Just Like That

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
"Just Like That"
שיר בביצוע בוני רייט
מתוך האלבום Just Like That...
יצא לאור 22 באפריל 2022
סוגה פולק
אורך 5:05
חברת תקליטים Redwing
כתיבה בוני רייט
לחן בוני רייט עריכת הנתון בוויקינתונים
הפקה בוני רייט
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

Just Like That הוא שיר של הזמרת האמריקאית בוני רייט ושיר הנושא של אלבום האולפן ה־18 שלה, Just Like That..., שיצא לאור ב-22 באפריל 2022, תחת הוצאת רדווינג רקורדס.[1] השיר נכתב והופק על ידי רייט ומתאר באופן מילולי את סיפורה של אישה אותה מבקר המטופל שקיבל את ליבו של בנה, לאחר תרומת איבריו.

הרכב השיר[עריכת קוד מקור | עריכה]

בריאיון עם מגזין "American Songwriter", רייט הסבירה שההשראה הראשונית לשיר הגיעה לאחר שראתה בחדשות כתבה בשנת 2018 על אישה שתרמה את איברי בנה שנפטר ופוגשת את האיש שקיבל את ליבו. הכתבה ריגשה את רייט עד כדי כך שהיא כתבה שיר על המעשה, ואמרה ”פשוט איבדתי את זה. זה היה הדבר הכי מרגש ומפתיע. לא ציפיתי לזה. נשבעתי ממש אז שאני רוצה לכתוב שיר על זה. בכל פעם שאני שומעת על משפחה שתורמת איברים כשהילד שלה נהרג, או שיש איזשהו מוות פתאומי - כאילו אתה לא מספיק באבל ובשוק - שתהיה לך את הגישה, החמלה והאהבה להיות מסוגל להעביר את זה הלאה ככה זה כל כך מדהים”.[2][3]

רייט ציינה כי השיר נוצר בהשראת מותו של ידידה משכבר הימים והמוזיקאי ג'ון פרין, שנפטר בשנת 2020 לאחר סיבוכים של מחלת נגיף קורונה 2019. במהלך נאום הזכייה שלה בגראמי, היא הסבירה ”קיבלתי השראה עצומה לשיר הזה מהסיפור המדהים של האהבה והחסד והנדיבות של מישהו שתורם את איבריו של אהוביו כדי לעזור לאדם אחר לחיות והסיפור הזה היה כל כך פשוט וכל כך יפה לזמנים אלו”.[4]

תגובות[עריכת קוד מקור | עריכה]

"Just Like That" זכה בשני פרסי גראמי: שיר השורשים האמריקאי האמריקאי הטוב ביותר ושיר השנה בטקס פרסי גראמי ה-65.[5] זכייתה של רייט בפרס "שיר השנה" הפך אותה לכותבת היחידה הראשונה שזכתה בפרס לאחר השיר "Rehab" של איימי ויינהאוס בשנת 2008.

זכייתה של רייט על פני אדל, טיילור סוויפט, ביונסה, ליזו והארי סטיילס הפתיעה את המבקרים.[6][7]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ Bonnie Raitt Announces New Album Just Like That…, Shares New Song, פיצ'פורק, ‏25 בפברואר 2022
  2. ^ Tina Benitez-Eves, Bonnie Raitt Inspires on Album ‘Just Like That...’, American Songwriter, ‏9 ביוני 2022 (באנגלית)
  3. ^ Chris Barilla, Bonnie Raitt Won Song of the Year for "Just Like That," but What Does It Mean?, Distractify, ‏6 בפברואר 2023 (באנגלית)
  4. ^ Hafsa Khalil, No one was expecting Bonnie Raitt to win Song of the Year, least of all the singer herself, CNN, ‏6 בפברואר 2023 (באנגלית)
  5. ^ עומר טסל, גראמי 2023: ביונסה שברה את שיא הזכיות עם 32 פסלונים, באתר ynet, 6 בפברואר 2023
  6. ^ Condé Nast, Bonnie Raitt Wins Song of the Year for “Just Like That” at 2023 Grammys, פיצ'פורק, ‏6 בפברואר 2023 (באנגלית)
  7. ^ Bonnie Raitt Is As Shocked As The Rest Of The Internet Upon Receiving Her Grammy, הפינגטון פוסט בריטניה, ‏6 בפברואר 2023 (באנגלית)


הקודם:
2022: ג'ון באטיסט וסטיב מק'אוון – "Cry" (ג'ון באטיסט)
פרס הגראמי לשיר השורשים האמריקאי הטוב ביותר
2023: בוני רייט – "Just Like That" (בוני רייט)
הבא:
2024: ג'ייסון איזבל – "Cast Iron Skillet" (ג'ייסון איזבל ויחידת ה-400)