Ivalice Alliance

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
יש לשכתב ערך זה. ייתכן שהערך מכיל טעויות, או שהניסוח וצורת הכתיבה שלו אינם מתאימים.
אתם מוזמנים לסייע ולתקן את הבעיות, אך אנא אל תורידו את ההודעה כל עוד לא תוקן הדף.
יש לשכתב ערך זה. ייתכן שהערך מכיל טעויות, או שהניסוח וצורת הכתיבה שלו אינם מתאימים.
אתם מוזמנים לסייע ולתקן את הבעיות, אך אנא אל תורידו את ההודעה כל עוד לא תוקן הדף.

Ivalice Alliance הוא זיכיון שרשמה חברת Square-Enix ומכיל את כל המשחקים שלה, המתרחשים בעולם משותף הנקרא איבליס. המשחקים מתפרשים על פני קונסולות משחקים מרובות, PSX, פלייסטיישן 2, Gameboy Advance, נינטנדו DS, PSP.

הלוגו של זיכיון Ivalice Alliance

היסטוריה[עריכת קוד מקור | עריכה]

הזיכיון הוכרז ב-13 בדצמבר 2006, יחד עם הוצאתו של Revenant Wings, כאשר הודיעו שמחקים נוספים יכללו בסדרה, ולא רק משחק תפקידים, אלא גם משחקי טקטיקה, כגון FF טקטיקס. הוכרז שכל המשחקים בזיכיון זה יתרחשו בזמן מסוים בעולם איבליס (Ivalice), והוכרז שגם משחקים שיצאו בעבר והתרחשו בעולם זה יכללו בו, כגון FF Tactics, FF Tactics Advance, FFXII, ו-Vargant Story.

המשחקים הנכללים בזיכיון[עריכת קוד מקור | עריכה]

בזיכיון נכללים כרגע שמונה משחקים ואלו הם:

Final Fantasy Tactics[עריכת קוד מקור | עריכה]

Final Fantasy Tactics

משחק שיצא לקונסולת הפלייסטיישן בשנת 2003 אך ורק בארצות הברית, שמבוסס על מערכת קרב אסטרטגיה בתורים. עלילת המשחק מספרת על העולם איבליס (Ivalice) אשר מתאושש "ממלחמת האריות" שנערכה 50 שנה. המשחק מספר על רמזה בן משפחת בילוב אשר יוצא כנגד המעצמות הדורשות שליטה על העולם שלאחר המלחמה. מערכת השחקנים מבוססת על מקצועות כגון קוסם, כוהן, לוחם וקשת המאפשר שינוי מקצועות הדמויות.

Final Fantasy Tactics: War of The Lions[עריכת קוד מקור | עריכה]

Final Fantasy Tactics: War of The Lions

זהו פורט של המשחק Final Fantasy Tactics המקורי לקונסולת ה-PSP, אשר יצא ב-9 באוקטובר 2007, ומכיל עלילה זהה בדיוק, למעט כמה מסעות משנה החושפים מידע נוסף, ושתי דמויות נוספות ממשחקים שונים בזיכיון.

Final Fantasy Tactics Advance[עריכת קוד מקור | עריכה]

Final Fantasy Tactics Advance

משחק שיצא לקונסולת ה-GBA, ומתקיים בעולם הקסום ומלא הקריסטלים, איבליס. המשחק משתמש במערכת קרב הדומה למשחקי אסטרטגיה מבוססי תורים. המשחק כולו מורכב ממשימות, שחלקן הן משימות הקשורות לסיפור, וכאשר מסיימם את כולן, מקבלים משימות נוספות. מלבד זאת מערכת הקרב במשחק זהה לחלוטין לזו של טקטיקס. במשחק מדובר על שלושה ילדים, מארש, ריץ ומיוט, שמגיעים לעולם חלומות בשם איבליס (מפיינל פנטזי טקטיקס). בעוד מארש מצטרף לקלאן ומנסה לחזור הבייתה. ריץ מטיילת עם חברה חדשה, ואינה בטוחה לגבי רצונה לחזור הביתה. ואילו, מתברר שמיוט הוא הנסיך בממלכה, ואינו רוצה לחזור.

Final Fantasy Tactics Advance 2: The Grimoire of The Rift[עריכת קוד מקור | עריכה]

Final Fantasy Tactics Advance 2

20 שנה לאחר ההרפתקאות של מארש באיבליס, ילד נוסף מעולמו מגיע לשם, לוסו קלמנס. והפעם הוא חוזר לתקופה שבה חיו ואן ופנלו מ-XII. הוא מצטרף לקלאן, ומגלה שעל מנת לחזור לעולמו, עליו פשוט לטייל, באיבליס, ועל ידי כך למלא יומן מיוחד שמתמלא מעצמו. העלילה מתחילה להסתבך כשאנשים מעברו של מנהיג הקלאן שלו, סיד, מתחילים לבצע פשעים, ולבסוף הוא מוצא את עצמו אחראי לגורל של איבליס. המשחק מתאפיין באותה שיטת קרבות כשל FFT, ו-FFTA.

Final Fantasy XII[עריכת קוד מקור | עריכה]

Final Fantasy XII

המשחק האחרון בסדרה עבור ה-PS2 מציג את העולם איבליס אשר נמצא בעת מלחמה נוראה. המשחק נפתח בצורה מעניינת כאשר אנו עוקבים אחר כל הדמויות במשחק, עד שאנו מתחילים לשלוט על הדמות הראשית, Vaan, נער עני המתגורר בעיר "רבּאנסטר" בממלכת "דלמאסקה", אשר לאחרונה מצאה עצמה מובסת בשדה הקרב וכעת נתונה לחסדי האימפריה "ארקאדס". הנער אשר יוצא למסע נקמה משלו כנגד האימפריה, מוצא עצמו מעורב במשהו מעבר לחלומותיו הפרועים ביותר: החזרת השלטון על "דלמאסקה" ליורשת האמיתית שלו, הנסיכה, אשר כולם חשבו שהתאבדה.

המשחק מציג שינויים רבים, כמו מערכת הקרב. המערכת, אשר נקראת ADB - Active Dimension Battle, בעצם מציגה את העולם כמשחק רשת (MMORPG) - הדמויות מסתובבות בעולם נטול קרבות אקראיים, ובפעם הראשונה אנו רואים את המפלצות פנים מול פנים בלי לעבור למסך מיוחד לשם הלחימה. הגרפיקה יוצאת מן הכלל, ומנצלת את יכולתיו של הפלייסטיישן 2 עד תומו. גם המוזיקה, למרות שלא הולחנה על ידי היוצר האגדי נובו, מתאימה למשחק כמו כפפה ליד.

Final Fantasy XII: Revenant Wings[עריכת קוד מקור | עריכה]

Final Fantasy XII: Revenant Wings

משחק המשך ל-FFXII, המתרחש שנה אחריו, ומספר את קורותיהם של ואאן ופנלו, עכשיו שודדי אוויר רשמיים, בספינת האוויר שלהם כאשר הם מגיעים ליבשת המעופפת, וחוקרים עוד על קורות היושבים שם. המשחק יוצא לקונסולת נינטנדו DS. במשחק פוגשים דמויות ישנות וחדשות, ופרטים נוספים על העולם הכאוטי שלהם, איבליס. מערכת המשחק מציגה קרבות בסגנון משחקי אסטרטגיה בזמן אמת, כאשר כובשים מבנים שבעזרתם מזמנים לזירה חיילים נוספים לעזרה, שנראים Yarhi.

Crystal Guardians[עריכת קוד מקור | עריכה]

משחק לטלפונים הניידים ביפן, בעל מערכת שליטה הדומה לזו הנמצאת ב-Revenant Wings. המשחק מורכב משלושה פרקים, W1, W2, W3.

Vagrant Story[עריכת קוד מקור | עריכה]

המשחק עוקב אחרי אשלי ריוט, בזמן שהוא סוקר את ההריסות של העיר Leá Monde, שנהרסה ברעידת אדמה 25 שנים לפני כן, במרדף אחרי ראש כת בשם סידני לוסטרות, אשר חטף את בנו של ברון חשוב. במהלך החקירה, אשלי מגלה שהדבר שהולך כאן הוא הרבה יותר מסוכן, ואף מאיים על שלום העולם כולו.

על העולם[עריכת קוד מקור | עריכה]

איבליס בתקופה הראשונה שלו

העולם של איבליס הוא עולם גדול, בעל טכנולוגיה מתקדמת (לפחות במשחקים הראשונים מבחינה כרונולוגית), ומאוכלס על ידי גזעים רבים, והמרכזיים שבהם הם בני האדם, הויירות, המוגלים, הבאנגאה, והסיק. בזמן שזה באיבליס מתרחשים המשחקים XII, Revenant Wings, Tactics A2, Crystal Guardians. כ-800 שנה אחרי המשחקים האלו, מתרחשים המשחקים Tactics, War of The Lions, Vargant Story, לאחר אירוע מסתורי שהתרחש באיבליס, ונודע בשם החורבן, ששינה את הגאוגרפיה של העולם, והשאיר רק את בני האדם, אחרי שהכחיד את שאר הגזעים. Tactics Advance מתרחש בעולם חלומות הדומה לאיבליס, אך לא באמת אמיתי. זהו לא באמת חלק מאיבליס, אלא רק אשליה על ידי חלומו של מיוט.

מיתולוגיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

בפיינל פנטזי טקטיקס, ישנן אגדות אחר סיפורן של אמיצי זודיאק (Zodiac Brave Story), שמספר על שנים עשר אבירים שהשתמשו בכוחם של אבני הזודיאק - אבנים קסומות ובהם חקוקים שנים עשר סמלי המזלות - על מנת להילחם בשד שזומן על ידי מלך שזמם לשלוט בכל איבליס. המיתוס הזה עוות על ידי הכנסייה של גלבדוס, כפי שמוסבר במשחק, על ידי כך שכללו את אג'ורה הקדוש (St. Ajora) בתור אחד מהאבירים.

ה-"לוקאבי" (Lucavi) הם שדים המחוברים לשנים עשר אבני הזודיאק שמחפשים לשלוט באיבליס על ידי החייאת המנהיג שלהם, אולטימה, המלאך הגבוה. כל אדם שמחזיק באבן זודיאק יכול ליצור חוזה עם הלוקאבי שמחובר אליה, ועל ידי כך, להפוך לאחד עם השד הזה. במהלך המשחק, הלוקאבי מנווטים את כנסיית גלבדוס לשלוט במלחמת האריות על מנת להבטיח שפיכות דמים שתחזיר את אולטימה. הלוקאבי השלוש עשרה, שמקושר לשמש, גם הוא נמצא במשחק במשימת משנה. חלק מהלוקאבי מופיעים כ-"טוטמה" בפיינל פנטזי טקטיקס אדבנס, בזמן שבוס משני, גוקו, הופך במהלך המשחק ל"רוקאבי". הם מופיעים שוב בפיינל פנטזי XII כ-"אספרים" (Espers), עם סיפורים שמתארים כיצד הם הפכו ללוקאבי. כמו כן נחשף שהם יצירות של האוקוריה (Ocurria) מפיינל פנטזי XII.

רבננט ווינגס הציג סוג חדש של ישויות הנקראות יארהי (Yarhi), הידועים גם כ"אספרים" לתושבי איבליס, הם ישויות שנוצרו מהאנרגיה הרוחנית של אנשים שמתו. ארבעה עשר יארהי מופיעים במשחק, 13 מהם מופיעים גם כאספרים ב-XII, ואחד, גילגמש, הופיע כבוס במשימת משנה באותו משחק.

דת[עריכת קוד מקור | עריכה]

ב-XII, האור של קילטיה, דת פוליטאיסתית, היא הכנסייה השולטת באיבליס, ומשפיעה על העניינים הפוליטיים, באזור של חצי האי הגלתני. למרות זאת, הכנסייה שומרת על מצב א-פוליטי, ואנשיה הגבוהים ביותר מושעים מהפוליטיקה. בראשה עומד הגראנד קילטיאס, שבאירועי המשחק הוא ההלגאס אנסטסיאס, עד מותו באמצע המשחק. הקילטיאנים נשבעים בשמו של פארם, האל הגדול, והכנסייה של גלבדוס היא ענף שהתפתח מתוך האור של קילטיה.

ברבנט ווינגס, פאולתנוס מייסד פולחן אישיות לעצמו ביבשת המעופפת למורס, וקורא לעצמו אל. בהמשך המשחק הגיבורים מגלים זאת וחושפים את האמת לגזע האגיל, שסוף סוף מתחיל לחיוית את חייו.

לקראת האירועים של טקטיקס, האור של קילטיה הוחלפה בכנסיית גלבדוס. גלבדוס היא דת מונותאיסטית, ופוליטית מאוד, ומעוות הרבה מההיסטוריה של איבליס. המאמינים של גלבדוס נשמבעים בשמו של פארם, כמו המאמינים של האור של קילטיה. במהלך המשחק, התרמית של הכנסייה נחשפת ומגלים כי היא עיוותה את ההיסטוריה.

קו הזמן[עריכת קוד מקור | עריכה]

בזמן לא ידוע, האוקוריה התיישבו בגירובגן שבאיבליס. לאחר כמה עידנים, מגיע עידן שלטונו של המלך ריית'וול, שקיבל את אבן הנת'יסייט מהאוקוריה. 400 שנה לאחר מכן, מתרחש Final Fantasy XII. שנה לאחריו, מגיע הסיפור של Revenant Wings המהווה המשך ישיר. Tactics A2 מתרחש איפשהו קצת אחרי כן. 800 שנה אחר כך, אג'ורה הקדוש מייסד את כנסיית גלבדוס, ואז מוצא להורג על ידי האור של קילטיה. מתישהוא במשך, מתרחש סיפורם של גיבורי הזודיאק, והחורבן מכה באיבליס. 1200 שנים אחרי מותו של אג'ורה, מתרחשים האירועים הפיינל פנטזי טקטיקס. האירועים של ואגראנט סטורי מתרחשים מתישהו לאחר מכן בזמן לא ידוע, ואילו יש לזכור שהאירועים ב־Tactics Advance אינם מתרחשים באיבליס האמיתי, ולכן אין היכן למקם אותם על ציר הזמן של איבליס.

ראו גם[עריכת קוד מקור | עריכה]