KHL

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
(הופנה מהדף Kontinental Hockey League)
KHL
שם מלא Континентальная хоккейная лига
("ליגת ההוקי הקונטיננטלית")
כינוי KHL
תחום הוקי קרח
ארגון הנהלת ליגת KHL
מדינות בלארוסבלארוס בלארוס (קבוצה אחת)
קזחסטןקזחסטן קזחסטן (קבוצה אחת)
הרפובליקה העממית של סיןהרפובליקה העממית של סין סין (קבוצה אחת)
רוסיהרוסיה רוסיה (19 קבוצות)
קבוצות 22
נשיא רוסיהרוסיה אלכסיי מורוזוב
תקופת הפעילות 2008–הווה (כ־16 שנים)
שמות קודמים סופרליגה
אלופה נוכחית צסק״א
מפעל מקביל אליפות רוסיה בהוקי קרח
מפעל נמוך VHL
http://www.khl.ru - ברוסית
http://en.khl.ru - באנגלית
סמל הליגה בעונת העשור 2017/2018

ליגת ההוקי הקונטיננטליתרוסית: Континентальная хоккейная лига, בראשי תיבות КХЛ; מילולית: ליגת ההוקי היבשתית; מכונה באנגלית בשם Kontinental Hockey League ובראשי התיבות KHL) היא ליגת הוקי קרח מקצוענית שבסיסה ברוסיה. בתחילתה, הליגה כללה קבוצות מלטביה, סלובקיה, פינלנד, בלארוס, קזחסטן, סין ורוסיה, אך כיום כוללת קבוצות רק מארבעת האחרונות. היא נחשבת בעיני רבים לליגה החזקה ביותר באירופה והשנייה בטיבה בעולם, אחרי ליגת ה-NHL.[1] זו גם הליגה השנייה בפופולריות שלה באירופה, עם ממוצע של 6,234 צופים למשחק נכון לעונת 2017/18.[2]

הליגה מורכבת מ־22 קבוצות המחולקות לשתי חטיבות המחולקות גאוגרפית - החטיבה המזרחית והחטיבה המערבית. בכל חטיבה קיימים שני בתים, המסווגים גאוגרפית אף הם לפי מיקום הקבוצות. הבתים במזרח הם בית חרלמוב ובית צ'רנישב, ואילו במערב הבתים הם בית בוברוב ובית טראסוב.

שמונה הקבוצות הראשונות מכל חטיבה עולות לפלייאוף חטיבתי, שמורכב מסדרות משחקים בשיטת "הטוב מ-7" כאשר קבוצה מעפילה לסיבוב הבא לאחר שניצחה את הקבוצה בסיבוב הקודם 4 פעמים. האלופות החטיבתיות נפגשות בסדרת הגמר על הזכייה בגביע גגארין, ועל תואר אלופת ליגת ה-KHL. מעונת 2008 עד לשנת 2014 ומעונת 2016 הקבוצה הרוסית שסיימה את העונה במקום הגבוה ביותר זוכה בתואר "אלופת רוסיה".[3] בעונת 2015 תואר אלופת רוסיה הוענק לקבוצה הרוסית עם מירב הנקודות בליגה הסדירה, גם בעונת 2019/2020 תואר האליפות הוענק לקבוצה עם מירב הנקודות בליגה הסדירה, בשל הפסקת העונה בעקבות התפרצות נגיף הקורונה ברוסיה.

במקביל לליגת ההוקי הקונטיננטלית, הנחשבת לליגת הבוגרים. ישנה גם ליגה לצעירים, שהוקמה ב-2009 ונחשבת לאחת מליגות הצעירים החזקות במזרח אירופה. תקרת השכר של שחקני הליגה עומדת על 900 מיליון רובלים (כ-13.4 מיליון דולרים).

היסטוריה[עריכת קוד מקור | עריכה]

הלוגו המקורי, בשנים 2008—2016
אק בארס קאזאן, אלופת KHL הראשונה

האליפות הראשונה יצאה לדרך בשנת 2008 כיורשת לליגת העל הרוסית בהוקי קרח (הסופרליגה) והכילה בעונת הבכורה 24 קבוצות שחולקו ל-4 בתים: 21 קבוצות מרוסיה וקבוצה אחת מכל שלוש המדינות: קזחסטן, בלארוס ולטביה. על פי הסכם בין מנהלי הליגה ופדרציית ההוקי הרוסית, מחזיקת גביע גגארין מוכתרת בתואר אלופת רוסיה.

אלופת הליגה הראשונה הייתה אק בארס קאזאן שזכתה לראשונה ב־12 באפריל 2009. לקראת העונה השנייה הוחלט על פיצול הליגה ל-2 חטיבות (מזרח ומערב) וסידור הבתים תחתיהן באופן גאוגרפי על מנת לצמצם את כמות הנסיעות למשחקי חוץ רחוקים. ב־12 באפריל 2010, זכתה קבוצת אק בארס קאזאן בתואר שני רצוף, כשברשותה ארבע זכיות כלליות באליפות הרוסית.

ב-9 במאי 2011 נחתם באופן רשמי הסכם בין הליגה לבין קבוצת לב פופרד מסלובקיה על הצטרפותה לליגה, בכך התפשטה הליגה לראשונה אל מחוץ לגבולות ברית המועצות לשעבר, ומספר קבוצותיה בעונת 2011/12 תוכנן להיות 24, עד שקבוצת לוקומוטיב ירוסלבל ויתרה על השתתפותה בעונת 2011/12 בשל התרסקות טיסה RA-42434 של יאקובלב סרוויס שהביאה למות 37 מאנשי הקבוצה. בעקבות ההתרסקות בוטל משחק הפתיחה הראשי של סלבאט יולאייב אופה מול אטלנט מיטישצ'י. פתיחת העונה נדחתה ב-5 ימים. הועלו הצעות לדראפט מקרב קבוצות הליגה האחרות כדי לאייש מחדש את הקבוצה, אולם לבסוף החליט נשיא הקבוצה לוותר על ההשתתפות בה בעונת 2011/12 ולבנות אותה מחדש לקראת עונת 2012/13.

בעונת 2013/14 כללה הליגה 28 קבוצות והליגה הקיפה 7 מדינות. בקיץ 2014 חלו תמורות משמעותיות בליגה, שאיבדה שלוש קבוצות חשובות - לב פראג (לב פופרד לשעבר), הקבוצה הצ'כית היחידה בליגה שהייתה גם סגנית האלופה היוצאת, וספרטק מוסקבה, אחת הקבוצות הוותיקות בהוקי קרח הרוסי, נקלעו לבעיות כספיות ונאלצו לוותר על השתתפותן, כמו גם דונבאס (אוקראינה) שפרשה בשל המשבר באוקראינה. עם זאת זכתה הליגה בצירוף יוקרתי - יוקריט הלסינקי, מקבוצות הפאר של ההוקי קרח הפיני, עזבה את הליגה בארצה והביאה ל-KHL דריסת רגל ראשונה בסקנדינביה. ביחד עם שתי קבוצות רוסיות חדשות, נשמר מספר הקבוצות על 28.

ספרטק מוסקבה חזרה לליגה בקיץ 2015 לאחר הפסקה של שנה, במקומה של אטלנט מיטישצ'י שעזבה. בעונת 2016/17 הצטרפה לראשונה קבוצת הוקי קרח מהרפובליקה העממית של סין, קבוצת הכוכב האדום קונלון. בעונת 2017/2018 צומצם מספר הקבוצות ל-27 עקב עזיבתן של מטאלורג נובוקוזנצק ומדוושצ'אק זאגרב, הקבוצה הקרואטית היחידה בליגה ובעונת 2018/19 צומצם מספר הקבוצות ל-25 לאחר שלאדה טוליאטי ויוגה הורדו מהליגה.

בעונת 2017/2018 נשבר שיא משחק ההוקי קרח הארוך ביותר בתולדות ליגת ה-KHL, במשחק חצי גמר החטיבה המערבית בין יוקריט לצסק"א. המשחק שהסתיים בניצחון יוקריט 2:1 נמשך 142:09 דקות. בתום עונת 2018/19 הצטמצם שוב מספר הקבוצות בליגה לאחר שסלובן ברטיסלאבה עזבה את הליגה עקב בעיות כספיות, חזרה לליגה הסלובקית, והותירה את מספר הקבוצות ב-KHL על 24.

בעונת 2019/2020 נרשם ממוצע של 6,759 צופים בחודש ספטמבר, מה שמהווה שיא צופים בתולדות הליגה לחודש הפתיחה של העונה. ברם, אותה עונה גם נחתמה ללא הכרעת אלופה בעקבות התפרצות נגיף הקורונה ברוסיה, שאילצה את הפסקת המשחקים ולבסוף ביטול המשך העונה. בסיום העונה עזבה קבוצת אדמירל ולדיווסטוק את הליגה אך חזרה אליה לאחר עונה אחת.

בעונת 2020/2021 אוונגרד אומסק זכתה לראשונה בתולדותיה באליפות הליגה. בעונת 2021/2022 נטשו אותה קבוצות כמו יוקריט הלסינקי ודינמו ריגה, כתגובה לפלישה הרוסית לאוקראינה.

סמליל עונת 2022/2023

מבנה הליגה[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערכים מורחבים – החטיבה המערבית של KHL, החטיבה המזרחית של KHL

הליגה מחולקת לשתי חטיבות המחולקות על פי מבנה גאוגרפי: החטיבה המזרחית (הכוללת קבוצות ממזרח רוסיה וסביבותיה) והחטיבה המערבית (הכוללת קבוצות ממערב רוסיה וסביבותיה), שכל אחת מהן מחולקת לשני בתים. בכל אחד מהבתים 7 קבוצות, למעט "בית צ'רנישב" שבחטיבה המזרחית, הכולל 8 קבוצות.[4]

עונות KHL טורנירים נוספים נשיאי הליגה שונות
קבוצות בעונת ‏2023/24
החטיבה המזרחית החטיבה המערבית
בית חרלמוב בית צ'רנישב בית בוברוב בית טראסוב
רוסיהרוסיהאבטומוביליסט יקטרינבורג רוסיהרוסיהסלבאט יולאייב אופה רוסיהרוסיהויטיאז מחוז מוסקבה בלארוסבלארוסדינמו מינסק
רוסיהרוסיהאק בארס קאזאן רוסיהרוסיהאוונגרד אומסק רוסיהרוסיהסוצ'י רוסיהרוסיהדינמו מוסקבה
רוסיהרוסיהטרקטור צ'ליאבינסק רוסיהרוסיהאמור חברובסק רוסיהרוסיהספרטק מוסקבה רוסיהרוסיהצסק"א מוסקבה
רוסיהרוסיהנפטכימיק ניז'נקאמסק קזחסטןקזחסטןבאריס נור-סולטן רוסיהרוסיהסק"א סנקט פטרבורג רוסיהרוסיהלוקומוטיב ירוסלבל
רוסיהרוסיהמטאלורג מגניטוגורסק הרפובליקה העממית של סיןהרפובליקה העממית של סין הכוכב האדום קונלון רוסיהרוסיהסברסטאל צ'רפובץ רוסיהרוסיה אדמירל ולדיווסטוק
רוסיהרוסיהטורפדו ניז'ני נובגורוד רוסיהרוסיהסיביר נובוסיבירסק לאדה טוליאטי
קבוצות עבר
יוגרהסלובן ברטיסלאבהלב פופראדדונבאסאטלנט מיטישצ'ידינמו ריגהיוקריט הלסינקילב פראג
מדבצ'אק זגרבמטאלורג נובוקוזנצקאם.וה.דהחימיק ווסקרסנסק

העונה הסדירה[עריכת קוד מקור | עריכה]

הקבוצות המוצלחות ביותר בליגה
מועדון כמות תוארי זכייה
בגביע גגארין
אק בארס קאזאן 3
צסק"א מוסקבה 3
דינמו מוסקבה 2
מטאלורג מגניטוגורסק 2
סק"א סנקט פטרבורג 2
סלבאט יולאייב אופה 1
אוונגרד אומסק 1

באליפות הסדירה של ליגת ההוקי הקונטיננטלית כל קבוצה משחקת שני משחקי בית ושני משחקי חוץ מול כל אחת מיריבותיה בית (62 משחקים סה"כ), משחק בית אחד ומשחק חוץ אחד מול יריבות מהבית השני בחטיבה (31 משחקים סה"כ), משחק בית אחד נגד כל הקבוצות מאחד מבתי החטיבה השנייה ומשחק חוץ אחד נגד כל הקבוצות מהבית השני מהחטיבה השנייה (14 משחקים סה"כ) ועוד 2 משחקי בית ו-2 משחקי חוץ נגד 4 קבוצות נוספות, 2 מהחטיבה שלה ו-2 מהחטיבה השנייה. בסך הכל 60 משחקים לקבוצה. לאלופת העונה הסדירה, מי שניצחה בהכי הרבה משחקים ונמצאת בראש טבלת הליגה לאחר השלב הראשון מוענק גביע היבשת.

שיטת הניקוד היא שיטת "3 נקודות למשחק" הנהוגה בהוקי קרח הבינלאומי: עבור משחק שהוכרע בזמן החוקי מקבלת המנצחת 3 נקודות בטבלה. עבור משחק שהוכרע בהארכה או בדו-קרב חבטות עונשין מקבלת המנצחת 2 נקודות בטבלה, והמפסידה - נקודה אחת.

שלבי ההכרעה - פלייאוף הליגה[עריכת קוד מקור | עריכה]

שמונה הקבוצות הטובות ביותר מכל חטיבה (16 קבוצות סה"כ) מעפילות לשלב השני של הליגה, שלב הפלייאוף. הפלייאוף נערך במקביל בכל חטיבה, כאשר שתי אלופות הבתים בכל חטיבה מקבלות אוטומטית את הדירוגים 1 ו-2 בחטיבה שלהן, ושאר הקבוצות מדורגות 3 עד 8 בהתאם להישגיהן בעונה הרגילה, על בסיס חטיבתי ללא קשר לבתים מהן באו.

הקבוצות מתמודדות ביניהן בסדרות של "הטוב מ-7 משחקים", משמע - כאשר קבוצה אחת מנצחת את יריבתה ב-4 משחקים, היא מנצחת בסדרה כולה ומעפילה לסיבוב הבא, בעוד היריבה מודחת מהמשך המשחקים.

בסיבוב הראשון משחקת המדורגת הראשונה בכל חטיבה מול המדורגת שמינית, השנייה מול השביעית, השלישית מול השישית והרביעית מול החמישית. למדורגת הבכירה יותר יש יתרון ביתיות - שני המשחקים הראשונים, ובמידת הצורך גם המשחק החמישי והמשחק השביעי, יתקיימו באולמה הביתי.

בסיבוב השני משחקת המדורגת הבכירה שעלתה אליו מכל חטיבה מול המדורגת הנחותה ביותר שנותרה, ושתי הקבוצות האחרות משחקות זו מול זו.

שתי מנצחות הסיבוב השני עולות לסיבוב השלישי - הגמר החטיבתי, בו הן מתמודדות בטורניר להכרעת אלופות המזרח והמערב המתקיים גם הוא בסדרות של "הטוב מ-7 משחקים", כשאלופת כל חטיבה זוכה בגביע אליפות החטיבה. הקבוצות שזכו באליפות החטיבתית משחקות אחת נגד השנייה, גם כן בסדרה של עד 7 משחקים, בגמר גביע גגארין.

פלייאוף תחתון[עריכת קוד מקור | עריכה]

שאר הקבוצות שלא העפילו לפלייאוף הליגה מתחרות בטורניר על "גביע התקווה", כשהזוכה בו הייתה מקבלת את בחירת הדראפט הראשונה לקראת העונה הבאה.

זכויות שידור וחסויות[עריכת קוד מקור | עריכה]

זכויות שידור[עריכת קוד מקור | עריכה]

משחקי הליגה משודרים ברוסיה, בערוצי הבת של קבוצת התקשורת Match TV.

באוגוסט 2021, מנהלת הליגה חתמה על חוזים עם שני גופי שידור אמריקאים לשידור משחקי הליגה בארצות הברית. האחד הוא ESPN +, כשחלק מהמשחקים ישודרו שם. חלק מהמשחקים ישודרו ברשת Portable.TV, שגם תשדר לקנדה. בפברואר 2022, החוזים בוטלו בעקבות הפלישה הרוסית לאוקראינה.

חסויות[עריכת קוד מקור | עריכה]

בנוסף לחוזי טלוויזיה, ה-KHL עובדת עם חברות וארגונים רבים המציגים את המוצרים שלה לשימוש באתרים שונים. ב־23 בינואר 2016, במהלך מסיבת עיתונאים במסגרת משחק האולסטאר של KHL, חברת קוקה קולה רוסיה התקשרה בהסכם שותפות עם ליגת ההוקי הקונטיננטלית. הסכם השותפות בין קוקה קולה רוסיה ל-KHL תוכנן לשלוש עונות תוך שילוב של המותג קוקה קולה במסגרת אליפות ליגת ההוקי הקונטיננטלית. על פי ההסכם קוקה קולה רוסיה מקבלת מעמד של שותפה והיא המשקה הרשמי של הליגה, בעוד Powerade חתמה כמשקה הספורט הרשמי של KHL. לוגו החברה הוצב על לוחות כל אולמות ההוקי בהם התקיימו משחקי KHL, במסיבות עיתונאים לאחר המשחק, באתרים הרשמיים של ה-KHL והמועדונים המשתתפים וכן בכל חומרי המידע של הליגה. פרסומות של קוקה קולה הוצגו במהלך משחקים, כמו גם במהלך שידורי טלוויזיה בערוצי KHL TV ו־Match TV. ב-28 במרץ 2019, SAP הפכה לשותפה טכנולוגית של ליגת ההוקי הקונטיננטלית. החוזה נחתם ל-4.5 שנים. הפרויקט כולל פריסת מערכת מודרנית המבוססת על פתרונות SAP Marketing Cloud ו-SAP Analytics Cloud, שהושלמו על ידי היכולות של SAP Cloud Platform באמצעות מסד נתונים יחיד של SAP HANA. עד עונת 2021/2022, כחלק מהשותפות בין ה-KHL ל-SAP, תוכנן להשיק כלים חדשים לעבודה עם סטטיסטיקות הליגה. המערכת, שפותחה על בסיס פלטפורמת SAP Cloud, מאפשרת לצבור כמויות אדירות של מידע והצגת נתונים מיידית על שאילתות סטטיסטיות מורכבות. נתוני העונה המצטברים עובדו על ידי פתרון SAP Analytics Cloud ולאחר מכן הוצגו בצורה של גרפים, טבלאות ודו״חות מובנים. לאוהדים, תקשורת, מאמנים, מנתחי ספורט ומומחים ונותני חסות ניתנה גישה לדו״חות אנליטיים מפורטים באמצעות מספר אינדיקטורים סטטיסטיים בו זמנית. פלטפורמת SAP HANA שימשה גם את הליגה כדי ליצור את לוח השנה לעונה. תהליך גיבוש לוח המשחקים הואץ משמעותית ואיפשר לקחת בחשבון מספר רב יותר של גורמים ודירוגם ובמקרה של נסיבות בלתי צפויות, אפשר היה לקבל לוח שנה מעודכן תוך זמן קצר.

על פי מחקר של Rating Bookmakers, בשנת 2021, חברת ההימורים Fonbet השקיעה 400 מיליון רובל בפיתוח הליגה. בנוסף למתן חסות לליגה, לחברה חוזי חסות עם 4 קבוצות והחל מעונת 2022/2023 נחשבת לנותנת החסות העיקרית של הליגה.

ב-22 בספטמבר 2021, ה-KHL הכריזה על השקת משאב KHL.cards להנפקת כרטיסי NFT לאספנות בשיתוף עם חברת האחזקות Block-chan.com. הכרטיסים תוכננו להימכר בבורסת המטבעות הקריפטו הבינלאומית Binance, בעוד שהחברה היא הספק הטכני של הנפקת אסימון NFT.

צופים[עריכת קוד מקור | עריכה]

להלן רשימת צופים במשחקי הליגה:

העונה הסדירה
עונה כמות קבוצות משחקים כמות צופים כללית בממוצע כמות צופים מקסימלית קבוצה פופולרית
2008/2009 24 672 3,438,742 5,117 9,480 אוונגרד אומסק
2009/2010 24 672 3,720,247 5,536 9,868 סק"א סנקט פטרבורג
2010/2011 23 621 3,597,102 5,793 11,639 דינמו מינסק
2011/2012 23 621 3,672,902 5,914 14,193 דינמו מינסק
2012/2013 26 676 4,126,725 6,105 14,299 דינמו מינסק
2013/2014 28 756 4,596,836 6,080 12,133 סק"א סנקט פטרבורג
2014/2015 28 840 5,395,035 6,422 13,083 דינמו מינסק
2015/2016 28 840 5,292,728 6,300 10,451 דינמו מינסק
2016/2017 29 870 5,328,314 6,124 11,256 דינמו מינסק
2017/2018 27 756 4,711,996 6,232 9,894 סק"א סנקט פטרבורג
2018/2019 25 775 4,952,107 6,389 10,232 סק"א סנקט פטרבורג
2019/2020 24 743 4,830,293 6,492 13,618 סק"א סנקט פטרבורג
2020/2021 23 690
2021/2022 24 672

בפלייאוף[עריכת קוד מקור | עריכה]

פלייאוף
עונה מועדונים משחקים מספר כולל בממוצע
2009 16 61 448,206 7,348
2010 16 72 503,451 6,992
2011 16 86 696,169 8,095
2012 16 83 648,006 7,807
2013 16 84 648,361 7,719
2014 16 83 593,297 7,148
2015 16 80 671,058 8,388
2016 16 80 626,323 7,829
2017 16 74 605,968 8,188
2018 16 78 606,675 7,777
2019 16 80 692,697 8,658
2020 16 40 288,656 7,216
2021 16 79 407,831 5,162
2022

תקנות[עריכת קוד מקור | עריכה]

באפריל 2021, מועצת המנהלים של KHL אישרה מנגנון להשכרת שחקנים. התקנון מספק אפשרות לקבל ארבעה שחקני הוקי ולהעביר לא יותר מארבעה שחקנים לכל מועדון, מתוכם לא יותר משלושה מתחת לגיל 22 ולא יותר מאחד מתחת לגיל 24. במקביל, הוחל איסור לשכור יותר משני שחקני הוקי מאותו מועדון KHL.

מועדונים יכולים לשכור שחקנים מה־1 במאי ועד ה־27 בדצמבר לתקופה עד לסיום העונה, בכפוף לחוזה התקף לשתי עונות או יותר. חוזהו של שחקן הוקי במועדון לשעבר מושעה עד 30 באפריל, אך תקופת החוזה עצמו אינה נקטעת. עם תום תקופת ההשאלה, החוזה המושעה הוא מחודש. המועדון המארח מתקשר בסוג נפרד של חוזה השאלה של שחקן הוקי המציין את תנאי הפיצוי בגין סיומו המוקדם של החוזה.

שחקן הוקי שכור יכול להירשם לכל קבוצה של מועדון חדש, ולעבור בין קבוצותיו על בסיס שווה עם שחקנים אחרים.

הכנסתו של שחקן הוקי לתקופת שהותו במועדון מסוים תילקח בחשבון במסגרת תקרת השכר. אם שחקן הוקי חזר מהשאלנ לפני המועד, אך לאחר תום תקופת המעבר ובקשות נוספות, הכנסותיו, החל מהיום שאחרי מועד ההעברה, אינן נלקחות בחשבון.

בנוסף אושר מנגנון למניעת השאלה נסתרת. בוצע שינוי בנוהל הכללי של כריתת חוזים כלשהם: במקרה של סיום חוזה עם שחקן מכל סיבה שהיא, שחקן הוקי זה אינו יכול לחתום על חוזה חדש עם מועדונו לשעבר במהלך העונה.

סמליל עונת 2023/2024

משחק האולסטאר[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערך מורחב – משחק האולסטאר של ה-KHL

משחק האולסטאר של ה-KHL מתקיים באמצע העונה, בדרך כלל בינואר או פברואר. במשחק זה משתתפים טובי שחקני הליגה שנבחרים על ידי האוהדים. שתי הקבוצות במשחק זה מייצגות את שני האזורים הראשיים של הליגה – המזרח מול המערב. בנוסף למשחק המרכזי מתקיימים גם משחקי האולסטאר של ליגת WHL וליגת ההוקי לצעירים, שנמשכים במשך ארבעה ימים כשהנהלת הליגה קובעת כל שנה באיזו עיר הם ייערכו. המשחק נערך לראשונה ב-2009, אם כי יונק את שורשיו ממשחק האולסטאר של ליגת ההוקי הרוסית שנערך בשנים 19972007.

עונות הליגה[עריכת קוד מקור | עריכה]

זוכות תארים וגביעים בליגת ההוקי הקונטיננטלית
עונה גביע
הפתיחה
בית בוברוב בית טרסוב החטיבה המערבית בית חרלמוב בית צ'רנישב החטיבה המזרחית גביע היבשת פלייאוף המערב פלייאוף המזרח גביע
גגארין
2008/2009 סלבאט סלבאט צסק"א
לוקומוטיב אק בארס
אק בארס
2009/2010 אק בארס סק"א אם.וה.דה סק"א מגניטוגורסק סלבאט סלבאט סלבאט אם.וה.דה אק בארס אק בארס
2010/2011 דינמו מוסקבה דינמו מוסקבה לוקומוטיב לוקומוטיב אק בארס אוונגרד אוונגרד אוונגרד אטלנט סלבאט סלבאט
2011/2012 סלבאט סק"א טורפדו סק"א טרקטור אוונגרד טרקטור טרקטור דינמו מוסקבה אוונגרד דינמו מוסקבה
2012/2013 דינמו מוסקבה סק"א צסק"א סק"א אק בארס אוונגרד אק בארס סק"א דינמו מוסקבה טרקטור דינמו מוסקבה
2013/2014 דינמו מוסקבה סק"א דינמו מוסקבה דינמו מוסקבה מגניטוגורסק באריס מגניטוגורסק דינמו מוסקבה לב מגניטוגורסק מגניטוגורסק
2014/2015 מגניטוגורסק סק"א צסק"א צסק"א אק בארס סיביר אק בארס צסק"א סק"א אק בארס סק"א
2015/2016 צסק"א יוקריט צסק"א צסק"א מגניטוגורסק אוונגרד אוונגרד צסק"א צסק"א מגניטוגורסק מגניטוגורסק
2016/2017 מגניטוגורסק סק"א צסק"א צסק"א מגניטוגורסק אוונגרד מגניטוגורסק צסק"א סק"א מגניטוגורסק סק"א
2017/2018 סק"א סק"א צסק"א צסק"א אק בארס סלבאט אק בארס סק"א צסק"א אק בארס אק בארס
2018/2019 סק"א סק"א צסק"א צסק"א אבטומוביליסט באריס אבטומוביליסט צסק"א צסק"א אוונגרד צסק"א
2019/2020 אוונגרד סק"א צסק"א צסק"א אק בארס באריס אק בארס צסק"א
הוכתרה גם לאלופת העונה
לא נערך עקב מגפת הקורונה ברוסיה
‏2020/2021 אק בארס סק"א צסק"א צסק"א אק בארס אוונגרד אק בארס צסק"א צסק"א אוונגרד אוונגרד
‏2021/2022 אוונגרד סק"א צסק"א סק"א מגניטוגורסק סלבאט מגניטוגורסק
לא הוענק
צסק"א מגניטוגורסק צסק"א
‏2022/2023 צסק"א סק"א צסק"א סק"א אק בארס אוונגרד אק בארס סק"א צסק"א אק בארס צסק"א
‏2023/2024 אק בארס סק"א דינמו מוסקבה דינמו מוסקבה מגניטוגורסק אוונגרד מגניטוגורסק דינמו מוסקבה

  • גביע הפתיחה (משנת 2008 ועד 2011 ובשנת 2014, למעט בשנים 2012–2013 הגביע נקרא גביע לוקומוטיב וזהו עודנו שמו הלא רשמי) – זהו טורניר בעל משחק אחד הנערך בין מחזיקת גביע גגארין ואלופת הליגה הסדירה ומהווה מעין טורניר סופרקאפ והמשחק הראשון של עונת KHL.
  • גביע היבשת נוסד בעונת 2009/2010. מוענק לקבוצה הטובה ביותר בעונה הסדירה. בעונת 2015 זוכת הגביע הוכתרה בפועל לאלופת רוסיה בהוקי קרח.
  • עונת 2019/2020 נסגרה בעקבות מגפת הקורונה ברוסיה. זוכת גביע היבשת הוכתרה גם לאלופת העונה.[5]

נשיאים[עריכת קוד מקור | עריכה]

מס' שם דיוקן התחלת כהונה סיום כהונה הערות
1. אלכסנדר מדבדב 1 בספטמבר 2008 27 בנובמבר 2014 כיהן במקביל כמנכ"ל גזפרום אקספורט
2. דמיטרי צ'רנישנקו 28 בנובמבר 2014 פברואר 2020 מינואר 2015 כיהן במקביל כנשיא חברת ההחזקות גזפרום מדיה
3. אלכסיי מורוזוב פברואר 2020 עדיין מכהן שימש בעבר כנשיא ליגת הנוער MHL

פרסים ותארים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ראו גם[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ World of difference for KHL?(הקישור אינו פעיל, 28.3.2022) - אתר ה-IIHF (באנגלית)
  2. ^ Swiss lead again(הקישור אינו פעיל, 28.3.2022)
  3. ^ אודות ה-KHL(הקישור אינו פעיל, 28.3.2022) - אתר ה-KHL (ברוסית)
  4. ^ "פורמט העונה הסדירה נחשף" - מתוך אתר ה-KHL (באנגלית)
  5. ^ КХЛ приняла решение о досрочном завершении сезона 2019/2020
הקודם:
ליגת ההוקי הרוסית
ליגת ההוקי הקונטיננטלית
2008 — ואילך
הבא:
עונות KHL טורנירים נוספים נשיאי הליגה שונות
קבוצות בעונת ‏2023/24
החטיבה המזרחית החטיבה המערבית
בית חרלמוב בית צ'רנישב בית בוברוב בית טראסוב
רוסיהרוסיהאבטומוביליסט יקטרינבורג רוסיהרוסיהסלבאט יולאייב אופה רוסיהרוסיהויטיאז מחוז מוסקבה בלארוסבלארוסדינמו מינסק
רוסיהרוסיהאק בארס קאזאן רוסיהרוסיהאוונגרד אומסק רוסיהרוסיהסוצ'י רוסיהרוסיהדינמו מוסקבה
רוסיהרוסיהטרקטור צ'ליאבינסק רוסיהרוסיהאמור חברובסק רוסיהרוסיהספרטק מוסקבה רוסיהרוסיהצסק"א מוסקבה
רוסיהרוסיהנפטכימיק ניז'נקאמסק קזחסטןקזחסטןבאריס נור-סולטן רוסיהרוסיהסק"א סנקט פטרבורג רוסיהרוסיהלוקומוטיב ירוסלבל
רוסיהרוסיהמטאלורג מגניטוגורסק הרפובליקה העממית של סיןהרפובליקה העממית של סין הכוכב האדום קונלון רוסיהרוסיהסברסטאל צ'רפובץ רוסיהרוסיה אדמירל ולדיווסטוק
רוסיהרוסיהטורפדו ניז'ני נובגורוד רוסיהרוסיהסיביר נובוסיבירסק לאדה טוליאטי
קבוצות עבר
יוגרהסלובן ברטיסלאבהלב פופראדדונבאסאטלנט מיטישצ'ידינמו ריגהיוקריט הלסינקילב פראג
מדבצ'אק זגרבמטאלורג נובוקוזנצקאם.וה.דהחימיק ווסקרסנסק