Juice Rap News

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
Juice Rap News
סוגה קומדיה, סאטירה מוזיקלית
יוצרים ג'ורדנו נאני, הוגו פאראנט
ארץ מקור אוסטרליה, לטענתם האינטרנט
מספר פרקים 36
הפקה
חברת הפקה The Juice Media
אורך פרק 4-8 דקות
שידור
רשת שידור יוטיוב, RT
תקופת שידור מקורית 9 באוקטובר 200931 באוקטובר 2015
קישורים חיצוניים
האתר הרשמי

Juice Rap News היא תוכנית דמוית חדשות סאטירית אינטרנטית, שנוצרה במלבורן, אוסטרליה. התוכנית היא היצירה של צמד, הוגו פאראנט וג'ורדנו נאני, התוכנית משודרת מאוסטרליה והיא מורכבת מפרקי חדשות עם פרשנות חברתית באמצעות מילות ראפ קומיות. היא מציגה חיקויים של אישים מפורסמים מרחבי העולם, דמויות בדיוניות שלרוב מהוות פרודיה על אדם מסוים או על קבוצה של אנשים, ולעיתים אורחים מבחוץ כמו נועם חומסקי והלהקה דם. זו מנוהלת על ידי מגיש חדשות בדיוני בשם רוברט פוסטר. Juice Rap News מופצת באמצעות יוטיוב. פרקים מסוימים משודרים ברישיון בערוץ החדשות הרוסי הבינלאומי RT בשידור חוזר. הקהל של Juice Rap News הוא בינלאומי ופרקים רבים תורגמו ליותר מ-20 שפות.

דרך התוכנית מעביר הצמד פאראנט ונאני בדרך של אקטיביזם תקשורתי מקוון את תפיסותיו הפוליטיות והחברתיות. התכנים כוללים בין היתר תוכני מחאה סביבתניים, אנטי-גלובליים, אנטי תאגידיים, אנטי-מערביים ותכנים הקשורים בסולידריות עולמית.

ביקורת[עריכת קוד מקור | עריכה]

הביקורת המרכזית כלפי התוכנית היא על כך שהתכנים מוטים במכוון ושהיא מהווה יותר סדרת סרטוני תעמולה מאשר תוכנית סאטירה אמיתית, ביקורת זו הושמעה במהלך הבחירות הפדרליות של אוסטרליה ב-2013, כאשר נטען כי התוכנית נותנת תעמולה חינמית למפלגות השמאל, בעיקר למפלגת הירוקים האוסטרלית, אשר אחד מחבריה, הסנטור סקוט לנדלן, הוזמן להתארח כמה חודשים לאחר הבחירות לקראת כינוס ה-G-20 בבריסביין ב-2014. בנוסף, ארגונים יהודיים בארצות הברית טענו כי התוכנית כוללת תכנים אנטי-ציונים ואף אנטישמיים.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]