלו ולא השתתפו באיחוד.

ביוני 2005 דיווחה IGN על כ-24 מיליון צופים שונים בחודש, ו-4.8 מיליון משתמשים רשומים בכל החטיבות של האתר. בספטמבר 2005 נקנתה IGN על ידי תאגיד התקשורת של רופרט מרדוק, ה-News Corporation, בסכום של כ-650 מיליון דולר.[1]

דירוג[עריכת קוד מקור | עריכה]

חבר בצוות IGN מעניק למשחק דירוג שבין 0.1 ל-10.0. הציון נקבע לפי היבטים שונים של המשחק, כגון משחקיות, גרפיקה, סאונד, וזמן משחק. כל משחק מקבל דירוג לכל קטגוריה, אך הציון הכללי של המשחק הוא הערכה נפרדת, לא ממוצע בין הקטגוריות.[2] ב-3 באוגוסט 2010, IGN הכריזה כי היא משנה את שיטת הדירוג שלה. במקום מדרג של 100 נקודות בהפרשים של 0.1, הציונים החדשים יכילו מדרג של 20 נקודות, כלומר, הפרשים של 0.5. בשתי השיטות הציון המקסימלי הוא 10.0, ושינוי השיטה איננו רטרואקטיבי, כלומר לא חל על דירוגים שקדמו לו. נוסף על כך שינוי השיטה איננו משפיע על ציון הקוראים, שעדיין נעשה בשיטה הקודמת.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא IGN בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]