Life Is Strange: Before the Storm

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
החיים הם מוזרים: לפני הסערה
Life Is Strange: Before the Storm
עטיפת המשחק
עטיפת המשחק
כללי
תאריך הוצאה פרק 1 – Awake
WW31 באוגוסט 2017
פרק 2 – Brave New World
WW19 באוקטובר 2017[1]
פרק 3 – Hell Is Empty
WW20 בדצמבר 2017[2]
פרק בונוס – Farewell
WW5 במרץ 2018
סוגה הרפתקאות-גרפי
פיתוח Deck Nine
Square Enix London Studios[3]
הוצאה לאור Square Enix
ארץ מקור ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
שפות אנגלית, ספרדית, פורטוגזית ברזילאית, גרמנית, צרפתית, איטלקית, סינית מפושטת עריכת הנתון בוויקינתונים
עיצוב ווליאם בקהאם
סדרה Life Is Strange
הערות המשחק משתמש ב-Denuvo[6] ופועל על מערכות של 64 ביט בלבד.
דרישות תוכנה
מנוע משחק Unity 5
מצבי משחק שחקן יחיד
דירוג M ‏(ESRB)[4]
16 ‏(PEGI)[5]
פלטפורמות Microsoft Windows
Xbox One
PlayStation 4
מדיה הורדה דיגיטלית
המשחק הקודם Life Is Strange
המשחק הבא Life Is Strange 2
דרישות מערכת
מעבד מינימום: Intel Core i3-2100 במהירות 3.1GHz או AMD Phenom X4 945 במהירות 3.0GHz או יותר טוב
מומלץ: Intel i3-6100 במהירות 3.7GHz או AMD Athlon X4 845 במהירות 3.5GHz או יותר טוב
זיכרון מינימום: 3GB
מומלץ: 6GB
כרטיס מסך מינימום: AMD Radeon R7 250 או NVIDIA Geforce GTX 650 או יותר טוב
מומלץ: AMD Radeon RX 460 או NVIDIA Geforce 1050 או יותר טוב
מקום פנוי 14GB
בקרים מקלדת ועכבר או ג'ויסטיק (Xinput בלבד)
האתר הרשמי
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

Life Is Strange: Before the Stormתרגום חופשי לעברית: החיים הם מוזרים: לפני הסערה) הוא משחק וידאו מז'אנר ההרפתקאות מבוססי עכבר מגוף שלישי המורכב משלושה פרקים. המשחק פותח על ידי Deck Nine ומוצא לאור על ידי Square Enix. הפרק הראשון שוחרר ב-31 באוגוסט 2017 למערכת ההפעלה Microsoft Windows ולקונסולות המשחקים Xbox One ו-PlayStation 4. המשחק מהווה פריקוול למשחק Life Is Strange ומתרחש 3 שנים לפני עלילתו ומתמקד בקלואי פרייס בת ה-16 ביחסיה עם חברתה ללימודים, רייצ'ל אמבר. המשחקיות מורכבת בעיקר מעצי דיאלוג.

משחקיות[עריכת קוד מקור | עריכה]

צילום מסך מהמשחק הממחיש את מכניקת עצי הדיאלוג – קלואי עוסקת בשיחה עם רייצ'ל אמבר.

"Life Is Strange: Before the Storm" הוא משחק הרפתקאות המשוחק מנקודת מבט של גוף שלישי. השחקן שולט בקלואי פרייס בת ה-16, הדמות הראשית במשחק, שלוש שנים לפני אירועי המשחק "Life Is Strange". שלא כמו קודמו, המשחק אינו כולל מסע בזמן. במקום זאת, "Before the Storm" מציג אפשרות "Backtalk", שמאפשרת להוציא את קלואי ממצבים מסובכים, אך מצד שני גם לגרום לקלואי להסתבך עוד יותר. המשחק משתמש בעצי דיאלוג כאשר ישנה שיחה או פרשנות. החלטות מסוימות יגרמו לשינוי זמני או קבוע בתוצאה המתקבלת. ניתן ליצור אינטראקציה עם הסביבה ולשנותה, כולל כתיבת גרפיטי על קירות.[7][8]

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערה: תיאור העלילה יכול להשתנות משכתוב למטה בעקבות בחירות השחקן. עלילת המשחק מתרחשת בתקופת זמן של 3 ימים, מ-7 במאי עד ל-10 במאי 2010, כאשר כל פרק מכסה תקופה של יום אחד ומתרחש במפרץ ארקדיה (Arcadia Bay), עיירת דייגים בדיונית הממוקמת במדינת אורגון שבארצות הברית.

פרק ראשון – Awake[עריכת קוד מקור | עריכה]

המשחק מתחיל בשעת לילה מאוחרת עם קלואי פרייס בת ה-16 שנכנסת למפעל ישן לעיבוד עצים על מנת להקשיב להופעה של להקת הפאנק רוק "Firework" שאותה היא מעריצה. במהלך ההופעה, מתרחש ריב בין קלואי לבין שני אנשים מופרעים, שמהם היא מצליחה לברוח אחרי שחברתה ללימודים, רייצ'ל אמבר, יוצרת הסחת דעת. יום למחרת, קלואי ורייצ'ל נפגשים בשנית בבית הספר. הן מחליטות להבריז ולהיכנס לתוך קרון של רכבת משא ובסופו של דבר השתיים מגיעות לנקודת תצפית. לאחר שהשתמשו בעינית לצפייה בנוף ובאנשים הנמצאים באזור, רייצ'ל מרוגזת ממה שהיא ראתה ומתעקשת להשתכר. לאחר שהן גונבות יין ושותות ממנו, הן ממשיכות בהליכה עד שמגיעות למגרש גרוטאות. קלואי מנסה לנחם את רייצ'ל לגבי השינוי הפתאומי במצב רוחה, אך רייצ'ל מסרבת לשתף פעולה ובין השתיים מתחיל ריב שבסופו רייצ'ל עוזבת את המגרש וקלואי מתחילה להרוס דברים מעצבים. לאחר מכן, קלואי מגלה את הרכב המרוסק שבו נהרג אביה, ויליאם פרייס ונרדמת. קלואי מתעוררת, לאחר שינה של מספר שעות ומוצאת את רייצ'ל, שמגלה לה את הסיבה לשינוי מצב רוחה הפתאומי – במהלך ה-"ריגול" שהשתיים עשו בנקודת התצפית, רייצ'ל ראתה את אביה בוגד עם אישה אחרת ובכך כועסת עליו מאוד ואומרת כי ידעה שאביה הסתיר משהו מרייצ'ל ומאמה. היא שורפת את תמונתה עם אביה שהיא סחבה איתה במשך שנים, זורקת את התמונה השרופה לתוך פח אשפה ובועטת בפח האשפה הנשרף היישר לעץ עתיק, שנשרף ביחד עם הפח וגורמת לשרפת יער גדולה.

פרק שני – Brave New World[עריכת קוד מקור | עריכה]

הפרק השני מתחיל בשיחת משמעת של קלואי ורייצ'ל עם מנהל בית הספר, ריימונד וולס, שבמהלכה קלואי (על פי בחירת השחקן) יכולה להיות מסולקת מבית הספר. לאחר מכן, קלואי מתחבאת במגרש הגרוטאות ומוצאת טנדר ישן ומוזנח אשר אותו היא מתקנת באופן חלקי. לאחר מכן היא מקבלת שיחת טלפון מסוחר הסמים שלה, פרנק בוורס, שמארגן פגישה עמה. במהלך הפגישה, פרנק נותן לקלואי משימה – להחזיר חובה שאחד מהקליינטים חייב, אך לאחר מכן מגלה קלואי שאותו קליינט, דרו נורת', כבר היה באמצע שיחה אלימה עם סוחר סמים אחר, דיימון מריק, שבמהלכה קלואי יכולה להתערב ולתת לדיימון את הכסף. לאחר מכן, קלואי הולכת למחזה "הסערה" בבית הספר, שבמהלכו היא נאלצת להשתתף לצד רייצ'ל בעקבות כך שאחת השחקניות שמשחקת את הדמות "אריאל" לא הגיעה עקב חסימת הכבישים בעקבות שריפת היער שהחלה בסוף הפרק הקודם. לאחר המחזה, השתיים מחליטות לעזוב את ארקדיה ביי בעזרת הטנדר שקלואי תיקנה והולכות לביתה של רייצ'ל על מנת לארוז חפצים למסע. בביתה של רייצ'ל, מתחולל ריב בין קלואי לבין אביה של רייצ'ל שבסופו מר. אמבר מודה כי האישה איתה נפגש היא בעצם אמה הביולוגית של רייצ'ל.

פרק שלישי – Hell is empty[עריכת קוד מקור | עריכה]

הפרק השלישי ממשיך מאותו מקרה בבית משפחת אמבר לאחר שרייצ'ל מגלה שאותה אישה אשר פגש אביה ג'יימס אמבר היא אמא הביולוגית של רייצ'ל-שרה אמבר. בזמן שאביה של רייצ'ל מספר לה ולקלואי כיצד כל הסיפור בין שניהם התחיל ניתן לעקוב אחריו לפי הדמיון של 2 הבנות בעודן צופות בטלסקופ שבו ראו את ג'יימס ושרה נפגשים בפרק. רייצ'ל מרגישה מאוד מדוכאת ועצובה לגבי אותו מקרה אשר הסתירו ממנה במשך כל חייה ומחליטה להיות לבד. באותו זמן, קלואי עולה לחדרה של רייצ'ל, משוחחת איתה ומנסה להרגיע אותה בעוד רייצ'ל מתכננת לפגוש פנים מול פנים את שרה-אמה האמיתית אשר ילדה אותה.

קלואי חוזרת הביתה ויוצרת קשר עם שותפה מוכר הסמים פרנק בוורדס בשביל להיפגש איתו ולבצע עסקה שתמורתה תשוחרר אמה של רייצ'ל. אך כל הגלגל מתהפך כאשר דיימון מופיע בעסקה, מגלה שמחפשים את אמה של רייצ'ל אשר הוחזקה בידו באותו זמן אך לא היה בקשר טוב עם משפחת אמבר באותו הזמן. הוא מחליט לאיים על רייצ'ל וקלואי... בעוד רייצ'ל מתעקשת לראות את אמה וחובטת בראשו של דיימון עם קרש עץ הוא דוקר אותה עם סכין בזרוע ידה.

קלואי נסערת מהאירוע שהתרחש ולוקחת את רייצ'ל לטיפול נמרץ בבית החולים שבאורגון שם תוכל לפגוש גם את דריו במידה ותבצע בחירה מסוימת בפרק השני. רייצ'ל נמצאה במצב טוב אשר ניצלה מהדימום בידה ובכל זאת נלחמת על אמה שרה ומחליטה לתת לקלואי לסיים את מטרתה. היא נותנת לקלואי את הפרטים על המשרד של אבא שלה אשר היה באותו זמן בעסק עם דיימון. קלואי מתפרצת למשרדו של ג'יימס אמבר, מבררת דרך הטלפון שלו עם דיימון על העסקה תמורתה תקבל את שרה, לוקחת את הכסף ונוסעת למקום המפגש. כאשר מגיעה קלואי היא מגלה ששרה הייתה מוחזקת כבת ערובה של דיימון ומסוממת באותו הזמן. היא מנסה לעזור ולחלץ את שרה כשפרנק מופיע ונלחם בדיימון בפעם השנייה כדי לנסות להציל את המצב. לבסוף, שרה משתחררת ומתנהל שיח בינה לבין קלואי אשר בו קלואי תוכל לשכנע את שרה (לפי בחירת השחקן) שכדאי לה לפגוש את בתה רייצ'ל. בנוסף היא מגלה ששרה לא יכולה לפגוש את ביתה רייצ'ל מכיוון שביצעה עסקה והשאירה לבעלה ג'יימס את התפקיד לשמור עליה ולגדל אותה בתמורה לכך שתקבל מדי פעם סכומי כסף. קלואי חוזרת לבית החולים אל רייצ'ל ושם יכולה להחליט האם לספר לרייצ'ל את האמת או להסתיר ממנה את מה ששמעה משרה.

בסיום המשחק, מוצג המשך החברות של קלואי ורייצ'ל ובסצנת הסיום עלילת המשחק קופצת בחזרה ל-"Life Is Strange", בחדר החשוך, בו מארק ג'פרסון מצלם תמונות של רייצ'ל, זמן קצר לפני מותה ממנת יתר.

פרק בונוס – Farewell[עריכת קוד מקור | עריכה]

בפרק זה יוכלו לשחק השחקנים שרכשו את גרסת ה-Deluxe של המשחק אשר כללה את כל פרקי המשחק. פרק זה שונה מכל שאר פרקי המשחק והוא נותן אפשרות לשחק בתור הדמות מקס קולפילד בפעם האחרונה לפני 5 שנים כשהייתה בת 13. הפרק מדבר על תקופתה של מקס כשחיה אז עם קלואי עוד בארקדיה ביי ובאותה תקופה כשנאלצה לעבור עם הוריה לעיר סיאטל. למקס ניתנת ההזדמנות האחרונה להעביר את הזמן עם קלואי בצורה הילדותית-פיראטית שלהם לפני שעוזבת אותה. עלילת הפרק מתרחשת ביום התאונה של ויליאם פרייס.

פיתוח[עריכת קוד מקור | עריכה]

המפיצה Square Enix בחרה בחברת משחקי וידאו האמריקאית, Deck Nine שתפתח את הפריקוול ל-"Life Is Strange", אחרי שהתרשמה מהכלי "StoryForge" שפיתחה החברה.[9] פיתוח המשחק החל בשנת 2016 על בסיס המנוע יוניטי. ריהאנה דביריס, שביצעה את לכידת התנועה לדמות קלואי פרייס, היא גם מדבבת את הדמות, זאת לאחר שהמדבבת המקורית של קלואי, אשלי ברץ' משמשת כיועצת כתיבה.[7][10][11] ברץ' לא חזרה לתפקידה כמדבבת עקב השביתה של המדבבים במשחקי וידאו שהחלה ב-21 באוקטובר 2016.[12] המוזיקה למשחק נכתבה ובוצעה על ידי להקת האינדי פולק הבריטית Daughter ושוחררה על ידי חברת התקליטים Glassnote Records בתור הפסקול הרשמי של המשחק ב-1 בספטמבר 2017.[13] לפסקול גויסו מספר מכשירים על מנת להציג צדדים שונים של הדמות הראשית: פסנתר למצב של בדידות, גיטרה חשמלית למרדנות ושירה לידידות.[14] הלהקה לקחה השראה מהתסריט ומהאיורים האמנותיים.[15]

שחרור[עריכת קוד מקור | עריכה]

קודם לפני ששוחררה ההכרזה הרשמית, ברשת האינטרנט הודלפו תמונות המצביעות על כך שפריקוול למשחק "Life Is Strange" נמצא בפיתוח.[16] Square Enix הכריזה על "Life Is Strange: Before the Storm" בכנס ב-11 ביוני E3 2017 וציינה כי המשחק יחולק לשלושה פרקים באופן אפיסודי, כאשר הראשון ישתחרר ב-31 באוגוסט ל-Microsoft Windows, ל-Xbox One ול-PlayStation 4.[7] גרסת הדלוקס (Deluxe Edition) של המשחק כוללת את הפרק בונוס "Farewell", שבו ניתן לשחק במקס קולפיד מהמשחק הראשון, שלוש תלבושות שונות לקלואי ומצב "Mixtape", שמאפשר ליצור רשימת השמעה מותאמת אישית מפסקול המשחק.[8] בתור בונוס לכאלו שהזמינו מראש את המשחק (Pre-Order), שחקנים קיבלו תלבושת נוספת לקלואי שמחזירה את הלבוש שלה מהמשחק הראשון.[17]

פרק תאריך שחרור
"פרק 1: Awake"[18] 31 באוגוסט 2017
"פרק 2: Brave New World" 19 באוקטובר 2017[1]
"פרק 3: Hell Is Empty" 20 בדצמבר 2017[2]
"פרק בונוס: Farewell" 5 במרץ 2018

ביקורת[עריכת קוד מקור | עריכה]

ציונים
פרק 1 – Awake
ציונים כללים
אתר ציון
GameRankings [19](PC)‏ 70.00%
[20](PS4)‏ 80.83%
Metacritic [21](PS4)‏ 78/100
ציוני סקירה
אתר ציון
AttackoftheFanboy [22]
CGMagazine 8/10[23]
DarkZero 8/10[24]
GameSpot 8/10[25]
GamesRadar+‎ [26]
Game Informer 8/10[27]
God is a Geek 7/10[28]
PC Invasion 7/10[29]
Push Square 8/10[30]
Twinfinite [31]
USgamer [32]

פרק ראשון – Awake[עריכת קוד מקור | עריכה]

הביקורות שיבחו את פיתוח הדמויות של קלואי פרייס ורייצ'ל אמבר בפרק הראשון של המשחק.[25][33][34][35] ג'רסמי פיפלס ממגזין "Hardcore Gamer" ציין כי התנהגותה של קלואי "מלבבת" וכן ציין גם שאישיותה הוצגה במספר שכבות.[36] סאם לובריגד מהמגזין "GameRadar" כתב כי רייצ'ל הייתה הדמות היותר אותנטית מבין השתיים, בהתחשב בדיאלוג היותר "יבש" שלה. אף על פי שמבקרים רבים מזלזלים בקלואי בהיותה "לוחמת מטורפת עצמאית", במגזין "Metro" דווקא הדגישו את ההתגלמות שלה בסבל שבא עקב מותו הטרגי של אביה.[37] המבקרת קימברלי ולאס ממגזין "Game Informer" חושבת כי הגרסה הצעירה של קלואי הביאה "תמימות ופגיעות" שראויים לאהדה.[27] לעומת זאת, מבקרים רבים מציינים כי הקשר בין קלואי ורייצ'ל נוצר "במהירות לא טבעית". פיפילס ולובריגד כתבו כי הם מעדיפים את אפשרות ה-"Backtalk" במשחק, בעוד שב-Metro וולאס דווקא החשיבו את האפשרות כפחות חשובה. פרט לפיתוח הדמויות, המבקרים גם שיבחו את הסיפור, הגרפיקה, ביצועי הקול ואת הפסקול.

פרסים[עריכת קוד מקור | עריכה]

בעקבות כנס E3 2017,‏ "Life Is Strange: Before the Storm" זכה באחד מפרסי המגזין "GamesRadar" – הטובים ביותר של E3[38] והיה מועמד לפרס משחק ההרפתקאות הטוב ביותר של מגזין Hardcore Gamer.[39]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא Life Is Strange: Before the Storm בוויקישיתוף
סרטונים
כתבות

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ 1 2 טובי פאלם, Before the Storm episode two is out now!, אתר סטים, ‏19 באוקטובר 2017 (באנגלית)
  2. ^ 1 2 Before the Storm: Episode 3 coming soon, ‏4 בדצמבר 2017 (באנגלית)
  3. ^ ג'ון רוברטסון, Life is Strange: Before the Storm is Chloe’s game, אתר Redbull, ‏12 ביולי 2017 (באנגלית)
  4. ^ ESRB‏, Life is Strange: Before the Storm ESRB Rating (באנגלית)
  5. ^ PEGI‏, Life Is Strange: Before the Storm PEGI Rating (באנגלית)(הקישור אינו פעיל)
  6. ^ LIFE IS STRANGE : BEFORE THE STORM EULA (באנגלית)
  7. ^ 1 2 3 סמית סקאר, Life is Strange prequel Before the Storm debuts this summer (update), אתר polygon, ‏11 ביוני 2017 (באנגלית)
  8. ^ 1 2 ג'פרי מטולף, Life is Strange prequel's Max-based bonus episode is a Deluxe Edition exclusive, אתר EuroGamer, ‏13 ביוני 2017 (באנגלית)
  9. ^ ג'ם אלכסנדר, Interview: Life Will Be Strange, אתר Develop, ‏24 ביולי 2017 (באנגלית)
  10. ^ טום פיליפס, Life is Strange: Before the Storm dev on Ashly Burch's absence, season pass kerfuffle and more, אתר EuroGamer, ‏19 ביולי 2017 (באנגלית)
  11. ^ דבינדרה הרדוואר, 'Life is Strange: Before the Storm' is all about being a wiseass teen, אתר Engadget, ‏24 באוגוסט 2017 (באנגלית)
  12. ^ טום פיליפס, Three-part Life is Strange prequel confirmed, אתר EuroGamer, ‏13 ביוני 2017 (באנגלית)
  13. ^ בריאן קרס, Watch London Trio Daughter Create Music for 'Life Is Strange: Before The Storm' Video Game, אתר בילבורד, ‏9 באוגוסט 2017 (באנגלית)
  14. ^ טומס ביירי, How Life is Strange: Before the Storm’s music brings out Chloe’s emotions, אתר Polygon, ‏24 באוגוסט 2017 (באנגלית)
  15. ^ מייק דבר, Scoring with Chloe: Daughter's OST for Life Is Strange: Before the Storm, אתר Kotaku, ‏29 באוגוסט 2017 (באנגלית)
  16. ^ ג'ייסון שצ'ריאר, Images Of Apparent Life Is Strange Prequel Pop Up, אתר Kotaku, ‏1 ביוני 2017 (באנגלית)
  17. ^ Life is Strange: Before the Storm Pre-Order Outfit Pack, אתר SteamDB (באנגלית)
  18. ^ גרי ג'ונס, Life is Strange Before the Storm: Chloe and Rachel’s next adventures REVEALED, אתר Express, ‏14 ביוני 2017 (באנגלית)
  19. ^ GameRankings‏, Life Is Strange: Before the Storm - Episode 1: Awake for PC‏, ‏1 בספטמבר 2017 (באנגלית)
  20. ^ GameRankings‏, Life Is Strange: Before the Storm - Episode 1: Awake for PlayStation 4‏, ‏1 בספטמבר 2017 (באנגלית)
  21. ^ Metacritic‏, Life Is Strange: Before the Storm - Episode 1: Awake for PlayStation 4 Reviews, ‏‏1 בספטמבר 2017 (באנגלית)
  22. ^ דיילן סייגלר, Life is Strange: Before the Storm – Episode One: “Awake” Review, אתר AttackoftheFanboy (באנגלית)
  23. ^ קנת' שפרד, LIFE IS STRANGE: BEFORE THE STORM – EPISODE 1: AWAKE (PS4) REVIEW: HINDSIGHT, אתר CGMagazine, ‏31 באוגוסט 2017 (באנגלית)
  24. ^ תומס מקדרמוט, Life is Strange: Before The Storm – Episode One: Awake, אתר DarkZero, ‏1 בספטמבר 2017 (באנגלית)
  25. ^ 1 2 ג'סטין קלארק, Life Is Strange: Before The Storm - Episode 1 - Awake Review, אתר GameSpot, ‏1 בספטמבר 2017 (באנגלית)
  26. ^ סאם לובריגד, LIFE IS STRANGE: BEFORE THE STORM EPISODE ONE REVIEW: “IT’S TOUCHING, POIGNANT, AND WILL DEFINITELY MOVE YOU”, אתר GamesRadar+‎, ‏1 בספטמבר 2017 (באנגלית)
  27. ^ 1 2 קימברלי וולאס, Life Is Strange: Before The Storm – Awake, אתר Game Informer, ‏31 באוגוסט 2017 (באנגלית)
  28. ^ ניק גילהם, Life Is Strange: Before the Storm Episode One – Awake Review, אתר God is a Geek, ‏31 באוגוסט 2017 (באנגלית)
  29. ^ טים מקדולנד, Life is Strange: Before the Storm Episode 1 Review, אתר PC Invasion, ‏1 בספטמבר 2017 (באנגלית)
  30. ^ סמי ברקר, Review: Life Is Strange: Before the Storm - Episode 1: Awake, אתר Push Square, ‏1 בספטמבר 2017 (באנגלית)
  31. ^ כריס ג'קס, Life Is Strange: Before the Storm – Episode 1 Review, אתר Twinfinite, ‏31 באוגוסט 2017 (באנגלית)
  32. ^ קאטי מקרת'י, Life Is Strange: Before the Storm, Episode 1 Review: Better Off Just Being Dead, אתר USgamer, ‏1 בספטמבר 2017 (באנגלית)
  33. ^ ברנה הילר, Life is Strange: Before the Storm Ep 1 review – abandon the SS Pricefield, all aboard whatever we’re calling the Chloe Rachel ship, אתר VG24/7, ‏1 בספטמבר 2017 (באנגלית)
  34. ^ אליס בל, Life is Strange: Before the Storm review in progress, אתר VideoGamer, ‏1 בספטמבר 2017 (באנגלית)
  35. ^ מייגן פרוקהמנש, Life is Strange: Before the Storm is fan service at its finest, אתר The Verge, ‏1 בספטמבר 2017 (באנגלית)
  36. ^ ג'רמי פיפלס, Review: Life is Strange: Before the Storm – Episode 1: Awake, אתר Hardcore Gamer, ‏31 באוגוסט 2017 (באנגלית)
  37. ^ GameCentral for Metro.co.uk, Life Is Strange: Before The Storm Episode 1 review – Awake Read more: http://metro.co.uk/2017/08/31/life-is-strange-before-the-storm-episode-1-review-awake-6893626/#ixzz4rYph7dRE, אתר Metro, ‏31 באוגוסט 2017 (באנגלית)
  38. ^ GamesRadar Staff, GamesRadar+ E3 awards - our best, most exciting games of E3 2017, אתר GamesRadar, ‏19 ביוני 2017 (באנגלית)
  39. ^ HG Staff, Best of E3 2017 – Day Three: Fighter, Adventure, RPG, Shooter, Action, אתר Hardcore Gamer, ‏21 ביוני 2017 (באנגלית)