Kiss the Girl

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
"נשק את הנערה"
"Kiss the Girl"
שיר בביצוע סמואל רייט
מתוך האלבום The Little Mermaid
יצא לאור 1989
סוגה קליפסו, פופ
שפה אנגלית
אורך 2:43
חברת תקליטים וולט דיסני רקורדס
כתיבה אלן מנקן, הווארד אשמן
לחן אלן מנקן, הווארד אשמן
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

Kiss the Girlעברית: נשק את הנערה; מוכר גם בשם נשק אותה) הוא שיר קליפסו ופופ מתוך הסרט "בת הים הקטנה" של חברת וולט דיסני משנת 1989, אשר נכתב והולחן על ידי אלן מנקן והווארד אשמן. השיר מושר בסרט על ידי סבסטיאן שמעודד את הנסיך אריק לנשק את אריאל לפני שיהיה מאוחר מידי, כאשר בגרסת המקור של הסרט השיר בוצע על ידי סמואל רייט, ובגרסת הדיבוב העברי הוא בוצע על ידי אלי גורנשטיין[1].

השיר זכה לביקורות חיובית, והיה מועמד לפרס אוסקר לשיר המקורי הטוב ביותר ולפרס גלובוס הזהב לשיר המקורי הטוב ביותר, אך הפסיד בשני הפרסים לשיר "Under the Sea" שגם לקח חלק בפסקול הסרט "The Little Mermaid", וגם בוצע על ידי רייט.

עיבודים בולטים[עריכת קוד מקור | עריכה]

בשנת 1991 השיר בוצע על ידי ההרכב המוזיקלי Soul II Soul כחלק מהאלבום החזותי "Simply Mad About the Mouse: A Musical Celebration of Imagination", ובשנת 1996 השיר בוצע על ידי להקת הקאנטרי Little Texas כחלק מהאלבום "The Best of Country Sing the Best of Disney", כאשר הביצוע הגיע למקום 56 במצעד שירי הקאנטרי. ב-13 ביולי 1998 יצא ביצוע של הזמר פיטר אנדרה, אשר ביצע את השיר כחלק מקידום הסרט שהופץ מחדש בבתי הקולנוע. הביצוע הגיע למקום ה-9 במצעד הסינגלים הבריטי.

בעשור הראשון של המאה ה-21 השיר בוצע כ-4 פעמים בסדרת האלבומים "Disneymania", כאשר הוא בוצע בשנת 2002 על ידי להקת No Secrets כחלק מהאלבום "Disneymania", בשנת 2005 על ידי קולין פיצפטריק כחלק מהאלבום "Disneymania 3", בשנת 2007 על ידי אשלי טיסדייל כחלק מהאלבום "Disneymania 5" ובשנת 2008 על ידי קולבי קאליי כחלק מהאלבום "Disneymania 6". הביצוע של טיסדייל, לפני הופעתו באלבום, הופץ כבונוס יחד עם קליפ במהדורת הפלטינה של הסרט בשנת 2006.

בשנת 2011 השיר בוצע על ידי בריאן וילסון כחלק מאלבומו "In the Key of Disney". באותה שנה השיר בוצע על ידי להקת Stellar Kart כחלק מהמיני-אלבום שלהם "A Whole New World EP". בשנת 2012 השיר בוצע על ידי הירו שימונו כחלק מהאלבום "Disney - Koe no Oujisama Vol.2". בשנת 2013 השיר בוצע על ידי להקת Suburban Legends כחלק מאלבומם "Dreams Aren't Real, But These Songs Are, Vol. 1". בשנת 2016 השיר בוצע על ידי צוות השחקנים הראשי של הסרט "היורשים 2" במהלך קרדיטי הסיום שלו. בשנת 2019 השיר בוצע על ידי שאגי בספיישל הטלוויזיוני "!The Little Mermaid Live".

בסרט "בת הים הקטנה" משנת 2023, המשמש כעיבוד לייב אקשן לסרט המקור, השיר מבוצע על ידי דויד דיגס, אקוופינה וג'ייקוב טרמבלי. בדיבוב העברי של הסרט מבצעים את השיר יובל בינדר, דקלה הדר ודניאלה אשכנזי גפן.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]