אכפת לי (סרט)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
(הופנה מהדף I Care a Lot (סרט))
אכפת לי
I Care a Lot
בימוי ג'יי בלקסון עריכת הנתון בוויקינתונים
שחקנים ראשיים רוזמונד פייק
מייקון בלייר
אלישה ויט
דמיאן יאנג
אווה גאודט
אייזיאה וייטלוק ג'וניור
דיאן ויסט
כריס מסינה
פיטר דינקלג'
אייזה גונזלס
חוזה גאס אלבס עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
חברת הפקה
חברה מפיצה נטפליקס
שיטת הפצה וידאו על פי דרישה, direct-to-video עריכת הנתון בוויקינתונים
הקרנת בכורה 2020 עריכת הנתון בוויקינתונים
משך הקרנה 118 דק' עריכת הנתון בוויקינתונים
שפת הסרט אנגלית עריכת הנתון בוויקינתונים
סוגה סרט קומדיה, סרט פשע, סרט מותחן עריכת הנתון בוויקינתונים
דף הסרט ב־IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

אכפת ליאנגלית: I Care a Lot) הוא סרט אמריקאי מסוגת מותחן וקומדיה שחורה משנת 2020 שכתב וביים ג'יי בלייקסון ומככבים בו רוזמונד פייק, פיטר דינקלג', אייזה גונזלס, כריס מסינה ודיאן ויסט. הסרט הוקרן לראשונה בפסטיבל הסרטים הבינלאומי בטורונטו ב-12 בספטמבר 2020 והופץ לאחר מכן לצפייה דיגיטלית בנטפליקס החל מ-19 בפברואר 2021.

אישה בשנות ה-30 לחייה מתפרנסת מגניבת קשישים על ידי הטעיית שופטים למינויה כ"אפוטרופוס החוקי שלהם" מסתבכת כאשר מתברר כי לקורבן האחרון שלה יש קשר עם גנגסטר חזק וחסר רחמים.

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

מרלה גרייסון היא רמאית מצליחה שמתפרנסת משכנוע מערכת המשפט להעניק לה אפוטרופסות על זקנים שהיא מעמידה פנים שאינם יכולים לדאוג לעצמם. היא משכנת אותם במתקן דיור מוגן, שם הם מורדמים ומקבלים מינונים של תרופות ומאבדים קשר עם העולם החיצון. לאחר מכן היא מוכרת את בתיהם ונכסיהם, כשהיא גורפת את ההכנסות. היא ובית המשפט שוללים מאדם, מר פלדסטרום, גישה לאמו לאחר שהוא מנסה לכפות את דרכו למתקן המגורים. מאוחר יותר הוא מאיים עליה מחוץ לבית המשפט ואומר כי הוא מקווה שהיא תהרג.

ד"ר קארן עמוס מודיעה למרלה על גמלאית עשירה ללא שותף לכאורה או משפחה קרובה שהם יכולים לנצל בשם ג'ניפר פיטרסון. שופט ממנה את מרלה לאפוטרופוסית לאחר שהיא וד"ר עמוס מעידים לשווא כי ג'ניפר סובלת מדמנציה ומבלבול. מרלה מעבירה את ג'ניפר למתקן מוגן ומיד מתחילה לעבוד על מכירת הרהיטים, המכונית והבית של ג'ניפר. תוך שהיא מחפשת ברכושה של ג'ניפר, מרלה מגלה מפתח לכספת הכוללת שעון, מוטות זהב, שטרות כסף ויהלומים נסתרים, אותם היא לוקחת.

כאשר חברתה ושותפתה העסקית של מרלה, פראן, מסייעת בשיפוץ הבית, אדם בשם אלכסי איגנאטייב מגיע עם מונית וטוען שהוא הגיע לאסוף את ג'ניפר. פראן מודיעה לו שג'ניפר עברה דירה. אלכסיי חוזר למעסיקו, רומן לוניוב במצוקה רבה. רומן, אדון פשע מהמאפיה הרוסית, מתגלה כבנה של ג'ניפר. הוא מאיים על אלכסיי ומורה לו לחקור מה קרה לג'ניפר. עורך דין של המאפיה, דין אריקסון, מציע לשלם למרלה 150 אלף דולר במזומן כדי לשחרר את ג'ניפר אך היא מסרבת, היא מוכנה לעשות זאת תמורת 5 מיליון דולר. הוא מאיים על מרלה ולוקח אותה לבית המשפט. השופט דוחה את התיק מכיוון שאריקסון אינו יכול להוכיח שג'ניפר שכרה אותו.

פראן מגלה ש"ג'ניפר פיטרסון" היא זהות שנגנבה מילדה שמתה מפוליו. כאשר ג'ניפר מסרבת לספר למרלה את זהותה האמיתית, מרלה משתפת פעולה עם מנהל המתקן סם רייס, כדי לדאוג לכך שהצרכים הבסיסיים של ג'ניפר יקטנו. רומן, כשהוא מוצא את הכספת של אמו ללא היהלומים שלו, שולח שלושה בריונים למתקן של ג'ניפר כדי לקחת אותה. המאמץ האלים הזה נכשל, ומרלה מסייעת למשטרה לתפוס את אחד הגברים, אלכסיי. אשת הקשר במשטרה של פראן מודיעה להם כי אלכסיי הוא אחיהם של שני ראשי מאפיה נוספים שכביכול מתו בשריפה. לאחר שלא הצליח לחלץ את אמו, רומן הורג את עמוס במשרדה. לאחר ששמעו את החדשות, מרלה ופראן עוברים לאחד הנכסים שלא נמכרו של אחד הקורבנות הקודמים שלהם. במתקן, ג'ניפר תוקפת את מרלה ומועברת למחלקה פסיכיאטרית.

מרלה נחטפת בעוד פראן מותקפת בביתם. מרלה מובאת בפני רומן, היא מבקשת 10 מיליון דולר תמורת שחרורה של ג'ניפר. הוא מסרב ואנשיו דופקים אותה עם כלורופורם ושולחים אותה במכונית לאגם. היא בורחת וחוזרת הביתה כדי למצוא את פראן מוכה ומחוסרת הכרה כשגז ממלא את הבית. הם מצליחים להימלט מפיצוץ ונמלטים לנכס אחר שלא נמכר, שם מציגה מרלה לפראן את היהלומים שהסתירה שם. היא מציעה לפראן בחירה: הם יכולים להשתמש ביהלומים כדי להתחיל חיים חדשים במקומות אחרים, או שהם יכולים לנקום.

מרלה ופראן עוקבים אחר רומן וחוטפים אותו. הם מסממים אותו, שורפים את מכוניתו ומשאירים אותו עירום על שביל. רומן מתגלה על ידי עובר אורח. משלא מצליחים לבסס את זהותו, הוא נרשם במבסכים רשמיים כ"אלמוני" ומרלה ממונה לאפוטרופוסית החוקית שלו. מרלה מבקרת אצל רומן ומציעה לשחרר אותו ואת ג'ניפר מהאפוטרופסות שלה תמורת 10 מיליון דולר. במקום זאת, רומן מציע לה שותפות בעסק גלובלי המבוסס על התרמית שלה. היא מקבלת זאת ובעזרת הכסף והקשרים שלו, היא הופכת במהירות למנכ"לית רבת עוצמה ועשירה במיוחד. רומן מתאחד עם ג'ניפר, בעוד מרלה מתחתנת עם פראן.

בזמן שעזבה ראיון טלוויזיה בנוגע להצלחתה, מרלה נורית על ידי פלדסטרום, שמדווח בדמעות כי אמו מתה לבד, כי אף אחד לא נתן לו לראות אותה. כאשר פלדסטרום נעצר, פראן זועקת לעזרה ומרלה מתה בזרועותיה.

שחקנים ודמויות[עריכת קוד מקור | עריכה]

הפקה[עריכת קוד מקור | עריכה]

במאי 2019 הוכרז כי רוזמונד פייק לוהקה לככב בסרט, אותו יכתוב ויביים ג'יי בלייקסון.[1] פיטר דינקלג ' ואייזה גונזלס צורפו לצוות השחקנים ביוני.[2][3] ביולי 2019 הצטרפו כריס מסינה ודיאן ויסט לצוות השחקנים של הסרט.[4]

הצילומים החלו ביולי 2019.[5][6] הצילומים נערכו בדדהם, מסצ'וסטס[7] ובמחוז נורפוק.[8]

הפצה[עריכת קוד מקור | עריכה]

הסרט הוקרן בבכורה עולמית בפסטיבל הסרטים הבינלאומי בטורונטו ב-12 בספטמבר 2020.[9] זמן קצר לאחר מכן, נטפליקס רכשה את זכויות ההפצה לסרט.[10] הסרט הופץ לצפייה ב-19 בפברואר 2021.[11]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ביקורות[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ Hipes, Patrick (9 במאי 2019). "Rosamund Pike Pic 'I Care A Lot' Picked Up By STXinternational – Cannes". Deadline Hollywood. נבדק ב-18 בנובמבר 2019. {{cite news}}: (עזרה)
  2. ^ Hipes, Patrick (6 ביוני 2019). "Peter Dinklage In Talks To Star With Rosamund Pike In 'I Care A Lot'". Deadline. נבדק ב-18 בנובמבר 2019. {{cite news}}: (עזרה)
  3. ^ Tartaglione, Nancy (18 ביוני 2019). "Eiza Gonzalez Joins Thriller 'I Care A Lot' With Rosamund Pike & Peter Dinklage – CineEurope". Deadline. נבדק ב-18 בנובמבר 2019. {{cite news}}: (עזרה)
  4. ^ Kroll, Justin (9 ביולי 2019). "Chris Messina Joins Rosamund Pike in 'I Care a Lot' (EXCLUSIVE)". Variety. נבדק ב-9 ביולי 2019. {{cite web}}: (עזרה)
  5. ^ Kay, Jeremy (9 במאי 2019). "Rosmaund Pike to star in Cannes-bound thriller 'I Care A Lot'". ScreenDaily. נבדק ב-18 בנובמבר 2019. {{cite news}}: (עזרה)
  6. ^ "Hollywood can't stay out of Wellesley — "I Care a Lot" movie filming in town". TheWellesleyReport. 9 ביולי 2019. נבדק ב-9 ביולי 2019. {{cite web}}: (עזרה)
  7. ^ ""I Care a Lot" being filmed in Dedham". The Dedham Times. Vol. 27, no. 33. 16 באוגוסט 2019. p. 1. נבדק ב-10 בנובמבר 2019. {{cite news}}: (עזרה)
  8. ^ O'Donnell, William P. (6 בפברואר 2020). "Hollywood Comes To The Norfolk Registry of Deeds". Patch. נבדק ב-8 בפברואר 2020. {{cite news}}: (עזרה)
  9. ^ Wiseman, Andreas (30 ביולי 2020). "Toronto Sets 2020 Lineup: Werner Herzog, Regina King, Mira Nair, Francois Ozon, Naomi Kawase Titles Join Hybrid Edition". Deadline Hollywood. נבדק ב-30 ביולי 2020. {{cite web}}: (עזרה)
  10. ^ Fleming Jr, Mike (25 בספטמבר 2020). "Netflix Lands Fourth Big Toronto Film Festival Market Title With 'I Care A Lot' Deal". Deadline Hollywood. נבדק ב-25 בספטמבר 2020. {{cite web}}: (עזרה)
  11. ^ Huff, Lauren (4 בדצמבר 2020). "Rosamund Pike on playing a shameless schemer in I Care a Lot: 'I wasn't trying to win any admirers'". Entertainment Weekly. נבדק ב-4 בדצמבר 2020. {{cite web}}: (עזרה)