In Bloom

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
"In Bloom"
סינגל בביצוע נירוונה
מתוך האלבום Nevermind
יצא לאור 1992
פורמט תקליטור עריכת הנתון בוויקינתונים
הוקלט 28 בדצמבר 1991 ב"סאונד סיטי"
סוגה גראנג'
שפה אנגלית עריכת הנתון בוויקינתונים
אורך 4:14
חברת תקליטים DGC רקורדס
כתיבה קורט קוביין
לחן נירוונה
הפקה בוץ' ויג
כרונולוגיית סינגלים של נירוונה
"Lithium"
(1992)
"In Bloom"
(1992)
"Puss/Oh, the Guilt"
(1993)
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

In Bloom (בפריחה) הוא שיר של להקת הגראנג' האמריקאית נירוונה. השיר יצא כסינגל הרביעי והאחרון מתוך האלבום Nevermind, ומאוחר יותר גם הופק כוידאו קליפ.

השיר היווה מעין ביקורת על מעריצים מסוימים של הלהקה שמאחר ולא הבינו את שירתו המחוספסת של קורט קוביין, סולן הלהקה, הקשיבו למוזיקה בלבד. פזמון השיר: "he's the one\who likes all our pretty songs\and he likes to sing along\and he likes to shoot his guns\but he don't know what it means\don't know what it means, when I say/he's the one...". (בתרגום חופשי: "הוא זה/שאוהב את כל השירים היפים שלנו/והוא אוהב לשיר איתנו/והוא אוהב לירות ברובה שלו/אבל הוא לא יודע מה המשמעות של זה/לא יודע מה המשמעות של זה, כשאני אומר/הוא זה/... (חוזר על הפזמון).")

השיר ייצג את הצד הפחות מיוסר ורציני של נירוונה, והתקבל היטב על ידי מעריצי הלהקה - בין אם הבינו את משמעות המילים ובין אם לאו. למעשה, השיר היה נתון רוב הזמן לפארודיה מצד המעריצים: בדרך כלל, כל הקהל הצטרף לשירת הפזמון בשיר הזה. השיר קיבל את תואר הכסף בבריטניה.

וידאו קליפ[עריכת קוד מקור | עריכה]

הקליפ מתחיל בפארודיה על הופעתם הראשונה של הביטלס במופע של אד סאליבן ב-1964. המנחה מציג את הלהקה כ-"בחורים נחמדים והגונים"; במהלך הקליפ הם הורסים חלק גדול מהציוד שלהם.

הקליפ זכה בפרס "הקליפ האלטרנטיבי הטוב ביותר" לשנת 1993 של ערוץ המוזיקה MTV.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]